Pasaules regulatori liek pārtraukt lidojumus ar Dreamliner 

Aviācijas regulatori ASV, Eiropā, Indijā un Japānā likuši pārtraukt lidojumus ar jaunajām Boeing 787 Dreamliner pasažieru lidmašīnām pēc tam, kad tās piedzīvojušas vairākas problēmas.

Jānis Rancāns, 17.1.2013
1/13

Foto: AFP/LETA

ASV Federālā Aviācijas administrācija (FAA) trešdien likusi pārtraukt lidojumus ar Dreamliner, norādot, ka lidsabiedrībām, kuru īpašumā ir jaunākais Boeing gaisa kuģis, jāsniedz pierādījumi, ka tās lidošanai ir drošas. Administrācija izvairījusies prognozēt, kad lidojumi ar Dreamliner varētu tikt atļauti, vēsta Reuters. ASV piemēram sekojuši arī citi regulatori.

Šāds vispārējais lidošanas aizliegums ir pirmais, ko kāda ASV aviācijas kompānija piedzīvojusi kopš 1979. gada, kad pēc McDonnell Douglas DC-10 avārijas uz laiku tika pārtraukti lidojumi ar šo gaisa kuģi.

Līdz šim Boeing pārdevis 850 jauno lidmašīnu, no kurām 50 jau ir piegādātas. Aptuveni puse no tām tiek izmantota Japānā, bet pārējās lieto ASV, Indijas, Dienvidamerikas valstu, Polijas, Kataras un Etiopijas aviokompānijas. Pēc lidojumu pārtraukšanas Boeing un aviokompāniju inženieri uzsākuši lidaparātu pārbaudes, savukārt lidsabiedrības cenšas tikt galā ar izmaiņām lidojumu grafikos, kurus radījušas negaidītās Dreamliner problēmas.

Vienīgā aviokompānija, kura Eiropā izmanto Dreamliner, ir Polijas LOT, kura bija iecerējusi ar jauno lidaparātu veikt pirmo svinīgo lidojumu. LOT pārstāvis Mareks Klučinskis (Marek Klucinski) sarunā ar Polijas televīziju TVN24 norādīja, ka aviokompānijas rīcībā esošie divi Dreamliner lidaparāti nav saskārušies ar problēmām.

Tikmēr kompānija Boeing norādījusi, ka ir pārliecināta, ka Dreamliner lidmašīnas ir drošas. «Boeing sadarbosies ar regulatoriem un centīsies atrast atbildes cik ātri vien iespējams. Kompānija nepārtraukti sadarbojas ar klientiem, regulatoriem un izmeklētājiem,» sacījis Boeing izpilddirektors Džims Maknernejs (Jim McNerney).

Aviācijas eksperti norāda, ka lidojumu pārtraukšanu ir visļaunākais, kas vien var notikt ar lidaparāta izstrādes programmu. «Ja tas būs kas vairāk par nelielām problēmām un nāksies mainīt elektronikas sistēmu un pētīt, kāpēc problēmas netika atklātas vēlāk, efekts būs spēcīgs. Viņi [Boeing] ir pārdevuši jau daudzas lidmašīnas, kuras tādā gadījumā nevarēs piegādāt,» sacīja Leeham Co analītiķis Skots Hamiltons.

Db.lv jau vēstīja, ka trešdien, 16. janvārī, Japānas aviokompānijas All Nippon Airways (ANA) piloti, reaģējot uz brīdinājuma signāliem un sajūtot deguma smaku lidmašīnas kabīnē, veica Dreamliner lidmašīnas avārijas nosēšanos. Tobrīd lidmašīna veica iekšzemes lidojumu. Neviens no pasažieriem vai apkalpes locekļiem nav cietis.

Tevi varētu interesēt

Vācijas otra lielākā aviokompānija Air Berlin atlaidīs aptuveni 10% no saviem 9,3...

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair aizvadītajā gadā pārvadājusi rekordlielu skaitu pasažieru....

Bijušais premjers un finanšu ministrs Einars Repše pērn nolēmis šķirties...

Tapis zināms pilns Igaunijas nacionālās aviokompānijas Estonian Air uzraudzības padomes sastāvs,...

Polijas nacionālā lidsabiedrība LOT saņēmusi savu pirmo Boeing 787 Dreamliner lidmašīnu,...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...