Mode var būt ētiskāka 

2013. gadā Veronā, Itālijā, dibinātais sociālais kooperatīvs Progetto Quid nodarbina sociāli mazaizsargātas sievietes un vienlaikus mēģina mazināt modes ietekmi uz vidi

Anda Asere, 2018. gada 14. maijs plkst. 8:04
Tevi varētu interesēt

«Itālijā ir diezgan augsts sieviešu bezdarba līmenis, jo īpaši to vidū, kuras ir cietušas no fiziskas vai psiholoģiskas vardarbības, cilvēktirdzniecības u.tml. Viņām ir grūtāk piekļūt darba tirgum,» stāsta Džūlija Hjūstone (Giulia Houston), Progetto Quid korporatīvo attiecību vadītāja. Organizācijā strādā 90 cilvēki, no kuriem 60 ir nodarbināti ražošanā. 80 līdz 90% darbinieku ir sievietes vecumā no 19 līdz 65 gadiem. Nākotnes plānos ietilpst ražošanā nodarbināto skaitu palielināt līdz 120.

Kooperatīvs pievērš uzmanību arī ilgtspējas aspektiem. Sākumā tas izmantoja tikai ziedotus materiālus, bet, pieaugot apjomiem, tas vairs nav iespējams. Progetto Quid joprojām cenšas mazināt ietekmi uz vidi, pērkot materiālus, kas palikuši pāri no iepriekšējām kolekcijām un ko ir sarežģīti izmantot ražošanā, jo pāri palikušais audums nav pietiekami lielā apjomā tradicionālajai ražošanas ķēdei. Tehniski tiem ir zemāka tirgus vērtība un tos pārdod par zemāku cenu. «Ātrās modes zīmolu veikalos teju katru nedēļu ir cita kolekcija, bet mums aptuveni sešus mēnešus ir vienu un to pašu modeļu apģērbi, mainās vien audumi, ko izmantojam savos tērpos. Tie variējas atkarībā no tā, kāds materiāls mums ir pieejams. Klientam tas patīk, jo tas nozīmē, ka tāda žakete kā viņam, varētu būt vēl vien 40 cilvēkiem,» skaidro Dž. Hjūstone.

Piedāvā arī citiem

2013. gadā Progetto Quid atvēra savu pirmo īstermiņa (popup) veikalu, bet 2014. gadā – pirmo zīmola tirdzniecības vietu, kur nopērkami tikai Progetto Quid produkti. Tagad organizācijai kopumā ir pieci šādi veikali, attīstīta tirdzniecība internetā. Tās apģērbi nopērkami arī vairāk nekā 80 daudzzīmolu veikalos Itālijā. 2016. gadā organizācija sasniedza bezzaudējuma punktu un apgrozījums pārsniedza vienu miljonu eiro. 2017. gadā tas bija 1,95 miljoni eiro.

Kooperatīvs ražo gan sava zīmola apģērbu, gan arī nodrošina citus zīmolus ar t.s. ētiskas modes kapsulkolekcijām. Parasti tie ir aksesuāri, reizēm arī apģērbs.

Visu rakstu Mode var būt ētiskāka lasiet 14. maija laikrakstā Dienas Bizness.

Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2018. gada 08. maijs plkst. 9:01

Apģērbu zīmola Owa dibinātāja Natālija Jermolajeva pārstāv cilvēkus ar īpašām vajadzībām...

2018. gada 04. aprīlis plkst. 15:12

Līgatnē šobrīd rekonstruē bijušo ķiveru fabriku un tajā plānots attīstīt sociālo uzņēmējdarbību,...

2018. gada 03. aprīlis plkst. 6:15

Līdz ar Sociālā uzņēmuma likuma spēkā stāšanos iezīmējas svarīgs pagrieziena punkts sociālajai...

2018. gada 06. februāris plkst. 14:27

Līdz 6. martam ikviens Latvijas uzņēmējs un ideju autors var pieteikt savu...

2018. gada 05. februāris plkst. 9:41

Kā jebkurai kompānijai, arī sociālajam uzņēmumam vajag labu biznesa modeli un daudz darba.

Nepalaid garām

Dzērienu ražotājs Coca-Cola pirmo reizi atklājis, ka viena gada laikā tas izmanto...

Kontekstā ar pašlaik aktuālajiem Iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) parādiem sociālajos tīklos...

Saskaņā ar starptautiska pārtikas atkritumu mazināšanai veltīta projekta Fusions datiem aptuveni...

Grupas Prāta Vētra bundzinieks, mūziķis Kaspars Roga šā gada maija sākumā skatītājiem...

Šā gada pirmajā pusē Ventspilī tiks uzsākta zinātnes un inovāciju centra būvniecība,...

Apakšveļas zīmols Flash You and me piecos gados kļuvis par stabili augošu...

No šīs sadaļas
2018. gada 14. maijs plkst. 6:23

Visi māk pārdot, vienkārši latvieši ir pieņēmuši, ka pārdošana ir uzbāšanās, saka...

2018. gada 09. maijs plkst. 8:25

Nelielā beigeļnīca Big Bad Bagels Baznīcas ielā Rīgā «izgriezusi pogas» ne vienam...

2018. gada 08. maijs plkst. 11:54

Zīmoli «Helium», «IR Wood », «More Than Knitwear», «MIZO», «Lucky Me» stāsta...

2018. gada 08. maijs plkst. 9:01

Apģērbu zīmola Owa dibinātāja Natālija Jermolajeva pārstāv cilvēkus ar īpašām vajadzībām...

2018. gada 08. maijs plkst. 0:05

Kādu biznesu izvēlēties, ja patīk ziedi, dāvanu saiņošana un saldumi?...

2018. gada 07. maijs plkst. 12:08

Mazumtirdzniecības tīkla «Maxima Latvija» loģistikas centrā «Abras» esošās iekārtas pilnībā...

2018. gada 07. maijs plkst. 11:18

Pieprasījums pēc tekilas arvien aug, bet tās ražošanā joprojām tiek izmantotas senas...

2018. gada 07. maijs plkst. 11:03

Keramiķe Laine Beriņa veido trauku kolekcijas Laine Berina Ceramics, kas saskan cita...

2018. gada 03. maijs plkst. 8:36

Z/s Lēpes ievieš netradicionālus augus, pieradinot tos Latvijas apstākļiem...

2018. gada 02. maijs plkst. 12:41

Kalnciema kvartāla tirgus šobrīd ir iepirkšanās vieta, taču, ko paši tirgotāji domā...