Transports un loģistika

FOTO: Rīgā pirmo reizi piestājis luksusa kruīza kuģis Queen Elizabeth

Zane Atlāce - Bistere/Laura Mazbērziņa, 19.06.2018

Jaunākais izdevums

Rīgas Pasažieru ostā otrdien, 19.jūnijā pirmo reizi piestājis kuģu kompānijai Cunard piederošais leģendārais luksusa kruīza kuģis Queen Elizabeth, kuru savulaik iesvētījusi Apvienotās Karalistes karaliene Elizabete II.

Kruīza kuģis uz Rīgu atvedis 2503 tūristu. Okeānu milzis uzbūvēts 2010. gadā Itālijā un ir Panamax tipa kruīza kuģis (Vista Class).

Queen Elizabeth kuģis ir 249 metrus garš, uz tā ir 12 klāji un 1043 kajītes, restorāni, divstāvīga bibliotēka, golfa laukums, teātris, deju zāles un pat morgs. Uz kuģa strādā 900 darbinieki.

2018.gada kruīzu sezonā Rīgas ostā pirmo reizi ienāk tādi kuģi kā Azamara Journey, MSC Orcherstra, Queen Elizabeth, Silver Spirit un TUI Discovery.

Rīgas Brīvostas pārvaldes pārstāve Inga Šabovica Db.lv norāda, ka kruīzu ceļojumi šobrīd ir viens no visstraujāk augošajiem tūrisma segmentiem pasaulē, ko atpūtai ik gadu izmanto ap 23 miljoniem pasažieru. Tirgus tendences liecina, ka līdz 2030. gadam kruīza pasažieru skaits varētu pieaugt vēl par trešdaļu, atklājot aizvien jaunus tūrisma maršrutus un tirgus nišas.

Jau vairākus gadus pēc kārtas būtisks kruīzu pasažieru skaita pieaugums vērojams arī Rīgas ostā. Pērn Rīgu apmeklēja 86 kruīza kuģi, šurp atvedot gandrīz 90 tūkstošus pasažieru no vairāk nekā 120 pasaules valstīm, tā Rīgas ostā sasniedzot jaunu desmitgades pasažieru pārvadājumu rekordu.

Šopavasar tika veikti arī galvenā kuģošanas ceļa padziļināšanas darbi, kas jau drīzumā dos iespēju Rīgā ienākt izmēra un apjoma ziņā vēl lielākiem kruīza kuģiem.

Tikmēr par pasaulē lielāko kruīza kuģi pašlaik uzskatāms Royal Caribbean kompānijai piederošais kruīza kuģis Symphony of the Seas. 362 metrus garais un 226,963 tonnas (bruto) smagais kuģis uzskatāms par lielāko kruīza kuģi pasaulē un tā būvniecība izmaksājusi vienu miljardu dolāru.

LASI VĒL:

FOTO: Ieguldot miljardu dolāru, uzbūvēts lielākais kruīza kuģis pasaulē

FOTO: Prezentē pasaulē lielāko kruīza kuģi

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spānijas pilsētā Malagā prezentēts pasaulē lielākais, Royal Caribbean kompānijai piederošais kruīza kuģis Symphony of the Seas.

Peldošais milzis var uzņemt 6360 pasažierus un 2200 apkalpes locekļus. Uz kuģa atrodas ūdens atrakcijas parki, baseini, bāri, kuros dzērienus servē arī roboti, restorāni, daudzas citas aktīvās atpūtas iespējas u.c..

Pirmajā kruīzā kuģis dosies 7. aprīlī. Plānots, ka kuģis bāzēsies Barselonā un savā pirmajā sezonā veiks septiņu dienu kruīzus Vidusjūrā. Rudenī, oktobra beigās kuģis atgriezīsies Malagā.

Līdz šim pasaules lielākā kruīza kuģa tituls piederēja 226 963 tonnas smagajam Harmony of the Seas. Symphony of the Seas ir par 3000 tonnām smagāks.

LASI VĒL:

FOTO: Ieguldot miljardu dolāru, uzbūvēts lielākais kruīza kuģis pasaulē

FOTO: Pasaulē lielākais kruīza kuģis dodas izmēģinājuma braucienā

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Tirdzniecības ostā trešdien, 19. jūnijā piestājis pirmais kruīza kuģis Marina Majuro. Kruīza kuģi ir viens no iespējamiem tālākiem šīs ostas daļas attīstības virzieniem.

