Jaunākais izdevums

Japānas autoražotāja "Mitsubishi Motors" akcijas cena piektdien strauji samazinājusies saistībā ar medijos publiskoto informāciju, ka tas varētu nepievienoties "Honda" un "Nissan" apvienošanās iecerei.

Japānas autobūves uzņēmumi "Honda" un "Nissan" decembra izskaņā paziņoja par plāniem apvienoties, lai izveidotu pēc pārdošanas apmēra pasaulē trešo lielāko autoražotāju laikā, kad nozare piedzīvo būtiskas izmaiņas saistībā ar atteikšanos no fosilās degvielas izmantošanas.

Kopīgā paziņojumā abi uzņēmumi informēja, ka parakstīts saprašanās memorands un uzņēmējdarbības integrācijai piekritis arī "Mitsubishi Motors", kurā "Nissan" ar 34% akciju daļu ir lielākais akcionārs.

Saprašanās memorands paredz sākt sarunas par uzņēmējdarbības integrāciju vienotas holdinga kompānijas paspārnē.

Taču Japānas laikraksts "Yomiuri" piektdien vēstī, ka "Mitsubishi" apsver iespēju šajā iecerē nepiedalīties, izraisot uzņēmuma akcijas cenas kritumu rīta sesijā pat par 8,7%.

"Mitsubishi", kura tirgus kapitalizācija ir krietni mazāka nekā "Honda" un "Nissan", bažījas, ka nonākšana vienotas holdinga kompānijas paspārnē grautu uzņēmuma vadības autonomija, norāda laikraksts.

Sabiedriskā raidorganizācija NHK ziņo, ka "Mitsubishi" tā vietā varētu apsvērt sadarbības stiprināšanu ar abiem autobūves uzņēmumiem tādās jomās kā elektrisko automobiļu ražošana.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves uzņēmuma "Nissan" akcijas cena piektdien pakāpusies par 11% saistībā ar medijos izskanējušo informāciju, ka autoražotājs plāno vērsties pie ASV elektroauto ražošanas kompānijas "Tesla" ar aicinājumu tajā investēt.

Šādas ziņas izskanējušas pēc tam, kad "Nissan" un "Honda" pagājušajā nedēļā paziņoja, ka pārtraukuši sarunas par abu uzņēmumu iespējamu apvienošanu, izveidojot pēc pārdošanas apmēra pasaulē trešais lielākais autoražotājs.

Laikraksts "Financial Times", atsaucoties uz situāciju labi pārzinošiem informācijas avotiem, vēstī, ka "Nissan" ieceri vērsties pie "Tesla" atbalsta arī Japānas bijušais premjerministrs Josihide Suga.

"Uzņēmums cer, ka "Tesla" kļūs par stratēģisko investoru, jo viņi uzskata, ka tas ["Tesla"] vēlas iegādāties "Nissan" rūpnīcas ASV," raksta "Financial Times".

"Nissan" komentārus saistībā ar šo informāciju nesniedz, bet laikraksts norāda, ka vairāki uzņēmuma padomes locekļi ir informēti par šo ieceri.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves uzņēmums "Nissan" plāno pasaulē likvidēt vēl 10 000 darbavietu, ziņo raidorganizācija NHK.

Uzņēmums jau novembrī pavēstīja, ka pasaulē likvidēs 9000 darbavietu.

Ņemot vērā jauno ieceri, "Nissan" kopumā pasaulē varētu likvidēt aptuveni 15% no kopējā darbavietu skaita.

"Nissan" komentārus saistībā ar šo NHK publiskoto informāciju pagaidām nesniedz.

Autoražotājs aprīlī prognozēja, ka tā zaudējumi pagājusajā finanšu gadā veidos 700-750 miljardus jenu (4,3-4,6 miljardu eiro).

Gaidāmos zaudējumus uzņēmums skaidro ar izmaksu pieaugumu un citiem faktoriem.

Martā "Nissan" paziņoja, ka pēc neveiksmīgajām apvienošanās sarunām ar konkurentu "Honda" no amata atkāpjas izpilddirektors Makoto Učida.

"Nissan" un "Honda" februārī pavēstīja, ka pārtraukuši sarunas par abu uzņēmumu iespējamu apvienošanu, kurā tiktu izveidots pēc pārdošanas apmēra pasaulē trešais lielākais autoražotājs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pētot Latvijas finanšu sektora kapitālā remonta laikā paveikto, Dienas Biznesa redzeslokā ir nonācis kāds Krievijas uzņēmējs, kurš pavisam neilgi pirms kapitālā remonta sākuma ir ieguvis savā īpašumā vairākus iespaidīgus namus Rīgas centrā.

Minētā uzņēmēja vārds ir Sergejs Ivakhno (Sergey Ivakhno), un viņš ir patiesais labuma guvējs dažādos uzņēmumos, kuru īpašumā atrodas vairākus miljonus eiro vērti nami Vecrīgā (piemēram, Smilšu ielā, Audēju ielā), kā arī citur Rīgas centrā (piemēram, Merķeļa ielā, Brīvības ielā). Dienas Bizness izpētīja, ar ko uzņēmējs ir nodarbojies Krievijā, kas viņam pieder Latvijā un kurš viņam ir palīdzējis šeit izkārtot savas bagātības, iegādājoties un pārvaldot nekustamos īpašumus Rīgas centrā.

Uzņēmēja biznesa gaitas Krievijas banku sektorā

Dienas Bizness izpētīja, ka Sergejs Ivakhno ir bijis uzņēmējs ar plašu vērienu Krievijā, kurš darbojies galvenokārt banku sektorā. Sergejs Ivakhno Krievijā bijis vairāku banku vadītājs un līdzīpašnieks, tostarp bijis līdzīpašnieks un vadījis Maskavas vekseļu banku, bijis Aktivkapital bankas (iepriekš Elkabank) līdzīpašnieks, kā arī kontrolējis citas bankas, piemēram, Servis-rezerv banku, Volga-kredit banku un Kapital Moskva banku.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šis raksts tapis sadarbībā ar Forum Auto, autors Kristaps Skutelis no kursors.lv

Kamēr mans lietotais elektroauto ir servisā, saku lielu paldies Forum Auto, kas man uz dažām dienām testam piespēlēja KIA EV3 kompakto elektrisko krosoveru. Testu smuki saplānojām tā, lai ar šo auto varu ģimeni izvadāt uz Latgali nosvinēt Jāņus. Tāpēc šoreiz daudz praktisku atziņu par to, kā auto uzvedas reālas ekspluatācijas apstākļos.

Kas ir KIA EV3?

Tiem, kas kaut cik seko autobūves attīstībai, ir labi zināms, ka dienvidkorejieši jau no sākta gala ražo lieliskus elektroauto. Tā tas bija ar nosacīti otrās paaudzes elektromašīnām kā, piemēram, KIA e-Niro, kas mūsu 1000km elektroauto testā ļoti ilgu laiku bija topa augšgalā un ļoti perspektīvas izskatās arī jaunās KIA mašīnas. KIA EV3 ir zīmola piedāvājums kompakto elektrisko krosoveru kategorijā un Latvijā pieejams jau no pagājušā gada nogales. Ar šo auto mūsu Māris iepazinās Portugālē un tāpat esam paspējuši 1000km testā izmēģināt EV3 lielo brāli KIA EV9. Beidzot pie KIA EV3 tiku arī es. Jēj!