Transports un loģistika

Izstrādā elektroskūteri tieši koplietošanai

Anda Asere, 26.06.2019

Unicorn Scooters īpašnieki Igns Survila (Ignas Survila), Jevgenijs Piurko (Jevgenijus Piurko), Dans Kristanavičs (Danas Kristanavičius)

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā elektroskūteru kopbraukšanas platformu straujo attīstību, Lietuvas uzņēmums Unicorn Scooters (UAB Lizdas) izstrādā elektroskūteri, kas būtu domāts tieši koplietošanai.

«Šobrīd pasaule saskaras ar problēmu, ka elektroskūteru kopbraukšanas platformu operatori izmanto ierīces, kas izstrādātas personīgai lietošanai, nevis, lai dalītos un lietotu kopīgi. Koplietoto ierīču dzīvescikls ir īss. Jaunākie pētījumi rāda, ka ierīces kalpo vien 28 dienas un pēc tam vienkārši tiek izmestas,» apgalvo Igns Survila (Ignas Survila), Unicorn Scooters līdzdibinātājs. Uzņēmuma izpilddirektors Dans Kristanavičs (Danas Kristanavičius) piebilst, ka tie ir tik lēti, ka neviens nevēlas tos labot un vienkārši nopērk jaunus. Tas rada ekoloģijas un ilgtspējas problēmas, kā arī ietekmē biznesa rentabilitāti. Ja katru mēnesi vajag pirkt jaunus elektroskūterus, tas nevar būt rentabli. Tāpēc komanda sāka izstrādāt īpaši koplietošanai domātu transportlīdzekli. Tos plānots pārdot tikai uzņēmumiem, un tos nebūs iespējams nopirkt personīgai izmantošanai.

Šobrīd ir daži konkurenti, kas ir aptuveni tādā pašā stadijā kā Unicorn Scooters, bet Eiropā šis ir vienīgais uzņēmums, kas ko tādu dara. «Šodienas skūteri ir izstrādāti individuālai lietošanai. Taču, kad izīrē skūteri, cilvēki pret to izturas citādi nekā tad, ja tas piederētu viņam. Tāpat ir vandālisms un zagšanas gadījumi. Tāpēc esam izstrādājuši ļoti robustu skūteri, kas pēc dizaina atšķiras no citiem. Tos, kas nav ražoti speciāli koplietošanai, var nozagt, pārkrāsot un izmantot kā savējo, jo visi ir ļoti līdzīgi. Vienkārši jānoņem GPS sistēma vai cits drošības elements, un viss. Un cilvēki to dara, jo īpaši Dienvideiropā, kur ir liela problēma ar skūteru zādzībām,» saka D. Kristanavičs.

Pārvietošanās mainīsies

«Ticu, ka nākotnē mikromobilitāte būs pilnīgi citāda nekā šodien. Tā vairāk iekļaus dažādus pārvietošanās veidus. Mūsu mērķis ir būt daļai no šī lielā tīkla. Negribam būtu viena produkta kompānija, jo neticam, ka tas ir gana ilgtspējīgi. Vēlamies katru dienu inovēt, būt ārpus komforta zonas un izmēģināt dažādas lietas, lai mainītu ikdienas rutīnu,» saka I. Survila. Viņš uzskata, ka nākamajos piecos gados daudz kas mainīsies un uzņēmumam ir iespēja uzlabot pārvietošanās kvalitāti.

Kompānijas ilgtermiņa mērķis ir ražot kontinentos, kur pārdos skūterus. Piemēram, tas nozīmē, ka tad, ja pārdos skūterus Eiropā, tos iecerēts ražot Eiropā. Savukārt, ja Ķīnā, – ražot tur. «Tam ir nozīme ilgtspējas skatupunktā. Taču, protams, šis ir startup, un mums nav daudz naudas, ko šobrīd investēt ražošanā Eiropā, tāpēc īstermiņā, visticamāk, ražosim Āzijā. Ilgtermiņā mūsu stratēģija ir mēģināt nodrošināt piegādes un ražošanas ķēdi, lai tā būtu pēc iespējas ilgtspējīga no pašiem ražošanas pamatiem. Es varētu optimistiski teikt, ka ilgtermiņā es gribētu ražot Eiropā, bet nezinu, vai tas būs iesējams. Mēs darīsim visu, ko varam, lai vismaz mēģinātu to darīt, jo ticam, ka tam ir jēga,» saka I. Survila.

Visu rakstu lasiet 26. jūnija laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru