Būve

Gaujas tilta rekonstrukcijai nepieciešams atsavināt zemi Taurenes pagastā

Dienas Bizness, 02.06.2015

Jaunākais izdevums

Lai paaugstinātu satiksmes drošību, iedzīvotāju drošu pārvietošanos Taurenē un uzlabotu autoceļa P30 seguma kvalitāti, kā arī vienmērīgu braukšanas ātrumu pa to, Satiksmes ministrija (SM) rosina atsavināt Gaujas tilta rekonstrukcijai nepieciešamu zemes gabalu Taurenes pagastā, informē SM pārstāve Ilze Svikliņa.

Gaujas tilta pārbūves projekts uz valsts autoceļa P30 Cēsis-Vecpiebalga-Madona 32,3.km, tiks realizēts, īstenojot valsts autoceļa P30 Cēsis-Vecpiebalga-Madona posma 24,60. km - 38,00.km būvprojektu. Projekta īstenošanai nepieciešamā zemes gabala īpašnieks nav piekritis pārdot valstij nepieciešamo zemes gabalu par taisnīgu atlīdzību, atbilstoši SIA Biznesa Konsultantu Grupa veiktajam īpašuma novērtējumam, ko ir apstiprinājusi biedrība Latvijas Īpašumu vērtētāju asociācija.

Līdz ar to zemes gabalu nepieciešams atsavināt piespiedu kārtā, izmaksājot zemes gabala īpašniekam taisnīgu atlīdzību, atbilstoši nekustamā īpašuma vērtējumam.

Minētā tilta Taurenes pagastā rekonstrukcijas projekts ir paredzēts Transporta attīstības pamatnostādnēs 2014.-2020.gadam, ko 2013.gada 27.decembrī apstiprināja valdība.

Tilts pār Gauju Taurenē uzbūvēts 1961. gadā un šobrīd atrodas avārijas stāvoklī - bojātas balstu un laidumu konstrukcijas - malējām sijām korodē konstruktīvais un nesošais stiegrojums, sairst balstu un siju betons, siju nestspēja samazināta par apmēram 40%. Brauktuves un ietvju konstrukciju tehniskais stāvoklis neatbilst satiksmes drošības prasībām, margu nestspēja neatbilst projektētajai slodzei. Nepieciešams novērst tilta brauktuves un nesošo konstrukciju bojājumi, kas var apdraudēt gājēju un autobraucēju satiksmes drošību.

SM izstrādāto likumprojektu par nekustamā īpašuma Dispečeri Taurenes pagastā, Vecpiebalgas novadā atsavināšanu sabiedrības vajadzībām - Gaujas tilta pārbūves projekta īstenošanai uz valsts autoceļa P30 Cēsis-Vecpiebalga-Madona 32,3.km otrdien, 2.jūnijā, atbalstīja valdība. Par to vēl lems Saeima.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc pārbūves svinīgi atklāts tilts pār Gauju Rāmniekos uz vietējā autoceļa Dukuri-Rāmnieki (V330) (4,2. km), informē VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC).

Šovasar uz vietējā autoceļa Dukuri-Rāmnieki (V330) Kreisā krasta posmā no Niniera ezera līdz pagriezienam uz Pušklaipiem (1,88.-3,75. km) ieklāts vienkārtas asfalta seguma izmēģinājuma posms. Jauno tehnoloģiju LVC Autoceļu kompetences centra speciālistiem būs iespēja vērtēt salīdzinājumā ar divkārtu virsmas apstrādi identiskos apstākļos Gaujas labajā krastā, kur 1,4 km posmā otrpus tiltam šovasar ieklāta divkārtu virsmas apstrāde.

VSIA Latvijas Valsts ceļi valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis: "LVC gan secīgi realizē projektus, kas iezīmēti divās valsts ceļu attīstības stratēģijās, gan rūpējās par tiltu drošību. Valsts tiltu programmā katru gadu tiek atjaunoti vai pārbūvēti līdz pat 20 tiltiem, kas ir būtisks priekšnosacījums ne tikai mobilitātei, bet arī drošībai. Šis ir būtisks objekts valsts ceļu tīklā, ceļš savieno Gaujas abus krastus, Valmieras un Cēsu novadus. Esmu pārliecināts, ka šis būs viens no posmiem, ko cēsinieki izmantos ikdienā, pārvietojoties Vaidavas un Valmieras virzienā."

