Ražošana

FOTO: Latvijas ražotāji pēc Gulfood cer uz jauniem pasūtījumiem

Žanete Hāka, 27.02.2020

Jaunākais izdevums

Latvijas pārtikas ražotāji Dubaijas izstādē "Gulfood" ieguvuši jaunus potenciālos sadarbības partnerus, un cer uz eksporta apjomu palielināšanu.

Izstāde "Gulfood" šogad notika jau 25. reizi, un aizvadītajā nedēļā tā norisinājās Dubaijas Pasaules tirdzniecības centrā (AAE). Katru gadu izstādi apmeklē vairāk nekā 100 tūkstoši pārtikas nozares speciālistu no 200 valstīm, un tajā piedalās vairāk nekā 5000 dalībnieku.

Šajā gadā izstādē piedalījās 16 Latvijas pārtikas ražotāji - SIA "Balticovo", SIA "Cannelle Bakery", SIA "Cido grupa", SIA "Markol", SIA "Orkla Confectionery & Snacks Latvija", SIA "King Coffee Service", AS "Dobeles dzirnavnieks", SIA "Very Berry", SIA "Nordic Food", SIA "Pernes L", SIA "Baltic Stars International", SIA "Ramkalni Nordeco", AS "Smiltenes piens", SIA "Top Food", AS "Tukuma piens", AS "Jaunpils Pienotava".

Aptaujātie ražotāji stāsta, ka dalība bijusi vērtīga - nodibināti kontakti un patlaban uzsākts darbs ar potenciālajiem sadarbības partneriem, tādēļ viņi cer uz jauniem pasūtījumiem, kas ļaus palielināt eksporta apjomus.

"Cannelle Bakery" izstādē piedalījās trešo reizi, stāsta kompānijas valdes priekšsēdētājs Ivars Skrebelis. Pirmās divas reizes bija 2015. un 2016. gadā, taču, tā kā no šīm izstādēm uzņēmums nav saskatījis nekādu atdevi, tad nolemts izstādē vairs nepiedalīties.

"Tomēr nepārtraukta dalība citās nozīmīgajās pasaules izstādēs apliecināja, ka produktu piedāvājums, kuru tikām attīstījuši pēdējo gadu laikā tagad varētu būt piemērots arī Tuvo Austrumu tirgum, tāpēc nolēmām piedalīties 2020. gada izstādē. Pārliecinājāmies, ka īpaši lielu interesi apmeklētāji izrādīja par mini pīrādziņiem un biezpiena bumbiņām, kā arī beigeļiem, un burgermaizītēm. Daudzie jauniegūtie biznesa kontakti ir pamats tālākam darbam, lai turpinātu palielināt eksporta apgrozījumu, kas uz šo brīdi uzņēmumā veido gandrīz vai pusi," stāsta I. Skrebelis.

Uzņēmums "Orkla" piedalījies jau 5. reizi, ar pārtraukumiem kopš 2014.gada, stāsta kompānijas pārstāve Lineta Mikša. "Šoreiz izvēlējāmies piedalīties, jo kopš apvienošanās (Orkla Confectionery & Snacks Latvija un Orkla Foods Latvija) varējām piedāvāt jaunas produktu kategorijas ar zīmolu "Spilva", piemēram, mērces, dresingi, majonēzes utt."

"Lielākā interese bija par kartupeļu čipsiem, jo šajā valstī "snacking" kultūra ir ļoti attīstīta. Līdz ar to saredzam arī potenciālu šajā virzienā. Šobrīd pēc izstādes uzsāksim darbu pie iegūto kontaktu apgūšanas," viņa stāsta.

Savukārt "Smiltenes piens" izstādē piedalījās ceturto reizi. "Redzējām gan daudzus citus interesantus produktus, gan iepazīstinājām izstādes apmeklētājus ar saviem gardumiem. Šobrīd cītīgi un mērķtiecīgi strādājam, bet par rezultātiem labprāt izstāstīsim tad, kad būsim nogādājuši pirmo kravu," sacīja uzņēmuma pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sukāžu, pastilu un sīrupu ražotājs «Rāmkalni Nordeco» šogad paredz apgrozījuma pieaugumu par aptuveni 15-20% salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, prognozēja uzņēmuma īpašnieks Viktors Grūtups.

Viņš teica, ka šogad bijusi ļoti laba cidoniju raža, kas pārsniedza arī ražas apmēru iepriekšējā gadā. Arī dzērveņu raža šogad padevusies apjomīgāka nekā pērn, laba bija arī rabarberu raža. Ķirbju raža bijusi normāla. «Rāmkalni Nordeco» paši audzē cidonijas, rabarberus un ķirbjus, kā arī mazos apmēros aronijas un dzērvenes, ar kuru audzēšanu kompānija sākusi nodarboties vien nesen. Vairākums nepieciešamā dzērveņu apjoma un upenes tiek iepirktas.

Tā kā ražas gads bijis labs, arī kopējais iepirkto izejvielu apmērs audzis un kāpuši arī uzņēmuma pārdošanas apmēri.

«Plānojam apgrozījuma pieaugumu,» sacīja Grūtups, lēšot, ka uzņēmuma apgrozījums šogad varētu kāpt par aptuveni 15-20% salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Dalība EXPO kā investīcija ekonomikas izaugsmei pēc pandēmijas

Kaspars Rožkalns, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras direktors, 11.11.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"EXPO 2020" izstāde Dubaijā no 2021. gada oktobra līdz 2022. gada martam tiek plānota kā viens no pirmajiem pasaules mēroga notikumiem pēc Covid-19 pandēmijas.

Lai gan organizatori ir pārliecināti, ka izstāde notiks ar apmeklētājiem, mēs par to nevaram būt pilnībā droši, tādēļ, gatavojoties dalībai, izskatīsim arī scenāriju par iespēju prezentēt Latviju attālināti.

Šogad aprit 85 gadi, kopš Latvija pirmo reizi piedalījās "World EXPO" izstādē Briselē. "World EXPO", tāpat kā olimpiskās spēles, ir viens no būtiskākajiem vispasaules forumiem. Nākamgad tas pulcēs vairāk nekā 190 pasaules valstis un līdz pat 25 miljoniem apmeklētāju, tādēļ par to, vai Latvijai būtu jāpiedalās "EXPO 2020", nevajadzētu šaubīties. "World EXPO" kritiķi parasti uzsver, ka šī izstāde ir kā milzīgs izklaides parks pieaugušajiem un tajā grūti sasniegt izmērāmus biznesa mērķus, tomēr jautājums vairāk ir par to, cik prasmīgi mēs kā valsts – uzņēmēji, zinātnieki, dažādu nozaru eksperti un valsts pārvaldē strādājošie – spēsim izmantot šo skatuvi, kura uzstāda augstas prasības, bet vienlaikus paver milzīgas iespējas."World EXPO" uzņēmējiem ir kā olimpiāde, kurā realizēt savas ambiciozākās ieceres un sasniegt tādu auditoriju, kura ikdienā ir teju nesasniedzama.

Komentāri

Pievienot komentāru