«Ievērojot, ka mainījies pilsētas zonējums un Rīgas Tirdzniecības ostas nozīme, kā arī kravu sortiments, ir radīta nākotnes vīzija, ka šajā vietā varētu pārkraut RoRo kravas, nodarboties ar pasažieru pārvadājumiem un pieņemt kruīza kuģus. Šis ir pirmais kruīza kuģis pēc ilga laika,» Dienas Biznesam atklāja Rīgas Centrālā Termināla valdes loceklis Valdis Andersons.

Kruīza kuģi arī iepriekš piestājuši ostā, tomēr līdz ar intensīvu kravu apstrādi šī tradīcija pārtraukta, bet šobrīd atjaunojas. «Šis nav bizness, kurā var vienkārši ielēkt uzreiz. Kruīza kuģi plāno savus maršrutus vairākus gadus uz priekšu, tādēļ uz regularitāti var cerēt tikai pēc vairākiem gadiem, bet šī ir pirmā bezdelīga, kas norāda, ka Rīga ir iekārojams mērķis. Šis kruīza kuģis Rīgā ieradās no Helsinkiem un vēl atgriezīsies 29. jūnijā,» sacīja V. Andersons.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kruīzu kuģu operatori labprāt kā vienu no mērķiem izvēlas Rīgu; pēdējo gadu tendences rāda, ka arī uzturēšanās laiks krastā palielinās, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Kruīzu ceļojumi šobrīd ir viens no straujāk augošajiem tūrisma segmentiem pasaulē, ko ik gadu izmanto aptuveni 23 milj. pasažieru. Tirgus tendences liecina, ka līdz 2030. gadam kruīza pasažieru skaits varētu pieaugt vēl par trešdaļu, atklājot arī jaunus tūrisma maršrutus un tirgus nišas, norāda Rīgas Brīvosta. Tās dati liecina, ka pēdējo gadu laikā Rīgas ostā ir vērojams kruīzu pasažieru skaita pieaugums. Kopumā pagājušajā gadā Rīgu apmeklēja 86 kruīza kuģi, ar kuriem uz galvaspilsētu tika atvesti 87,4 tūkst. pasažieru no vairāk nekā 120 pasaules valstīm Līdz ar to pasažieru skaits, salīdzinājumā ar 2016. gadu, ir pieaudzis par 22,4%. Rīgas Brīvosta norāda, ka ir sasniegts desmitgades pasažieru pārvadājumu rekords.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas brīvostas pārvalde plāno veidot darba grupu, lai ar dzelzceļa projekta "Rail Baltica" palīdzību attīstītu Rīgu kā pievilcīgāku tūrisma galamērķi, sacīja Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš.

Viņš norādīja, ka "Rail Baltica" pēc būtības ir pasažieru pārvadājumu projekts, turklāt tas ir orientēts ziemeļu-dienvidu virzienā.

"Ja mēs skatāmies uz Rīgas ostu, tad mums kravu pārvadājumu ziemeļu-dienvidu virziens, kurš kaut kādā mērā varētu sasaukties ar dzelzceļu, praktiski nav. Tādēļ tiešā veidā es īsti neredzu "Rail Baltica" saikni ar Rīgas ostu kravu pārvadājumos," teica Zeltiņš, piebilstot, ka sinerģija vienīgi var būt ar Salaspils loģistikas centru, kurā varēs mainīt kravas starp Krievijas un Eiropas standarta sliežu ceļiem. Pamatā tas varētu attiekties uz konteinerkravām vai ražošanu.

Tajā pašā laikā viņš uzsvēra, ka zināmu sinerģiju ar "Rail Baltica" projektu saskata pasažieru pārvadājumos. Tādēļ Rīgas brīvostas pārvalde vēlas izveidot darba grupu, kurā potenciāli būtu pārstāvji no lidostas "Rīga", "Rail Baltica" attīstītājiem, Rīgas pilsētas, kā arī Rīgas ostas un tūrisma nozares.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajās brīvdienās Ventspils ostā bija piestājis vācu kruīzu kompānijas Phoenix Reisen kuģis Amadea, informē SIA Noord Natie Ventspils Terminals (NNVT).

