Citas ziņas

Pasaules reklāmas tirgus aug, Latvijas - krīt

Lelde Petrāne, 04.11.2010

Jaunākais izdevums

Pasaules reklāmas tirgus 2010. gadā pieaugs par 4,8%, bet Latvijas – samazināsies par 10 -11%, liecina MMS Communications Latvia sniegtās aplēses. Latvijas reklāmas tirgus sarukšot vairāk nekā iepriekš prognozēts, jo priekšvēlēšanu cīņas laikā reklāmā ieguldīts mazāk nekā gaidīts.

2010. gada laikā jau vairākkārt uzlabota šā gada pasaules reklāmas tirgus izaugsmes prognoze, kas mainīta no 2,2% uz 3,5% un tagad uz 4,8% izaugsmi, salīdzinot ar 2009. gadu. Tam pamatā ir ZenithOptimedia pētījumi un apkopotā informācija par reklāmas tirgus pašreizējo attīstību pasaulē.

Visos pasaules reģionos 2010. gadā fiksēta ātrāka reklāmas tirgus izaugsme un atgūšanās no recesijas, kuras sekas 2010. gadā sākotnēji tika plānotas iespaidīgākas.

Lai gan ZenithOptimedia eksperti palielinājuši arī izaugsmes prognozi pasaules reklāmas tirgum 2011. gadā no 4,5% uz 4,6%, viņi atzīst, ka prognoze vērtējama uzmanīgi. Attīstīto reklāmas tirgu reklāmdevēji joprojām esot piesardzīgi attiecībā uz saviem nākotnes plāniem, kuros netiek paredzēta ambicioza ekspansija, jo bezdarba un kredītsaistību līmenis joprojām ir diezgan augsts, kā arī dažādu valstu valdības ar budžetu samazināšanu apdraud tirgus veselīgu izaugsmi.

Centrālā un Austrumeiropa bijis tas reģions, kas visvairāk cietis no recesijas, 2009. gadā zaudējot 24,6% no reklāmas tirgus apjoma. Šis reģions joprojām nav viendabīgs un ir sadalīts divās grupās. Vienā grupā ir to valstu reklāmas tirgi, kuri ātri atkopjas pēc recesijas un atgūst savas pozīcijas – Baltkrievija, Bosnija un Hercogovina, Krievija, Serbija, Slovēnija, Turcija un Ukraina, kur reklāmas tirgus izaugsme 2010. gadā prognozējama starp 10% un 30%. Otra grupa ir tie Centrālās un Austrumeiropas valstu reklāmas tirgi, kuros ekonomiskās problēmas joprojām samazina reklāmas tirgus rādītājus – Bulgārija, Grieķija, Igaunija, Latvija, Rumānija, Ungārija, kur reklāmas tirgus lejupslīde tiek prognozēta 4% līdz 17% robežās. Visilgstošākā lejupslīde paredzama Grieķijā, kur gaidāms reklāmas tirgus kritums 17% apjomā, bet 2011. gadā – 5% apjomā, liecina ZenithOptimedia prognožu pētījums.

MMS Communications Latvia prognozē Latvijas reklāmas tirgus kritumu 2010. gadā 10-11% apjomā, precizējot savu prognozi, kas pavasarī bija noteikta 7-11% apmērā. Korekcijas pamatā esot Saeimas priekšvēlēšanu cīņas laikā mediju reklāmas tirgū investētie apjomi - aptuveni 3 miljoni latu. Iepriekš tika prognozēts, ka politiskā reklāma Latvijas mediju tirgū ienesīs 2,8 līdz 4,6 miljonus latu.

Globālās ekonomikas recesijas apstākļos salīdzinoši labi veicies televīzijai, kas iekaroja auditoriju, pateicoties tendencei, ka, samazinoties cilvēku ieņēmumiem, palielinās viņu mājās pavadītais laiks un līdz ar to arī televīzijas patēriņš. Televīzijas pozīcijas pozitīvi ietekmējot arī jauno tehnoloģiju iespējas – tai skaitā augstas izšķirtspējas kanālu pieejamība. ZenithOptimedia prognozē televīzijas daļas pieaugumu kopējā pasaules reklāmas tirgū līdz 41,6% 2012. gadā, salīdzinot ar 38% (2008. gadā) un 39,2% (2009. gadā).

