Karjera

Līderu atgriešanās: Izmantoja iespēju strādāt Qatar Airways

Kristīne Stepiņa, 28.03.2018

Jaunākais izdevums

Zane Pabērza atgriezusies no darba Kataras aviosabiedrībā Qatar Airways, lai turpinātu karjeras izaugsmi nacionālajā aviokompānijā airBaltic

Piedāvājums doties uz Kataras galvaspilsētu Dohu, lai kļūtu par Qatar Airways Centrālās un Austrumeiropas reģionālo vadītāju, Zanei Pabērzai šķita gana vilinošs. Uz Tuvajiem Austrumiem viņa devusies, lai atgrieztos – ar pāris ceļasomām, apņēmību mācīties un gūt jaunu pieredzi, kas viņai nozīmē daudz vairāk nekā augsta amata pozīcija.

Izmanto iespēju

Pēc 14 airBaltic nostrādātiem gadiem Zane saņēma piedāvājumu strādāt Kataras aviokompānijā Qatar Airways, no kura nespēja atteikties. «Mani uzmeklēja un uzrunāja. Sākotnēji pat neiedomājos kaut ko savā karjerā mainīt, bet kompānijas pārstāvji bija neatlaidīgi. Ziņkāres vadīta, sāku izskatīt šo piedāvājumu, un 2016. gada pavasarī kļuvu par Qatar Airways Centrālās un Austrumeiropas reģionālo vadītāju,» stāsta Z. Pabērza. Dohā viņa attālināti vadīja 200 cilvēku lielu komandu un atbildēja par sadarbību ar 24 lidostām Eiropā. «Ir ļoti grūti salīdzināt darbu Latvijas un Kataras aviokompānijā. Tās ir ļoti dažādas valstis, pavisam citi darba pienākumi, atšķirīga darba vide un kolēģi. Man nebija grūti tikt galā, jo airBaltic ir ielicis ļoti labus pamatus. Jutos droši, stabili, pārliecināta par to, ko daru. Pārliecību man deva Latvijā iegūtās zināšanas un pieredze. Lai arī Kataras aviokompānija lidoja ar atšķirīgām lidmašīnām, procedūras un prasības bija citādas, es ļoti ātri – pusotra mēneša laikā – apguvu visu nepieciešamo un lieki netraucēju kolēģus, bet darbojos patstāvīgi,» atceras Z. Pabērza. Katarā viņa turpināja pilnveidoties un uzkrāt zināšanas. «Esmu cilvēks, kas strādā pēc principa, ka vajag «sasmērēt rokas», proti, man ir svarīgi visu aptaustīt. Ja es, piemēram, nesaprotu kādu tehnisku lietu, eju un skatos, ja vajag, iekāpju lidmašīnas bagāžniekā,» viņa stāsta.

Darba vidē Z. Pabērza ir iekļāvusies bez jebkādām problēmām, jo Qatar Airways komanda ir starptautiska. «Darba kolēģi mani pieņēma ātri, savukārt, lai adaptētos dzīvei Dohā, bija nepieciešams ilgāks laiks, jo arābu valtsīs sadzīve un ikdiena krasi atšķiras. Atrodoties citā kultūrā, jāciena vietējās tradīcijas, reliģija un paražas, ir jāspēj pielāgoties tai situācijai, kurā esi nokļuvis. Taču tā kā mana interese un zinātkāre par visu šajā valstī notiekošo bija liela, ar visu lieliski tiku galā,» vērtē Z. Pabērza.

Visu rakstu Galvenais dzinulis – zinātkāre lasiet 28. marta laikrakstā Dienas Bizness.

LASI ARĪ:

Līderu atgriešanās: Man ļoti patīk dzīvot Latvijā

Līderu atgriešanās: Izlēma pamest dinamisko Londonas darba vidi

Līderu atgriešanās: Gatavi mērķtiecīgi atbalstīt Latviju

Līderu atgriešanās: No zemes, kur gaisā virmo IT

Līderu atgriešanās: Iztausta Apple no iekšpuses

Līderu atgriešanās: No Austrumtimoras līdz Ņujorkai

Līderu atgriešanās: Palīdz uzplaukt startup videi Latvijā

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kataras nacionālā lidsabiedrība «Qatar Airways» pirmdien paziņoja, ka tā iegādājusies 9,6% akciju daļu Honkongas aviokompānijā «Cathay Pacific Airways», tādējādi tai nodrošinot klātbūtni potenciāli ienesīgajā Āzijas aviācijas tirgū.