Uzņēmumā, kas sācis kruīza kuģu piesaisti Ventspilij, norāda, ka šis ir pirmais no SIA «NNVT» piesaistītajiem kruīza kuģiem. Iecerēts, ka kruīzu biznesa kā jaunā produkta attīstīšana veicinās tūrisma attīstību pilsētā un reģionā, sekmēs pienesumu ekonomiskās attīstības jomā un paaugstinās pilsētas atpazīstamību plašākā mērogā.

Kruīza bizness Ventspilī līdz šim bijis neaktīvs, jo nav neviena institūcija vai uzņēmums, kas nodarbotos ar kruīza līniju piesaisti un iesaistīto pušu koordinēšanu, lai līnijas veiksmīgi darbotos Ventspilī. Dažu kruīzu organizatoru kuģi nesenā pagātnē gan apstājušies vietā netālu no Ventspils mola, taču ņemot vērā, ka tā nav pilnīgi piemērota šāda veida kuģu pietauvošanai un pasažieru apkalpošanai, NNVT pirms pāris gadiem uzsāka jaunu iniciatīvu kruīza kuģu piesaistē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ritz-Carlton Hotel jaunā kruīza kuģu līnija tiks atklāta 2020.gadā, raksta Business Insider.

Ritz-Carlton kruīza kuģu dizains veidots līdzīgs jahtām, un tajā būs 149 numuriņi, kuri varēs uzņemt 298 viesus.

2017.gada Ritz-Carlton Hotel atklāja plānus veidot luksusa kruīza līniju, kurā kursēs trīs kruīza kuģi. Līnija tiks atklāta 2020.gadā, un pērnā gada augustā tika atvērta rezervācija ceļojumiem.

Saskaņā ar Bloomberg, kruīza kuģis varētu uzņemt 1% no kopējā pasaules tūristu skaita. Ceļojuma cena svārstās no 3100 ceļojumam četrām diennaktīm līdz 10100 dolāriem 12 diennakšu ceļojumam, atkarībā no ceļojuma galamērķa.

Kuģa dizainu veidojusi Zviedrijas kompānija Tillberg Design.

Galerijā augstāk iespējams aplūkot kuģi, kas sāks kursēt nākamajā gadā!

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aizdomās par koronavīrusu Itālijas ostā bloķēta piekļuve kruīza kuģim

LETA--AFP, 30.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizdomās par divu pasažieru iespējamo inficēšanos ar koronavīrusu Itālijas ostā ceturtdien nobloķēta piekļuve kruīza kuģim, uz kura atrodas aptuveni 7000 cilvēku.

Pastāv aizdomas, ka ar vīrusu varētu būt inficējies kāds ķīniešu pāris.

Vietējās varasiestādes ziņo, ka trīs ārsti un medmāsa uzkāpuši uz kompānijas "Costa Crociere" kuģa Čivitavekijas ostā, lai sniegtu palīdzību ar drudzi slimai sievietei.

"Costa Crociere" vesta, ka 54 gadus vecā sieviete, kas ir no Makao, un viņas partneris naktī ievietoti kuģa slimnīcā un ir norobežoti no pārējiem cilvēkiem. Kompānija norādīja, ka seko Itālijas Veselības ministrijas instrukcijām.

Kuģis "Costa Smeralda", kas ir piektais lielākais kruīza kuģis pasaulē, atrodas nedēļu ilgā kruīzā Vidusjūrā.

Ķīniešu pāris 25.janvārī atlidoja no Honkongas uz Milānu un pēc tam uzkāpa uz Kruīza kuģa, ziņo vietējie mediji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

FOTO: Kruīza kuģis, kurā ceļojums maksās līdz 175 tūkstošiem dolāru

Žanete Hāka, 09.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija SeaDream Yacht Club paziņojusi, ka veidos jaunu luksusa kruīza kuģi, kas sāks kursēt 2021.gadā, raksta Business Insider.Šis ir pirmais kompānijas kruīza kuģis kopš tās dibināšanas 2001.gadā. Kompānijai ir divas luksusa jahtas SeaDream I un SeaDream II.

Kuģa nosaukums būs «Innovation» un tas apceļos septiņus kontinentus; kuģis aprīkots tā, lai varētu doties gan uz tropiem, gan polāro apgabalu. Jaunajā kuģī būs 110 kajītes – salīdzinoši mazas. Garākais ceļojums būs «Global Yachting», kas ilgst 92 dienas no Honkongas līdz Sidnejai, un kajīte ceļojumam maksās no 65 tūkstošiem dolāru līdz 175 tūkstošiem dolāru plus vēl papildus izmaksas. Savukārt īsākais ceļojums – 11 dienu kruīzs uz un no Antarktiku, maksās sākot no 13 tūkstošiem dolāru.

