Būve

Lietuvā korupcijas lietā aizturēts arī būvuzņēmuma Kauno tiltai vadītājs

LETA--BNS, 03.06.2020

Jaunākais izdevums

Lietuvā augsta līmeņa korupcijas lietā otrdien aizturēts arī ceļu un tiltu būves uzņēmuma "Kauno tiltai" valdes priekšsēdētājs un ģenerāldirektors Alds Rusevičs.

To trešdien ziņu aģentūrai BNS apstiprināja Lietuvas Ģenerālprokuratūras preses sekretāre Elena Martinoniene.

Īpašās izmeklēšanas dienesta pārstāve sabiedrisko sakaru jautājumos Renata Ķebliene aģentūrai BNS apstiprināja, ka Rusevičs ir viens no aizdomās turētajiem lietā, tomēr atteicās sniegt konkrētāku informāciju, par ko viņš tiek turēts aizdomās.

"Kauno tiltai" pārstāve sakariem ar presi Ģiedre Samuļonīte-Lekavičiene sacīja, ka nevarot pateikt, kur atrodas Rusevičs.

"Pašlaik man nav informācijas par to, kur ir mūsu vadītājs, es nevaru to pateikt," viņa sacīja aģentūrai BNS.

"Kauno tiltai" pārstāve arī teica, ka otrdien Rusevičs bijis darbā un piedalījies kratīšanā, kas veikta uzņēmumā.

"Cik zinu, ar dokumentiem viss bija kārtībā, vairāk detaļu atklāt nevaru," sacīja Samuļonīte-Lekavičiene.

Uzņēmuma pārstāve arī teica, ka viņas rīcībā neesot informācijas par Ruseviča iespējamo aizturēšanu kratīšanas laikā, un ka viņa nevarot sniegt informāciju par to, vai Rusevičs atstājis uzņēmuma telpas kopā ar tiesībsargājošo iestāžu pārstāvjiem.

"Kauno tiltai" ir iesaistīts projektos arī Latvijā.

Jau vēstīts, ka otrdien Lietuvas Ģenerālprokuratūra un Īpašās izmeklēšanas dienests paziņoja par krimināllietu, kurā tiek izmeklēta liela apmēra korupcija, uzpirkšana, tirgošanās ar ietekmi, īpašuma izšķērdēšana un dokumentu viltošana.

Šajā lietā Lietuvā otrdien tika veiktas apmēram 70 kratīšanas un aizturēti Biznesa konfederācijas prezidents Valds Sutkus, Banku asociācijas prezidents Mants Zalatorjus un vēl četri biznesa aprindu pārstāvji, kuru vārdi netika atklāti.

Zalatorjus otrdien pēc nopratināšanas atbrīvots, aģentūrai BNS trešdien pastāstīja viņa advokāts Aids Mažeika. Viņš arī teica, ka Zalatorjus ir aizdomās turētais pēc kriminālkodeksa panta par tirgošanos ar ietekmi.

Savukārt Sutkus nav atbrīvots, un Ģenerālprokuratūra lūgusi Viļņas apgabaltiesai viņam noteikt drošības līdzekli apcietinājumu, aģentūrai BNS teica tiesas pārstāve Rimante Krauliše.

Otrdien Īpašās izmeklēšanas dienesta amatpersonas ieradušās arī Lietuvas Seima kancelejā, kur izņēmušas dokumentus, aģentūrai BNS trešdien apstiprināja Seima kanclera pienākumu izpildītājs Marjus Žuks.

Seima Budžeta un finanšu komitejas priekšsēdētājs Marjus Ažuols no valdošās Zemnieku un zaļo savienības aģentūrai BNS apstiprināja, ka otrdien ticis nopratināts šajā lietā kā liecinieks.

Pēc prokuratūras sniegtās informācijas, Sutkus tiek turēts aizdomās par to, ka, veicot savus pienākumus Biznesa konfederācijā un pārstāvot tās biedrus, kā arī citu biznesa subjektu intereses, izmantojot savu amatu, stāvokli sabiedrībā, sakarus un citu ietekmi, domājams, saņēmis nelikumīgu finansiālu atlīdzību par to, ka ietekmējis biznesa subjektiem svarīgu tiesisko aktu pieņemšanu. Tāpēc varēja pieaugt nodokļu apmērs, ko maksā visi nodokļu maksātāji.

Zalatorjus tiek turēts aizdomās par dalību noziedzīgās shēmas vairākās epizodēs.