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Rekonstruēts galvenais Latvijas Zelta rudens tūrisma objekts

Rūta Cinīte, 25.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc rekonstrukcijas atklāts atjaunotais tilts pār Gauju Siguldā, informē VAS Latvijas Valsts ceļi.

«Šo tiltu droši varam saukt par galveno Latvijas Zelta rudens tūrisma objektu – tas savieno trīs vēsturiskas un skaistas vietas – Siguldu, Turaidu un Krimuldu, un varētu būt arī viens no visvairāk fotografētajiem tiltiem Latvijā», norāda a Latvijas Valsts ceļu valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

Fotoattēlus var aplūkot raksta galerijā!

Tilts pār Gauju atrodas uz reģionālās nozīmes ceļa Inciems–Sigulda–Ķegums (P8) (10,7. km) un pērn tika uzsākta tilta rekonstrukcija. Tam ir izbūvēta jauna hidroizolācija un ieklāts jauns asfalta segums. Tiltam ir paplašinātas ietves. Latvijas Valsts ceļi atzīmē, ka iepriekš tās bija vienu metru platas, tagad - 2,5 m, lai tās būtu ērti izmantojamas invalīdiem un vecākiem ar bērnu ratiņiem, bet tilta galos zem tilta izbūvētas gājēju pārejas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Meklē Gaujas Nacionālā parka simbolisko vārtu labāko versiju

Monta Glumane, 12.09.2019

Šis projekts piedāvā izveidot pastaigu vietu tīklu ar vairākiem uziešanas un noiešanas ceļiem, kas caurvijas ar gravā augošajiem kokiem, tādējādi, ļaujot vaļu jaunām atklāsmēm un dabas izziņai. Autors: Pol Kaloustian (Libāna).

Foto: publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dabas aizsardzības pārvalde un Siguldas novada pašvaldība aicina iedzīvotājus piedalīties aptaujā un izvēlēties savu favorītu arhitektu idejām par Gaujas Nacionālā parka (GNP) simboliskajiem vārtiem – gājēju tiltam Siguldā, informē Sigulda novada pašvaldība.

Šā gada sākumā Dabas aizsardzības pārvalde sadarbībā ar arhitektūras ieceru konkursu rīkotāju «Bee Breeders» aicināja arhitektus izstrādāt metus GNP vārtiem – simboliskai ieejai nacionālajā parkā, kas vienlaikus nodrošinātu arī gājēju tilta funkcijas, savienojot gravas malas virs Gaujas ielas Siguldā.

Izvērtējot ideju un dizainu klāstu, žūrija deva priekšroku tiem, kas piedāvāja jaunus eksperimentālus parka atklāšanas veidus, izvirzot trīs laureātus. Starp tiem arhitekti no Austrālijas, Libānas un Itālijas.

Iespējamā gājēju tilta atrašanās vieta plānota pie iebraukšanas Gaujas senielejā – pāri Gaujas ielai, un tas savienotu Baznīcas ielu un Ainas ielu pie Spieķu parka. Kā norādīja pašvaldība, tad tas ne tikai atvieglotu kājāmgājēju plūsmu starp apskates objektiem Siguldā, bet arī veicinātu Gaujas Nacionālā parka kā viena no Latvijā nozīmīgākajiem tūrisma objektiem atpazīstamību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā novirzes tilta tehniskā stāvokļa atzinumā, uz nenoteiktu laiku tiks slēgta sabiedriskā transporta pār Brasas tiltu. Līdz ar to 11.tramvaja kustība ir slēgta un tā vietā izveidots 11T autobuss, kurš kursēs pār tiltam līdzās izveidoto pārbrauktuvi, noskaidroja aģentūra LETA.

Uz Brasas tilta jau ilgstoši notiek remontdarbi un pēdējos mēnešus kustību pār to bija atļauta tikai sabiedriskajam transportam un operatīvajiem transportlīdzekļiem.