Pēc šo akciju iegādes «Qatar Airways» kļuvusi par trešo lielāko «Cathay Pacific» akcionāri.

«Bloomberg News» vēsta, ka šī darījuma summa veido 662 miljonus dolāru (570 miljonus eiro).

«Qatar Airways» norāda, ka «Cathay Pacific» ir viena no spēcīgākajām aviokompānijām pasaulē un tai ir milzīgs potenciāls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic ieviesusi jaunu iepriekšpasūtīšanas ēdienkarti, piedāvājot izvēlēties no vairāk nekā 70 dažādiem ēdieniem, ko iespējams pasūtīt vismaz 24 stundas pirms izlidošanas, informē aviokompānijā.

«Trīs Baltijas valstu pavāri ir sagatavojuši septiņus jaunus ēdienus, kā arī uzlabojuši 11 ēdienkartē jau esošās maltītes. Jaunā ēdienkarte atbilst visu airBaltic pasažieru vajadzībām, piedāvājot plašāku speciālo ēdienu klāstu, kā arī īpašus ēdienus klientiem, kas ceļo kopā ar bērniem,» teic airBaltic lidojumu servisa vadītāja Zane Pabērza.

Papildus tam astoņu populārāko ēdienu izvēle ir pieejama tiešsaistes reģistrēšanās laikā līdz pat stundai pirms izlidošanas no Rīgas. airBaltic piedāvā diētiskās un speciālās maltītes, kas piemērotas dažādiem ēšanas paradumiem un reliģiskajām prasībām, tostarp bezglutēna, mazkaloriju, zema holesterīna, diabētiķu, svaigēdāju, veģetāriešu un vegānu ēdienus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Pēc prestižā ārvalstu zinātnieku saimē pavadītiem gadiem atgriežas dzimtenē

Kristīne Stepiņa, 28.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Organiskās sintēzes institūta pētnieks Jānis Veliks pēc prestižā ārvalstu zinātnieku saimē pavadītiem gadiem atgriezies dzimtenē

Motivācija pārtraukt zinātnisko darbību Oksfordas Universitātē un turpināt to Organiskās sintēzes institūtā (OSI) zinātniekam bija saistīta ar vēlmi, lai viņa ģimene un bērni dzīvotu Latvijā. Viņš ir pārliecināts, ka šeit ir viss nepieciešamais, lai pilnvērtīgi darbotos organiskās sintēzes sfērā, jo OSI ir pasaules līmeņa pētniecības centrs. J. Velika zinātnisko darbību Latvijā veicinājusi arī Eiropas Savienības (ES) finansējuma novirzīšana Apvārsnis 2020 projektu refinansēšanai, proti, viņa projekts Marijas Sklodovskas-Kirī programmā saņēmis stipendiju arī pēc tam, kad tas projektu konkursā novērtēts virs kvalitātes sliekšņa, bet palicis «aiz strīpas» lielās konkurences dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Līderu atgriešanās: Piedāvājums, no kāda nemēdz atteikties

Anda Asere, 27.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Speciālistiem, kam nav izšķiroši atrasties kādā konkrētā valstī, galvenais ir labi dzīves apstākļi

Tā uzskata IT kompānijas Visma Latvia pārdošanas un mārketinga vadītājs Andris Drebeiniks. Pirms vairākiem gadiem viņam bija piedāvājums kļūt par mobilo ierīču Prestigio mārketinga vadītāju Kiprā, tādējādi atbildot par 25 birojiem 47 valstīs – no tāda profesionālā izaicinājums nemēdz atteikties.

