Tirdzniecība un pakalpojumi

Konstatē pārkāpumus Tievēšanas forte, Weight Loss un Green Coffee reklāmās

Žanete Hāka, 14.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC), veicot tirgus uzraudzību, ir konstatējis, ka vairāku preču, svara samazināšanas līdzekļu - Tievēšanas forte, Weight Loss, Green Coffee - reklāmās un informācijā par precēm konkrētie līdzekļi tiek dēvēti par uztura bagātinātājiem.

Kā informēja PTAC pārstāvji, centrs ir atklājis, ka tie nav reģistrēti vai paziņoti Pārtikas un veterinārā dienesta (turpmāk PVD) Novērtēšanas un reģistrācijas departamentā kā uztura bagātinātāji. Līdz ar to saskaņā ar normatīvajiem aktiem konkrēto svara samazināšanas līdzekļu reklamēšana nav atļauta.

Lai risinātu problēmsituāciju, PTAC ir sazinājies ar konkrētajām interneta vietnēm un šobrīd lielākajā daļā gadījumu PTAC norādītais pārkāpums ir novērsts.

PTAC informē, ka uztura bagātinātāju reklāmas var maldināt patērētāju, piemēram, reklāmas materiālos sniedzot apgalvojumus par produkta pārsteidzošu un neticamu iedarbību, kas daudzos gadījumos ir maldinoši un sniegtā informācija ir patiesībai neatbilstoša, kā arī tiek izmantotas noteiktajā kārtībā neatļautas veselīguma norādes.

Tāpat PTAC aicina patērētājus pirms iegādes pārbaudīt, vai PVD ir reģistrējis šo līdzekli kā uztura bagātinātāju. Nereģistrēti uztura bagātinātāji var būt bīstami patērētāju veselībai, turklāt pirms iegādāties uztura bagātinātāju par tā nepieciešamību un lietošanu jākonsultējas ar savu ģimenes ārstu.

Jāpiebilst, ka no šā gada februāra PTAC īsteno projektu komercprakses uzraudzībai uztura bagātinātāju jomā. Pirmie projekta rezultāti parāda, ka attiecīgajā jomā pastāv problēmas, kas var apdraudēt gan patērētāju tiesības, gan rada riskus sabiedrības veselībai. Joprojām tiek reklamētas un piedāvātas preces (piemēram, svara samazināšanas līdzekļi), kas nepamatoti tiek dēvētas par uztura bagātinātājiem, līdz ar to maldinot patērētājus.

Komentāri

Pievienot komentāru