Jaunākais izdevums

Grūtībās nonākusī Indijas nacionālā aviokompānija «Air India» paziņojusi, ka cenšas iegūt steidzamu aizdevumu vairāku miljardu rūpiju apmērā, lai spētu finansēt savas ikdienas darbības.

Savā mājaslapā publiskotajā paziņojumā lidsabiedrība norāda, ka cenšas iegūt īstermiņa aizdevumu desmit miljardu rūpiju (125,8 miljonu eiro) apmērā, lai «spētu apmierināt steidzamas darba kapitāla prasības.»

Vairāki mediji vēsta, ka «Air India» pēdējos trīs mēnešos nav spējusi laikus izmaksāt algas saviem darbiniekiem.

Šāds paziņojums izskanējis vien dažas dienas pēc tam, kad Indijas valdība pavēstīja, ka nav saņēmusi nevienu piedāvājumu par vairākuma akciju daļas iegādi aviosabiedrībā. Martā valdība paziņoja, ka plāno pārdot līdz pat 76% «Air India» akciju, taču līdz 31.maija gala termiņam neviens interesents tā arī nav uzradies.

Aviokompānijas un citus investorus atturējuši atsevišķi akciju pārdošanas nosacījumi, liekot Indijas valdībai atgriezties pie plānošanas.

«Air India» parādsaistības sasniegušas aptuveni astoņus miljardus dolāru, bet biznesa gadā, kas noslēdzās 2017.gada martā, lidsabiedrība cietusi gandrīz 58 miljardu rūpiju zaudējumus.

Transports un loģistika

Latvijas kontrolēto gaisa telpu pērn visbiežāk izmantoja airBaltic, Finnair, Ryanair un Air China

LETA,12.03.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

atvijas kontrolēto gaisa telpu pagājušajā gadā visbiežāk izmantoja Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic", Somijas nacionālā aviokompānija "Finnair", Īrijas zemo cenu lidsabiedrība "Ryanair", kā arī Ķīnas aviokompānija "Air China", liecina "Latvijas gaisa satiksmes" (LGS) apkopotā statistika.

LGS pārstāvji pavēstīja, ka pērn 14% no visiem lidojumiem Latvijas gaisa telpā nodrošināja "airBaltic", 12% - "Finnair", bet pa 7% - "Ryanair" un "Air China".

Seko Indijas aviokompānija "Air India", kas nodrošināja 6% no visiem lidojumiem Latvijas gaisa telpā, Krievijas nacionālā lidsabiedrība "Aeroflot" - 4%, bet pa 3% nodrošināja Turcijas aviokompānija "Turkish Airlines", Ķīnas aviokompānija "Hainan Airlines", kā arī Krievijas aviokompānijas "Rossiya Airlines" un "Pobeda".

Šīs desmit aviokompānijas nodrošināja kopumā 62% no "Latvijas gaisa satiksmes" ieņēmumiem.

LGS valdes priekšsēdētājs Dāvids Tauriņš skaidroja, ka Latvijas kontrolētā gaisa telpa nesaskan ar Latvijas ģeogrāfiskajām robežām. Attiecīgi Krievijas aviokompāniju lidojumi nenotiek virs Latvijas teritorijas, bet tie ir lidojumi virs neitrālajiem ūdeņiem, kas skaitās Krievijas iekšējie lidojumi, piemēram, no Sanktpēterburgas vai Maskavas, izmantojot Baltijas jūru, uz Karalaučiem.