Ir bijis laiks, kad A. Drebeiniks ilgstoši dzīvoja lidmašīnā starp Rīgu un Helsinkiem, bet darbs Kiprā bija viņa pirmā pieredze ilgstoši strādāt ārpus Latvijas. Viņš šo darba piedāvājumu pieņēma, jo tas bija interesants un izaicinošs. «Nezinu nevienu kompāniju Latvijā, kas varētu piedāvāt šādu darbu. Galvenais iemesls piekrist šādam piedāvājumam bija vēlme pamēģināt ko tādu, kas Latvijā nebūs pieejams. Finansiālā pakete un viss pārējais īpaši neatšķīrās no piedāvājumiem Rīgā,» saka A. Drebeiniks. Viņš novērojis, ka Kiprā ir diezgan daudz latviešu. Daudzi no viņiem strādā IT jomā, tāpat saistībā ar šīs valsts nodokļu politiku tur ir daudz lielu Krievijas, Kazahstānas, Ukrainas un Baltkrievijas kompāniju mātesuzņēmumu. «Latviešu valodu tur var dzirdēt – arī ziemā, kad tūristi aizbraukuši. Piemēram, otra lielākā interneta nodrošināšanas kompānija Limasolā pieder latviešu un krievu puišiem no Bolderājas,» saka A. Drebeiniks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Līderu atgriešanās: No viena smagsvara pie cita

Linda Zalāne, 24.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz šim Jānis Kauliņš gan Latvijā, gan ārvalstīs izvēlējies karjeru veidot auditorkompāniju «lielā četrinieka» ietvaros

Pēc studijām ASV un darba pieredzes Luksemburgā viņš ir nobāzējies vienā no biznesa konsultāciju smagsvariem Deloitte Latvia, kur kopš šā gada ieņem Baltijas finanšu konsultāciju departamenta direktora amatu.

«Domāju, ka ilgstošai ārvalstu pieredzei esmu pielicis punktu. Lai gan mums ar sievu piedzīvojuma gars vēl nav zudis, Latvijā mums ļoti patīk. Varētu apsvērt darba piedāvājumu kādā konkrētā valstī un uz ierobežotu laiku. Taču kopumā esam uz palikšanu,» tā par nākotnes iecerēm teic J. Kauliņš.

Pērc un lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kataras lidsabiedrība "Qatar Airways" pagājušajā biznesa gadā, kas noslēdzās martā, strādāja ar 1,7 miljardu dolāru (1,5 miljardi eiro) tīro peļņu, kas ir visu laiku augstākais peļņas līmenis uzņēmuma vēsturē, teikts aviokompānijas paziņojumā.

Peļņa biznesa gadā pieaugusi par 39%.

"Qatar Airways" ienākumi biznesa gadā palielinājušies par 6% un sasnieguši 1,3 miljardus dolāru.

Tikmēr pārvadāto pasažieru skaits bijis par 26% lielāks nekā gadu iepriekš, tam pārsniedzot 40 miljonus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Radošā apvienība “Skudras Metropole” un dizaina risinājumu uzņēmums “Don’t Panic” saņēmuši zelta godalgas vērienīgākajā un prestižākajā pasākumu rīkotāju konkursā “Eventex Awards 2023”, kurā tiek apbalvoti labākie izklaides un kultūras pasākumi no visas pasaules, informē Radošās apvienības “Skudras Metropole” vadītāja un radošā direktore Gundega Skudriņa.

“Eventex Awards 2023” festivāls un konkurss notiek jau 13. gadu. Tas radīts, lai atzīmētu radošumu, inovācijas un efektivitāti nozarē. Tā ir visaugstāk novērtētā atzinība pasākumu un mārketinga pasaulē, kas ir patiess izcilības simbols. Šogad konkursam tika iesniegts rekordaugsts projektu skaits - 761 pieteikums no 49 valstīm, kurus vērtēja 83 žūrijas locekļi.

Starp finālistiem un balvu saņēmējiem tādi zīmoli un notikumi, kā Netflix, Porsche, Audi AG, FIFA World Cup Qatar 2022, Qatar Airways, Budweiser, China Motors Limited, SkyShowtime, PwC, RedBull, Twitch, Adobe un daudzi citi.

"“Dabas Galerija” ir unikāls mūsu komandas projekts, kas prasa milzu darbu un lielu atbildību, bet tajā pat laikā parāda, ka esam uz pareizā ceļa. Daudzi “Dabas Galerijas” sasniegumi un jau 11. godalga gada laikā apliecina, ka projekts ir ļoti laikmetīgs, sabiedrībai vajadzīgs un attīsta pasākumu un tūrisma nozari. Piedzīvojums dabā visām maņām, kas ne tikai iedvesmo un izklaidē, bet arī izglīto. No sirds priecājos un lepojos par Latviju un visas komandas lielo darbu!”, tā par paveikto stāsta G.Skudriņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība vienīgā veic regulāros lidojumus starp trim galvaspilsētām, izvēršas Baltijas tirgū un negrasās automātiski maksāt neapmierinātajiem pasažieriem.

