Start-up

Īpašniekus atradušas jau 700 jauno mākslinieku gleznas

Anda Asere, 08.01.2020

E-galerijas "StartUpArt" dibinātāja un idejas autore Agnese

Strazda un māksliniece Kristīne Lapsa-Kalniņa.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2019. gadā jauno mākslinieku e-galerijā "StartUpArt" veikti aptuveni 140 pasūtījumi un kopā ar izsoļu laikā veiktajiem pirkumiem kopā pārdotas apmēram 250 gleznas.

"Kopumā kopš 2015. gada "StartUpArt" e-galerijas lapā saņemti 540 pasūtījumi, vairākos pasūtījumos ir izvēlētas pat divas līdz piecas gleznas, līdz ar to kopš projekta sākuma pārdotas vairāk nekā 700 gleznas," stāsta Agnese Strazda, e-galerijas "StartUpArt" dibinātāja un idejas autore. Ikdienā viņai palīdz māksliniece Kristīne Lapsa-Kalniņa, kura strādā ar sadarbības līgumu koordinēšanu, jauno gleznu ievietošanu e-galerijā, kā arī rēķinu izrakstīšanu.

Šobrīd e-galerijā ir aptuveni 630 gleznas no 80 māksliniekiem.

A. Strazda ar gandarījumu vēro, kā "StartUpArt" un tai piederošais "Facebook" profils turpina būt par aktuālu vietu tiem, kuri savas gleznas vēlas pārdot, un tiem, kuri meklē drosmīgus rokrakstus un dažādus formātus gleznām, ko izmantot gan sava mājokļa, gan biroja dizainam, kā arī dāvanām. Katru nedēļu kāds mākslinieks izrāda interesi par pievienošanos portālam. "Dažkārt saņemam jautājumus, vai "StartUpArt" nepieņem pārdošanai tēlniecības darbus, kā arī citus formātus, uz ko šobrīd sakām - tikai gleznas," norāda A. Strazda.

2019. gadā "StartUpArt" realizēja vairākus jaunus formātus pircēju uzrunāšanai. Vairāk tika iniciētas e-izsoles, kuru ietvaros mākslinieki var pieteikt savas gleznas izsolei, piedāvājot zemāku cenu nekā e-galerijā. Solīšanas solis ir viens eiro un solīšanas veikšanai tiek izmantots "Facebook". Izsoles laiks ir vidēji viena nedēļa, savukārt gleznas izsolīšanas periods - viena diennakts. "Izsoļu rezultāti mēdz atšķirties - no ļoti aktīvas pircēju iesaistes līdz ļoti mērenai. Lai vai kā - gleznu izsoli "Facebook" tiešsaistes režīmā Latvijā nebiju redzējusi," teic A. Strazda. Tāpat "StartUpArt" eksperimentē ar atlaidēm. Tas ļauj vairāk izprast gleznu cenošanas pieeju un cilvēku reakciju.

Runājot par to, no kā ir lielāka interese, A. Strazda stāsta, ka šobrīd lielāka interese ir no privātpersonām, lai gan ir vairāki uzņēmumi, kas aktīvi izmantot "StartUpArt", lai iegādātos dāvanas. Piemēram, "Conexus Baltic Grid" jau otro gadu savu galda kalendāru veido, izmantojot "StartUpArt" gleznu fotogrāfijas. "Tas noteikti ir novērtējums jaunajiem māksliniekiem un projektam kopumā," viņa teic.

2020. gadā ir plānots e-galeriju pilnībā nodrošināt arī angļu valodā.

A. Strazda novērojusi, ka izciliem darbiem pieprasījumu nosaka paši darbi. "Jaudīgi mākslas darbi kombinācijā ar labu, pircējam pieņemamu vai vēlamu cenu ir būtisks kritērijs pieprasījuma veicināšanai," viņa piebilst. Tāpat vērojama tendence, ka sliktos laika apstākļos cilvēki daudz vairāk laika pavada telefonos un datoros un tieši tad "StartUpArt" mēdz saņemt ievērojamu skaitu pasūtījumu.

E-galerija jauno mākslinieku gleznu apskatei un iegādei "StartUpArt" A. Strazda izveidoja 2014. gada nogalē, atbalstot savas radinieces un jaunās mākslinieces Ilzes Strazdas centienus ceļā uz lielo mākslas pasauli.

Komentāri

Pievienot komentāru