Islande plāno būvēt jaunu ostu Ziemeļu ledus okeānā 

Lai spēlētu svarīgāku lomu loģistikas jomā, Islande uzsākusi sadarbību ar Brēmenhāfenes ostas plānošanas ekspertiem, veicot padziļinātu izpēti saistībā ar ostas būvniecību.

Egons Mudulis, 26.6.2013

Līdz šim Islandes un Brēmenes federālas zemes ekonomisko attiecību pamatā bijusi zvejniecība, taču Islandes Prezidents Olafurs Ragnars Grimsons un citi šīs valsts pārstāvji vēlas šo sadarbību paplašināt, vēstīts Brēmenhāfenes ostas mājas lapā.

Ir vairāki iemesli, kādēļ Islande ir ieinteresēta jaunas ostas izveidē Finna fjordā valsts ziemeļaustrumos: paredzams, ka pieaugs kuģu satiksmes apjomi Ziemeļu ledus okeānā; uz ziemeļiem un rietumiem no Īslandes ir ievērojami naftas un gāzes krājumi; plānots iegūt derīgos izrakteņus Grenlandē – Āzijas kompānijām jau ir izsniegtas licences; Islande vēlas gūt labumu no kruīza biznesa arktiskajos ūdeņos.

DB jau rakstīja, ka pārvadātājus vilina jauni jūras ceļi Arktikā, jo, vedot kravas no Āzijas uz Eiropu un pretējā virzienā pa arktiskajiem ūdeņiem, var ietaupīt līdz par 40% laika. Pa Ziemeļu jūras ceļu pagājušajā gadā tika pārvestas 1,25 miljoni tonnu kravu. Savukārt pa Suecas kanālu – kravas 740 miljonu tonnu apmērā. Krievijas nozares eksperti lēš, ka līdz 2021. gadam pa Ziemeļu jūras ceļu tiks pārvests 40 miljoni tonnu kravu.

Islande vēlas būvēt ostu vietā, kas Golfa straumes iespaidā cauru gadu neaizsalst. Pērnā gada otrajā pusē īslandiešu kompānija EFLA Consulting Engineers un Brēmenhāfenes osta parakstīja nodomu protokolu, kas paredz veikt ostas tehniski-ekonomiskā pamatojuma izstrādi, precīzas vietas izvēli un ekoloģisko apsektu izpēti, tirgus un izmaksu analīzi.

 

Tevi varētu interesēt

SIA Fast Bunkering pagājušajā gadā palielināja apgrozījumu par 20,13% līdz 86,074 milj....

Baltijas jūras ostas galvenokārt apkalpo Austrumu-Rietumu koridora kravu plūsmu un konkurence par...

Pasaules Bankas pārstāvji šodien, izvērtējot Latvijas ostu sektora konkurētspēju un pārvaldību,...

Japāņu korporācijai Mitsui piederošā ostu operatora Portek veiktās investīcijas, iegādājoties...

Kravu apjomi kopumā Latvijas ostās šā gada trijos mēnešos kritušies par 5,3%,...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

AS Electric Railway Company Holding noslēgusi vienošanos ar Latvijas uzņēmumu Felix Ltd...

Nav nozīmes cīnīties par lidmašīnu astu krāsas daudzumu uz perona, uzskata starptautiskās...

Privātas tehniskās apskates stacijas nozīmēs augstākas cenas un zemāku kvalitāti, biedē šobrīd...

Kreditoru prasījumus airBaltic turpina izmantot spēlēm ar cipariem - 2012.gadā vismaz par...

Igaunijas tehniskās uzraudzības dienests (TUD) ir izsniedzis atļauju AS Elektriraudtee jaunajiem...

Igaunijas Ekonomikas ministrija Eiropas Komisijā (EK) iesniegusi nacionālās aviokompānijas Estonian...

Starptautisko autobusu pārvadājumu uzņēmums Ecolines atklājis jaunu starptautisko pārvadājumu...

Oficiālās vizītes esot lietderīgas, atzīst uzņēmēji, steidzot izmantot Centrālāzijas valstu...

Līgo svētku brīvdienās - 23. un 24. jūnijā, kā arī pirms un...

SIA Fast Bunkering pagājušajā gadā palielināja apgrozījumu par 20,13% līdz 86,074 milj....