Pakalpojumi

FOTO: Golfa laukuma un viesnīcas izveidē Piņķos investēti 11 miljoni eiro

Daiga Laukšteina, 26.03.2019

Jaunākais izdevums

Pēc piecu gadu projektēšanas un būvdarbiem pirmo Nicklaus Design golfa laukumu Baltijā Jūrmala Golf Club & Hotel spēlētāji iedzīvinās jau pēc nedēļas – 1. aprīlī. Tie nav joki.

Savukārt pirmais sezonas atklāšanas turnīrs paredzēts 7. aprīlī, protams, ja laika apstākļi būs pietiekami labvēlīgi. Patlaban rezervētas jau pārsimts spēles, tostarp 80 aizņēmuši golfa tūristi no Somijas. Tieši Ziemeļvalstu spēlētājiem Latvija ir pievilcīgs galamērķis. Ir ērta, diezgan lēta nokļūšana, turklāt te aktīvā sezona ir garāka. Golferiem arī apnīk pulcēties vienā un tajā pašā vietā, tāpēc daudzveidīgs piedāvājums ir vilinošs. Arī Latvijas priekšrocība būtu pēc skaita vairāki golfa laukumi, taču pagaidām Jūrmala Golf Club & Hotel ir tikai viens līdzvērtīgs «cīņu biedrs» – Ozo golfa klubs, kur arī ir laukums ar 18 bedrītēm. Taču, ņemot vērā, ka spēlētāji migrē, par sīvu konkurenci nav runas. Korekcijas prognozēs ievieš fakts, ka Latvijā šobrīd ir ap 1500 aktīvu golfa spēlētāju, kas ir diezgan maz. «Līdz ar to plānojam ap 20% vietējo un 80% viesu spēlētāju. Pašlaik vēl golfs Latvijā, kā arī Baltijā, nav plaši pazīstams un starptautiski pārstāvēts sporta veids, tāpēc viens no Jūrmalas laukuma mērķiem ir paplašināt golfa saimi un spēles atpazīstamību, radot atbilstošu vidi spēlētājiem ar dažādu prasmju līmeni,» akcentē SIA Jūrmala Golf Course izpilddirektors Kārlis Lūsis.

Sit kaut sniegā

Arī iepriekš konkrētajā vietā Piņķos atradās golfa laukums, taču mantojumā no tā nav palicis nekas. 2013. gadā jaunie saimnieki sāka visu no gala. Pārmaiņām bija nepieciešami pieci gadi. Un nu ar gandarījumu tiek apgalvots, ka tas ir pilnīgi jauns produkts Baltijas valstu starpā. Būvniecībā ievēroti augstākie kvalitātes standarti, par ko liecina liela, starptautiski atzīta golfa arhitektūras uzņēmuma Nicklaus Design piesaiste laukuma, ainavas veidošanā. Vēl Jūrmala Golf Club & Hotel izceļas ar augstākajām tehnoloģijām aprīkotu treniņlaukumu. Tajā ir prožektori, kas apgaismo 250 metru tālumā, un individuālie sildītāji. No maija treniņlaukumā būs instalēta arī TopTracer tehnoloģija, tādējādi tas būs pirmais golfa laukums Austrumeiropā, kur golferiem iespējams trenēties labos apstākļos visa gada garumā. Atsevišķi izveidota arī iekštelpu treniņu studija, kas aprīkota ar TrackMan un Foresight simulatoru.

Sniegbaltīte un septiņi rūķīši

Tomēr garākās un smagākās darba stundas bija jāpavada 75 hektāru plašā laukuma pamatnes sagatavošanai. «Esam pilnīgā purvā. Apakšā kūdras slānis sasniedz līdz pat piecu metru dziļumu. Lai visas zonas būtu spēlējamas gan pavasarī, gan rudenī pēc lietus, būvējot objektu, ievedām ap 150 tūkstošiem kubikmetru smilts. Zem zāles visā laukumā atrodas 30 centimetru biezs smilšu slānis, kas ir papildinājums no jauna instalētajai ūdens novades sistēmai. Drenāžas cauruļu kopgarums ir ap 40 kilometru, ko neviens gan neredz. Aptuveni 30 kilometru gara ir laukuma jaunākās paaudzes automātiskā apūdeņošanas sistēma – 1600 laistīšanas galvu. Naktī nepieciešamas sešas stundas, lai visu aplaistītu,» stāsta K. Lūsis.

Visu rakstu lasiet 26. marta laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic paziņojusi, ka sadarbībā ar uzņēmumu Ufogolf disku golfa parkam Mežaparkā (Rīgā, Latvijā) turpmāk būs airBaltic nosaukums.

Disku golfs, pazīstams arī kā frisbija golfs, kļuvis par vienu no visstraujāk augošajiem sporta veidiem pasaulē, jo sevišķi tādās valstīs kā Igaunija, Somija un Zviedrija. Tā ir aktivitāte brīvā dabā visai ģimenei, ko iespējams baudīt visu gadu.

Lai popularizētu šo brīvdabas aktivitāti Latvijā un piesaistītu ziemeļvalstu ceļotājus Rīgai, airBaltic nolēmusi sadarboties ar lielāko disku golfa parku Rīgā.