Rezervēt ceļojumu iespējams sākot no aprīļa. Tiek prognozēts, ka pirmajā gadā kuģis apstāsies vairāk nekā 200 ostās 49 valstīs.

Kuģi veidojusi kompānija Damen Shipyards un tas būs 155 metrus garš. Kopumā tam būs deviņi klāji, kuru kopējā platība ir 3500 m2. Uz klājiem būs baseins, džakuzi, kā arī āra gultas, kur viesi varēs gulēt naktīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallink Grupas kruīza kuģis Isabelle svētdien, 24. martā, dosies uz Nāntali kuģu būvētavu Somijā, lai tam veiktu plānotos atjaunošanas darbus, informē Tallink.

Kuģis atradīsies kuģu būvētavā pusotru nedēļu, un maršrutā Rīga – Stokholma atgriezīsies 5. aprīlī. Plānotās apkopes laikā tiks veikti regulārie tehniskie darbi un tiks atjaunotas un uzlabotas vairākas pasažieru telpas, bet jaunu vizuālo identitāti un jaunu apkalpošanas konceptu iegūs restorāni Dinning Room un Chief`s Kitchen. Kuģim tiks veikti tehniskie uzlabojumi, lai vēl vairāk uzlabotu tā energoefektivitāti un samazinātu emisijas. Palielināta efektivitāte un samazinātas emisijas ir Tallink prioritāte visiem tā kuģiem, un uzlabojumi, lai to sasniegtu, tiek veikti uz visiem kompānijas kuģiem ierastajā kārtībā plānotās apkopes laikā.

Komentējot Isabelle apkopi un plānotos darbus, Tallink Grupas kuģu darbības vadītājs Tarvi-Karlos Tūliks sacīja: «Isabelle pasažieriem ir ļoti populārs kuģis, tādēļ ir svarīgi, ka regulāri modernizējam un atsvaidzinām kuģi.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Aizdomās par jauno koronavīrusu Norvēģijā nobloķēts kruīza kuģis ar 208 cilvēkiem

LETA--AP, 05.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Norvēģijas ostā Būdē piestājis kruīza kuģis ar 123 pasažieriem un 85 apkalpes locekļiem, taču nevienam nav ļauts izkāpt krastā, jo bijušajam pasažierim no Dānijas pēc atgriešanās mājās konstatēta inficēšanās ar jauno koronavīrusu.

"Mēs uztveram šo situāciju ļoti nopietni," Norvēģijas raidorganizācijai NRK sacīja Būdē mērs Ida Pinneroede, piebilstot, ka varasiestādes sazinājušās ar Norvēģijas Sabiedrības veselības institūtu, lai noskaidrotu, vai Covid-19 testi jāveic arī pārējiem pasažieriem.

Apkalpei testi tiks veikti.

Kruīza kompānija "SeaDream Yacht Club", kam pieder kuģis, paziņojumā pauda cerību, ka uz kuģa klāja neviens ar jauno koronavīrusu nav inficējies, un apliecināja, ka tiek veikti visi nepieciešamie piesardzības pasākumi.

Kompānija norādīja, ka bijušajam pasažierim Covid-19 tika konstatēts pārbaudes laikā pēc atgriešanās Dānijā. Ceļojuma laikā šim cilvēkam nebija jaunajam koronavīrusam raksturīgo simptomu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lielākās kravnesības kuģu apkalpošana prasa ieguldījumus infrastruktūrā

Māris Ķirsons, 19.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kravu pārvadājumos pa jūru arvien vairāk izmanto lielākas ostas kravnesības kuģus, to izjūt arī Rīgas ostā, vienlaikus ir nepieciešama atbilstoša infrastruktūra, otrdien, 19.jūnijā raksta laikraksts Dienas Bizness.

To atzīst gan Rīgas Brīvostas pārvalde, gan strādājošie uzņēmēji – stividorkompānijas. Lielākas kravnesības kuģu apkalpošanai ir nepieciešami ne tikai Rīgas Brīvostas, bet arī ostā strādājošo uzņēmēju ieguldījumi, un runa nav tikai par kuģu ceļa dziļumu, bet arī par atbilstošu dziļumu pie piestātnēm, attiecīgajām noliktavām, arīdzan kravas apstrādes ātrumu. Tikai visiem komponentiem kopā strādājot sava veida sazobē, tiek paaugstināta efektivitāte, kas būtībā ir konkurētspēja.

