Eksperti

Kāpēc personīgā mobilitāte vairs nav tikai jauns auto?

Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā, 20.07.2023

Jaunākais izdevums

Aizvadītajos gados piedzīvotais ir ne vien kāpinājis cilvēku vēlmi pēc personīgas mobilitātes, bet arī mainījis izpratni par to. Arī iespējas, ko cilvēki sagaida no mobilitātes, ir transformējušās, liekot sarosīties kā ražotājiem, tā dīleriem.

Kad raugāmies uz nepieciešamību pārvietoties, runa vairs nav tikai par personīgā auto iegādi, pandēmija, tehnoloģiju progress un vides aizsardzības loma mūsu vērtību skalā ir galvenie faktori, kādēļ šodien cilvēki vairs nealkst pēc “vienkārši automašīnas”.

Auto abonēšana kļūs par vienu no perspektīvākajiem biznesa virzieniem

Jaunu un mazlietotu auto iegāde nekur nepazudīs un aizvien būs liela daļa sabiedrības, kas iestāsies par 100% savu personīgo transportlīdzekli. Piemēram, “Moller Auto” dati par šī gada pirmajiem pieciem mēnešiem liecina, ka pieprasījums pēc mazlietotiem auto ir kāpis par 55%, kur starp populārākajiem ir gan “Volkswagen” un “Audi”, gan “Volvo”, “Škoda” un “BMW” modeļi.

Vienlaikus urbānā vide ir kļuvusi par šūpuli auto abonēšanai. Bieži vien patērētāji, sevišķi tie, kas dzīvo pilsētās, sastopas ar dilemmu par privātās automašīnas nepieciešamību – galu galā tā var būt vajadzīga tikai konkrētajā dzīves posmā, ne gadiem ilgā termiņā. Kādam tā ir arī iespēja saglabāt sava veida brīvību no ilgtermiņa saistībām, kas vienlaikus atrisina auto vajadzību. Citiem auto abonēšana apmierina vēlmi braukt tieši ar jaunu automašīnu katru gadu, ne mazlietotu, kas varbūt tajā brīdī ir vairāk pa kabatai.

Ņemot vērā šīs izmaiņas cilvēku domāšanā, manuprāt, nākotnē auto abonēšanai ir visas laimīgās kārtis, lai kļūtu par vienu no perspektīvākajiem biznesa virzieniem. Arī “Vehicle Subscription Global Market Report 2023” aprēķini liecina, ka līdz 2027. gadam visā pasaulē auto abonēšanas tirgus augs par teju 25%. Dīleri to jau ir aptvēruši, un ne velti “Moller Auto” šogad pieteica auto abonēšanas pakalpojumu “Moller Go”. Līdztekus tam, nākamajos gados redzēsim arvien vairāk piedāvājumu auto abonēšanai. Daudziem cilvēkiem tas kļūs par permanentu veidu, kā tikt pie sava spēkrata.

Līdz ar jauna auto iegādi tiek sagaidīta virkne citu pakalpojumu

Mūsdienās aprobežošanās pie selektīvu pakalpojumu sniegšanas ir biznesa Ahileja papēdis. Pēdējos gados nezinu klientus, kuri mūsu dīleru centros iegriežas tikai pēc automašīnas, nepieprasot tādu pakalpojumu kopumu kā transporta apdrošināšana, remonts, virsbūvju serviss, auto detaļu tirdzniecība, palīdzība ar auto dokumentācijas sakārtošanu u.tml. Un tas ir tikai sākums.

Citiem vārdiem sakot, tā ir vajadzību un paradumu maiņa, kur līdztekus pārvietošanās līdzeklim cilvēks sagaida servisa paketi, kas palīdz rūpēties par auto un tā drošību vēl ilgi pēc pirkuma veikšanas brīža. Papildus tam, arvien lielākas ir gaidas saņemt šos pakalpojumus attālināti, uz dīlera centru dodoties vien 1 līdz 2 reizes – lai dotos testa braucienā un saņemtu automašīnu. Taču arī šie aspekti ne visiem ir nepieciešami, un arvien vairāk būs autovadītāju, kas auto iegādi, kā arī citu pakalpojumu saņemšanu, veiks digitālajā vidē. Uz to esam gājuši jau vairākus gadus, arī “Moller Auto” iepriekšējos gados veica virkni investīciju, nostiprinot maksimāli daudzu mūsu pakalpojumu saņemšanas pieejamību attālināti.