Starp likumprojektiem, kuru dēļ, iespējams, notikusi nelikumīga ietekmēšana, ir pagājušā gada beigās izskatītā šā gada valsts budžeta projekta likumu pakete, likumi par īpašuma un banku peļņas nodokli, norāda tiesībaizsardzības institūcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar līgumā noteikto prasību nepildīšanu Augusta Deglava ielas satiksmes pārvada uzturēšanā un neatbilstošus materiālu izmantošanu būvkonstrukciju izbūvē Rīgas domes Satiksmes departaments no 12.aprīļa lauzis līgumu ar lietuviešu būvuzņēmumu AS "Kauno tiltai", informē Rīgas domē.

"Turpmāka sadarbība ar AS "Kauno tiltai" A.Deglava objektā nav iespējama, jo uzņēmums ne vien izvairījās no līgumā noteikto prasību pildīšanas un izmantoja neatbilstošas kvalitātes materiālus, bet arī nepamatoti pieprasīja papildu finansējumu pārvada uzturēšanas darbiem, pretējā gadījumā draudot ar tā slēgšanu. Tāpēc, lai pašvaldībai novērstu finansiālu kaitējumu un nodrošinātu kvalitatīvu būvdarbu izpildi, līgumattiecības tika pārtrauktas, un pārvada uzturēšanas darbus uzsācis departaments," skaidro Satiksmes departamenta direktors Vitālijs Reinbahs.

Uz pārvada tika konstatētas dziļa iesēduma bedres pagaidu asfalta deformācijas šuvēs. Par to nekavējoties tika informēts būvuzņēmums un atbilstoši līguma prasībām tika pieprasīta tūlītēja rīcība. Ja bedres deformācijas šuvēs netiktu likvidētas, tas ilgtermiņā ietekmētu būvkonstrukciju stiprību un apdraudētu satiksmes drošību. Veicot dokumentu pārbaudi un faktisko darbu izpildi, tika konstatēts, ka būvuzņēmējs izmantojis neatbilstošas kvalitātes betonu karnīzes bloku ietves plātnes un karnīzes bloku betonēšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nespējot sastrādāties ar Rīgas domes Satiksmes departamentu un vienoties par konservācijas darbu veikšanu, SIA "Kauno tiltai" draud 2020.gada 1.janvārī slēgt tramvaju satiksmi pār Brasas tiltu.

Jau ziņots, ka pavasarī, sākot Brasas pārvada pārbūvi, atbildīgie ierēdņi konstatēja, ka pārvada atjaunošanas projekts izstrādāts tā, ka pēc remontdarbu veikšanas tilta nestspēja nebūtu pietiekama, lai pār to pārvietotos zemās grīdas tramvaji. Tā rezultātā domes vadībai bija jāizšķiras - tiltu būvēt pilnībā no jauna vai arī papildināt esošo būvprojektu.

Šī gada septembrī pašvaldība un Rīgas dome vienojās, ka tilta pārbūve tiks turpināta esošās būvatļaujas ietvaros, kas nozīmē, ka jauns iepirkums tilta pārbūvei sludināts netiks un darbus turpinās jau nolīgtais būvnieks - lietuviešu uzņēmums "Kauno tiltai".

Tomēr tagad uzņēmuma vadība vērsusies pie Rīgas mēra Oļega Burova (GKR) un SIA "Rīgas satiksme", norādot, ka uzņēmums jau divas reizes iesniedzis departamentam piedāvājumu cenu aptaujai par tilta konservācijas darbiem, taču uzaicinājums slēgt vienošanos joprojām nav saņemts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Brasas tilta pārbūve sāksies martā un ilgs divus gadus

Zane Atlāce - Bistere, 16.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būvdarbi uz Brasas pārvada tiks organizēti pa posmiem, martā uzsākot tramvaja sliežu pārnešanu uz pārvada ārmalu, informē Rīgas dome.

Pēc tam pārvads tiks sagatavots nākamajam būvniecības etapam - vienas brauktuves puses demontāžai garenvirzienā un balstu stiprināšanai.

"Šobrīd visas domstarpības ar būvniekiem ir atrisinātas un mēs esam gatavi turpināt darbus. Jau tuvākajā laikā sāksies stiprināšanas darbi, un jau vasarā sāks jaunā tilta būvniecību. Darbu laikā uz tilta novietosim speciālas monitoringa iekārtas, kas fiksēs, vai neparādās plaisas. Visi darbi norit pēc grafika, un divu gadu laikā mēs šeit redzēsim objektu, kas darbosies ilgtermiņā un būs ērts visiem satiksmes dalībniekiem," sacīja Rīgas mērs Oļegs Burovs.

