Jaunākais izdevums

"MakeCommerce" maksājumu platformas klientu skaits šajā gadā Latvijā ir trīskāršojies un pieaudzis līdz 100.

"Pirmo gadu Latvijā varam raksturot ar stabilu izaugsmi. Mūsu mērķis ir tuvāko divu gadu laikā kļūt par pirmo izvēli ikvienam uzņēmumam Latvijā, kas vēlas attīstīt e-komerciju," teic Ivars Erdmanis, "MakeCommerce" ("Maksekeskus" AS) vadītājs Latvijā.

Maksājumu platforma "MakeCommerce" palīdz kompānijām pieņemt maksājumus internetā. "Maksekeskus" AS ir Igaunijā licenzēta maksājumu iestāde, kas kopš šā gada ir pārstāvēta arī Latvijā. "Maksekeskus" AS ir "Omniva" ("Eesti Post" AS) meitas uzņēmums. Kopumā Baltijā jau gandrīz 2500 uzņēmumu e-komercijas attīstīšanai izmanto "MakeCommerce" maksājumu platformu.

I. Erdmaņa skatījumā veiksmīgas e-komercijas pamatā ir lietotājam draudzīgs internetveikala dizains, skaidri produktu apraksti, ātra un ērta piegāde, kā arī viegla apmaksa. "Ne velti katru gadu pieaug Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās ārzemju interneta veikalos. Tas zināmā mērā saistīts ar trūkstošu līdzīgu piedāvājumu no vietējo interneta veikalu puses," viņš apgalvo.

Piemēram, Igaunijas E-komercijas asociācijas dati liecinot, ka šajā gadā iepirkšanās apjomi Igaunijas interneta veikalos pieauga par 35% straujāk, nekā iepirkšanās ārzemju interneta veikalos, kur pieaugums ir 18%. "Arī Latvijas vietējiem e-komercijas uzņēmumiem ir liels potenciāls attīstīties turpmākajos gados un vēlamies tos atbalstīt šajā izaugsmē. Mēs būtiski atvieglojam uzņēmumiem e-komercijas uzsākšanu, apvienojot populārākās internetbanku "banklink" apmaksas metodes vienā platformā un piedāvājot gatavus risinājumus lielākajām e-komercijas platformām," norāda I. Erdmanis.

I. Erdmanis teic, ka pēdējos gados e-komercijas izaugsmes tempi Baltijā ir mazinājušies, tomēr kompānijas klientiem ir izdevies audzēt savus biznesa apjomus vidēji par 30 līdz 40% šā gada laikā.

"Klientu interese par mūsu pakalpojumiem ir augusi tieši gada otrajā pusē un vērojams, ka uzņēmumi ar fiziskiem veikaliem, kas līdz šim nebija attīstījuši e-komerciju vai atstājuši to novārtā, nu ir gatavi ieguldīt šī pārdošanas kanāla attīstībā. E-komercijas virzienā aizvien vairāk raugās arī nozares, kuras līdz šim to neizmantoja tik plaši, piemēram, būvgružu konteinera nomu ir iespējams pasūtīt un apmaksāt tiešsaistē. Tāpat uzņēmumi, kas līdz šim strādāja tikai biznesa klientu segmentā, redz iespēju un plāno e-komercijā piedāvāt daļu savu produktu vai pakalpojumu arī privātpersonām," viņš novērojis.

"E-komercijā tehnoloģiju izmantošanā atpaliekam no Igaunijas. Kopumā Latvijā vēl salīdzinoši daudzi interneta veikali izmanto novecojušas e-komercijas platformu versijas un kā vienīgo apmaksas metodi piedāvā pārskaitījumu uz kontu, kas prasa laiku pircējiem un cilvēkresursus komersantam,» saka I. Erdmanis. Daļēji viņš to skaidro ar salīdzinoši augstajām komisijas maksām Latvijā, ko bankas piemērojot internetbanku "banklink" maksājumiem. Komisija par šādiem maksājumiem esot gandrīz divas reizes augstākā nekā maksa, ko tās pašas grupas banka piemēro Igaunijā.

I. Erdmanis spriež, ka šāda cenu stratēģija kavē Latvijas e-komercijas attīstību. "Igaunijā "MakeCommerce" tiek uzskatīts par partneri, kas palīdz bankām netieši apkalpot vairāk klientu un kas ar inovācijām e-komercijā ļauj iedzīvotājiem ērti norēķināties vairāk interneta veikalos. Savukārt Latvijā reizēm rodas sajūta, ka bankas nav ieinteresētas e-komercijas nozares izaugsmē. Mēs ļoti ceram, ka lielās bankas 2020. gadā vairāk saskaņos savas stratēģijas Baltijas līmenī un tādējādi radīs taisnīgākus nosacījumus komersantiem no jebkuras Baltijas valsts," tā viņš.

"MakeCommerce" novērojumi liecina, ka Igaunijas un Lietuvas uzņēmumi vairāk izmanto iespēju pārdot tiešsaistē Latvijas iedzīvotājiem, nekā Latvijas uzņēmumi cilvēkiem kaimiņvalstīs. I. Erdmanis iesaka komersantiem skatīties uz Baltiju kā vienotu tirgu, jo šobrīd plaši attīstītais pakomātu piegādes tīkls Baltijā un iespējas pievienot vietējās apmaksas metodes ļauj salīdzinoši vienkārši pārdot produkciju visā Baltijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Montonio savāc 2,5 miljonus eiro, lai kļūtu par vienas pieturas aģentūras norēķinu risinājumu ES

DB, 07.08.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Montonio nepilna pusgada laikā adoptēja 1300 tirgotāju visā Baltijā. Uzņēmums tikko piesaistīja vairāk nekā 2,5 miljonus eiro riska kapitāla finansējumu no lielākajiem riska kapitāla uzņēmumiem reģionā un ir viens no visstraujāk augošajiem fintech uzņēmumiem Baltijā. Bet ko viņi dara?

Montonio ir vienas pieturas aģentūra tiešsaistes uzņēmumiem, kuri vēlas paaugstināt savu e-komercijas līmeni. Uzņēmums izstrādā maksājumu risinājumus, kas var samazināt izmaksas no 10 līdz 40x salīdzinājumā ar tādiem pazīstamiem milžiem kā MakeCommerce, Paysera vai Everypay. Pakalpojumus izmanto tādi klienti kā iDeal un Elisa.

Pakalpojums ļauj e-komercijas veikaliem saņemt maksājumus no Baltijas bankām ar vienkāršu integrāciju. Uzņēmums ir izstrādājis viegli lietojamus spraudņus populārākajām e-komercijas platformām.

Papildus maksājumu produktam, kas jau ir pieejams Latvijas tirgū, uzņēmums plāno vēlāk, tā paša gada laikā, Latvijas tirgū ieviest savu unikālo nopirkt tagad maksā vēlāk produktu, kas ļauj klientam reāli saņemt kredītu piedāvājumus no vairākiem aizdevējiem uzreiz, salīdzināt tos un iegūt to, kas viņiem šķiet vispiemērotākais.

Komentāri

Pievienot komentāru