Lielas pārmaiņas

Rīgas Brīvostas pārvaldes ostas kapteinis Artūrs Brokovskis norāda, ka nekas nestāv uz vietas un pārmaiņas notiek nemitīgi. Savu sacīto viņš pamato ar to, ka PSRS laikos Rīgas osta faktiski bija importa osta, jo caur to tika ievesti graudi un soja, savukārt vieglo automašīnu (pārsvarā Lada), akmeņogļu un metāllūžņu eksports bijis pavisam nelielos apmēros, un arī kravu pārvadājumiem izmantotie kuģi bija ar citādu – daudz mazāku iegrimi, nekā tie ir pašlaik. «Rīgas ostā jauna ēra sākās līdz ar Latvijas neatkarības atgūšanu, kad osta kļuva par Krievijas, Baltkrievijas, Kazahstānas tranzītkravu apkalpotāju – no dzelzceļa uz kuģa infrastruktūras nodrošinātāju,» atceras ostas kapteinis. «90. gadu sākumā Rīgas ostā pie piestātnēm varēja ienākt kuģi ar iegrimi 10,2 m. Viņš arī piemetina, ka savulaik lielākie kuģi ostā bija 170–190 m gari un 29 m plati, taču tagad tie pēc gabarītiem (229 m gari un 32 m plati) jau ir Panamax klases un ar lielāku kravnesību. Tagad pēc Panamas kanāla rekonstrukcijas šādas NewPanamax klases kuģu platums jau sasniedz 49 m un to garums – 366 m, ar iegrimi līdz 15,2 m. «Pasaulē pašlaik ir vēl lielāki kuģi, kurus izmanto jēlnaftas transportēšanai, ar 26 m iegrimi, taču tie pārvietojas tikai pa okeānu un pat ostā īsti neienāk, bet kravu izkrauj pa pievienoto cauruli, stāvot reidā, taču tāda izmēra kuģi Baltijas jūrā ienākt nevar, jo Belta jūras šauruma dziļums ir tikai 17 m, līdz ar to cauri tam kuģot var tikai ar maksimālo iegrimi 15,5 m, un tieši tāda pati maksimālā iegrime ir Irbes jūras šaurumā, kas savieno Rīgas jūras līci ar Baltijas jūru,» stāsta A. Brokovskis. Viņš prognozē, ka perspektīvā kuģu izmēri nebūt nesaruks, bet, tieši pretēji, platums tikai pieaugs, kas palielina kuģa ietilpību, bet ne iegrimi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Venēcijā svētdien piestātnē ietriecies kruīza kuģis, vēsta Itālijas plašsaziņas līdzekļi.

Laikraksts «Corriere della Sera» ziņo, ka kompānijas «MSC Cruises» kuģim «MSC Opera» apstājies dzinējs un tas turpinājis virzīties uz priekšu pēc inerces. Divi velkoņi, kas kuģi ievilkuši ostā, mēģinājuši to apturēt, taču pārtrūkusi tauva starp vienu no velkoņiem un kruīza kuģi, un laineris ietriecies piestātnē un līdzās esošajā tūristu kuģīti.

Uz tūristu kuģīša «Michelangelo» viegli cietuši pieci cilvēki.

2011.gadā kuģim «MSC Opera» atrodoties Baltijas jūrā pie Gotlandes salas, pārtrauca darboties elektroapgādes sistēma un apstājās dzinēji. Kuģis tika aizvilkts uz Nīneshamnas ostu Zviedrijā un no tā tika evakuēti apmēram 1700 pasažieri.

Savukārt, 2010.gadā uz «MSC Opera» Lielbritānijas ostā Duvrā policija četru Latvijas un trīs Lietuvas valstspiederīgo kajītēs atrada 35 kilogramus kokaīna.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

FOTO: Kruīza kuģa Isabelle atjaunošanas process

Žanete Hāka, 11.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallink Grupas kruīza kuģis Isabelle aprīļa sākumā atgriezies no Nāntali kuģu būvētavas Somijā, kur tam tika veikti plānotie atjaunošanas darbi.

