Jaunākais izdevums

Latvijas juvelierizstrādājumu mazumtirgotājs AS Grenardi Group turpina izvērsties ārpus Baltijas - investējot teju 3,5 miljonus eiro, uzņēmums startējis Čehijas tirgū, atverot divus juvelierizstrādājumu salonus uz galvenās iepirkšanās ielas Prāgā.

14. novembrī durvis ver shop-in-shop formātā veidotais salons, kas apvieno gan pasaulē atzīto Itālijas juveliermākslas zīmola Damiani salonu, gan Baltijas klientiem jau pazīstamo GRENARDI. Gada nogalē turpat blakus tiks atvērts ekskluzīvā un strauji augošā Itālijas luksusa zīmola Pasquale Bruni mono zīmola salons, kas ir pirmais šāda koncepta projekts Grenardi Group portfelī.

Abi Grenardi Group saloni atradīsies stratēģiski nozīmīgā lokācijā, uz centrālās iepirkšanās ielas Prāgā, pašā luksusa zīmolu epicentrā, līdzās tādiem pasaules mēroga vārdiem kā Dior, Hermès, Chanel, Rolex un citiem. To telpas ierīkotas vēsturiskā, valsts nozīmes arhitektūras pieminekļa ēkā, kur šobrīd atrodas jaunatklātā piecu zvaigžņu viesnīca Fairmont Golden Prague — viena no prestižākajām un modernākajām viesnīcām Prāgā.

“Čehijas izvēle kā nākamais Grenardi Group tirgus ir stratēģisks un pārdomāts solis. Pirmkārt, Prāga ir nozīmīgs tūrisma galamērķis — 2024. gadā pilsētu apmeklēja vairāk nekā 8 milj. tūristu, rādītājiem atgriežoties pirmspandēmijas līmenī, turklāt pieaug arī to ceļotāju īpatsvars, kuri meklē augstākās kvalitātes pieredzi — gan viesnīcās un restorānos, gan ekskluzīvos zīmolos. Otrkārt, pilsētā ir plašs vietējo pircēju loks, kas novērtē kvalitāti un izsmalcinātu dizainu, nodrošinot būtisku potenciālu mūsu klientu loka paplašināšanai. Pie šī projekta mērķtiecīgi esam strādājuši vairāk nekā divus gadus un esam lepni, ka zīmols no Latvijas šodien var atrasties līdzās pasaules prestižākajiem vārdiem,” teic Ainārs Spriņģis, AS Grenardi Group valdes priekšsēdētājs.

Finanses

DB pēta, kur investējis Aigara Kesenfelda pirmās paaudzes ģimenes investīciju uzņēmums

Jānis Goldbergs,22.07.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules investīciju vidē nozīmīgu lomu spēlē turīgu ģimeņu izvēlētā investīciju politika, un tieši šobrīd var teikt, ka arī Latvijā Family Office investīcijas kļūst pietiekami nozīmīgas. Valstij uzmanību pievērsuši Family Office konsultanti, kas sniedz pakalpojumus turīgām ģimenēm, un mums ir arī turīgi uzņēmēji, kurus, līdzīgi kā kaimiņvalstīs, varam saukt par investīciju flagmaņiem.

Ir dažādas privāto investīciju kontroles formas, tomēr viena no populārākajām, kas nodrošina caurspīdīgumu un atklātību pārējai sabiedrībai, ir Family office jeb latviski ģimenes investīciju uzņēmums. Vairums ģimeņu izvēlas konsultantu kompānijas, kuras diemžēl neizpauž klientu vārdus, tomēr lielākie bieži veido savus uzņēmumus ģimenes investīciju pārvaldībai. Dienas Bizness Latvijā identificēja divus šādus uzņēmumus – SIA Pirmdiena un AS ALPPES Capital, no kuriem viena investīcijas izvēlējāmies papētīt sīkāk, lai saprastu Latvijas flagmaņa preferences.

Kas ir ģimenes birojs? Vai Latvijā tādi ir?