Interneta reklāmas tirgus turpinājis stabilu izaugsmi - tā daļa globālajā reklāmas tirgū pieaugusi no 10,5% (2008. gadā) uz 12,8% (2009. gadā).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Pasaules reklāmas tirgus 2010. gadā atkopjas ātrāk par plānoto

Dace Skreija, 07.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā izaugsme 2010. gadā, salīdzinot ar 2009. gadu, tiek lēsta 4,9% apjomā, kas ir labāks rādītājs nekā gada gaitā prognozētie 2,2%, kā arī labotie skaitļi – 3,5% un 4,8%, liecina jaunākais ZenithOptimedia reklāmas tirgus tendenču un prognožu pētījums.

Vēl pirms 2010. gada reklāmas tirgus datu apkopošanas visā pasaulē, ZenithOptimedia eksperti prognozē visas pasaules kopējā reklāmas tirgus izaugsmi aizvadītajā gadā 4,9% apjomā, salīdzinot ar 2009. gadu. Lielākajā daļā pasaules valstu reklāmas tirgus ir audzis straujāk par plānoto. 2011. gadā pasaules reklāmas tirgus izaugsme tiek prognozēta 4,6% apjomā, salīdzinot ar 2010. gadu, bet 2012. gadā – 5,2% apjomā, salīdzinot ar 2011. gadu.

Reklāmas tirgus atgūšanas procesā būtiski riski ir: īpaši augstais kredītsaistību apjoms kā privātajā, tā publiskajās sektorā attīstītajās valstīs; konstantais bezdarbs ASV, kā arī citās valstīs; uztraukums par saistību nepildīšanu eirozonā; dažu valstu valdību veiktie budžetu samazinājumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

MMS Communications Latvia jauna vadība - Edmunds Grigarovičs pēc 7 gadiem atgriezies Latvijā

Lelde Petrāne, 17.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais reklāmas aģentūru tīkls Leo Burnett Worldwide paziņojis par Edmunda Grigaroviča iecelšanu MMS Communications Latvia izpilddirektora amatā.

E. Grigarovičs, līdz šim reklāmas aģentūras Leo Burnett Almaty izpilddirektors Kazahstānā, savu karjeru reklāmas nozarē sāka 1997. gadā, bet starptautiskajā reklāmas aģentūru tīklā Leo Burnett strādā kopš 2000. gada, kļūstot par aģentūras Leo Burnett Riga projektu direktoru. Latvijā strādājis ar tādiem reklāmdevējiem kā Philip Morris, Aizkraukles banka, Rietumu banka, Peugeot u.c.

Tuvāko nedēļu laikā, kad paredzēts pārejas posms, E. Grigarovičs pildīs kā MMS Communications Latvia izpilddirektora, tā Leo Burnett Almaty izpilddirektora pienākumus.

Vladimirs Tkačovs, Leo Burnett Eastern Europe direktoru padomes priekšsēdētājs un galvenais izpilddirektors, norādīja: «Edmunds atgriežas Rīgā laikā, kas nav vienkāršs Eiropas reklāmas tirgum. Šodien visvērtīgākā ir līdzsvarota pieeja reklāmas investīcijām. Reklāmdevēji pieprasa īpašu efektivitāti kā radošajos, tā mediju risinājumos.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Pasaules reklāmas tirgus pērn pieaudzis par 3,5%

Dace Skreija, 02.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules reklāmas tirgus izaugsmes temps 2011. gadā bijis 3,5% apjomā, salīdzinot ar 2010. gadu.

Savukārt 2012. gadā pasaules reklāmas tirgus izaugsme tiek prognozēta 4,7% apjomā, liecina jaunākais ZenithOptimedia reklāmas tirgus tendenču un prognožu pētījums. Izaugsmes temps 2011. gadā ir zemāks par iepriekšējo – 2010. gadu, kad pasaules reklāmas tirgus izaugsme fiksēta 6,3% apmērā, salīdzinot ar 2009. gadu.

