Jaunākais izdevums

Lai gan e-komercija pēdējos mēnešos strauji augusi, 82% pircēju pārtrauc iepirkšanos internetā - pamet iepirkuma grozu un nenopērk iecerēto neērtas iepirkšanās pieredzes dēļ. To skaidro ar to, ka jāveic reģistrēšanās vai jāievada pārāk daudz dati, liecina bankas "Citadele" un pētījumu aģentūras "Norstat" veiktā iedzīvotāju aptauja.

22% aptaujāto atzinuši, ka bieži pārtrauc iepirkšanās procesu internetā, jo reģistrēšanās un dažādu datu ievades dēļ tas ir pārāk sarežģīts un laikietilpīgs, savukārt 60% norādījuši, ka tā rīkojas dažreiz. Pircēji vecumā virs 60 gadiem retāk nekā citu vecumu grupu klienti pārtrauc iesākto e - iepirkšanās procesu.

"Līdz ar fiziskās distancēšanās pasākumu ieviešanu e-komercija attīstās vēl straujāk, un iedzīvotāji ir arvien atvērtāki iepirkšanās paradumu maiņai. Vienlaikus tas nozīmē, ka konkurence par klientiem interneta vidē kļūst lielāka un arvien svarīgāk ir, cik vienkārši, ērti un ātri var veikt pirkumu. Aptauja liecina, ka reģistrēšanās un prasīto datu dēļ savus e-iepirkšanās grozus mēdz pamest liela daļa pircēju. Ieguvēji būs uzņēmēji, kuri spēs piedāvāt iepirkšanos ar pāris klikšķiem," norāda "Citadeles" Digitālo risinājumu daļas vadītājs Eduards Timofejevs.

Domājot par iepirkšanās ērtību uzlabošanu internetā, 45% pircēju pētījumā norāda, ka vēlētos iespēju sekot līdzi visiem saviem internetā veiktajiem pirkumiem. 32% pircēju vēlētos, lai katrā iepirkšanās reizē nebūtu jāievada kontaktinformācija un kartes dati, savukārt 17% gribētu pirkumu veikt pāris sekundēs - visbiežāk to norādījuši vīrieši un jaunāka gadagājuma cilvēki.

Veicot pirkumus internetā, visbiežāk pircēji apmaksu veic ar internetbankas palīdzību – tā norādījuši 60% aptaujāto. 21% apmaksu veic, ievadot maksājumu kartes datus, savukārt 7% - ar "Pay Pal" kontu. Interesanti, ka sievietes biežāk nekā vīrieši pirkuma apmaksai izmanto internetbanku, savukārt vīrieši priekšroku dod maksājumu kartes datu ievadīšanai.

Neliela daļa jeb 4% pircēju apmaksu par interneta veikalos nopirktajām precēm veic pēc e-pastā atsūtītā rēķina, šo iespēju biežāk izmanto pircēji vecumā virs 60 gadiem.

"Veiksmes atslēga e-veikala darbībā būs ērta klienta pieredze. Laiki, kad cilvēki bija gatavi pavadīt vairākas minūtes datu ievadei ir pagājuši un arī labi zināmiem e-veikaliem ir jāpārdomā vai viņu e-komercijas sistēmas ir lietotājiem ērtas. Mēs Citadelē pēdējos gadus esam veltījuši, lai izstrādātu labākos e-komercijas risinājumus un šobrīd varam piedāvāt uzņēmējiem veselu rīku komplektu, ieskaitot tikko palaisto digitālo risinājumu un lietotni Klix, kas nodrošina divu klikšķu apmaksas iespēju visos interneta veikalos, kas integrējuši Klix," papildina "Citadeles" Digitālo risinājumu daļas vadītājs Eduards Timofejevs.

Aptauju banka "Citadele" sadarbībā ar pētījumu aģentūru "Norstat" veica šī gada aprīlī, visā Latvijā aptaujājot vairāk nekā 1000 iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par klientu augstāk novērtētajiem internetveikaliem dažādās kategorijās šogad atzīti "Rdveikals.lv", "JanisRoze.lv", "lensor.eu", "Barbora.lv", "Douglas.lv", "Weekendshoes.lv", "220.lv" un "drogas.lv".

Šā gada oktobrī digitālā mārketinga aģentūrā "iMarketings.lv " sadarbībā ar "Kantar/TNS" veica pētījumu, lai noskaidrotu pircēju visaugstāk novērtētos Latvijas interneta veikalus. Kopumā pētījumā piedalījās vairāk nekā tūkstoš respondentu, kuri pēdējo sešu mēnešu laikā bija veikuši vismaz vienu pirkumu internetā. Pētījuma gaitā interneta veikali tika vērtēti pēc 23 atlases kritērijiem, piemēram, piegādes laika, drošības, reputācijas, preces atgriešanas iespējam, klientu apkalpošanas utt.

Interneta veikali tika vērtēti desmit kategorijās. Elektronikas kategorijā bija izvirzīti "1a.lv", "220.lv" un "Rdveikals.lv". Šī gada patērētāju iecienītākais internetveikals šajā kategorijā, tāpat kā pērn, ir "Rdveikals.lv".

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Atvērti Asko un Sotka interneta veikali Latvijā

Zane Atlāce - Bistere, 15.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no Somijā un Igaunijā lielākajām interjera preču tirdzniecības ķēdēm Indoor Group AS Latvijā ir atvērusi divus mēbeļu interneta veikalus - "Asko" un "Sotka".

Līdz ar to abi zīmoli pēc vairāk nekā 10 gadu pārtraukuma ir atgriezušies Latvijā, piedāvājot mēbeles un interjera priekšmetus.

