Jaunākais izdevums

Pasaulē eksistē pasažieru regulārie avioreisi, kas garuma un ilguma ziņā ir patiešām iespaidīgi. Tiem, kas dodas šādos ceļojumos, ir jābūt īpaši izturīgiem, raksta n24.de.

Astoņas stundas ilgs lidojums - jau tas daudziem šķiet īstas mocības. Taču ir pat divreiz ilgāki avioreisi.

Regulārā avioreisa bez apstāšanās rekords ar garumu 14 178 km pieder lidsabiedrībai Emirates, kas nodrošina lidojumu no Oklendas Jaunzēlandē uz Dubaiju Apvienotajos Arābu Emirātos. Pēc starptautiskās lidojumu aģentūras (IATA) datiem, šis lidojums pēc plāna ilgst 17 stundas un 20 minūtes – ilgāks un tālāks nav neviens cits regulārais avioreiss pasaulē (dati uz 2016.gada septembri).

Tam ar lidojuma ilgumu 17 stundas un 5 minūtes, kā arī 13 293 km seko lidsabiedrības Saudia reiss no Losandželosas uz Rijādu, t.i. no Arābu pussalas uz ASV rietumkrastu.

Trešajā vietā atrodas Air India ar reisu no Deli uz Sanfrancisko, kas ilgst 17 stundas un ir 12 402 km tāls, kam cieši seko Quantas avioreiss Dallasa – Sidneja (16 stundas 50 minūtes, 13 790 km) un reiss Abu Dabi – Losandželosa (ar aviokompāniju Etihad, 16 stundas un 45 minūtes, 13 494 km).

2015.gadā lidsabiedrība Emirates bija paziņojusi par regulārā avioreisa Dubaija – Panama plānošanu, kam ar lidojuma ilgumu 17 stundas un 35 minūtes bija jākļūst par visgarāko un ilgāko avioreisu. Sākotnēji šī reisa atklāšana bija ieplānota 2016. gada februārī, taču aviosabiedrība šo nodomu pagaidām atlikusi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apvienoto Arābu Emirātu aviosabiedrība «Emirates» noslēgusi vienošanos, lai iegādātos 40 lidmašīnas «Boeing 787-10 Dreamliner» par 15,1 miljardu ASV dolāru (12,9 miljardiem eiro).

«Emirates» pašlaik ir lielākā laineru «Boeing 777» izmantotāja - aviokompānijas flotē ir 165 šādas lidmašīnas un vēl 164 ir pasūtītas.

Lidsabiedrība Dubaijas aviācijas izstādē norādīja, ka pirmo lidmašīnu «Boeing 787-10 Dreamliner» piegādes tai paredzētas 2022.gadā.

Daļa no pasūtītajām lidmašīnām nomainīs «Emirates» vecākos lidaparātus, teikts uzņēmuma paziņojumā.

«787-10» ir «Dreamliner» pagarināta versija, kurā ir 330 pasažieru vietu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apvienoto Arābu Emirātu aviokompānija Emirates Airline prezentējusi inovatīvu pirmās klases luksusnumuru, kas atrodas tās jaunākajā gaisa kuģī un aprīkots ar virtuālajiem logiem, vēsta BBC.

Tā vietā, lai ar acu skatienu vērotu skatu pa logu, pasažieri skatās attēlus, kas tiek projicēti, izmantojot optiskās šķiedras kameras.

Aviokompānija pavēstījusi, ka paver ceļu uz to, lai nākotnē logi pazustu no visām lidmašīnām, padarot tās vieglākas un ātrākas.

Aviokompānijas prezidents Tims Klarks sacījis: «Attēlu kvalitāte ir ļoti laba, labāka nekā ar dabisko aci.»

Virtuālie logi šobrīd ir Emirates Airline jaunajā gaisa kuģī Boeing 777-300ER. T. Klarks norādījis, ka galvenais mērķis ir, lai logi pazustu no visām lidmašīnām - šādas lidmašīnas arī patērētu mazāk degvielas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas aviobūves uzņēmums «Airbus» ceturtdien paziņoja, ka pārtrauks «A380» lidmašīnu ražošanu, ņemot vērā to apjomīgās ražošanas izmaksas.

«Airbus» norādīja, ka «A380» lidmašīnu piegādes pārtrauks 2021.gadā.

Šāds lēmums pieņemts neilgi pēc tam, kad Apvienoto Arābu Emirātu aviokompānija «Emirates Airlines» nolēma samazināt «A380» pasūtījumu par 39 lidmašīnām.

