Hamburga nopērk termināli Tallinā 

Viena no vadošajām Eiropas ostu un transporta loģistikas kompānijām Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA), kur 68% kapitāldaļu pieder Hamburgas pilsētai, iegādājusies lielāko Igaunijas termināļu pārvaldītāju Transiidikeskuse AS, paziņojusi HHLA.

Egons Mudulis, 2018. gada 27. marts plkst. 10:00

Avots: tk.ee

Jauniegādāto meitas uzņēmumu pārvaldīs HHLA International GmbH. Šā gada 26. martā noslēgtais līgums padarīs HHLA par tirgus līderi konteineru pārkraušanas jomā Tallinas (Mūga) ostā, vāciešiem tādējādi paplašinot reģionālo diversifikāciju. Kopš 2005. gada HHLA pārvalda konteineru termināli arī Ukrainas ostā Odesā.

Komentējot Transiidikeskuse iegādi, HHLA valdes priekšsēdētāja Angela Ticrata norādījusi: «Igaunija ir viena no visstraujāk augošajām Eiropas ekonomikām un pionieris digitalizācijas jomā. Tādēļ mums ir prieks integrēt HHLA saimē Transiidikeskuse AS,» kas pēc viņas teiktā, jau šobrīd ir pelnoša kompānija ar augstiem darbības rādītājiem. Igauņu uzņēmuma iegāde ļaus HHLA ieiet daudzsološā reģionālajā tirgū, kas piedāvā izaugsmes potenciālu, kuram pamatā ir ģeogrāfiskais izvietojums un savienojums ar jauno Zīda ceļu.

Savukārt, Transiidikeskuse dibinātājs un īpašnieks Anatolijs Kanajevs atzīmējis, ka viņa kompānijas nonākšana HHLA rokās ar vāciešu plašo pieredzi un kompetenci konteinertermināļu pārvaldīšanas jomā garantēs, ka igauņu kompānija būs veiksmīga arī nākotnē. A. Kanajevs būs Transiidikeskuse padomes loceklis. Līdztekus konteineru apkalpošanai igauņu uzņēmums pārvalda arī beramkravu un Ro-Ro termināli. Reģionālu infrastruktūras projektu (Rail Baltica) rezultātā ostā paredzēts veidot multimodālu mezglu.

Transiidikeskuse jaudas patlaban ir 300 tūkst. TEU (20 pēdu konteinera ekvivalents) gadā, taču to var palielināt līdz 800 tūkst. TEU. HHLA plāno efektivizēt igauņu uzņēmuma pakalpojumu tirdzniecību un darbību, kā arī integrēt to savā tīklā. Paredzams, ka darījums tiks pabeigts 2018. gada otraā ceturksnī.

DB jau rakstījis (09.02.2017.), ka Transiidikeskuse cer uz ziemeļu–dienvidu tranzīta koridoru un, gaidot Rail Baltica projekta sākšanu, investēja noliktavās un konteinerterminālī. Kopš 2013. gada trešo daļu no tolaik iecerētā plāna izdevies realizēt, investējot ap 20 milj. eiro, norādīja Transiidikeskuse valdes priekšsēdētājs Eriks Laidvē. Kompānija savulaik plānoja investēt 60‒70 milj. eiro.

Savukārt HHLA neauditētie dati rāda, ka grupa 2017. gadā palielinājusi ieņēmumus par vairāk nekā sešiem procentiem līdz 1,25 miljardiem eiro, bet peļņu pirms procentiem un nodokļiem (EBIT) par vairāk nekā pieciem procentiem līdz 173 milj. eiro.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2018. gada 23. janvāris plkst. 8:39

Osta izpārdod termināļa īpašumu un meklēs jaunus nomniekus; arī Latvijai jādomā par citām kravām.

2017. gada 21. aprīlis plkst. 17:32

Uz nacionālās drošības riskiem baltītais valdības liegums Ventspils brīvostai piedalīties...

2016. gada 29. septembris plkst. 11:26

Visas Krievijas kravas, kas pašlaik tiek pārkrautas Baltijas valstu ostās, līdz 2020.gadam...

2016. gada 30. jūnijs plkst. 17:55

Lai Latvijas transporta infrastruktūra ierobežotā finansējuma apstākļos spētu attīstīties...

2016. gada 30. marts plkst. 11:25

Viens no iemesliem, kādēļ Latvijas tranzīta nozarē – gan dzelzceļā, gan ostās...

Nepalaid garām

Šajā piektdienā biznesa portāls Db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties Lietuvas...

Anda Šmitmane ēdināšanas biznesā Tukumā darbojas jau 20 gadus. Viņa atzīst, ka...

Mazumtirdzniecības tīkls Rimi pirmdien prezentēja pirmo veikalu Latvijā ar pašapkalpošanās skeneriem....

Pēdējā laikā būtiski pieaudzis elektrisko skrejriteņu vandālisma gadījumu skaits, stāsta koplietošanas...

Vai bērnam ir jābūt algas grāmatiņā, lai saņemtu IIN atvieglojumus jeb -...

«Pastāvēs, kas pārmainīsies - šis ir par mums un tieši tamdēļ mēs...

No šīs sadaļas
2018. gada 26. marts plkst. 18:25

Dānijas un Vācijas kuģniecības uzņēmums «Scandlines», kas veic prāmju pārvadājumus Baltijas...

2018. gada 26. marts plkst. 17:04

Turpinot elektrolīnijas «Kurzemes loks» trešā posma izbūvi no Ventspils uz Rīgu, šobrīd...

2018. gada 23. marts plkst. 13:17

Marta sākumā Antverpenē AS «Latvijas kuģniecība» meitasuzņēmums «LSC» papildinājis savu...

2018. gada 23. marts plkst. 12:34

Lai mazinātu regulāru ielu lāpīšanu, mainot vai labojot apakšzemes inženierkomunikācijas, Rīgas...

2018. gada 23. marts plkst. 10:00

Eiropas ostas nākamajos 10 gados grib 48 miljardu eiro lielus ieguldījumus, piektdien...

2018. gada 22. marts plkst. 19:46

Dzelzceļa līnijas «Rail Baltica» ieviesēja uzņēmuma «RB Rail» valde un tās priekšsēdētāja...

2018. gada 22. marts plkst. 10:03

Iestājoties pavasarīgiem laikapstākļiem, no 22. marta līdz 30. maijam, plānots pabeigt Salaspils...

2018. gada 21. marts plkst. 18:00

Ja vairākums akcionāru neuzticas projektu Rail Baltica īstenojošā Baltijas valstu kopuzņēmuma...

2018. gada 21. marts plkst. 15:39

Prāmju satiksmes izveidošana starp Igaunijas Sāremā salu un Latviju būtu sociālekonomiski izdevīga,...

2018. gada 21. marts plkst. 14:58

ASV interneta tirdzniecības giganta Amazon lielākā loģistikas centra Spānijā darbinieki trešdien...