Ražošana

Izaicinājums – kļūt par tirgus līderi

Jānis Goldbergs, 01.06.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Baltik Elektro ir viens no Latvijas elektromateriālu vairumtirgotājiem. Kabeļi, stabi, caurules, vadi, un tomēr stāsts ir par nākotni, viedajām tehnoloģijām, cerībām uz stabilāku biznesa vidi, iepirkumiem bez korupcijas ēnas, maksāšanas kultūras trūkuma iemesliem un par to, ka pandēmijas sekas vēl nav iestājušās, tās tikai būs!

Dienas Bizness uz sarunu aicināja SIA Baltijas Elektro Sabiedrība valdes locekli Oļegu Kolomijcevu.

Fragments no intervijas

Pastāstiet par Baltik Elektro, kādēļ Würth grupas uzņēmums?

Baltik Elektro Latvijā tika dibināts 1993. gadā. Pirmsākumos tas bija vietējā kapitāla uzņēmums un nodarbojās ar elektromateriālu tirdzniecību. Kā tolaik bija, nevarēšu pastāstīt, jo tikai tad uzsāku savas skolas gaitas. Kompānija strādāja veiksmīgi, un 1999. gadā to iegādājās vācu ģimenes uzņēmums Würth grupa, kas dibināts 1945. gadā. Vēl joprojām šī grupa ir ģimenes uzņēmums, lai arī ar sarežģītu struktūru. Uzņēmums netiek kotēts nevienā biržā, īpašnieki ir vienas ģimenes locekļi. Viņu pamatbizness ir stiprinājumi un montāžas piederumi. Grupa gadu gaitā ir attīstījusies, un viens no attīstības virzieniem ir elektromateriālu vairumtirdzniecība. Tādēļ arī grupa iegādājās Baltik Elektro. Patlaban uzņēmums ir vienīgais specializētais starptautiskais elektromateriālu vairumtirgotājs Latvijā.

Pašiem ļauj domāt vai visu pasaka priekšā?

Grupā ir vairāk nekā 400 kompāniju, bet vadības struktūra ir decentralizēta. Katra kompānija ir ar pietiekamu rīcības brīvību, tomēr krīzes brīžos par visiem ir rūpes kā ģimenē.

2009. gada krīzes laikā jau strādājāt uzņēmumā?

Vēl nestrādāju Baltik Elektro, biju cita uzņēmuma darbinieks, bet krīzi labi atceros. Tas bija sarežģīts laiks, elektromateriālu tirgū uzņēmumu apgrozījuma kritums bija līdz 70%.

Baltik Elektro iepriekšējā krīzē palika Latvijā. Kā vācu bizness šeit jūtas?

Ja skatāmies tikai uz ārvalstu kapitāla specializētajiem elektromateriālu vairumtirgotājiem, tad mēs esam vienīgie šajā segmentā. Visi mūsu konkurenti Latvijā ir pašmāju kapitāla uzņēmumi. No vienas puses tas ir labi, lieta ir populāra un iet labi. Mēs pagaidām neesam tirgus līderi, kas nozīmē, ka dažas vietējās kompānijas strādā ar lielāku apgrozījumu. Tajā pašā laikā tas norāda uz to, kā citu valstu bizness skatās uz Latviju. Ir bijušas Latvijā franču, zviedru kompāniju pārstāvniecības. Šīm kompānijām ir miljardu apgrozījums elektromateriālu tirgū pasaulē. Šīs kompānijas ir prom. Aiziešanas iemesli – neparedzama valsts nodokļu politika, ar ko grūti rēķināties. Vecajā Eiropā uzņēmēji ir pieraduši veidot plānus 10 un pat 15 gadus tālā nākotnē. Mūsu nodokļu politika pēc būtības nav kritizējama, galvenais trūkums ir, ka tā pārāk strauji mainās. Otra lieta ir pelēkās ekonomikas īpatsvars. Mēs arī to izjūtam, jo esam starptautisks uzņēmums un tiešām maksājam visu, ko likumdošana prasa. Pielāgojamies visām svārstīgajām prasībām.

Visu interviju lasiet 1.jūnija žurnālā Dienas Bizness!

ABONĒJIET, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās!

Komentāri

Pievienot komentāru