Tomēr, kā aģentūra LETA noskaidroja Rīgas domes Satiksmes departamentā, veicot tilta tehniskā stāvokļa monitoringu, fiksēti "nobīdījumi tehniskajos mērījumos", un saskaņā ar līgumu tilts tiks slēgts līdz padziļinātas informācijas noskaidrošanai.

11T autobusa maršruts būs "Ausekļa iela - Mežaparks". Izmaiņas noteiktas arī 9.autobusa maršrutā.

11T maršruta autobuss kursēs no tramvaja pieturvietas "Ausekļa iela", tālāk pa Ausekļa ielu, Elizabetes ielu, Kronvalda bulvāri, Krišjāņa Valdemāra ielu, Raiņa bulvāri, Brīvības bulvāri, Brīvības ielu, Cēsu ielu, Tallinas ielu, Miera ielu, Kluso ielu, pāri pagaidu dzelzceļa pārbrauktuvei pie Brasas dzelzceļa stacijas, Gaujas ielu, Kokneses prospektu, Meža prospektu līdz 9.maršruta autobusa galapunktam "Mežaparks".

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

FOTO: Atklāts rekonstruētais Vecpiebalgas ceļa posms un jaunais tilts pār Gauju

Žanete Hāka, 25.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vecpiebalgas novada Taurenē šodien notika rekonstruētā Vecpiebalgas ceļa posma un jaunā tilta pār Gauju svinīgā oficiālā atklāšana, informē VAS Latvijas Valsts ceļi.

Augustā tika pabeigti remontdarbi uz reģionālā autoceļa Cēsis–Vecpiebalga–Madona (P30) posmā no pārvada pār bijušo dzelzceļa līniju līdz Brežģa kalnam aiz Taurenes (24,6.-38,0.km). Vecpiebalgas ceļa posms ir pirmais reģionālo ceļu objekts, kas finansēts no jaunā ES fondu perioda līdzekļiem.

Projekta ietvaros, visa posma garumā ir veikta autoceļa pārbūve un pilnībā atjaunota ceļa sega 1 metra biezumā: izbūvēts salizturīgais slānis, šķembu pamats un 2 asfalta kārtas, atjaunotas sabiedriskā transporta pieturvietas, sakārtoti 72 ceļu pieslēgumi un izbūvēts gājēju/velo celiņš 900 metru garumā ar apgaismojumu gan celiņam, gan Gaujas tiltam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brasas tilta būvdarbu dēļ no 18. jūlija tiks slēgts 11. tramvaja maršruts. Līdz būvniecības darbu beigām pasažieru pārvadājumus organizēs ar 11T maršruta autobusiem.

Brasas tilta būvniecības laikā pašvaldība seko līdzi, lai tilta šķērsošana ar sabiedrisko transportu būtu droša. Brasas tiltam regulāri veikta drošības un dinamisko svārstību novērtēšana, lai savlaicīgi konstatētu iespējamos riskus un nepieciešamības gadījumā tiltu slēgtu arī sabiedriskā transporta satiksmei.

“Šā gada 19. maijā pašvaldība jau informēja ka gadījumā, ja tiks konstatēts, ka būvniecība var radīt riskus sabiedriskā transporta drošībai un to izmantot nevarēs, tiks slēgta kustība pār tiltu un nodrošināti aizvietojošie maršruti. Tā kā tuvākajā laikā būvniecības darbi tiks intensificēti, lai novērstu drošības riskus, esam pieņēmuši lēmumu Brasas tiltu slēgt visa veida satiksmei. Satiksmes dalībnieku un būvdarbu drošība ir prioritāte,” skaidro Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora p.i. Jānis Vaivods.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Par vairāk nekā 80 000 eiro atjaunos gājēju tiltu Valmierā

Dienas Bizness, 29.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šovasar Valmierā paredzēta gājēju tilta Bruņinieku ielā 1 atjaunošana. Tilts ir īsākais ceļš, kā Pārgaujas iedzīvotāji kājām var nokļūt uz tirgu, informē Valmieras pilsētas pašvaldības pārstāve Kristīne Melece.

