Lufthansa par interesi iegādāties airBaltic: Nevaram to komentēt 

Pārņem daļu no Air Berlin, vēlas pirkt Alitalia daļas, attīsta dažādas klases lidsabiedrības, diversificē floti un investē digitalizācijā

Egons Mudulis, 2018. gada 01. februāris plkst. 11:24

Dr. Štefans Kroicpaintners

Foto: Zane Bitere/LETA

Tā sarunā ar Dienas Biznesu norāda Lufthansa grupas viceprezidents Dr. Štefans Kroicpaintners, kas ir atbildīgs par grupas pakalpojumu pārdošanu Eiropā, Vidējos Austrumos un Āfrikā, un grupas runasvīrs šajos reģionos Boriss Ogurskis.

Rīgā jums ir samērā maza tirgus daļa – 3,3% pērn. Kāda ir Lufthansa vieta pasaulē?

Esam lielākā aviācijas grupa pasaulē ar trīsdaļīgu stratēģiju. Pirmais pīlārs ir augstākās klases lidsabiedrības, otrs – aviolīnijas, kas veic tiešos savienojumus, un trešais – pakalpojumu kompānijas kā Lufthansa Technik, LSG, kas ir ēdināšanas kompānija, Lufthansa Cargo, kas veic kravu pārvadājumus.

Kādā ziņā esat lielākie pasaulē – apgrozījuma, pasažieru, kravu pārvadājumu vai visās jomās kopā?

B. Ogurskis: Pasažieru skaita ziņā kādas ASV lidsabiedrības varētu būt lielākas nekā mēs. Taču attiecībā uz starptautisko satiksmi esam vadošā aviācijas grupa. Eiropā esam pirmajā vietā arī pasažieru skaita ziņā.

Kur pasaulē, ja neskaita Eiropu, jūsu pozīcijas ir visstiprākās?

Protams, mums ir TOP10 valstu tirgi, kas ir nozīmīgākie pārdošanas ziņā. Taču veicam pasažieru pārvadājumus visā pasaulē. Mūsu mājas tirgi – Vācija, Šveice un Austrija ‒ ir mūsu mugurkauls, kam pamatā iekšējie pārvadājumi šajās valstīs. Eiropa kā mums ierastā vide ir būtiska – Itālija, Lielbritānija, Francija ir svarīgi tirgi pasažieru piesaistes ziņā. Tāpat būtiski ir starpkontinentālie tirgi ‒ Kanāda un ASV, kā arī Āzija ‒ Ķīna un Japāna, kur mums ir svarīgi partneri. Tādēļ nav tā, ka mēs fokusētos tikai uz dažiem tirgiem, bet mums ir globāla perspektīva.

Mums ir kopuzņēmumi lidojumiem pāri Atlantijas okeānam ar United Airlines un Air Canada, un Āzijā, kas, protams, ir tirgus ar vislielākās izaugsmes potenciālu starpkontinentālās satiksmes jomā. Japānā – ar All Nippon Airways (ANA), Ķīnā – ar Air China un Singapūrā – ar Singapore Airlines.

Ko varat atklāt par Lufthansa nākotnes plāniem?

Izaugsmes pamats grupā pērn bija un arī šogad būs tiešos savienojumus nodrošinošās lidsabiedrības. Izvirzījām ambiciozu mērķi, ka vēlamies būt trešā lielākā tiešo savienojumu lidsabiedrību grupa Eiropā, un tagad mēs tādi arī esam. Protams, tam pamatā ir arī nesen Vācijā notikusī konsolidācija ar Air Berlin. Tā ir lielāka nekā apvienošanās ar Swiss pirms vairāk nekā 10 gadiem. Ir daudz darba arī grupas iekšienē, uz ko pamatā koncentrējamies šobrīd. Tostarp attiecībā uz uzticamību un punktualitāti. Lai turpinātu izaugsmi tiešo savienojumu segmentā, šogad vēl jānotiek Brussels Airlines integrācijai Eurowings. Tādi ir mūsu plāni tuvākajai nākotnei.Lufthansa arī atklāti paziņojusi, ka ir izteikusi piedāvājumu jaunas, pilnībā restrukturizētas Alitalia iegādei. Itālija ir viens no mūsu svarīgākajiem tirgiem Eiropā. Lufthansa, protams, ir ieinteresēta ieņemt tās vietu un veikt konsolidāciju, un mums ir stratēģisks jaunas Al- italia redzējums.

Tas, šķiet, vēl nav izlemts, jo arī Air France-KLM ir ieinteresēts Alitalia iegādē?

Jā, tas vēl nav izlemts, viss ir procesā, tādēļ nevaram komentēt, kā tas beigsies. Taču esam izteikuši piedāvājumu, un sagaidām, ka lēmums tiks pieņemts nākamā mēneša laikā.

Vai esat apmierināti ar to, ko ieguvāt no Air Berlin, vai arī ne pārāk – neieguvāt visu, ko gribējāt?

Esam pilnībā apmierināti.

Bet jūs gribējāt vairāk.

Jā. Sākumā izteicām piedāvājumu arī attiecībā uz lidsabiedrību Niki.

Taču Laudas kungs (kura vārdā kompānija nosaukta) to atpirka.

Jā. Nikijs Lauda ir laimīgais uzvarētājs. Mums zuda par to interese pērnā gada beigās, jo mums radās pārliecība, ka Eiropas Komisija šo darījumu nepieļaus konkurences noteikumu dēļ.

