Transports un loģistika

Papildināta - Prezentē multimodāla loģistikas centra ieceri, paredzot 8000 jaunu darbavietu

Zane Atlāce - Bistere, 27.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavas pašvaldības pārstāvjiem un citiem potenciālajiem projekta partneriem kompānijas Beijing Yisheng valdes priekšsēdētājs Luo Sudong un Woodison Investment LP pilnvarotā persona Juris Šabašovs 27.decembrī prezentēja Latvijas-Ķīnas projektu, kura mērķis ir Latvijas modernākā multimodālā centra Cargo Center Jelgava izveidošana Jelgavā, bijušā lidlauka teritorijā uz transporta koridora Eiropa - Krievija - Āzija ass, informē pilsētas pašvaldībā.

Tikšanās laikā Jelgavas domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš akcentēja pilsētas ģeogrāfiski izdevīgo novietojumu loģistikas centra izveidei un jaunu darbavietu radīšanu. J.Šabašovs klātesošos iepazīstināja ar projekta ideju – centra izveidi, kas savienos visas nepieciešamās infrastruktūras un būtu viens no virzieniem Zīda ceļa savienojumam Kontinentālai Eiropai ar citām valstīm, iezīmējot Ķīnas intereses Jelgavā, Latvijā un Eiropā kopumā. Savukārt Luo Sudong pastāstīja par saviem jau līdzšinējiem veiksmīgi realizētajiem projektiem Eiropā, turklāt viņa uzņēmuma pārstāvošajā koncernā ir vēl citi šajā loģistikas projektā ieinteresēti uzņēmumi, piemēram, aviopārvadātājs.

Cargo Center Jelgava būs nozīmīgs transporta mezgls kravu novirzīšanā un apkalpošanā reģionā starp visām Baltijas, Krievijas, Skandināvijas, Āzijas un Eiropas ostām un kravu saņēmējiem. Izstrādātais multifunkcionālais loģistikas centra modelis ļaus apstrādāt un pārvadāt kravas ar visa veida transporta līdzekļiem un organizēt pārvadājumus Ziemeļu - Dienvidu un Austrumu - Rietumu virzienos, iekļaujot labvēlīgas iespējas muitas pakalpojumiem un nodokļu atvieglojumiem. Potenciālos klientus var iedalīt trīs lielās grupās – dzelzceļa kravu operatori, loģistikas kompānijas, vairumtirdzniecības un rūpniecības kompānijas.

Centra attīstība ir sadalīta vairākos posmos, pakāpeniski attīstot dažādas funkcijas – kravu termināls, loģistikas parks, industriālais parks, tehnoloģiju parks, tirdzniecības un administratīvā zona. Projekta ietvaros tiek plānota pilsētas infrastruktūras attīstība – Atmodas ielas rekonstrukcija (1,9 km), jaunu tiltu izbūve pāri Lielupei un Driksai un pievedceļu izbūve 1,37 km garumā, dzelzceļa infrastruktūra.

Kopumā tiek plānota 460 hektāru teritorijas apbūve ar plānoto ieguldījumu 1249,1 miljoniem eiro, pēc centra nodošanas ekspluatācijā plānotas 8000 jaunas darba vietas. Projekta īstenošanas laiks- līdz 2020.gadam. Bijušā lidlauka teritorija pieder Jelgavas pilsētas pašvaldībai, un, lai šo teritoriju attīstītu un piesaistītu investoru, plānots izsludināt zemes nomas konkursu. Ja tajā uzvarēs šis Latvijas–Ķīnas kopuzņēmums, varēs sākt sava projekta realizāciju.

A. Rāviņš norādīja, ka šāda mēroga investīciju iecere ir nozīmīga ne vien pilsētai, bet arī Latvijai un Eiropai kopumā, turklāt tas ļaus attīstīt ražošanu, kas ir Jelgavas prioritāte. Turklāt tik liela strādājošo skaita nodrošināšanai pilsētai vajadzēs sadarboties ar tuvējiem novadiem.

papildināta visa ziņa

Komentāri

Pievienot komentāru