Lēmums par gājēju tilta atjaunošanas nepieciešamību tika pieņemts pēc tā tehniskās apsekošanas. Plānota tilta betona konstrukciju atjaunošana un apstrāde ar aizsargsastāvu, hidroizolācijas atjaunošana, tilta klāja atjaunošana, uzklājot jaunu asfaltu, margu konstrukciju tīrīšana un krāsošana. Darbu laikā tiks demontētas arī pie tilta margām pieslēgtās piekaramās slēdzenes.

Darbus plānots uzsākt maija beigās un pabeigt trīs mēnešu laikā. Atsevišķu darbu veikšanas laikā tilts var tikt slēgts.

Atbilstoši iepirkuma rezultātiem darbus veiks SIA 8 CBR. Līguma summa ir 81 537,33 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Atjaunota dabas tūrisma infrastruktūra Zvārtes iezī un Sietiņiezī

Lelde Petrāne, 29.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgusies jaunās dabas tūrisma infrastruktūras būvniecība apmeklētākajos smilšakmens iežu atsegumos Gaujas Nacionālajā parkā - Zvārtes iezī un Sietiņiezī. Līdz ar to šie populārie dabas tūrisma infrastruktūras objekti ir atvērti un pieejami apmeklētajiem, liecina Dabas aizsardzības pārvaldes sniegtā informācija.

Tūristi un dabas draugi ilgi gaidīja iespēju apmeklēt iecienīto Zvārtes iezi, kas atrodas Amatas upes krastā.

Zvārtes pļava apmeklētājus sagaida ar vairākām jaunām atpūtas un ugunskura vietām. Pretim iezim izbūvēta skatu platforma, uz kuru ved jauna, grants seguma veidota taka. Pļavā un autostāvvietā pie informācijas namiņa izvietoti vairāki jauni stendi un tualetes apmeklētāju ērtībai. Gar Amatas upi no Zvārtes ieža ved atjaunota taka līdz Veclauču tiltam, pie kura atjaunota ūdenstūristu apmetne ar laivu novietnēm, ugunskura un atpūtas vietām. Zvārtes iezī atjaunots arī gājēju tilts.

Lielākais baltā smilšakmens atsegums Latvijā Sietiņiezis pēc infrastruktūras atjaunošanas gaida savus apmeklētājus. Te izbūvētas jaunas kāpnes, atpūtas vietas un tualete, atkritumu urnas, jauni soliņi, kā arī laivu novietne un barjeras apmeklētāju drošībai. Arī šeit apmeklētāji jaunos stendos varēs atrast vajadzīgo informāciju. Krietni uzlabots auto stāvlaukums pirms Sietiņieža, tam uzbērts jauns segums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā, ka Brasas tilts jeb satiksmes pārvads Rīgā pār dzelzceļa līniju Zemitāni - Skulte, kas savieno Rīgas centru (Miera ielā) ar Mežaparku un Čiekurkalnu (Gaujas ielā) ir kritiskā stāvoklī, Rīgas domes Satiksmes departaments jau ir noslēdzis līgumu ar Lietuvas uzņēmumu AS Kauno tiltai par Brasas tilta pārbūvi, pastāstīja departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola.

Kopējās Brasas pārvada pārbūves darbu izmaksas ir 10,87 miljoni eiro ar pievienotās vērtības nodokli. Darbus plānots sākt aprīlī, tiklīdz iestāsies būvdarbiem piemēroti laika apstākļi. Saskaņā ar līgumu tilta pārbūve noslēgsies 2020.gada pavasarī.

Remontdarbu gaitā plānots veikt nesošo konstrukciju remontu, tilta seguma, tramvaju sliežu ceļa, kontakttīklu, apgaismojuma un ietvju seguma pārbūvi, kā arī margu nomaiņu. Uzlabota tiks arī vides pieejamība. To laikā uzdots nodrošināt nepārtrauktu divvirzienu tramvaju kustību pāri tiltam.

Brasas pārvads pār dzelzceļu uzbūvēts un nodots ekspluatācijā 1959.gadā un tā kopējais garums ir 116 metri.

Komentāri

Pievienot komentāru