«Pārskatot šo lidmašīnu ražošanas programmu, kā arī ņemot vērā lidaparātu un dzinēju tehnoloģiju attīstību, Emirates Airlines samazinājusi savu A380 pasūtījumu no 162 līdz 123 lidmašīnām,» pavēstīja «Airbus». «Šī iemesla dēļ un ņemot vērā nepietiekamo pasūtījumu skaitu ar citām lidsabiedrībām, Airbus 2021.gadā pārtrauks A380 piegādes.»

Uzņēmums pēdējos gados bijis spiests samazināt «A380» lidmašīnu ražošanu, bet pērn janvārī tas brīdināja, ka šī programma varētu tikt atcelta pilnībā, ja netiks saņemti jauni pasūtījumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja kādu dienu Igaunijas Nordica vairāk nebūs, mēs būsim gatavi veikt vairāk lidojumu no Igaunijas, par kaimiņvalsts konkurenti intervijā DB norāda Latvijas nacionālās lidsabiedrības AirBaltic valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Runājot par globālajiem procesiem, vai Brexit kaut kā ietekmē AirBaltic?

Šodien nav nekādas ietekmes.

Ryanair ir visai neapmierināts.

Jā, jo viņiem tur ir bizness. Man personīgi nepatīk Brexit, es domāju, ka tā ir muļķība. Taču briti tā izlēma. Domāju, ka beigās viņi izdomās, kā to nedarīt. Nevaru iedomāties, kā aviācijas nozarē Eiropa atriezīsies 30 gadu senā pagātnē pie kādas vecas sistēmas. Varbūt viņi īstenos Brexit, taču saglabās divpusējos lidojumus.

Vai mēs beidzot nevarētu tikt pie vienas kopīgas Baltijas valstu lidsabiedrības?

Kopš šeit strādāju, laiku pa laikam šādas sarunas notiek. Latvijas valdība vienmēr ir bijusi atvērta tam, lai būtu viena Baltijas lidsabiedrība. Jautājums ir par to, kur atrastos šādas kompānijas spēcīgākā daļa. Acīmredzot tā būtu Rīga, jo tā ir attīstījusies par centru. Kāpēc lai to pārceltu uz Tallinu vai Viļņu? Neatkarīgi no valstu teiktā mēs gadu pēc gada palielinām lidojumu skaitu no Viļņas un Tallinas. Mēs to darīsim pat spēcīgākas konkurences apstākļos. Igaunijā tagad Nordica ar poļu LOT ir lielas aktivitātes. Tas gan mums nekaitē, bet redzam, ka viņiem pieaug pasažieru skaits Tallinā. Taču viņi nerisina problēmu, jo tas, ko jūs vēlaties, ir savienojamība. Šobrīd tā ir, bet vienā mirklī var izzust, ja Nordica vairāk nelidos. Tagad viņi ir atkarīgi no LOT attiecībā uz investīcijām Nordica. Taču kāpēc gan lai poļi to darītu, ja vien viņi neizdomā, ka Igaunija viņiem ir galvenais tirgus? Tādēļ, manuprāt, mūsu pieeja nodrošināt no Igaunijas tik daudz lidojumu, cik varam, ir pareiza. Ja kādu dienu Nordica vairāk nebūs, mēs būsim gatavi veikt vairāk lidojumu no Igaunijas. Līdz tam mēs darīsim to, kam ir pamatojums. Līdzīgi arī Lietuvā. Pagājušajā gadā mums bija lielākā izaugsme lidsabiedrību starpā, taču mēs tur neesam lielākā kompānija, jo tur ir plaša zemo cenu aviolīniju klātbūtne. Taču viņiem nav savienojamības. Mēs to piedāvājam. Mēs esam pievienojuši pēdējo sektoru, lidojumus starp Tallinu un Viļņu, un tas nozīmē, ka mums ir spēcīgs maršrutu tīkls, ko grūti pārsist, jo tad to vajadzētu dublēt. 2018. gadā mums būs jau 38 lidmašīnas. Kādam vajadzētu nolikt šeit tikpat daudz lidmašīnu, lai mūs pārspētu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Latvijās pirmās pieczvaigžņu luksusa kla­ses Kempinski viesnīcas Grand Hotel Kem­pinski Riga ģenerāldirektoru ir iecelts Leons Baums, kurš Kempinski grupas tīklā darbojas kopš 2007. gada. Viņš ir ieņēmis ģenerāldi­rektora amatu Londonā – Kempinski Staffordas viesnī­cā, vadījis Turcijas viesnīcu Palace Kempinski Istanbul un ieņēmis viesnīcas vadītāja amatu Emirates Palace Abu Dabi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrālijas aviokompānija «Qantas Airways» ceturtdien apstiprināja, ka atteiksies no astoņām jau pasūtītām «Airbus A380» lidmašīnām, tādējādi raidot jaunu triecienu Eiropas aviobūves uzņēmumam «Airbus».