To sarunā ar Db.lv norādīja Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Kāda šobrīd ir situācija aviācijā – pasaulē, Eiropā, Baltijā?

Globālā situācija mūs īpaši neietekmē, ja neskaita degvielas cenas, bet tās šobrīd ir vairāk vai mazāk normālas. Eiropā zemo cenu kompānijas ir ļoti palielinājušas kapacitāti. Nav skaidrs, kas notiks ar kompānijām Brexit dēļ. Taču, manuprāt, nekas būtisks. Eiropā krīzes vēl nav. Visi saka, ka tā tuvojas, bet mēs to vēl neredzam. Redzam, ka turpina samazināties biļešu cenas. Tas nozīmē, ka cilvēki lido vēl vairāk.

(Nozares) konsolidācija nenotiek tik ātri, kā tiek uzskatīts, jo kaut kā jau ikviens pamanās tikt galā. Ir tādas mazas kompānijas kā igauņu Nordica, kas pārtrauks lidojumus, bet Norwegian arvien lido. Alitalia aizvien lido. Eiropā turpina lidot ļoti daudzas kompānijas. Zemo cenu kompānijas Ryanair, Wizz Air, easyJet – spēcīgie (spēlētāji) ‒ joprojām nosaka toni, bet arī Brittish Airways uzrāda augstu peļņu. Eiropā aviācija ir labā stāvoklī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Domodedovo Catering Service ir viens no lielākajiem lidostu un aviokompāniju ēdināšanas pakalpojumu sniedzējiem Austrumeiropā, kas aviopasažieru vajadzībām spēj saražot līdz pat 80 000 maltīšu dienā.

Kompānija Domodedovas lidostā apkalpo tādas lidsabiedrības, kā Emirates, Cathay Pacific, Vietnam Airlines, Iberia, Qatar Airways, Japan Airlines. Uzņēmums arī piegādā ēdienu vairāk nekā 80% Krievijas aviokompāniju.

Rūpnīcas klāsts ietver plašu karsto, auksto ēdienu, desertu un konditorejas izstrādājumu izvēli, ieskaitot gan standarta (karstos, aukstos, vieglos ēdienus), gan īpašas maltītes (musulmaņu, diētiskās, veģetārās, bērnu u.c.).

Kopējā rūpnīcas platība, kas aprīkota ar modernām augsto tehnoloģiju iekārtām, ir aptuveni 24 tūkst. kvadrātmetru. Rūpnīcas ražošanas jauda pēc rekonstrukcijas ir palielināta un spēj saražot līdz 80 000 porciju dienā. Uzņēmums darbojas 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Garākie lidojumi pasaulē TOP 10

Zane Atlāce - Bistere, 31.01.2018

Lidsabiedrība Emirates veic lidojumu no Dubaijas (AAE) uz Losandželosu Kalifornijā. Attālums: aptuveni 13,4 tūkst.km.

Foto: REUTERS/SCANPIX/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Garo avioreisu atgriešanās saistāma ar lētāku degvielu, kā arī jaunās paaudzes lidmašīnām.

Pēc ekonomiskās krīzes, kas mazliet piebremzēja garo lidojumu veikšanu, 12 – 14 tūkst.kilometru garie lidojumi atkal ir atgriezušies dienaskārtībā un ir atkal krietni pieprasīti.

Garo avioreisu atgriešanās saistāma ar lētāku degvielu, kā arī jaunām, ekonomiska degvielas patēriņa lidmašīnām, piemēram, Boeing 787 Dreamliner un Airbus A350, vēsta Business Insider.

Tā pagājušajā gadā aviosabiedrība Qatar Airways uzsākusi visilgāko lidojumu pasaulē starp savas mājas bāzi Dohā, Katarā un Oklendu, Jaunzēlandē.

