Foto

Mana pieredze: Siltas mājas līdzi ņemamām lietām

Renāte Priede, speciāli DB, 27.11.2013

Jaunākais izdevums

Ideju, ko darīt ar filcu, bija daudz, bet zīmols Feltstyle sāka un turpina ar somām – aksesuāriem, ko sievietes ikdienā vienmēr nēsā un maina

No ieceres un pirmajām skicēm līdz piegrieztnei, gatavai somai un sērijveida ražošanai ir apmēram trīs gadu ceļš. Pašlaik kolekcijā jau ir vairāk nekā 10 modeļu un bagātīga krāsu gamma, – lepna par dažos gados izauklēto ir zīmola vadītāja un dizainere Iveta Semjonova. Viņa piebilst, ka visa pamatā nenoliedzami ir komanda, kurā ir labs konstruktors, šuvējs, kā arī profesionāla tehnika.

Feltstyle nepārtraukti top un tiek testēti jauni modeļi, pievēršot uzmanību funkcionālismam. Līdztekus rokas somām top modeļi arī datoram un uz pleca liekamām somām, bet šī brīža populārākā esot ceļojuma tipa soma – ietilpīga, praktiska un tomēr skaista, stāsta dizainere. Pircējam būtiska ir izvēles iespēja. Pašu eksperimentos secināts, ka no rindā saliktas visu krāsu gammas katra sieviete izstiepj roku pēc kādas citas krāsas. Linu pelēkais ir estētisks, bet esot jābūt arī košumam, kas klientam patīk. Tieši plašā krāsu iespēja modeļiem ir tas, uz ko Feltstyle zināmā mērā liekot kārti, savukārt attiecīgās krāsas noietu nosaka sezonalitāte.

«Šosezon modē, šķiet, ir viss,» konstatē Iveta, «tāpēc krāsu daudzumu samazināt negrasāmies. Šobrīd palete ir gana koša, skatīsimies, kā būs turpmāk – arī klientiem krāsu ziņā ir atšķirīga gaume, tāpat tā mainās dažādos izplatīšanas reģionos, būs tas viss jāsabalansē. Pagaidām varam «šikot» ar krāsu piedāvājumu, jo to atļauj iegādātās materiāla rezerves.»

Starp Furlu un Versači

Somas pievilcība slēpjas materiāla pievilcībā – ja patīk siltais, blīvais dabīgais filcs, tad patīkot no tā darināti priekšmeti. Filca cienītāji dzīvo ne tikai Latvijā, kur zīmols ir pārstāvēts 11 veikalos, bet tagad arī Krievijā, Japānā, Korejā un pie tuvākajiem kaimiņiem – Lietuvā, zemē ar senām filca tradīcijām.

Tie ir reģioni, kuros aktīvi Latvijas jaunos uzņēmumus atbalsta LIAA. Interesanta pieredze gūta šovasar Nīderlandē, startējot pop–up tipa Latvijas dizaina veikalā Amsterdamas konceptveikalā SPRMRKT, kas pastāvīgi maina kolekcijas, bet saglabā ambīcijas tirgot augstas kvalitātes alternatīvu dizainu, turklāt Latvijas produktu atlasi veica nīderlandieši.

Atšķirīga ir kontaktu un partnerattiecību dibināšana Eiropā un Krievijā – eiropieši ir vairāk atvērti un ieinteresējas par jaunām lietām, Krievijā kontaktus dibina vienīgi pēc ieteikuma, uz pašu «piedāvāšanos» tur nereaģē.

Tomēr latviešu filca somām ir izdevies nokļūt arī uz plaukta starp Furla un Versace darinājumiem Maskavas konceptveikalos.

