FOTO: Madona "atvēzējusies" vērienīgam estrādes projektam 

Madonā 10.februārī noslēdzas publiskā apspriešana vērienīgai estrādes būvniecības iecerei Egļu ielā. Objekta izmaksas tiek lēstas 3,27 miljonu eiro apmērā.

Zane Atlāce - Bistere, 10.2.2020
1/7

Avots: madona.lv/publiskās apspriešanas prezentācija

Ēkas pamatforma veidota kā gliemežvāks. Estrādes jaunbūvē paredzēts izveidot vienlīmeņa skatuves daļu 10-15 deju kolektīviem, kā arī iespējams izvietot kora podestus dziedāšanai vismaz 1000 dalībniekiem un kombinējot tos ar mobilo skatuvi. Ziemas laikā vienlīmeņa skatuves daļa izmatojama kā slidotava - hokeja laukums ar iebūvētu, vai uzklājamu saldēšanas iekārtu grīdā.

Aizskatuvē - ēkas trīsstāvu apjomā izvietotas tehniskās telpas, mākslinieku ģērbtuves un palīgtelpas, liecina ieceres publiskās apspriešanas materiāli.

Kā vertikālā komunikācija aizskatuvē izmantotas divas izolētas kāpņu telpas, kas ļauj nokļūt arī skatuves stacionārajā balkonā. Atbilstoši optimālām akustiskajām prasībām skatītāju zona pārbūvēta, izliecot to sfēriski. Skatītāju augšējās rindas iecerēts tuvināt skatuvei, tādā veidā radot priekšnosacījumus ērtai būvapjoma izveidei pazemē, ko plānots izmantot publiskām labierīcībām. Virs tām veidota jauna ieeja estrādes apmeklētājiem no rietumu puses.

Estrādes plašais vestibils skatītāju plūsmu sadalītu divās daļas. Tiks nodrošinātas arī vides pieejamības normatīvās prasības, izbūvējot sanitāros mezglus un speciāli aprīkotas skatītāju vietas. Virs vestibila veidota rekreācijas zona - balkons ar tiešu skatuves redzamību caur stiklotu sienu.

Būvdarbus plānots sadalīt četrās būvniecības kārtās. Pirmajā kārtā izbūvēs vienlīmeņa skatuves, skatuves sienu un jumtu un daļēji labiekārtos teritoriju, izbūvējot gājēju ceļa no Parka ielas puses. Otrajā kārtā plānots izbūvēt aizskatuves trīsstāvu apjomu, aktieru transporta novietni, izveidot teritorijas nožogojumu un apgaismojumu. Trešajā kārtā izbūvēs skatītāju zonas jumtu un publiskās tualetes pagrabstāvā, ieejas vestibilu un balkonu ēkas rietumu daļā, skatītāju sēdvietas, kā arī izbūvēt segumu apkārt ēkai un transporta novietni.

Madonā jauna estrāde nepieciešama, jo 2017.gadā tika demontēta avārijas stāvoklī esošā estrāde un izveidots pagaidu laukums.

No šīs sadaļas

Starptautiskajā konkursā par dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" stacijas un saistītās infrastruktūras...

Virs Rīgas Zolitūdes ģimnāzijas laboratoriju korpusa jaunbūves pacelts spāru vainags, kas apliecina,...

Zviedrijas mēbeļu uzņēmums IKEA būvē jaunu veikalu Vīnē, kas no citiem tirdzniecības...

Akcentējot japāņu tradīciju būvēt no koka, Tokijā top olimpisko spēļu sportistu ciemats...

Bijušās sanatorijas "Ogre" ēkas atjaunošanas darbi tuvojas noslēgumam, portālam DB pastāstīja...

Uhaņas pilsētā Hubei provincē Ķīnā milzu ātrumā tiek būvētas jaunas slimnīcas nāvējošā...

2019. gada decembrī, salīdzinot ar 2018. gada decembri, būvniecības izmaksas palielinājās par...

Reģistrēta būvkompānijas AS "RBSSKALS" darbības izbeigšana, liecina "Lursoft" dati....

Valsts drošības dienesta (VDD) topošās dienesta ēkas būvniecība bijušā velotreka "Marss" vietā...

Bijušā velotreka "Mars" vietā Brīvības gatvē 207 atbilstoši 2017. gadā pieņemtam valdības...