United ir atsākusi lidojumus no Sanfrancisko uz Singapūru, bet Qantas veic lidojumus starp Pērtu Austrālijas rietumos un Londonu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Aizturētas finanšu skandālā ierautās maksājumu kompānijas Wirecard trīs bijušās amatpersonas

LETA--AP/AFP, 23.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijā trešdien aizturētas liela mēroga finanšu skandālā ierautās maksājumu kompānijas "Wirecard" trīs bijušās amatpersonas.

Aizturētie ir bijušais "Wirecard" vadītājs Austrijas pilsonis Markuss Brauns, kurš iepriekš jau ticis aizturēts, taču atbrīvots pret piecu miljonu eiro drošības naudu, kā arī kompānijas finanšu direktors līdz 2017. gadam Burhards Lejs un bijušais galvenais grāmatvedis Štefans fon Erfa.

Visi trīs tiek turēti aizdomās, ka izkrāpuši investoriem 3,2 miljardus eiro, nepamatoti palielinot uzņēmuma bilanci.

Meklēšanā joprojām atrodas bijušais "Wirecard" izpilddirektors Austrijas pilsonis Jans Marsaleks. Pēc Vācijas laikraksta "Handelsblatt" ziņotā, Marsaleks ar Krievijas militārā izlūkdienesta - Galvenās izlūkošanas pārvaldes (GRU) - atbalstu slēpjas Piemaskavā. Marsaleks mēdzis sevi dēvēt par slepeno aģentu un sadarbojies ar GRU, veicot investīcijas Sīrijā un Lībijā, vēsta "Handelsblatt".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā reģistrētā lidsabiedrība "SmartLynx Airlines" ("SmartLynx") šogad plāno gaisa floti palielināt līdz 60 lidaparātiem, informē "SmartLynx" pārstāvji.

Šobrīd SmartLynx Airlines operē ar 33 lidmašīnām, aprīlī tiks piegādātas vēl piecas, bet pārējās 22 – pakāpeniski līdz vasaras sezonas beigām.

Uzņēmuma floti veido Airbus A320 (25), A330-300 (6) un A321 (4) modeļu gaisa kuģi. Vēl divas ir Airbus A321F gaisa kravas lidmašīnas, bet jau aprīlī floti papildinās arī pirmā Boeing 737 MAX 8 lidmašīna.

“Prognozējam, ka flotes lieluma ziņā šogad apsteigsim pāris lielos pasaules aviācijas vārdus, taču konkrētāk par to varēsim runāt tad, kad būsim saņēmuši visus lidaparātus. Galvenokārt tieši Covid-19 krīzes sākumā gūtā pieredze palīdzēja mums turpināt attīstīt ilgtspējīgu kompānijas izaugsmi, lai savu 30. dzimšanas dienu sagaidītu ar rekordaugstu lidmašīnu skaitu. Līdz ar flotes paplašināšanos pieaug arī mūsu darbinieku skaits – šobrīd Rīgas birojā esam jau 300, un līdz gada beigām plānojam aizpildīt vēl aptuveni 40 vakances. Ceram sagaidīt nākamo dzimšanas dienu jau kā lielākais Latvijas darba devējs aviācijā,” saka SmartLynx Airlines vadītājs Žigimants Surints (Žygimantas Surintas).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Singapūras nacionālā aviokompānija «Singapore Airlines» ceturtdien sāka veikt pasaules ilgākos avioreisus.

Lidojums 16 700 kilometru garajā maršrutā no Singapūras uz Ņujorkas Ņuarkas lidostu ilgst 18 stundas 45 minūtes.

Līdz ar to «Singapore Airlines» pārspējusi pasaules ilgākā avioreisa rekordu, kas līdz šim piederēja Kataras nacionālajai lidsabiedrībai «Qatar Airways». Tās reiss no Kataras galvaspilsētas Dohas līdz Oklendai, Jaunzēlandē, ilgst 17 stundas 40 minūtes.

Lidojumam no Singapūras uz Ņuarku «Singapore Airlines» izmanto laineri «Airbus A350-900ULR», kura salons ir konfigurēts tā, lai katram pasažierim ir vairāk vietas. Salonā ir vietas tikai 161 pasažierim - 67 pasažieriem biznesa klasē un 94 pasažieriem «premium» ekonomiskajā klasē. Biznesa klasē krēslu atzveltnes iespējams nolaist horizontāli, lai varētu gulēt.

Komentāri

Pievienot komentāru