Pēc būtības Family office ir ģimenes investīciju uzņēmums, kura pamatmērķis ir audzēt turīgas ģimenes kapitālu un nodot to tālāk nākamajām paaudzēm. Vairumā gadījumu šādus uzņēmumus vada algoti investīciju speciālisti, nevis paši ģimenes locekļi. Izņēmumi dažkārt ir pirmās paaudzes ģimenes investīciju uzņēmumi, kuros dibinātāji parasti ir tie, kuri kapitālu ir nopelnījuši un uzņēmumu dibina, lai tas paliktu pēc viņiem un nodrošinātu pārticību bērniem un bērnubērniem, tomēr jau savas dzīves laikā viņi vadību visbiežāk nodod algota profesionāļa rokās. Neatkarīgus vadītājus parasti izvēlas, lai izvairītos no interešu konfliktiem, konfliktiem ģimenes locekļu vidū. Vadītāja uzdevums ir saglabāt neitralitāti, identificēt riskus un izvairīties no emocionāliem investīciju lēmumiem, kurus ģimenes locekļi, iespējams, varētu pieņemt, ja paši vadītu uzņēmumu. Ir divu veidu ģimenes investīciju uzņēmumi: single-family office un multi-family office. Multi-family office apkalpo vairākas ģimenes, profesionāli sniedzot aktīvu pārvaldības pakalpojumus. Tieši par šiem uzņēmumiem ir Dienas Biznesa piezīme, ka viņi nestāsta par saviem klientiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas investīciju banka Signet Bank sadarbībā ar nacionālo informācijas aģentūru LETA izstrādājusi Latvijas kapitāla tirgus aktivitātes barometru.

Tas ir pirmais šāda veida analītiskais instruments Latvijā, kas sistemātiski apkopo un atspoguļo kvantitatīvos un kvalitatīvos datus par kapitāla tirgus attīstības dinamiku un dalībnieku – investoru, uzņēmēju, mediju – lomu, aptverot laika periodu no 2018. līdz 2024. gadam.

Pirmo reizi vienuviet ir apkopoti un analizēti trīs galvenie kapitāla tirgus aktivitātes indikatori – investoru aktivitāte, tirgus apjoms un mediju intensitāte. Tas sniedz daudzslāņainu ieskatu tirgus attīstībā, šķēršļos un turpmākās izaugsmes potenciālā. Barometrs tiks atjaunots katru gadu, sniedzot salīdzināmu skatījumu uz Latvijas kapitāla tirgus izaugsmes tempu un virzienu.

Eksperti

Ģeopolitiskie riski biznesā jūtami, bet attīstības mērķi spēcīgāki

Valērija Lieģe, Oaklins partnere Latvijā un Oaklins globālās izpildkomitejas pārstāve,16.09.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesu gatavība investēt attīstībā ir galvenais rādītājs, kas liecina par uzņēmēju noskaņojumu un ticību rītdienai.

Uz šībrīža “temperatūru” biznesa vidē norāda uzņēmumu apvienošanās un iegādes (M&A) darījumu aktivitāte: 2025. gada pirmajā pusgadā Centrālajā un Austrumeiropā tā aizvien saglabājas piesardzīga, lai gan gada otrajā pusē tendence varētu būt augšupejoša.

Gan Baltijā, gan Austrumeiropā darījumu skaits šogad līdz šim bijis mazāks, nekā pērn gada pirmajā pusē, bet darījumu vērtība ir pieaugusi dažu īpaši lielu darījumu dēļ, liecina M&A tirgus pētnieku Mergermarket dati. Ģeopolitiskie riski kavē darījumu aktīvāku norisi, tomēr biznesa attīstības mērķi ir spēcīgāki un uzņēmēji turpina iegulda attīstībā. Arī Baltijas reģionā vairāki darījumi pašlaik ir sagatavošanās posmā, tāpēc 2025. gada otrajā pusē aktivitāte varētu pieaugt.