Vērtību skalas maiņa liek sliekties par labu ilgtspējai

Jau zināms, ka katru gadu palielinās pieprasījums pēc elektroauto, kas patērētāju acīs kļūst par viņu artavu vides piesārņojuma mazināšanā, atjaunināmo enerģijas resursu izmantošanā. Starptautiskā Enerģētikas aģentūra prognozē, ka šogad vien globālais elektroauto pārdošanas apjoms sasniegs 35% pieaugumu. Un arī ražotāji nesnauž uz veciem lauriem, regulāri nākot klajā ar jauninājumiem šajā jomā, no vienkāršiem auto ražotājiem pārtopot par teju digitālas mobilitātes sistēmu nodrošinātājiem. Taču šī nav vienīgā nozares sfēra, kur iezogas ilgtspēja kā vērtība.

Proti, auto abonēšana arvien populārāka varētu kļūt to iedzīvotāju vidū, kuri ļoti mērķtiecīgi ievēro ilgtspējas principus. Viņuprāt, šim pakalpojumam ir potenciāls nodrošināt cilvēci ar auto, tikai tad, kad tas patiešām ir nepieciešams, tā samazinot oglekļa emisijas. Vienlaikus tā ir iespēja tikt pie jaunāka auto modeļa, kas pēc savas uzbūves un darbības ir draudzīgāks videi, vai pat iegūt lietošanā uz laiku elektroauto.

Paļāvība uz auto tehnoloģijām palielinās

Pilnībā autonomi transportlīdzekļi mūsu ikdienā vēl ir nākotne, taču jau šobrīd redzam, ka nepieciešamība pēc autonomām tehnoloģijām spēkratos ir teju must-have. Funkcijas, kas ļauj automašīnai autonomi novietoties stāvvietā, patstāvīgi turēties uz ceļa līnijās, brīdināt par sadursmes risku vai kāda transportlīdzekļa atrašanos “aklajā zonā” – tie ir tikai daži no risinājumiem, kas šobrīd regulāri tiek iekļauti klientu izvēlētajās auto komplektācijās.

Līdzīgi kā šodien vairs nevaram iedomāties savu ikdienu bez viedierīcēm un stabila interneta, manuprāt, esam tuvu mirklim, kad pārvietošanos ar auto bez autonomām iespējām gluži vienkārši vairs nevarēsim iedomāties. Kādam tas ir ērtības faktors, bet citam – papildu drošība uz ceļa, kas no ekstras pārtapusi par ikdienišķu prasību.

Kopumā, piepildoties tirgus prognozēm, mūsu sabiedrībai ir visas iespējas nonākt tādā mobilitātes ekosistēmā, kas ir zaļāka un drošāka, taču vienlaikus neatceļ cilvēkiem tik vajadzīgo neatkarību, elastību un komfortu, kas vēl pirms 10 un 5 gadiem tik plašā spektrā vēl nebija pieejama.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto dīlera "Moller Auto" apgrozījums Baltijā pērn bija 315,4 miljoni eiro, kas ir par 19% vairāk nekā 2021.gadā, savukārt uzņēmuma peļņa palielinājās par 51%, sasniedzot 8,3 miljonus eiro, informē uzņēmuma pārstāvji, balstoties uz "Moller Auto" grupas finanšu rādītājiem 2022.gadā Baltijā.

"Moller Auto" uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā Izīda Gerkena norāda, ka patlaban lielāka aktivitāte tiek novērota mazlietoto auto segmentā, taču vienlaikus izaugsme ir atgriezusies arī jauno auto tirgū.

"Gribu uzsvērt, ka ražošana sāk atgūt savas jaudas, un domāju, ka jau šogad situācija jauno auto pieejamībā, gaidot konkrētas komplektācijas, būs vēl stabilāka," informē Gerkena.

Vienlaikus viņa atzīmē, ka lielākā daļa pērn pārdoto automašīnu ir bijušas ar iekšdedzes dzinējiem, bet pārdoto jaunu elektroauto proporcija ir palielinājusies līdz 5,7%.

Gerkena uzsver, ka pieaugumu veicina vairāki faktori, tostarp degvielas cenu svārstības, vēlme pievērsties zaļākam dzīvesveidam, aktīva saules paneļu uzstādīšana, valsts atbalsts un citas priekšrocības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar auto dīlera “Moller Auto” pārdošanas datiem Baltijā, šogad no janvāra līdz augustam (ieskaitot), salīdzinot ar identisku periodu pērn, par 31% audzis pārdošanas apjoms jaunu auto segmentā, veidojot 155 miljonu lielu apgrozījumu.