Kopējā pasaules reklāmas tirgū savu tirgus daļu turpina stabili audzēt televīzija un internets, kā arī neliela izaugsme fiksēta vides mediju segmentā. Televīzijas tirgus daļa ir izaugusi no 39,9% 2010. gadā līdz 40,2% 2011. gadā. Savukārt, interneta izaugsmes tempi ir straujāki – 2010. gadā veidoja 14,4% no pasaules reklāmas tirgus, 2011. gadā jau 15,9%. 2012. gadā internetam tiek prognozēti jau 17,6% tirgus apjoma, bet vēl pēc 2 gadiem (2014. gadā) internetam paredzēts apgūt 21,2% reklāmas investīciju, liecina ZenithOptimedia pētījuma rezultāti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Dabas katastrofas un nemieri samazina pasaules reklāmas tirgu

Dace Skreija, 06.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Politiskā nestabilitāte Tuvajos Austrumos un zemestrīce Japānā ir galvenie iemesli, kas likuši pārskatīt reklāmas tirgus attīstības prognozes pasaulē, samazinot attīstības rādītājus no 4,6% izaugsmes uz 4,2%.

Ēģipti, vienu no lielākajiem reklāmas tirgiem Tuvajos Austrumos, no «sliedēm izsita» nemieri, kuru laikā TV reklāmas faktiski nebija. Savukārt Japānas zemestrīces rezultātā reklāmas tirgu ietekmēja vairāki faktori – reklāmdevēji ļoti rūpīgi izvērtēja savu vēstījumu saturu un izvietojumu, sociāli nozīmīgi paziņojumi ir aizstājuši komercreklāmu un normālu kārtību kavēja pastāvošās elektrības apgādes un sadales problēmas šajā valstī. Tomēr dabas katastrofas un politiskās problēmas kopumā pasaules reklāmas tirgus attīstību neaptur.

Joprojām pasaulē saglabājas atšķirība starp izaugsmes rādītājiem dažādos tirgos. 2011. gadā straujāk par pasaules kopējā tirgus pieauguma tempu (+4,2%) atkopjas Centrālās un Austrumeiropas tirgus, kur kopējo reklāmas investīciju pieaugumu ZenithOptimedia pētnieki prognozē 10% apjomā, salīdzinot ar 2010. gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Vēlēšanas var sniegt miljonu latu reklāmas tirgum

Dace Skreija, 06.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeimas ārkārtas vēlēšanas, ja Valsts prezidenta rosinātā Latvijas parlamenta atlaišana gūs vēlētāju atbalstu, Latvijas mediju reklāmas tirgum prognozējami sniegtu 1–1,2 milj. Ls pienesumu, liecina MMS Communications Latvia prognoze.

«Atšķirībā no regulārajām Saeimas vēlēšanām priekšvēlēšanu kampaņu investīcijas medijos prognozējamas būtiski mazākas – šajā gadījumā līdz pat 3 reizes mazākā apjomā nekā iepriekšējās Saeimas priekšvēlēšanu cīņā ieguldītās summas. To nosaka gan būtiski mazāks kampaņu laiks, gan mediju piesātinājums, gan arī politisko kampaņu ietekmes mazināšanās to informatīvi saturiskā vājuma dēļ,» skaidro Ģirts Ozols, MMS Communications Latvia direktors un Latvijas Reklāmas asociācijas (LRA) prezidents. Lielākais politiskās reklāmas investīciju pieaugums prognozējams interneta segmentā, ko nosaka medija sniegtā iespēja sazināties ar vēlētājiem «viens pret viens».

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Pieaug Publicis Groupe peļņa un ieņēmumi

Lelde Petrāne, 05.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā pusgadā pieaugusi pasaulē trešās lielākās komunikāciju grupas Publicis Groupe peļņa, kas saistīts ar to, ka klienti palielinājuši izdevumus, labvēlīgi ietekmējot grupas lielākās reklāmas kompānijas Leo Burnett, Publicis Worldwide un Vivaki, kā arī ar to, ka turpinājuši augt digitālie ieņēmumi, ziņo Bloomberg.

Tīrā peļņa pieaugusi līdz 213 miljoniem eiro jeb 95 centiem uz akciju. Tajā pašā periodā pirms gada Publicis strādāja ar 167 miljonu eiro jeb 82 centu uz akciju peļņu.

Ieņēmumi pieauguši par 15% līdz 2,54 miljardiem eiro.

Bloomberg aptaujātie analītiķi bija prognozējuši 190,7 miljonu eiro peļņu un 2,44 miljardu eiro ieņēmumus.

