Pasaulē pazīstamākais zīmols maina stratēģiju 

Vienota zīmola stratēģijā turpmāk neaizrausies ar produktu «apakšpersonību» radīšanu, saka Coca-Cola ģenerāldirektore Polijā un Baltijā Anna Jakubovska.

Didzis Meļķis, 2016. gada 02. februāris plkst. 8:19
Tevi varētu interesēt

Fragments no intervijas:

Cik svarīga loma jūsu kompānijas produktu portfelī aizvien ir jūsu ikoniskajam flagmanim?

Ir tieši tā, kā jūs sakāt – tas ir flagmanis. Šim zīmolam ir svarīga loma ne vien tāpēc, ka tas ir kompānijas nosaukums, bet arī tāpēc, ka tas ir galvenais zīmols ienākumu u.c. rādītāju ziņā. Protams, mūsu stratēģija vispārīgi ir iegūt tirgus bezalkoholisko dzērienu segmentu. Tāpēc mēs ar lielu sava portfeļa daļu konkurējam dzirkstošo dzērienu tirgū, kā arī ar ūdeni un sulām. Mērķis ir līderība bezalkoholisko dzērienu lietošanai gatavo dzērienu tirgū. Baltijas valstīs līdz šim esam bijuši veiksmīgi un tiešām esam līderi, un lielā mērā sava flagmaņa Coca-Cola dēļ.

Tāpēc mēs tieši uz to skatāmies visos savos biznesa plānos. Ja Coca-Cola rādītāji neaug, tas ir signāls, ka ir jāpārskata stratēģija.

Un bieži ir šādi signāli?

Nē, tirgos, par kuriem esmu atbildīga – Polijā un Baltijā, veiksme ir smaidījusi, un ir izaugsme. Arī bezcukura variantam ir ļoti labi izaugsmes rādītāji, tomēr klasiskās Coca-Cola biznesa rādītāji ir straujāki. Tas ir arī iemesls, kāpēc jaunajā mārketinga stratēģijā mēs pārtraucam radīt visas tās «apakšpersonības» un pakārtotos zīmolus kompānijas komunikācijā par mūsu produktiem.

Kādas ir reģionālās atšķirības un kāpēc mums nav Coca-Cola ar zaļajām etiķetēm – tirgus lieluma, pieprasījuma vai kā cita dēļ?

Coca-Cola Life mēs tiešām nesen tikai esam ieviesuši, un gribam to izmēģināt tirgū. Pirmā publiskā Coca-Cola Life degustācija bija Argentīnā pirms pusotra gada. Eiropā tā ir ieviesta Lielbritānijā, Francijā un šur tur citur vien pērn, un, ja mēs redzēsim pieprasījumu, tad pilnīgi noteikti turpināsim šīs markas izplatību arī Batijā.

Runājot par tendencēm, ir skaidrs, ka aizvien pieaug dzeramā ūdens patēriņš. Tas pats par sevi ir labs rādītājs, jo norāda uz patērētāju apziņas pieaugumu par šķidruma nozīmi veselībā. Tā ka ir segmenti, kuros mēs redzam ievērojami augošu konkurenci, un Eiropā tāds noteikti ir dzeramais ūdens. Līdzīgi ir ar zemu kaloriju un bezkaloriju segmentiem. Interesantā kārtā tajos tirgos, kur mēs izmēģinājām vienota Coca-Cola tēla atgriešanos, pieauga arī mazkaloriju un bezkaloriju segmentu rādītāji, jo tie iekļuva vienotā zīmola stratēģijā.

Visu interviju Patērētāji nevēlas zīmolu geto lasiet 2. februāra laikrakstā Dienas Bizness.

Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2014. gada 18. februāris plkst. 17:19

Pasaules lielākā dzērienu ražošanas kompānija Coca-Cola paziņojusi, ka samazinās izmaksas...

2014. gada 18. februāris plkst. 10:25

Iecere būvēt Coca-Cola ražotni Latvijā, Ropažos, kur jau iegādāta zeme, joprojām ir...

2013. gada 15. oktobris plkst. 17:49

Pasaules lielāka bezalkoholisko dzērienu ražotaja Coca-Cola trešā ceturkšņa peļņa...

2013. gada 17. jūlijs plkst. 14:48

Bezalkoholisko dzērienu tirgotājas SIA Coca Cola HBC Latvia apgrozījums pērn, salīdzinot ar...

2013. gada 05. jūnijs plkst. 14:46

Coca-Cola ir atvērusi pildīšanas rūpnīcu Birmā - pirmo ražotni šajā valstī vairāk...

Nepalaid garām

7,03 miljoni eiro – tāds bijis lielākā Valsts vienotajā datorizētajā zemesgrāmatā pērn...

Šobrīd Latvijas veikalos nav iespējams iegādāties AS Dzintars krēmu Niveja, biznesa portālam...

Dzērienu ražotājs Coca-Cola pirmo reizi atklājis, ka viena gada laikā tas izmanto...

Kontekstā ar pašlaik aktuālajiem Iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) parādiem sociālajos tīklos...

Saskaņā ar starptautiska pārtikas atkritumu mazināšanai veltīta projekta Fusions datiem aptuveni...

Grupas Prāta Vētra bundzinieks, mūziķis Kaspars Roga šā gada maija sākumā skatītājiem...

No šīs sadaļas
2016. gada 29. janvāris plkst. 13:06

2015. gadā, salīdzinot ar 2014. gadu, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 4,9%, liecina...

2016. gada 29. janvāris plkst. 10:50

Valsts policijas Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvaldes (ENAP) inspektori Rīgā, Turgeņeva...

2016. gada 28. janvāris plkst. 13:23

Jau gandrīz mēnesi Iecavā darbojas kafijas veikals, kurā iespējams iegādāties arī tēju,...

2016. gada 26. janvāris plkst. 13:52

Latvijas Tirgotāju asociācija atbalsta ikvienu iniciatīvu, kas stiprina rūpes par bērnu un...

2016. gada 26. janvāris plkst. 11:08

Sekojot savu klientu vajadzībām un pasaules mazumtirdzniecības tendencēm, Rimi lielveikalu tīkls...

2016. gada 20. janvāris plkst. 10:58

Optikas salonu tīkls Metropole ar bankas Citadele kredītlīdzekļu atbalstu 156 000 eiro apmērā...

2016. gada 18. janvāris plkst. 10:49

Vismaz viena, varbūt vairākas jaunas degvielas uzpildes stacijas – tāds ir lielākā...

2016. gada 18. janvāris plkst. 9:22

Lai arī importētu lietotu apģērbu un apavu apjoms pērn samazinājies un «otro...

2016. gada 13. janvāris plkst. 14:38

Kopš jaunā gada 1. janvāra Launkalnes ciemā ir slēgts vienīgais pārtikas un...

2016. gada 13. janvāris plkst. 12:32

Cilvēku dzīves temps uzņem apgriezienus, līdz ar to Latvijā sāk straujāk attīstīties...