Kuģis uz Nāntali devās 24.martā. Kā stāsta Tallink Latvija pārdošanas un mārketinga direktore Baiba Muceniece, plānotās apkopes laikā veikti regulārie tehniskie darbi, atjaunotas un uzlabotas vairākas pasažieru telpas. Jaunu vizuālo identitāti un jaunu apkalpošanas konceptu ieguvuši restorāni Dining Room un Chef`s Kitchen. Kuģim veikti tehniskie uzlabojumi, lai vēl vairāk uzlabotu tā energoefektivitāti un samazinātu emisijas. Palielināta efektivitāte un samazinātas emisijas ir Tallink prioritāte visiem tā kuģiem, un uzlabojumi, lai to sasniegtu, tiek veikti uz visiem kompānijas kuģiem ierastajā kārtībā plānotās apkopes laikā.

Isabelle ir sestais Tallink Grupas kuģis, kas modernizēts 2019. gada pirmajā ceturksnī. Kompānija īsteno pastāvīgu kuģu renovācijas programmu, saskaņā ar kuru visi Tallink Grupas kuģi tiek uzlaboti un atjaunoti vismaz divreiz piecu gadu ilgā periodā. Pēdējo piecu gadu laikā vien kompānija ir investējusi gandrīz 90 miljonus eiro savu kuģu uzlabošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

FOTO: Japānā uz kruīza kuģa koronavīruss diagnosticēts vēl 39 cilvēkiem

LETA--AP, 12.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas piekrastē uz kruīza kuģa "Diamond Princess", kuram noteikta karantīna, koronavīruss diagnosticēts vēl 39 cilvēkiem, līdz ar to kopējais inficēto pasažieru un apkalpes locekļu skaits pieaudzis līdz 174, trešdien paziņojusi Japānas Veselības ministrija.

Ministrija arī paziņoja, ka koronavīruss, kam dots nosaukums "Covid-19", diagnosticēts arī amatpersonai, kas piedalījās sākotnējās karantīnas pārbaudēs 3.februāra naktī, kad kuģis atgriezās Jokohamas ostā netālu no Tokijas pēc 14 dienu ilga kruīza, kura laikā piestāja Honkongā un vairākās citās Āzijas ostās.

Japāna kuģim noteica karantīnu pēc tam, kad kādam no bijušajiem pasažieriem bija diagnosticēts "Covid-19".

Japānas valdības un tūrisma kompānijas amatpersonas sacīja, ka Honkonga viņus brīdinājusi, ka 80 gadus vecam vīrietim, kurš nokāpa no "Diamond Princess" Honkongā, diagnosticēts "Covid-19".

Uz kuģa ir 3700 pasažieri un apkalpes locekļi no vairāk nekā 50 valstīm un reģioniem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kādi ir galvenie ceļotāju riski saistībā ar koronavīrusa epidēmiju?

Profesionālo apdrošināšanas brokeru asociācijas valdes priekšsēdētājs Dr. Agris Auce, 10.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koronavīrusa 2019-nCoV riski pamazām kļūst redzami arī ārpus tiešajiem veselības riskiem vietējiem iedzīvotājiem notikuma epicentrā Ķīnā.

Koronavīruss ir radījis negaidītus riskus gan ekonomikā – pārtraucot piegādes ķēdes un aizkavējot piegādes rūpniecībā, atceļot pasākumus, gan arī ceļotājiem. Visas šīs risku kategorijas ir apdrošināmas, bet lielākoties ne Latvijā.

Šobrīd galvenie riski ir saistīti ar masu vispasaules paniku un karantīnas pasākumiem.

Pirmām kārtām tie ir ceļojumu atcelšanas riski – izplatoties koronavīrusam aizvien jauni reģioni var nonākt karantīnā un tikt izolēti. Lidojumi var tikt atcelti arī uz tādām vietām, kur koronavīrusa vēl nav – kā, piemēram, uz Honkongu, Makao vai tamlīdzīgi.

Ceļotāji var nonākt karantīnā – tikt uz nenoteiktu laiku izolēti valstī bez tiesībām no tās izbraukt. Var arī nonākt karantīnā pēc izbraukšanas no valsts – kā, piemēram, iebraucot no Ķīnas Austrālijā un nonākt puscietumam līdzīgās karantīnas nometnēs Ziemassvētku salā netālu no bēdīgi slavenā nelegālo imigrantu aizturēšanas centra vai raktuvju nometnē Darvinas apgabalā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Megastar pirmajā gadā pārvadājis vairāk nekā 2 miljonus pasažieru

Zane Atlāce - Bistere, 29.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Megastar ir arī lielākais peldošais tirdzniecības centrs Baltijas jūrā.