Vai visu šo Eiropas kompāniju bankrotu dēļ jums bija arī kādi zaudējumi? Piemēram, airBaltic sākumā bija grūtības sadarbības partnera Air Berlin darbības pārtraukšanas dēļ.

Konsolidācija palīdz mums iegūt lielāku tirgus daļu vairākās valstīs, ļaujot mums nostiprināties tiešo pārvadājumu jomā. Nevaru komentēt, kā šie procesi iespaidojuši citas lidsabiedrības, taču tie pilnībā atbilst mūsu stratēģijai būt trešajiem šajā segmentā.

Kāpēc gan jums neiegādāties airBaltic, kas tagad izlikts pārdošanā? Vai Lufthansa ir bijusi kāda interese un esat veikuši airBaltic izpēti?

B. Ogurskis: Nevaram to komentēt.

Vai varat komentēt, kā stratēģiskie investori parasti vērtē iegādājamās kompānijas?

Vispārīgi runājot, jautājums ir par stratēģisko atbilstību un priekšizpēti, kam jāiet roku rokā. Piemēram, kā jau minēju, Lufthansa pēdējos pāris mēnešos augstākā prioritāte bija nostiprināties mājas tirgū. Tiklīdz kā parādījās iespēja konsolidēt Air Berlin, tā, protams, Luft- hansa bija interese tajā iesaistīties, jo tas ir mūsu mājas tirgus. Itālija ir viens no mūsu svarīgākajiem tirgiem Eiropā. Ja Alitalia tiek pārdota, tad mums ir stratēģiska interese nevis kompānijā, kāda tā ir šobrīd, bet restrukturētas kompānijas daļās. Šādus jautājumus investīciju departamentos parasti uzdod – kā biznesa modelis, tirgus atbilst mūsu stratēģiskajām interesēm. Ļoti svarīgs jautājums ir klientu segments. Tāpat ir atšķirība starp kopuzņēmumiem un konsolidāciju.

LASI ARĪ:

airBaltic šogad stratēģiskā investora vēl nebūs

Jebkurā gadījumā būs nacionālā aviokompānija

Tiek vērtēti trīs potenciālie airBaltic investori

Visu interviju Lufthansa aktīvi iesaistās konsolidācijas procesos lasiet ceturtdienas, 1. februāra, laikrakstā Dienas Bizness!

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2018. gada 11. janvāris plkst. 9:02

Ieguvumu no lidojumiem starp Rīgu un Liepāju pilsētā jūt jau šobrīd; domā...

2017. gada 18. decembris plkst. 16:46

Latvijas lidsabiedrība airBaltic par uzņēmuma viceprezidenti personāla vadības jautājumos iecēlusi...

2017. gada 22. septembris plkst. 8:39

Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic maršruts Rīga-Liepāja ir pārspējis cerības, intervijā...

2017. gada 02. jūnijs plkst. 11:56

Latvijas lidsabiedrība airBaltic piektdien, 2.jūnijā, saņēma ceturto no 20 pasūtītajām Bombardier...

2017. gada 02. maijs plkst. 13:22

Latvijas lidsabiedrība airBaltic otrdien, 2.maijā uzsāka lidojumus maršrutā starp Rīgu un...

Nepalaid garām

«Mēs pārejam uz iknedēļas drukātā izdevuma formātu. Izmaiņas Dienas Biznesā ir vajadzīgas....

Par spīti lietotāju skaita sarukumam, sociālais tīkls draugiem.lv vēl joprojām ir pelņu...

Sekojot pieprasījumam, zivju pārstrādātāji maina paradumus un pielāgojas klientu prasībām, kas...

Pirms vairākiem gadiem raidījumu vadītājs un dabas pētnieks Māris Olte par 6000...

Lai arī esmu projām no lielā sporta, joprojām esmu tajā iekšā, tikai...

Šajā piektdienā biznesa portāls Db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties Lietuvas...

No šīs sadaļas
2018. gada 31. janvāris plkst. 17:10

Ekonomikas ministrija (EM) iebilst pret Satiksmes ministrijas piedāvājumu noteikt valsts sociālās...

2018. gada 31. janvāris plkst. 13:36

Garo avioreisu atgriešanās saistāma ar lētāku degvielu, kā arī jaunās paaudzes lidmašīnām.

2018. gada 31. janvāris plkst. 10:56

Izsludināts pirmais būvprojekta iepirkums dzelzceļa līnijas izveidei Latvijā posmos Upeslejas –...

2018. gada 31. janvāris plkst. 9:17

Tranzītbizness ir atkarīgs no Krievijas – Rietumvalstu, tāpat Ķīnas – ASV attiecībām,...

2018. gada 30. janvāris plkst. 14:42

Īrijas zemo cenu aviokompānija «Ryanair» otrdien paziņoja, ka tā ar Lielbritānijas Aviosabiedrību...

2018. gada 30. janvāris plkst. 13:20

Latvijas lidsabiedrība «airBaltic» 2018. gada 28. oktobrī uzsāks tiešos lidojumus divos jaunos maršrutos...

2018. gada 30. janvāris plkst. 11:12

Īstens automašīnu iegādes bums vērojams Lietuvā.

2018. gada 30. janvāris plkst. 10:05

Pagājušajā gadā autobusu «Lux Express» pasažieru skaits gan iekšzemes, gan starptautiskajos...

2018. gada 30. janvāris plkst. 10:01

Norvik Banka premjeram Mārim Kučinskim nosūtījusi oficiālu vēstuli saistībā ar Satiksmes ministrijas...

2018. gada 30. janvāris plkst. 8:47

ASV negaidīti atceļ ievedmuitu CSeries.