Tikmēr mazlietoto auto segmentā pārdošanas apjomi šajā pašā laika periodā auguši par 36%, veidojot 68 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Kā norāda “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā Izīda Gerkena, šogad jaunu auto tirgus atgriezies pie pārliecinošas izaugsmes.

“Šogad novērojam jaunu auto tirgus atveseļošanos, un to ietekmējusi iedzīvotāju finansiālās konfidences uzlabošanās, kā arī tas, ka personīgā mobilitāte aizvien ir daudzu cilvēku prioritāšu augšgalā. Tāpat, lai arī jaunas automašīnas specifiskā komplektācijā aizvien ir jāgaida ilgāk, tūlītēju nepieciešamību pēc automobiļa spējām nodrošināt, piedāvājot klientiem virkni spēkratu modeļu noteiktā komplektācijā, kas atrodas “Moller Auto” noliktavās Baltijā. Jau vairākus pēdējos gadus pēc kārtas stabilu izaugsmi redzam mazlietoto auto segmentā – ņemot vērā šī segmenta konsekventi veiksmīgos rezultātus, tas ir kļuvis par dīleru nozīmīgu biznesa daļu. Pozitīvu ietekmi uz šo spēkratu segmentu atstājis gan tas, ka, nevēloties gaidīt, cilvēki jaunu auto vietā labprāt izvēlas lietotas automašīnas, gan tas, ka dīleru augstā servisa un kvalitatīvā piedāvājuma dēļ kopumā uzlabojusies mazlietotu auto tirgus reputācija,” stāsta I. Gerkena.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot vairāk nekā 2,5 miljonus eiro, auto dīleris “Moller Auto” Rīgā, Krasta ielā, rekonstruējis virsbūvju remonta servisu, kas aprīkots ar jaunākajām krāsošanas un virsbūvju remonta tehnoloģijām.

Kopumā rekonstrukcija sniegusi iespēju kāpināt servisa ražošanas jaudu par 50%, turpmāk ļaujot nodrošināt servisa pakalpojumus divreiz lielākam klientu skaitam.

Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā, stāsta, ka, atjaunojot servisu, ievēroti arī ilgtspējas principi, piemēram, līdzās tam, ka visi remonta darbu atkritumi, izlietotie šķidrumi tiek atbilstoši uzglabāti un utilizēti, remonta darbu veikšanai tagad tiek izmantotas specializētas iekārtas plastmasas un alumīnija auto detaļu remontam, tā izvairoties no nevajadzīgas detaļu nomaiņas. Kopumā rekonstruētais serviss radīs ieguvumus kā klientiem, tā darbiniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot teju 15 miljonus eiro, “Moller Auto” ir uzsācis “Audi” dīlera centra celtniecību Rīgā, Kārļa Ulmaņa gatvē.

Tas būs lielākais un ilgtspējīgākais “Moller Auto” uzņēmumu grupas dīlera centrs Latvijā, kas atbildīs A klases energoefektivitātes standartam. Tajā būs iespējams iegādāties jaunas un mazlietotas “Audi” zīmola automašīnas, tai skaitā jaunākos elektroauto modeļus, kā arī veikt automašīnu remontu un iegādāties auto rezerves daļas.

Modernā “Audi” centra būvniecības darbi tika uzsākti aizvadītajā gadā, un tos plānots pabeigt 2023. gada otrajā pusē, jaunajam auto salonam uzsākot darbu 2023. gada nogalē. “Audi” dīlera centra ēka būs divos stāvos ar kopējo platību 3 672 m2, savukārt kopējā zemes platība ir mērāma 23 281 m2.

Ēkas pirmais stāvs tiks atvēlēts automašīnu ekspozīcijai, kā arī auto servisa telpām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA “Moller Auto Insurance Services” ir reģistrēts Latvijas Bankas apdrošināšanas brokeru reģistrā un turpmāk nodrošinās apdrošināšanas brokera pakalpojumus auto dīlera “Moller Auto” klientiem visā Latvijā, informē uzņēmums.

Kopumā jaunā uzņēmuma izveidē investēti 100 000 eiro. Sākotnēji tas piedāvās transportlīdzekļu apdrošināšanu privātpersonām un juridiskām personām ar nelielu autoparku, taču jau šogad apdrošināšanas pakalpojumu klāstu plānots būtiski paplašināt.

Šobrīd SIA “Moller Auto Insurance Services” transportlīdzekļu apdrošināšanas pakalpojumi ir pieejami privātpersonām, kā arī uzņēmumiem ar nelieliem autoparkiem. Savukārt nākamgad uzņēmums plāno nodrošināt pilna spektra apdrošināšanas brokera pakalpojumus ikvienam klientam, arī uzņēmumiem ar lieliem autoparkiem. Tad līdzās transportlīdzekļu apdrošināšanai būs pieejama arī veselības apdrošināšana, īpašuma apdrošināšana un citi apdrošināšanas veidi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Moller Auto investē 2,5 miljonus eiro auto abonēšanas pakalpojumā

Db.lv, 09.05.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto dīleru tīkls “Moller Auto” Latvijā uzsācis piedāvāt jaunu automašīnu abonēšanas pakalpojumu privātpersonām - “Moller Go”, pakalpojuma izveidē investējot 2,5 miljonus eiro.

Šobrīd visas automašīnas, kas nonāks abonēšanas piedāvājumā, būs pilnīgi jaunas.

Sākotnēji automašīnu abonēšanai būs iespējams izvēlēties tādus automašīnu modeļus kā “Volkswagen T-Cross”, “Volkswagen Taigo”, “Volkswagen Arteon”, “Audi Q5” un “Audi A6”, turklāt abonēšanai pieejamo automašīnu modeļu sortimentu plānots paplašināt. Šobrīd “Moller Go” pakalpojums būs pieejams tikai Latvijā, proti, Rīgā un Ventspilī, bet nākotnē to paredzēts piedāvāt arī Lietuvā un Igaunijā.

“Lēmums par “Moller Go” izveidi skaidri atspoguļo mūsu uzņēmuma stratēģiju, kuras pamatā ir pastāvīga attīstība, kā arī jaunu produktu un pakalpojumu radīšana. Proti, mūsdienu mobilitāte ļoti strauji mainās un attīstās, tāpēc mūsu kā savas nozares līderu uzdevums ir piedāvāt plašu un daudzveidīgu pakalpojumu klāstu. Mūsdienās cilvēki pieprasa ērtību, izvēles brīvību un pakalpojumus, kas atbilst viņu vēlmēm un vajadzībām. Līdz ar to, piedāvājot abonēt jaunas automašīnas, mēs nodrošinām inovatīvu iespēju, kā bez ilgtermiņa saistībām lietot jaunākās un modernākās automašīnas,” komentē “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā Izīda Gerkena.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektroauto skaits Latvijā pēdējā gada laikā pieaudzis par 81%, izskan versijas, ka elektromobiļi pilnībā aizstāt ar dīzeļdegvielu un benzīnu darbināmās automašīnas Latvijā varētu jau ap 2050. gadu.

Kopumā Latvijā šobrīd reģistrēti vairāk nekā 869 tūkstoši transporta līdzekļu, 68% no tiem darbināmi ar dīzeļdegvielu, 26% – ar benzīnu, bet 0,4% – ar elektrību, liecina Ceļu satiksmes un drošības direkcijas (CSDD) dati. Kopumā Latvijā šobrīd reģistrēti teju četri tūkstoši elektroauto. Visvairāk jeb 1757 elektroauto reģistrēti Rīgā, 312 – Mārupes novadā, bet vēl 251 ar elektrību darbināms auto reģistrēts Jūrmalā.

Nozares pārstāvji prognozē, ka Eiropas Parlamenta un Eiropas Savienības (ES) dalībvalstu panāktā vienošanās, kas paredz, ka no 2035. gada vairs netiks pārdoti jauni automobiļi ar iekšdedzes dzinējiem, tuvāko gadu laikā varētu veicināt būtiskāku elektroauto skaita pieaugumu gan Latvijā, gan arī citās Eiropas valstīs. Ir jārīkojas Ja elektroauto uzlādes tīkls spēs apmierināt visu lietotāju vajadzības, elektromobiļi pilnībā aizstāt ar dīzeļdegvielu un benzīnu darbināmās automašīnas Latvijā varētu jau ap 2050. gadu, prognozē Andris Sivickis, SIA Green Motors izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru