Dizainere: Mode ir luksusprece, ko nekad nevarēs atļauties visi

2016. gada 01. jūlijs plkst. 8:55
Autors: Anda Asere
Sadaļa: Ražošana
Dalies ar šo rakstu

Mode ir luksusprece, ko nekad nevarēs atļauties visi, intervijā DB pauž dizainere Alise Trautmane

Tomēr, lai paplašinātu to cilvēku loku, kuri pazīst un pērk Latvijas izstrādājumus, tostarp viņas radītā zīmola Narciss apģērbu, viņa šobrīd studē Ņujorkā.

Fragments no intervijas

Man ir izdevies tevi noķert brīdī, kad esi Rīgā. Cik ilgi esi Ņujorkā un ko īsti tur dari?

Ņujorkā esmu no pagājušā gada janvāra. Mācos, studēju modes mārketingu Parsons School of Design un paralēli strādāju, virzu Narcisu – daru visu, ko varu, esot tur.

Kā saņēmies vēlreiz mācīties?

Ļoti viegli, es uz mācīšanos esmu aša.

Pabeigt vidusskolu un universitāti ir tāds kā obligātais minimums. Taču, kad sāc strādāt, ir grūti sākt mācīties vēlreiz – daļai zūd motivācijai, jo no diploma esamības nekas daudz jau nemainās, citiem studijas grūti apvienot ar darbu. Kas bija tava motivācija studēt un darīt to tik tālu – Ņujorkā?

Tas, ka mēs ar savu zīmolu neatrodamies tur, kur gribētos, un, manuprāt, kur vajadzētu atrasties. Sākoties jaunam kursam, augstskolā profesori jautā, kas esam, ko gribam iegūt, ko sagaidām no šī kursa. Vienā no priekšmetiem ķīniešu izcelsmes amerikāņu profesors man to jautāja, un es, kā jau parasti, atbildēju, ka man ir savs zīmols, kas tagad ir izaudzis līdz gana nopietnam līmenim, ka varu atļauties to vadīt no šejienes. Man beidzot ir laiks un iespēja pamācīties. Viņš noliegumā šūpoja galvu un prasīja vēlreiz, kāds ir patiesais iemesls. Un es atkārtoju to pašu, tikai citiem vārdiem. Viņš saka: «Nē, tā nav īstā atbilde. Tu te esi naudas dēļ.» Es sašutusi to noliedzu, bet viņš uz to atbildēja, sakot: «Ja tavs zīmols ienestu 20 miljonus dolāru gadā, tu te nebūtu.» Protams, lai cik tas skarbi vai tieši nebūtu, īstenībā tā arī ir. Tas ir galvenais iemesls, kāpēc es mācos tieši modes mārketingu, nevis modes dizainu – lai saprastu, ko vajadzētu darīt citādi, lai mans zīmols būtu veiksmīgs un attīstītos pareizajā virzienā.

Visu rakstu Mode nav domāta visiem lasiet piektdienas, 1.jūlija laikrakstā Dienas Bizness (9.-11.lpp)!

 

Dalies ar šo rakstu
Atslēgvārdi