Mana pieredze: Ceļ godā ķiploku 

No ķiplokiem var ražot ne vien garšvielas, piemēram, pulveri un granulas, bet arī marinējumus, pesto un pat «kompetes»

Anda Asere, 11.10.2016
1/15

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

SIA Latvijas ķiploks audzē un pārstrādā ķiplokus, ražojot pulveri, granulas, tēju, marinējumus, kā arī saldumus. Šobrīd uzņēmuma produkcija ir 50 tirdzniecības vietās, kā arī internetveikalā nuko.lv. «Mūsu mērķis ir būt katrā pilsētā,» saka Inese Krūklīte, SIA Latvijas ķiploks līdzīpašniece. Ik pa laikam viņa un otra uzņēmuma īpašniece Sintija Rude piedalās tirdziņos, ko uzskata par lietderīgu instrumentu mārketingam. Bieži vien tirdziņos kāds blakus viņām īgni nosaka, ka šoreiz ir slikts tirgus, jo nekas nav nopelnīts. Viņas uzsver, ka uz to nevar skatīties tik šauri, jo tirdziņš dod iespēju par sevi pastāstīt lielam skaitam cilvēku, no kuriem kāds nākotnē kļūs par klientu vai arī pastāstīs citiem par jaunatklāto produkciju.

«Mēs ķiploku ceļam pelnītajā godā, jo tas bija nedaudz aizmirsts un mazāk pieejams. Kādreiz Latvijā audzēja daudz ķiploku, bija simtiem hektāru ķiploku, bet tas bija 70 un 80. gados. Kā atvērās robežas un sākās juku laiki, Latvijā sāka ievest visdažādākās lietas no ārzemēm – gan augļus, gan dārzeņus, tostarp arī ķiplokus. Un, ievedot no ārzemēm, veikalos tas iznāca lētāks nekā pašu audzētais, jo pašizmaksa tam ir diezgan augsta. Līdz ar to ķiplokus nebija, kur likt, latvieši tos audzēja arvien mazāk, kā rezultātā tie palika tikai mazdārziņos, kur katrs pats audzēja savām vajadzībām,» stāsta Sintija.

Visu rakstu Ceļ godā ķiploku lasiet 11. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.

Tevi varētu interesēt

Kaut arī atsevišķu preču grupu cenas ir pieaugušas, kopējais cenu līmenis būtiski...

Tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centrs SKDS septembrī veica sabiedrības aptauju, lai...

Vidējais patēriņa cenu līmenis gada laikā (2016. gada septembrī, salīdzinot ar 2015. gada...

Ar Startup Wise Guys Riga powered by Lattelecom akseleratoru Latvijā tiek aizsākta...

Savu rotu zīmolu Rozenthal ceramics Madara Rozentāle izveido jau studiju laikā Latvijas...

Nepalaid garām

LR Ģenerālprokuratūra, izmeklējot lietu par it kā 50 miljonu eiro naudas atmazgāšanas...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

Savu rotu zīmolu Rozenthal ceramics Madara Rozentāle izveido jau studiju laikā Latvijas...

SIA OnPlate līdztekus pieaugušo šķīvim tagad piedāvā arī bērniem un uzkodām paredzētu...

Zīmola 99 krekli veidotāji dizaina kreklos ietērpj pludmales volejbolistus...

SIA Bro creation ražo A klases bungas un orientējas uz eksportu...

BBanka krājkases (ALBB Finanses) īpašniece Arta Liepiņa piedāvā naudu krāt caurspīdīgās...

Paralēli svešvalodu apmācībām bērnudārzos SIA ABC Valodu skola īpašniece Lilija...

Viedpalīgs Ernest ir vairākas ierīces un mobilā lietotne, kas ļauj iedarbināt mašīnu...

Funderful radīts, lai palīdzētu universitātēm piesaistīt ziedojumus no absolventiem, īpaši...

Ilggadējs riteņbraukšanas entuziasts ar uzņēmējdarbības pieredzi Martins Zemītis, meklējot...

Līdzās instrumentiem, kas veicina apmeklētāju uzturēšanos vietnē, e-komercijas rīka MaxTraffic...