Jaunākais izdevums

Autoceļu lietošanas maksas sistēmai Krievijā daudz nepilnību; arī Latvijas uzņēmumi izsaka iebildes, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Šādu viedokli pauž gan kaimiņvalstī pārvadājumus veicošo Latvijas transporta uzņēmumu pārstāvji, gan Krievijas komersanti, kuri rīko arī plašas protesta akcijas. Kaimiņvalsts šā gada 15. novembrī ieviesa autoceļu lietošanas maksas sistēmu transportlīdzekļiem un to sastāviem, kuru pilna masa ir lielāka par 12 tonnām.

Sistēmas Platon darbība attiecas uz federālās nozīmes koplietošanas autoceļiem Krievijas teritorijā, kuru kopējais garums ir 50,77 tūkst. km, izņemot federālos maksas autoceļus, skaidrots valsts SIA Autotransporta direkcija mājaslapā. Maksa par nobraukto kilometru šobrīd ir divi eiro centi (1,53 rubļi), taču no 2016. gada 1. marta to paredzēts paaugstināt līdz četriem centiem, bet no 2019. gada – līdz pieciem centiem.

Kā maksāt

Sistēma Platon paredz, ka transportlīdzekļa īpašnieks var izveidot savu kontu un reģistrēt transporta līdzekli klientu apkalpošanas centros, sistēmas mājaslapā un pašapkalpošanās terminālos. Apmaksu var veikt divos veidos – ar maršruta karti vai borta ierīci, kas tiek piesaistīta vienam konkrētam transporta līdzeklim.

Visu rakstu Krievu autopārvadātājiem nepatīk Platons lasiet 25. novembra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

No 15.aprīļa tiks palielināti Krievijas koplietošanas autoceļu lietošanas maksas sistēmas Platon tarifi

Žanete Hāka, 14.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar Krievijas federālo koplietošanas autoceļu lietošanas maksas sistēmas Platon tarifu palielināšanu no šā gada 15.aprīļa autopārvadātājiem būs jāmaksā divas reizes lielāka summa par katru nobraukto kilometru.

Turpmāk Platon sistēmas maksa veidos 3,06 rubļus jeb 0,05 eiro par nobraukto kilometru. Nosacījumi attieksies uz visu valstu, tostarp Krievijas, autopārvadātājiem, kuri veic kravu pārvadājumus ar transportlīdzekļiem un to sastāviem, kuru pilna masa ir lielāka par 12 tonnām.

2015.gada maijā Krievijas puse noteica, ka maksa par Krievijas federālo autoceļu lietošanu būs 3,73 rubļi par katru nobrauktos kilometru, tomēr, lai pārvadātāji nejustu strauju cenu kāpumu, tika nolemts, ka līdz šā gada 15.aprīlim autopārvadātāji, tostarp Krievijas pārvadātāji, Platon sistēmas ietvaros maksās mazāk – 1,53 rubļus.

Savukārt no 15.aprīļa šī summa būs divas reizes lielāka, sastādot 3,06 rubļus jeb 0,05 eiro par nobraukto kilometru. Ņemot vērā, ka arī pēc 15.aprīļa Platon sistēmas maksa būs zemāka par sākotnēji noteikto, tā varētu vēl palielināties. Sistēmas Platon maksu tieši ietekmē Krievijas patēriņa cenu indekss, un nākamā autoceļu lietošanas maksas indeksācija paredzēta 2018.gada 1.jūlijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas kravas automašīnu vadītāji grasās paplašināt savus protestus pret ceļu maksas iekasēšanas sistēmu Platon, draudot svētdien, 29.novembrī, sarīkot Maskavas blokādi.

Pēc reģionālajām protesta akcijām, kas notikušas vairāk nekā 20 Krievijas apgabalos, dažādu reģionu aktīvisti vienojušies koordinēt savas darbības un svētdien Maskavā sarīkot vērienīgu protesta akciju.

Aktīvisti izplatījuši manifestu ar asām politiskajām prasībām, kuru neizpildes gadījumā draud bloķēt ne tikai tos pārvadātājus, kas izmanto sistēmu Platon, bet arī sarīkot Maskavas transporta blokādi.

Kravu pārvadātāji pieprasa atcelt sistēmu Platon un novērst mēģinājumus ieviest līdzīgas sistēmas nākotnē. Tāpat viņi pieprasa sodīt tos, kas piedāvāja un ieviesa šo sistēmu - konkrēti Krievijas prezidentam Vladimiram Putinam tuvos oligarhus brāļus Arkādiju un Romānu Rotenbergus, premjerministru Dmitriju Medvedevu un vēl virkni amatpersonu.

Komentāri

Pievienot komentāru