Jaunākais izdevums

Tevi varētu interesēt

Dalies ar šo rakstu

Tiem uzņēmējiem, kas nepadosies, būs daudz jāstrādā pie mārketinga, lai atgrieztos iepriekšējā gultnē, un visgrūtāk būs tiem, kam nav lojālo klientu un stipras komandas atbalsta.

"Ceturtdien ministru prezidenta Krišjāņa Kariņa paziņojumā nebija norāžu uzņēmumiem – pakalpojumu sniedzējiem. Tas mulsināja, bet nepārsteidza, jo skaidrs, ka, ja šāds rīkojums neapkalpot klientus būtu bijis, valstij par to būtu jāuzņemas tūlītēja atbildība. Taču mēs sākām ievērot papildu piesardzības pasākumus – papildus dezinfekcija, cimdi, klientu apzvanīšana utt. Diemžēl ātri sapratām, ka varam no savas puses darīt maksimālo un būt atbildīgi, bet daudz klientu situāciju neuztver nopietni un neievēro likumus," biznesa portālam db.lv stāsta Dace Šrādere, skaistumkopšanas salona "Verdant Eco Spa" vadītāja.

Viņas gadījumā "punktiņš uz i" bija, kad uzzināja par kādas klientes bezatbildīgu rīcību. Uzņēmēja ir pārliecināta, ka komandai jābūt pirmajā vietā un nedrīkst riskēt ar tās veselību.

Citu uzņēmēju viedokļus par Covid-19 ietekmi lasiet 17. marta žurnālā "Dienas Bizness".

Darbiniekus, ko ar uzņēmumu vieno darba līgums, atlaida uz abpusējās vienošanās pamata, lai viņi varētu pieteikties bezdarbnieku pabalstam. Savukārt ar speciālistiem, ar kuriem vieno uzņēmuma līgums, kopīgi vienojās, ka salona telpās vēl tikai dažas dienas un aiz slēgtām durvīm apkalpos jau esošos pierakstus, taču ar visiem klientiem speciālisti iepriekš sazvanās un izrunājas.

"Prasām, vai var garantēt, ka ir veseli, ka nav ielidojuši vismaz pēdējo divu nedēļu laikā. Lūdzam, lai pie mums ierodas ar privāto transportu, kājām, jo tā darām paši. Tikai viens klients atbildēja, ka tas šķiet "pārspīlēti", pārējie uztvēra ar absolūtu sapratni. Protams, jebkurā gadījumā tā ir paļaušanās uz cilvēku godaprātu, taču gribas ticēt, ka nevienam jauna frizūra vai svaigs manikīrs nav svarīgāks par savu un līdzcilvēku veselību. Bija kliente, kas godīgi tā arī pateica - labāk tomēr pierakstu atceļam, jo tikko no Vācijas atlidoju," teic D. Šrādere.

Viņa uzskata, ka pakalpojumu sniedzējiem, kas sniedz pakalpojumus uz vietas, neskatoties uz to, ka nav tādu rīkojumu, ir pēc iespējas ātrāk jāslēdz darbība. "Nevajag būt augsnei jauniem gadījumiem. Labāk pārciest šo periodu, lai varam atgriezties normālās sliedēs pēc iespējas ātrāk. Un man nav to viegli teikt – aiz manis nav lielu investoru un šis uzņēmums ir mans vienīgais ienākumu avots. Taču cenšos domāt pozitīvi, zinu, ka izķepurosimies, un katrā ziņā esmu laimīga, ka no manas komandas neesmu izjutusi pilnīgi nekādu finansiālu vai psiholoģisku spiedienu. Ne visiem ir tā paveicies," saka D. Šrādere. Viņu īpaši uztrauc citu nozarē strādājošo bezatbildība, turpinot reklamēt pakalpojumus un mēģinot izmantot situāciju, kad citi saloni ir slēgti.

Vaicāta, kas būtu nepieciešams darbības atjaunošanai pēc ārkārtējās situācijas beigām, D. Šrādere norāda, ka priecāsies, ja netiks rēķināti nodokļu kavējumi. "Būtu labi, ja būtu atbalsts apgrozāmo līdzekļu atjaunošanai, jo, lai atsāktu darbību, fiziski nebūs naudas. Viens no scenārijiem – vajadzēs papildināt materiālu krājumus, bet iepriekšējie rēķini vēl nebūs apmaksāti, tādēļ jaunus materiālus nepiegādās. Piemēram, matu krāsas, masāžas eļļu utt." viņa teic.

Uzņēmēja teic, ka vēl grūti paredzēt, kas mainīsies. "Nojaušu, ka tiem, kas nepadosies, būs daudz jāstrādā pie mārketinga, lai atgrieztos iepriekšējā gultnē. Visgrūtāk būs tiem, kam nav lojālo klientu un stipras komandas atbalsta. Pirms kāda laika man jautāja, vai es varētu to atkārtot un izveidot salonu, kā tas notika pirms deviņiem gadiem. Teicu – diez vai. Tagad paskatīsimies," ar optimismu saka D. Šrādere.

Uzņēmumam ir regulārie rēķini un saistības. D. Šrādere atklāj, ka, sazinoties ar produktu piegādātājiem un partneriem, lielākoties pretī ir sapratne un visi izprot, ka ir situācijas ķīlnieki. "Daži piedāvā termiņa pagarinājumu, citi sadalīt maksājumus. Neviens nav bijis agresīvi noskaņots, pārsvarā tā ir abpusēja saruna, kur abas puses dalās ar savu situāciju un sajūtām. Paliek regulārie maksājumi, kas būs jāveic, neskatoties uz darbības pārtraukšanu – noma, komunālie maksājumi, apsardze. Iekšēji ceram, bet nepaļaujamies, ka tur būs kādas atlaides. Esam saņēmuši aizdevumu no "Altum" un ceru, ka no šīs valsts iestādes būs atbalsts krīzes apstākļos. Tāpat ceram, ka VID nerēķinās kavējuma naudu," tā viņa.

Klientiem ar aktīvām dāvanu kartēm tiek piedāvāts pagarināt termiņu. "Sirdi silda līdzcilvēku atbalsts un pieprasījums pēc mūsu elektronisko dāvanu karšu pakalpojuma, kad dāvanu kartes sūtam pa e-pastu un tālāk tās var pārsūtīt vai izdrukāt mājas apstākļos," teic uzņēmēja.

TEV VARĒTU INTERESĒT ARĪ:

Koronavīrusa trieciena "neitralizācijai" vajadzīga valdības "pote" 

COVID-2019 pirmo sitienu izjuta tūrisms, otro - aviācija. Lai nozare spētu pārvarēt...

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Ekonomikai nevajadzīgie

Monta Šķupele, 17.02.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visi skaistumkopšanas pakalpojumi ir aizliegti, un nav skaidrs, kur skaistumkopšanas nozare atrodas jaunajā luksofora sistēmā un kad tā atkal oficiāli varēs atsākt darbu, taču tas nenozīmē, ka pakalpojumi netiek sniegti.

Plaukst pakalpojumu sniegšana neoficiāli, kas līdzi nes ne tikai neieņemtus nodokļus valstij, bet arī riskus sabiedrības veselībai, Dienas Biznesam pauž Verdant Eco SPA dibinātāja un vadītāja Dace Šrādere.

Fragments no intervijas

Kāda šobrīd ir situācija skaistumkopšanas nozarē un jūsu uzņēmumā?

Šī brīža situācija ir krahs pēc jau ļoti smaga gada. 2020. gads sākās ar haosu nozarē, bailēm, neziņu, tukšiem saloniem. Turpinājās cerīgi, ar pastiprinātiem sanitārajiem noteikumiem, dīkstāves pabalstu piešķiršanu. Vasarā klienti pamazām sāka atgriezties, vēl bija tūristi, pārsvarā somi. Daudziem saloniem, to skaitā arī mums, tas ir ļoti būtisks faktors. No pērnā gada 21. decembra visi skaistumkopšanas pakalpojumi ir aizliegti. To spiežot epidemioloģiskā situācija. Klienti zvana, daži lūdz, citi agresīvi pieprasa pakalpojumus, vēl citi pieklājīgi apvaicājas, kad salons varētu būt vaļā. Pēc piektdienas, 5. februāra, MK konferences diemžēl tā arī nekas nekļuva skaidrs – kur skaistumkopšana atrodas jaunajā luksofora sistēmā, vai nozare tiks atvērta ātrāk nekā pirms noteiktā ārkārtas stāvokļa beigām – 6. aprīļa. Skaidrs ir tas, ka cilvēki tik ilgi nav gatavi gaidīt. Mūsu uzņēmumā darbinieki, speciālisti samaksu vienmēr ir saņēmuši oficiāli, tādēļ tiek saņemti dīkstāves pabalsti. Tā ir nauda izdzīvošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru