Jaunākais izdevums

Klaipēdas ostā šogad janvārī-februārī pārkrauts 5,75 miljoni tonnu kravu, un tas bija par 8% vairāk nekā pagājušā gada pirmajos divos mēnešos, otrdien paziņoja ostas pārvalde.

Pieaugums tika reģistrēts visos kravu pārvadājumu segmentos, bet vislielākais - konteineru, ro-ro tipa kravu, lauksaimniecības produktu un celtniecības materiālu pārvadājumos.

Vispārējo, arī konteinerkravu, kokmateriālu, dzelzs un tērauda izstrādājumu un tērauda konstrukciju, refrižeratoru un ro-ro kravu pārkraušana Klaipēdas ostā janvārī-februārī gada salīdzinājumā palielinājās par 10%, sasniedzot 2,7 miljonus tonnu.

Beramkravu, ko galvenokārt veidoja lauksaimniecības produkti un celtniecības materiāli, pārkraušana palielinājās par 8% - līdz 1,8 miljoniem tonnu. Savukārt šķidro kravu - naftas produktu, sašķidrinātās dabasgāzes, jēlnaftas - pārkraušana pieauga par 2% līdz 1,2 miljoniem tonnu.

Jau vēstīts, ka Klaipēdas ostā pērn pārkrauts 32,7 miljoni tonnu kravu, un tas bija par 9% mazāk nekā 2022.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS “LNK Industries” Klaipēdas ostā ir īstenojis trīs nozīmīgus attīstības projektus - divu mola konstrukcijas atbalsta sienu izbūvi un enkurošanas sistēmas izveidošanu, kas kļuva par Dienvidu mola rekonstrukcijas noslēdzošo etapu.

Tika izbūvēti vairāk nekā 300 metri zemūdens sienas, kas veidota no viļņlauža konstrukcijā ieurbtām tērauda caurulēm, kā arī uzstādīta atbalstsienas zemūdens enkurošanas sistēma vairāk kā 120 metru garumā. Darbi tika veikti ostas vārtu akvatorijā no peldošajām platformām 24 stundas diennaktī un tika pabeigti noteiktos termiņos.

Trīs realizēto projektu kopējā līgumu summa veido nedaudz vairāk kā 24 milj. eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN).

Savstarpēji saslēgto tērauda cauruļu atbalstsienas kopējais garums ir 325 metri. Šāda grunts necaurlaidīga konstrukcija izveidota ieurbjot kanāla gruntī, 28 metru dziļumā līdz pat 30 metru garas tērauda caurules. Urbšana veikta caur esošā mola uzbērumu – granīta akmeņiem un betona blokiem. Šajā projektā tika pielietota Skandināvijas valstīs izplatīta DTH tehnoloģija, kas caur cietajiem iežiem ļauj ieurbt liela izmēra pāļus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Sāk būvēt Lietuvā pirmo ar ūdeņradi darbināmo kuģi

LETA--BNS, 25.06.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc Klaipēdas ostas pārvaldes pasūtījuma tiek būvēts Lietuvā pirmais kuģis, kas darbināms ar ūdeņradi un elektrību, paziņoja Klaipēdā bāzētā kompānija "Vakaru laivu gamykla" (VLG).

Igaunijas grupā BLRT ietilpstošās VLG uzņēmums "Vakaru Baltijos laivu statykla" (VBLS) kopā ar Igaunijas kompāniju "Baltic Workboats" līdz nākamā gada beigām par 12,1 miljonu eiro, neskaitot pievienotās vērtības nodokli, uzbūvēs atkritumu savākšanas kuģi Klaipēdas ostas pārvaldei.

"Uzņēmums būs pirmais Lietuvā, kas ne tikai ražos "zaļo" ūdeņradi, bet arī pēc pāris gadiem ar to darbinās kuģi. Tas attīrīs arī citus ostā ienākošos kuģus, neatstājot pēdas vidē, un pieņems no tiem atkritumus," sacīja ostas izpilddirektors Alģis Lataks.

VBLS telpas Klaipēdas ostā tiks izmantotas kuģa korpusa, virsbūves un stūrmaņa kabīnes būvniecībai, kravas sistēmu uzstādīšanai un citiem darbiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumi, kas pārvadā Krievijas labību un pārtikas produktus caur Lietuvu, rīkojas amorāli, taču likumīgi, ceturtdien atzina Lietuvas premjerministre Ingrīda Šimonīte.

"Kā jūs zināt, pārtikas produkti - un tas ir galvenais ES un starptautiskās sankciju politikas noteikums - ir atbrīvoti no spēkā esošajām sankcijām, ciktāl tas attiecas uz pārtikas pieejamību. Gan tad, ja tie tiek transportēti uz Krieviju, gan arī no Krievijas," ceturtdien parlamenta deputātiem sacīja premjerministre.

"Tas nenozīmē, ka manuprāt, cilvēki, kuriem ir bizness - pat saistīts ar pārtikas produktiem -, un kuriem ir kaut kādas tirdzniecības attiecības ar Krieviju, rīkojas morāli. Man šķiet, ka tālu no tā, taču viņi rīkojas likumīgi," piebilda Šimonīte.

Viņa arī apsolīja izpētīt, cik daudz Krievijas graudu un pārtikas produktu tiek transportēti caur Lietuvu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma stratēģija paredz, ka FSRU būs nepieciešams līdz 2040.gadam un varbūt pat ilgāk," viņš teica Lietuvas sabiedriskā radiostacijai LRT.

Pēc Šilenska teiktā, šādi kuģi tiek būvēti tā, lai kalpotu līdz pat 50 gadiem. Dienvidkorejā būvētais kuģis "Independence" darbojas kopš 2015. gada.

"Lietuvas LNG likums paredz, ka tas mums būs nepieciešams līdz 2044.gadam, bet lēmumi [par kuģa kalpošanas laiku] tiks pieņemti, reaģējot uz notiekošo enerģētikas transformāciju un tirgus pieprasījuma izmaiņām ne tikai Lietuvā," teica "KN Energies" vadītājs.

"Polija, ar kuru Lietuvai ir starpsavienojums, joprojām ražo elektroenerģiju galvenokārt no oglēm, un, protams, redzams ogļu izmantošanas samazinājums, taču ogles saglabāsies kā daļa no tās energoresursu bilances līdz 2050.gadam," viņš norādīja.

Komentāri

Pievienot komentāru