"Latvijā aktīvi strādājām jau iepriekš, un līdz 2010. gadam mums šeit bija vairāki veikali. Atsauksmes un tirgus analīze parādīja, ka Latvijas tirgū Asko un Sotka produkcijai joprojām ir pieprasījums. Atverot interneta veikalus, mēs izskatām arī citas tirdzniecības organizācijas iespējas, jo īpaši tirdzniecības centros Rīgas reģionā," atzina Indoor Group AS valdes priekšsēdētājs Karijs Forstens (Kari Forssten), kurš atbild par uzņēmuma komercdarbību Baltijas valstīs.

"Interjera preču pircējs parasti ir apzinīgs patērētājs, kurš vēlas uzmanīgi salīdzināt cenas un preces, pirms veikt pirkumu. Tādēļ interneta veikala nozīmi šodien nekādā gadījumā nevar ignorēt," uzsvēra Indoor Group AS pārdošanas un mārketinga vadītājs Andress Nemme (Andres Nõmme).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Ražotājs iekāpj tirgotāja kurpēs

Anda Asere, 22.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzērienu ražotājs "Dabas dots" atvēris pārtikas internetveikalu "Food24.lv", kur tirgo arī citu vietējo ražotāju produktus.

Līdz ārkārtas situācijai uzņēmējs Rolands Briņķis ar "visām četrām" bija "Dabas dots" biznesā - ražoja tējas dzērienus "Divine Tea". Taču, līdz ar krīzes iestāšanos, pēkšņi vienā dienā būtiski apstājās eksports un klienti neziņas dēļ iepauzēja sadarbību.

"Produkcijas apjomi, kas pamet noliktavu, ir kritušies, tāpat "nobruka" vairāki pasūtījumi no jauniem eksporta tirgiem, bet es gribētu ticēt, ka šie darījumi atrodas pauzes stāvoklī, nevis ir pavisam apturēti. Tāpēc sākām skatīties, kā pašiem vieglāk pārdzīvot šos mēnešus. Aktivizējām savu e-komerciju paši savā mājaslapā. Pēc pāris nedēļām redzējām, ka, piestrādājot pie reklāmas un klientu informēšanas, ir labi rezultāti un cilvēki labprāt pērk internetā arī šādu produktu. Tā radās ideja izveidot platformu, kura palīdzētu pārvarēt šo kritumu tradicionālajā tirdzniecībā un piedāvāt šo pakalpojumu arī citiem līdzīgi domājošiem vietējiem uzņēmumiem, kas vēlas savu produkciju piedāvāt internetā," stāsta R. Briņķis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Future Retail konference fokusēsies uz tehnoloģiju inovācijām tirdzniecībā

DB, 10.08.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izdevniecība Dienas Bizness sadarbībā ar StrongPoint, Tiki-Taka PAY, 220.lv, Excellent Latvia un Nielsen IQ 12.augustā aicina uz tiešsaistes konferenci Future Retail 2021: Tehnoloģijas un to inovācijas tirdzniecībā.

Dienas Biznesa organizētajā nozares konferencē, kuru moderēs Dienas Biznesa žurnāliste Armanda Vilciņa, pieredzē dalīsies labi zināmi speciālisti no ievērojamiem tirdzniecības un tehnoloģiju nozares uzņēmumiem: StrongPoint, Datakom, 220.lv u.c. Konferences dalībnieki rosinās paskatīties uz Latvijas tirdzniecības nozari un aktuālajiem izaicinājumiem tehnoloģiju progresa ietekmē.

"Mazumtirdzniecības nozare piedzīvo nepārtrauktu transformācijas procesu. Pēdējais gads ir bijis patiess izaicinājums, ar pastāvīgo dinamiku un nepieciešamību pielāgoties mainīgajai situācijai. Pandēmija vēl vairāk paātrināja noteiktu tehnoloģiju attīstību un lietošanu," par mazumtirdzniecības tehnoloģiju inovācijām un kādu tehnoloģisko progresu veicinājusi pandēmija, tiešsaistes konferences skatītājiem pastāstīs Darjus Lapienis, StrongPoint pašapkalpošanās risinājumu direktors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Pigu un Hobby Hall Group apvienoto uzņēmumu grupu sauks PHH Group

Db.lv, 11.08.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas "Pigu" un Somijas "Hobby Hall Group" (HHG) apvienoto uzņēmumu grupu, kurā ietilpst arī Latvijas internetveikali "Xnet.lv" un "220.lv", sauks "PHH Group", informē uzņēmumā.

“Uzsākot darbu zem “PHH Group” karoga, mēs turpinām iepriekš plānoto grupas apvienošanas procesu. Pagaidām izmaiņas grupas vadītajās vietējās e-platformās un interneta veikalu nosaukumos netiek plānotas,” norāda Daiņus Ļuļis, “PHH Group” vadītājs.

Jau vēstīts, ka šā gada jūnijā privātā kapitāla investori “Mid Europa Partners” apvienoja četru valstu populārākos interneta tirdzniecības uzņēmumus: “Pigu.lt” Lietuvā, “Kaup24.ee” un “Hansapost.ee” Igaunijā, “220.lv” un “Xnet.lv” Latvijā, kā arī “Hobbyhall.fi” Somijā.

Viena no tuvākajām klientiem pamanāmajām izmaiņām būs preču migrācija starp grupas e-platformām Latvijā un Igaunijā. “Mēs plānojam, ka viss Latvijas interneta veikalā “Xnet.lv” pieejamais preču klāsts, aptuveni 220 000 vienību, jau tuvākajā nākotnē būs pieejams tirdzniecības centra internetā “220.lv” klientiem,” norāda D. Ļuļis.

Komentāri

Pievienot komentāru