Ņemot vērā airBaltic apņemšanos rūpēties par saviem lojālajiem klientiem un mērķi piesaistīt jaunus biedrus tās lojalitātes programmai, airBaltic Club biedriem šajā parkā būs īpašas priekšrocības. Proti, airBaltic Club biedriem ir tiesības uz vienu bezmaksas spēli mēnesī. Turklāt VIP un Executive biedriem, kā arī Planies NFT īpašniekiem piedāvājumā iekļauta neierobežota bezmaksas piekļuve parkam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

FOTO: Vairo disku golfa popularitāti Latvijā

Laura Mazbērziņa, 31.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Disku golfa stiprā puse ir tā pieejamība visiem un jebkurā vecumā. Šo sporta veidu var atļauties ikviens, jo nav nepieciešams ieguldīt naudas līdzekļus, teic viens no šīs sporta spēles popularizētājiem Latvijā, Chilli Disc Golf dibinātājs Elviss Brauns.

Viņa uzņēmums izveidots 2016. gadā, kad kopā ar domubiedru Pēteri Pabērzu nolēmuši arī citus iepazīstināt ar savu sirdslietu. Latvijā pašlaik publiski pieejami ir kopumā 18 disku golfa laukumi, no tiem trīs ir Chilli Disc Golf izveidotie laukumi Gulbenē, Alūksnē, Palsmanē.

Disku laukumu iekārtošana notiek pēc pašvaldību un zemes īpašnieku pasūtījuma - puiši paveic visu, sākot no disku golfa laukuma plānošanas un būvprojekta izstrādes, līdz inventāra nodrošinājumam, laukuma dizaina izstrādei un apkalpošanai. 18 celiņu disku golfa laukuma ierīkošana izmaksā 12 līdz 18 tūkstošus eiro (bez PVN). «Pašvaldības ir tās, kuras pasaulē ievieš disku golfa laukumus saviem iedzīvotājiem. Latvijā tas attīstās pamazām, daudzi ir privātie laukumi, kas arī nav slikti. Uzskatu, ka tendencei ir jābūt tādai, ka šiem laukumiem ir jābūt pieejamiem bez maksas. 90% pasaules disku golfa laukumu ir bez maksas, jo tos, līdzīgi kā bērnu rotaļu laukumus, izveidojušas pašvaldības. Šāda aktivitāte mudina cilvēkus pavadīt laiku svaigā gaisā un saliedēties,» uzskata E. Brauns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Tramps pieņēmies svarā un tagad uzskatāms par aptaukojušos

LETA--AP, 15.02.2019

Janvārī, kad federālās valdības darbs bija daļēji apturēts, Tramps uzaicināja uz Balto namu futbola komandu «Clemson Tigers» un tai pasūtīja cienastu – burgerus, frī kartupeļus un picas.

Foto: AFP/SCANPIX/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV prezidents Donalds Tramps pēdējos gados ir pieņēmies svarā par dažiem kilogramiem un tagad oficiāli ir uzskatāms par aptaukojušos, liecina viņa medicīniskās pārbaudes rezultāti.

Baltais nams ceturtdien publicēja Trampa jaunākās medicīniskās pārbaudes rezultātus, saskaņā ar kuriem viņa ķermeņa masas indekss tagad ir 30,4. Tramps ir sešas pēdas un trīs collas (1,905 metrus) garš, bet viņa svars ir pieaudzis no 236 mārciņām (107,05 kilogramiem) 2016.gada septembrī līdz 243 mārciņām (110,22 kilogramiem) tagad.

Ķermeņa masas indekss tiek aprēķināts kā ķermeņa svara un auguma garuma attiecība. Ja indekss ir 30 vai lielāks, tas nozīmē aptaukošanos. Apmēram 40% amerikāņu ir aptaukojušies, un tas palielina viņu risku saslimt ar sirds slimībām, diabētu un dažām vēža formām.

Tramps nelieto alkoholu un nesmēķē, tomēr viņš maz nododas fiziskiem vingrinājumiem. Trampa iecienītākais fiziskās aktivitātes veids ir golfs, un viņš ir izteicies, ka pietiekami daudz staigā pa Baltā nama kompleksu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd Hackmotion aproce palīdz analizēt golfa spēlētāju sniegumu, nākotnē vēlas iesaistīties arī rehabilitācijā.

«Esam saglabājuši vīziju un fokusu, ka gribam palīdzēt cilvēkiem apgūt kustības. Sports ir tikai viena nozare, golfs – tikai apakšnozare tam, kur atradām vajadzību pēc šāda produkta,» saka Jānis Linde, SIA Hackmotion līdzīpašnieks. Sākotnējā doma bija uzlabot snovborda prasmes, taču, reāli izmēģinot produktu, uzņēmums secināja, ka tas jāvienkāršo un jāatrod joma, kur tas ir izteikti vajadzīgs. «Bija indikācijas, kas lika apšaubīt, vai snovbordā varētu būt pietiekami daudz un maksātspējīgu klientu. Bijām divos akseleratoros – Build- It Igaunijā un Startup Sauna Somijā – un saņēmām daudz ieteikumu no cilvēkiem, kuri ir investējuši biznesos un paši veidojuši uzņēmumus, ka šādu produktu labāk piedāvāt golfa spēlētājiem. Sākumā stūrgalvīgi negribējām tam ticēt, bet tad nointervējām pietiekami daudz snovbordistu un aizbraucām uz Somijas ziemeļiem, kur ir viens no galvenajiem snovborda apmācības centriem pasaulē, kas bija ieinteresēts nopirkt varbūt divus kostīmus. Sapratām, ka tad, ja snovborda mekā ir interese tikai par diviem kostīmiem, no tā nav iespējams izveidot biznesu,» norāda Jānis.

Komentāri

Pievienot komentāru