LNG ātrgaitas prāmis Megastar, kas uzsāka kursēt maršrutā Tallina-Helsinki 2017. gada janvārī, savā pirmajā gadā ir pārvadājis vairāk nekā 2 miljonus pasažierus, AS Tallink Latvija Pārdošanas un mārketinga direktore Baiba Muceniece.

Šis ir lielākais pasažieru skaits, kas uz viena kuģa gada laikā ir pārvadāts Baltijas jūrā.

«Megastar ir lielākais ieguldījums Igaunijā pēdējā desmitgadē ar privāta kapitāla investīciju pamatā, un mēs esam ļoti gandarīti ar kuģa sniegumu pirmajā gadā. Šis kuģis patiesi ir jaunākās paaudzes kuģis, kas ir aizsācis jaunu laikmetu Baltijas jūrā, uzstādot jaunus standartus,» sacīja Janek Stalmeister, Tallink Grupp CEO.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļā devies kompānijas Viking Cruise kuģis, kurš kruīza braucienā pavadīs 245 dienas, raksta CNN Travel.

Tādējādi kompānijas piedāvātais ceļojums pretendē uz ierakstu Ginesa Pasaules rekordu grāmatu kā pasaulē ilgākais pasažieru kruīzs.

Kuģī Viking Sun iespējams uzņēmt kopā 930 pasažierus, un ceļā tas devies 31.augustā. Kruīzs aptvers sešus kontinentus, apciemos 51 valsti un piestās 111 ostās. Kopumā kruīzs ilgs astoņus mēnešus, un tas noslēgsies Londonā. Kuģis piestās Skandināvijā, Karību salās un Dienvidamerikā. Tad tas dosies uz Klusā okeāna salām, Austrāliju, Āziju un tad atgriezīsies Eiropā.

Pasažieri ārpus kuģa nakti pavadīs 23 pilsētās.

Kopējā ceļojuma cena ir sākot no 92,99 tūkstošiem dolāru.

Uz kuģa kopumā ir 465 kajītes, 10 ēdamvietas, spa, baseins, atpūtas zona, bibliotēkas un teātris.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas ostā ieviesti stingri drošības pasākumi; Tallink pārstāj kursēt

Lelde Petrāne, 16.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš šā gada 13. marta, kad Latvijā tika izsludināta ārkārtas situācija, Rīgas osta turpina strādāt un nodrošināt visus kravu pārkraušanai nepieciešamos pakalpojumus. Pēdējās trīs dienās ostā ienākuši un apkalpoti 30 kuģi, kopā pārkraujot 230 000 tonnu dažāda veida kravu, tai skaitā konteinerus, kokmateriālus, labības produktus un akmeņogles, liecina ostas sniegtā informācija.

Arī šorīt ostā kravu pārkraušanas operācijas veic 13 kravas kuģi, un vēl 10 pieteikuši savu nākamo ienācienu Rīgas ostā.

Tāpat tiek nodrošināta arī to kravu plūsma, kas tiek piegādātas vai nosūtītas pa autoceļiem un dzelzceļu – pēdējās trīs dienās sauszemes kravu pārvadājumos apkalpotas ap 2300 kravu automašīnu vienību un ap 1100 dzelzceļa vagonu vienību.

"Neskatoties uz ārkārtas apstākļiem, osta strādā un nodrošinās kravu plūsmas nepārtrauktību, kas šobrīd ir īpaši būtiski Latvijas ekonomikai.

Esam ieviesuši stingrus drošības noteikumus attiecībā uz ienākošo kravas kuģu apkalpēm, kā arī autokravu pārvadātājiem – visu ienākošo kravas kuģu aģentiem, pirms ienākšanas ostā, kapteiņdienestam jāsniedz precīzas ziņas par kuģa apkalpes sastāvu un visu apkalpes locekļu veselības stāvokli. Tāpat ostā ienākušo ārvalstu karoga kuģu komandām ir aizliegts nokāpt krastā, izņemot īpaši saskaņojamus gadījumus.

Komentāri

Pievienot komentāru