Zīmols plāno tuvākajā laikā apgūt arī Igauniju. «Līdz šim esam braukuši uz valstīm, kur ir LIAA pārstāvis, attiecīgi ir sarunātas tikšanās, ir mērķi. Igaunijā kontaktu nav. Pagaidām,» skaidro Iveta. Ik pa laikam gan uzrodas potenciālie sadarbības partneri no dažādām valstīm, bet bez skaidri noprotama mērķa. Lietuvā somas nestāvot plauktā – lietuvietes ne tikai priecājas, bet arī pērk un lieto.

Jākāpj robežām pāri

«Lai arī esam mazliet iestrēguši ļoti dārga hobija līmenī, tagad ir tā stadija, kad nav, kur atkāpties,» konstatē zīmola īpašnieks Dzintars Belogrudovs.

«Produkts iet, tas patīk cilvēkiem un esam sapratuši, kas jāsasniedz un jāpiedāvā, un tas, ko vēlamies, mums ir skaidrs. Latvijā esam mīlēti un pazīstami, bet tirgus specifiskām lietām ir par mazu – lai arī esam 11 veikalos,» viņš turpina.

Savukārt ārzemēs ir ārkārtīgi daudz dažādu stilu konceptveikalu ar plašu sortimentu, un tur ir arī pietiekami daudz pircēju. «Nevaram apstāties, esam spiesti domāt par eksportu un strādāt ārvalstu tirgus virzienā. Ja gribam attīstīties un eksistēt no sava rūpala, nekas cits neatliek,» viņš turpina.

Biznesā ir jāturpina ieguldīt, uzsver Dz. Belogrudovs. Zīmola komanda juridiski pagaidām nevarot atdalīties no viņa uzņēmuma Visio (reklāmas aģentūra, kuras paspārnē zīmols radīts).

«Pagaidām darbojamies kā zīmols, bet tam ir jākļūst patstāvīgam. Bērniem ir kādā brīdī jāpamet mājas,» viņš filozofiski nobeidz, pauzdams prieku. «Patīkami, kad redzi uz ielas tevis darināto, nevis nojaut no apgrozījuma cipariem vai sildies pie apziņas, ka vispār ir veikala plauktā.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Tokijā atklāts Latvijas ražojumu īstermiņa jeb pop-up veikals

LETA, 13.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas lielveikalā Isetan Shinjuku Departament Store, kas tiek dēvēts par valsts pazīstamāko universālveikalu, līdz 18.novembrim būs atvērts Latvijas ražojumu īstermiņa jeb pop-up veikals, aģentūra LETA uzzināja Ārlietu ministrijā (ĀM).

Veikala atklāšanu 12.novembrī organizējusi LIAA pārstāvniecība Japānā sadarbībā ar Latvijas vēstniecību un uzņēmumu Isetan Mitsukoshi Ltd.

Kā norāda ĀM pārstāvji, šīs sezonas tēma Isetan universālveikalā ir Ziemeļeiropas dzīves stils un Latvijas "pop-up" veikals ar koncepciju Old and New Lifestyle piedāvā gan tradicionālus ar rokām darinātus izstrādājumus, gan arī mūsdienu dizaina ražojumus.

Lai atlasītu zīmolus prezentācijai pop-up veikalā, Isetan vadošie iepircēji šā gada septembrī apmeklēja Latviju un jau vizītes laikā atzinīgi novērtēja Latvijas ražojumu augsto kvalitāti un dabīgos izejmateriālus.

Latvijas pop-up veikalā tiek prezentēti vairāki apģērbu un interjera zīmoli - Natālija Jansone, One Wolf, Miesai, Riga Chair, Maffam Freeform, An&Angel, Ars Tēla, Munio Home, Munio Candela, Anna Kilpe, Feltstyle, HUGU un Ginta. Tāpat veikalā pieejama zīmola Emils Gustavs šokolāde un latviešu amatnieku izstrādājumu kolekcija, ko pārstāv japāņu aģente Akiko Mizoguči no Subaru. Veikalā iespējams iegādāties arī grāmatas japāņu valodā par Latviju un Latvijas amatnieku izstrādājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru