Pakalpojumi

«Mikriņu» konkursa uzvarētājs gatavs braukt par 50 santīmiem

Nozare.lv, 22.01.2013

Jaunākais izdevums

Jaunie Rīgas mikroautobusu maršrutu pārņēmēji neplāno mainīt autobusu biļešu cenas, taču līdz februāra vidum izvērtēs maršrutus un braucienu biežumu, norāda konkursa uzvarētāja - pilnsabiedrības Rīgas mikroautobusu satiksme - vadītājs Vitālijs Komars.

Biļešu cenas autobusos nosakot Rīgas dome, un mikroautobusu konkursa uzvarētāji esot gatavi braukt par 50 santīmiem.

Autobusos būs 19 sēdvietas un divas stāvvietas, turklāt iekāpšana būšot krietni ērtāka, nekā tā esot tagad, kad «kaut kādā nezināmā pozā jāiekāpj autobusā».

Tie būšot aprīkoti ar divu punktu drošības jostām, tāpat būšot dubultie sāna logi, kas nodrošina siltumu, kā arī kondicionieri. Visi autobusi vai nu no Mercedes, vai Volkswagen būs pilnīgi jauni. Tiek plānots pirmos pārvadājumus ar jaunajiem autobusiem sākt 1.maijā - tie būs pirmie 30 vai 40 autobusi. Februārī savukārt plānota viena autobusa demo prezentācija.

Ja šodien pakalpojumu sniedz astoņi uzņēmumi, tad autobusu maiņa notikšot, aizvietojot konkrētā uzņēmuma autobusus. Tas ir ērti gan uzņēmumiem, gan arī tajā strādājošajiem darbiniekiem, «kurus mēģināsim pieņemt darbā mūsu firmā». Kuros maršrutos autobusu maiņa tiks veikta vispirms, nav izlemts, skaidro Komars.

No sākuma maršruti netikšot mainīti. Tālāk uzņēmuma vadība vērtēs kopā ar Rīgas satiksmi (RS), ko var mainīt, lai RS varētu ietaupīt. «Tāpat skatīsimies, lai mēs lieki nebraukātu. Veiksim sinerģiju, lai nav tā, ka mikroautobuss brauc pa priekšu autobusam vai maršrutā kursē pustukšs autobuss. Varbūt labāk palaist divus mikroautobusus? Līdz februāra vidum ir jāizvērtē situācija un jāiesniedz priekšlikumi Rīgas domē saskaņošanai. Pašlaik pārvadātāji brauc nevis pēc konkrēta laika, bet kad ienāk prātā. Mums tādu situāciju nebūs. Galapunktos būs konkrēti laiki. Starpposmos nebūs noteiktu laiku, jo, ja būs pārpildīts, autobuss neapstāsies, bet būs zīme - vietu nav,» skaidro Komars.

Kā ziņots, līgums par paaugstināta servisa pārvadājumu nodrošināšanu Rīgas pilsētas mikroautobusu maršrutos ar pilnsabiedrību Rīgas mikroautobusu satiksme noslēgts 4.janvārī uz pieciem gadiem.

Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā lēmums par konkursa rezultātiem tika publicēts 2.janvārī, bet 3.janvārī Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) paziņoja, ka pārbaudīs amatpersonu darbības tiesiskumu saistībā ar uzņēmuma Rīgas satiksme izsludinātā mikroautobusu pārvadājumu konkursa rezultātiem.

2012.gada augustā izsludinātā iepirkuma konkursa norises gaitā IUB iesniegtas sešas sūdzības, taču nevienu no tām IUB nav atzinis par pamatotu, tāpēc decembrī atvērti divi iesniegtie piedāvājumi un par uzvarētāju atzīta pilnsabiedrība Rīgas mikroautobusu satiksme.

Otrs pretendentu piedāvājums, kurā apvienojušies trīs esošie pakalpojuma sniedzēji - SIA Plants, Centība-N un DMK - tika noraidīts, jo saskaņā ar konkursa nolikumu netika iesniegti visi nepieciešamie dokumenti pretendentu atlasei, bet atsevišķi iesniegtie dokumenti neatbilda nolikumam. Uzņēmēji, kuru piedāvājums tika noraidīts, vērsušies ar sūdzību IUB.

Pilnsabiedrībā apvienojušies dalībnieki ir SIA B-Bus un tai pilnībā piederošās SIA Sabiedriskais autobuss un SIA Vidlatauto, kā arī B-Bus vadītājam Komaram pilnībā piederošā SIA FPK. Uzvarējusī pilnsabiedrība ir saistīta ar Rīgas satiksmei daļēji piederošās e-talona ieviesējfirmas Rīgas karte valdes locekli, partijas Gods kalpot Rīgai biedru, Rīgas satiksmes Elektronisko norēķinu un projektu daļas vadītāju Aleksandru Brandavu.

Kopumā konkursa uzvarētājam būs jānodrošina pakalpojuma sniegšana Rīgas pilsētas maršrutu tīkla daļā, ko kopumā veido 35 maršruti Rīgas pilsētā ar atšķirīgu kursēšanas intervālu atkarībā no noslogojuma. Patlaban par pārvadājumiem mikroautobusos noslēgti pagaidu līgumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes (RD) apņemšanās sakārtot mikroautobusu maršrutus un uzlabot pārvadājumu kvalitāti nerit tik gludi, kā cerēts, vēsta laikraksts Diena.

Kopš janvāra, kad sākās reforma, dažs maršruts gan mainīts pat divreiz, taču pamatproblēmas saglabājušās - mikroautobusos cilvēki stāv kājās, lai gan tas ir aizliegts, mikriņi pietur ne tikai pieturvietās, kaut gan citur it kā nedrīkstētu, bet šoferiem reizēm gadās piemirst izsniegt braukšanas biļetes.

Gada pirmajos sešos mēnešos ar minibusiem Rīgā pārvadāti pieci miljoni pasažieru, liecina RD dati. Reformu mikroautobusu lauciņā Rīgas dome uzsāka, no janvāra šos pārvadājumus nododot SIA Rīgas satiksme (RS) pārziņā. Realitātē gan nekas neesot mainījies – par galvaspilsētas ielām brauc to pašu firmu mikroautobusi, kas līdz šim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan Rīgas satiksmes organizētais «mikriņu» konkurss faktiski finišējis, pārvadātāji nav apmierināti un ir gatavi tiesāties.

Rīgas pašvaldības SIA Rīgas satiksme konkursā par pasažieru pārvadājumiem paaugstināta servisa maršruta tīklā galvaspilsētā tika saņemti divi piedāvājumi, kurus iesniegušas pārvadātāju uzņēmumu apvienības. Šobrīd abi iesniegtie pieteikumi ir reģistrēti, tomēr, kad tie varētu tikt izskatīti un kad tiktu pieņemts lēmums, šobrīd vēl nav zināms, norāda SIA Rīgas satiksme.

Līdz ar to nav zināms, kad varētu tikt arī noslēgti līgumi ar uzvarētājiem. Vienu piedāvājumu ir iesniegusi pārvadātāju apvienība, kurā ir trīs pašreizējie pārvadātāji, proti, SIA Centība N, SIA DMK un SIA Bland. Savukārt otras apvienības nosaukums ir Rīgas maršrutu satiksme. Tomēr, iespējams, procesā varētu parādīties jaunas grūtības, jo šā brīža pārvadātāji ir gatavi arī tiesāties.

Komentāri

Pievienot komentāru