Ķīnieši iespiežas Eiropas ostu infrastruktūrā 

Ķīnas valsts uzņēmumi iegādājušies 10% Eiropas konteinerterminālu kapacitātes, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Egons Mudulis, 2018. gada 07. februāris plkst. 10:01

Foto: REUTERS/SCANPIX/LETA

No mazāk nekā 1% līdz desmitajai daļai – tā šajā dekādē pieaugusi Ķīnas valsts uzņēmumu kontrolētā konteinerterminālu kapacitāte Eiropā, vēsta Splash247.com, atsaucoties uz pēdējo EDSO Transporta foruma statistiku. Lielāko lomu šajā ziņā ievākusi Ķīnas valstij piederošā kuģniecība Cosco.

Līdz ar Ķīnas Vienas jostas, viena ceļa iniciatīvu, kas ietver Āziju un Eiropu savienojošus infrastruktūras projektus, lielākais kāpums Eiropas aktīvu iegādē novērots 2017. gadā. Pērn Eiropas konteinerterminālu ar ķīniešu iesaisti skaits pieaudzis no 6,5% līdz 10%. Tai pašā laikā statistikas dati parāda arī to, ka Eiropas un Ķīnas uzņēmumi nebūt nav vienlīdzīgās pozīcijās. Proti, ķīnieši ir varējuši iegādāties kontrolpaketes Eiropas ostu uzņēmumos, bet nevienam Eiropas terminālam nav kontrolpaketes kādā no Ķīnas ostām. Eiropiešu termināli gan nav vienīgie neapmierinātie ar situāciju šajā Āzijas tirgū. Konteinerlīnijas sūkstās, ka Ķīnas kabotāžas noteikumi liedz ārvalstu komersantiem darboties šīs valsts iekšējos maršrutos.

Miljardi griežas

Savukārt Financial Times pērn vēstīja, ka Pekina tērējusi miljardus, paplašinot ostu tīklu, lai nodrošinātu jūras savienojumus un nostiprinātos kā jūras lielvalsts visā pasaulē. Kaut arī precīzus investīciju apjomus esot grūti aplēst skopās informācijas dēļ, laika periodā no 2010. gada līdz 2015. gadam Ķīnas un Honkongas kompānijas investējušas 45,6 miljardus USD dažādos ostu projektos.

Visu rakstu Ķīnieši iespiežas Eiropas ostu infrastruktūrā lasiet 7. februāra laikrakstā Dienas Bizness.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2018. gada 06. februāris plkst. 8:26

Modernākā teju 152 milj. eiro vērtā Rīgas ostas infrastruktūras objekta Krievu salā ar maksimālo pārkraušanas jaudu 20 milj. t gadā izveide tuvojas finišam

2018. gada 23. janvāris plkst. 8:39

Osta izpārdod termināļa īpašumu un meklēs jaunus nomniekus; arī Latvijai jādomā par citām kravām.

2017. gada 21. aprīlis plkst. 17:32

Uz nacionālās drošības riskiem baltītais valdības liegums Ventspils brīvostai piedalīties...

2016. gada 29. septembris plkst. 11:26

Visas Krievijas kravas, kas pašlaik tiek pārkrautas Baltijas valstu ostās, līdz 2020.gadam...

2016. gada 30. jūnijs plkst. 17:55

Lai Latvijas transporta infrastruktūra ierobežotā finansējuma apstākļos spētu attīstīties...

Nepalaid garām

Šodien Ventspilī tika prezentēta jaunā koncertzāle «Latvija»....

Biznesa portāls Db.lv bija liecinieks situācijai, kad kāda sieviete SIA «Ilgezeem» tirdzniecības...

Jaunlaicenē ražotās cementēto koka ēveļskaidu plātnes tiek realizētas ne tikai Eiropā, bet...

Asociācija LANĪDA turpina publicēt ikmēneša nekustamā īpašuma tirgus cenu indikatoru....

Jau 22.sezonu Saulkrastos strādā Velosipēdu muzejs, kas ļauj ielūkoties Latvijas velosipēdu ražošanas...

No šīs sadaļas
2018. gada 07. februāris plkst. 8:47

Ja viss ritēs raiti, tad gada beigās vai 2019. gada sākumā sāksies projekta realizācija.

2018. gada 06. februāris plkst. 15:41

Valdības sēdē, 6. februārī, Ministru kabinets atbalstīja noteikumu projektu, kas paredz noteikt...

2018. gada 06. februāris plkst. 11:22

Singapūrā iespējams apskatīt jaunākos avio sasniegumus pasaulē.

2018. gada 06. februāris plkst. 8:26

Modernākā teju 152 milj. eiro vērtā Rīgas ostas infrastruktūras objekta Krievu salā ar maksimālo pārkraušanas jaudu 20 milj. t gadā izveide tuvojas finišam

2018. gada 05. februāris plkst. 14:09

YASA eksportē 80% produkcijas un piegādā produktus vadošajiem automobiļu ražotājiem.

2018. gada 05. februāris plkst. 10:41

Tranzīta sūtījumu projekta ietvaros no Āzijas uz trešajām valstīm Latvijas Pasts saņēmis...

2018. gada 05. februāris plkst. 9:37

Atsevišķos laika periodos pirms pārbaudes kabīnēm veidojas līdz pat 100 pasažieru garas rindas.

2018. gada 05. februāris plkst. 9:29

Latvijas lidsabiedrība airBaltic 3. februārī Rīgā sagaidījusi astoto Bombardier CS300 lidmašīnu...

2018. gada 02. februāris plkst. 13:22

Man ir bijis liels gods, galvenokārt, prieks un pavisam noteikti – intensīva...

2018. gada 02. februāris plkst. 11:42

«Tak sen jau visi trīs akcionāri ir vienojušies, ka jebkurš cits būs labāks kā B. Rubesa,» norāda kāds Db.lv avots.