«Qantas Airways» norāda, ka tā vietā koncentrēsies uz jau esošu 12 «Airbus» lidmašīnu atjaunošanu.

«Pēc pārrunām ar «Airbus» aviokompānija nolēmusi atteikties no astoņām «Airbus A380» lidmašīnām, kas tika pasūtītas 2006.gadā,» vēsta lidsabiedrība.

Šis lēmums, kas jau tika gaidīts, rada kārtējo triecienu «Airbus A380» programmai. «Airbus» nesen apstiprināja, ka veic pārrunas ar Apvienoto Arābu Emirātu aviokompāniju «Emirates Airlines», lai samainītu 36 «Airbus A380» lidmašīnu pasūtījumu pret mazākām «Airbus A350» lidmašīnām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidmašīnu ražotājs Boeing kompānijas darbiniekiem savā Vašingtonas ražotnē prezentējis pirmo Boeing 777X modeli, raksta CNN Travel.

Kompānija bija iecerējusi lidmašīnu demonstrēt jau trešdien, taču tās debiju pārcēla uz ceturtdienu, ņemot vērā traģēdiju Etiopijā un ar to saistītajiem notikumiem. Izrādot cieņu bojāgājušajiem, uzņēmums arī nerīkoja greznu atklāšanu.

Lidmašīna ir vairāk nekā 76 metrus gara, tādējādi pārspējot savu priekšteci 777-300ER un Airbus A340-600.

Paredzams, ka pirmais testa lidojums notiks šā gada pavasarī.

Boeing izveidotajā pasažieru lidmašīnu programmā ietilps divas lidmašīnas – 777-9 un 777-8, no kurām lielākā ir 777-9. Lidmašīna spēs uzņemt 400-425 pasažierus divās klasēs un nolidot vairāk nekā 14 tūkstošus kilometru.

777-8 modelis varēs uzņemt 350-375 pasažierus un nolidot vairāk nekā 16 tūkstošus kilometru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Domodedovo Catering Service ir viens no lielākajiem lidostu un aviokompāniju ēdināšanas pakalpojumu sniedzējiem Austrumeiropā, kas aviopasažieru vajadzībām spēj saražot līdz pat 80 000 maltīšu dienā.

Kompānija Domodedovas lidostā apkalpo tādas lidsabiedrības, kā Emirates, Cathay Pacific, Vietnam Airlines, Iberia, Qatar Airways, Japan Airlines. Uzņēmums arī piegādā ēdienu vairāk nekā 80% Krievijas aviokompāniju.

Rūpnīcas klāsts ietver plašu karsto, auksto ēdienu, desertu un konditorejas izstrādājumu izvēli, ieskaitot gan standarta (karstos, aukstos, vieglos ēdienus), gan īpašas maltītes (musulmaņu, diētiskās, veģetārās, bērnu u.c.).

Kopējā rūpnīcas platība, kas aprīkota ar modernām augsto tehnoloģiju iekārtām, ir aptuveni 24 tūkst. kvadrātmetru. Rūpnīcas ražošanas jauda pēc rekonstrukcijas ir palielināta un spēj saražot līdz 80 000 porciju dienā. Uzņēmums darbojas 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Boeing atklājis jaunās paaudzes lidmašīnas modeļa 777X iekšējo dizainu, raksta CNN Travel.

Jaunā lidmašīnas modeļa sēdvietas ir aptuveni desmit centimetrus plašākas un logi izvietoti augstāk, lai katrs pasažieris redzētu skatu pa logu. Lidmašīnā ir arī ērtāks bagāžas plaukts un ražotājs sola, ka pasažieri mazāk izjutīs augstuma maiņu. «Kopš 1990.gadiem, kad Boeing plašāku sabiedrību iepazīstināja ar 777 modeli, mēs esam apguvuši daudz jauna, tajā skaitā, par cilvēku psiholoģiju lidojuma laikā,» norāda kompānijas pārstāvis Kents Kreivers, piebilstot, ka cilvēkus fascinē lidošana, tādēļ vide jācenšas veidot maksimāli ērta.

Kā ziņots, jaunā lidmašīna ir vairāk nekā 76 metrus gara, tādējādi pārspējot savu priekšteci 777-300ER un Airbus A340-600. Boeing izveidotajā pasažieru lidmašīnu programmā ietilps divas lidmašīnas – 777-9 un 777-8, no kurām lielākā ir 777-9.

Komentāri

Pievienot komentāru