Plānots, ka pēc pārvada pārbūves un modernizācijas darbiem, tiks izbūvēta ērti lietojama un droša veloinfrastruktūra, nodrošināta vides pieejamība gājējiem, savukārt zemās grīdas tramvaji kursēs pārvada vienā pusē, bet satiksme tiks organizēta pa otru pārvada pusi garenvirzienā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Neatbilstošas darbu izpildes dēļ lauž būvuzraudzības līgumu Deglava tilta projektā

LETA, 15.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neatbilstošas darbu izpildes un pašvaldībai radīto zaudējumu dēļ, Rīgas domes Satiksmes departaments no šodienas lauzis līgumu ar būvuzraudzības kompāniju SIA "Baltline Globe", informēja iestādē.

Vienlaikus departaments vērsies ar iesniegumu Latvijas būvinženieru savienībā par atbildīgā būvuzrauga kompetences izvērtēšanu. Pašvaldība lēš, ka kopumā tai nodarīti zaudējumi aptuveni 300 000 eiro apmērā. Kā stāstīja departamenta pārstāve Ilze Dimante, atbildīgais būvuzraugs ar savu parakstu apstiprinājis, ka Deglava tilta ietvju izbūvē tiek izmantoti laikapstākļiem neatbilstoši materiāli, kuru ekspluatācijas ilgums ir vairākkārt mazāks nekā paredzēts būvniecības līgumā.

"Tas nozīmē, ka būvuzrauga rīcības rezultātā ne vien vairākkārt samazināts būvkonstrukciju kalpošanas ilgums, bet arī radīti zaudējumi saistībā ar turpmāko tilta uzturēšanu vai iespējamo neatbilstošā materiāla konstrukciju nomaiņu," skaidroja Dimante.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā novirzes tilta tehniskā stāvokļa atzinumā, uz nenoteiktu laiku tiks slēgta sabiedriskā transporta pār Brasas tiltu. Līdz ar to 11.tramvaja kustība ir slēgta un tā vietā izveidots 11T autobuss, kurš kursēs pār tiltam līdzās izveidoto pārbrauktuvi, noskaidroja aģentūra LETA.

Uz Brasas tilta jau ilgstoši notiek remontdarbi un pēdējos mēnešus kustību pār to bija atļauta tikai sabiedriskajam transportam un operatīvajiem transportlīdzekļiem.

Tomēr, kā aģentūra LETA noskaidroja Rīgas domes Satiksmes departamentā, veicot tilta tehniskā stāvokļa monitoringu, fiksēti "nobīdījumi tehniskajos mērījumos", un saskaņā ar līgumu tilts tiks slēgts līdz padziļinātas informācijas noskaidrošanai.

11T autobusa maršruts būs "Ausekļa iela - Mežaparks". Izmaiņas noteiktas arī 9.autobusa maršrutā.

11T maršruta autobuss kursēs no tramvaja pieturvietas "Ausekļa iela", tālāk pa Ausekļa ielu, Elizabetes ielu, Kronvalda bulvāri, Krišjāņa Valdemāra ielu, Raiņa bulvāri, Brīvības bulvāri, Brīvības ielu, Cēsu ielu, Tallinas ielu, Miera ielu, Kluso ielu, pāri pagaidu dzelzceļa pārbrauktuvei pie Brasas dzelzceļa stacijas, Gaujas ielu, Kokneses prospektu, Meža prospektu līdz 9.maršruta autobusa galapunktam "Mežaparks".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brasas tilta pārbūvei Rīgas domei nepieciešami 12 miljoni eiro, liecina Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputātiem iesniegtā informācija.

Šie līdzekļi tiks prasīti no Rīgas domes konsolidētās investīciju programmas. Finansējums tiek gūts 15% apmērā no pašvaldības budžeta, bet 85% būs aizņēmums.

Plānots, ka 2021.gadā projekta īstenošanai būs nepieciešami 6 miljoni eiro, 2022.gadā - 5 miljoni eiro, bet 2023.gadā - 1 miljons eiro.

Šodien Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti atbalstīja līdzekļu pieprasīšanu no Investīciju programmas nākamajam gadam.

Kā ziņots, Brasas tilta būvdarbi apstājās 2019.gada maija sākumā, jo remontdarbu laikā tika atklāti apbedījumi, kuru dēļ darbi objektā tika apturēti.

Uzsākot pārbūvi, atbildīgie ierēdņi arī konstatēja, ka pārvada atjaunošanas projekts izstrādāts tā, ka pēc remontdarbu veikšanas tilta nestspēja nebūtu pietiekama, lai pār to pārvietotos zemās grīdas tramvaji.

Komentāri

Pievienot komentāru