Saskaņā ar Publicis sniegto informāciju šā gada pirmajā pusē lielākā daļa no tās galvenajiem klientiem palielinājuši izdevumus, kas ir pretēji tendencei, kas dominēja pagājušajā gadā. Darbības rezultātus pozitīvi ietekmējuši arī jaunie tirgi un digitālais bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināta - Biedru uzticības trūkuma dēļ no amata atkāpjas Reklāmas asociācijas prezidents

Gunta Kursiša, 09.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Nespēja uzticēties, savu tiešo interešu lobēšana un pašlepnums ir galvenās, bet ne vienīgās problēmas,» īsi pēc atkāpšanās no Latvijas Reklāmas asociācijas prezidenta amata situāciju asociācijā raksturoja tās bijušais prezidents Kārlis Gedrovics, kurš asociācijas biedru ārkārtas uzticības balsojumā saņēma vien puses asociācijas biedru atbalstu un pēc tam nolēma pamest prezidenta amatu,

Ziņa papildināta ar K. Gedrovica viedokli 3., 4. rindkopā.

Asociācijas ārkārtas kopsapulcē 8. janvārī bija paredzētas viena padomes locekļa vēlēšanas, jo padomes sastāvu bija jāveido septiņiem cilvēkiem. Sapulces laikā sākās diskusijas par novembrī notikušajām vēlēšanām un ievēlēto prezidentu - Inspired Communications vadītāju K. Gedrovicu. Līdz ar to nedaudz vairāk nekā pirms mēneša ievēlētais prezidents lūdza veikt uzticības balsojumu, kura rezultāts bija neizšķirts, un tādēļ K. Gedrovics pieņēma lēmumu pamest asociācijas prezidenta amatu, norādot – lai realizētu savu programmu, viņam nepieciešams lielāks biedru atbalsts un līdzdalība, skaidro I. Krīgere-Lāce.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Reklāmas tirgus 2011. gadā audzis par 5%

, 14.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju reklāmas tirgus 2011. gadā attiecībā pret 2010. gadu audzis par 5%, kas atbilst iepriekš izteiktajām prognozēm par lēnu tirgus pieaugumu, informē Latvijas Reklāmas asociācija (LRA).

Salīdzinot ar 2010.gadu, nemainīgs ir palicis avīžu reklāmas tirgus, nedaudz kritis vides un radio reklāmas tirgus, televīzijā pieaugums par 6%. Lielākais pieaugums novērojams interneta reklāmas tirgū +17% un žurnāliem +15%. Vislielāko kritumu piedzīvojis kino reklāmas tirgus -27%.

«Kopš 2009. gada trīs reklamētās nozares ir nemainīgas – mobilie sakari, mazumtirdzniecība un medikamenti. 2011. gadā aktīva konkurence starp telekomunikāciju nozares reklāmdevējiem, jo īpaši Baltcom un Izzi, ļāva šai nozarei kļūt par piekto reklamētāko nozari Latvijā,» datus komentē TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

TAVA reklamas kampaņām grib piesaistīt profesionālas aģentūras

Andra Briekmane, 08.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reklāmas kampaņu izstrādi ārvalstu tūristu motivēšanai apmeklēt Latviju Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA) nolēmusi uzticēt profesionālām reklāmas aģentūrām, informē TAVA tūrisma mārketinga eksperte Linda Penka.

TAVA jau izsludinājusi konkursus reklāmas kampaņu koncepcijas un aktivitāšu izstrādei 2011. - 2013.gadam Krievijas un Vācijas tūrisma tirgos, un drīzumā, pēc komunikāciju stratēģijas izstrādes tiks izsludināti konkursi arī Somijas, Zviedrijas, Lietuvas un Igaunijas tirgiem.

Tas tiek darīts, izmantojot Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) finansējumam.

Konkursa nolikumi reklāmas kampaņu izstrādei Krievijas un Vācijas tūrisma tirgos TAVA jāiesniedz līdz 15. jūlijam. Paredzamā līgumcena katrā no konkursiem ir 52 tūkstoši latu ar PVN. Reklāmas kampaņas izstrāde Krievijas un Vācijas tirgū jāveic līdz 2013.gada 31.oktobrim, visi darbi pabeidzami līdz 2014.gad 31.martam vai līdz noteiktās pakalpojumu summas izlietošanai. Kampaņām jāsaskan ar Latvijas tūrisma mārketinga stratēģijā 2010.-2015.gadam un Latvijas tūrisma mārketinga ārējo komunikāciju stratēģijā 2011.-2013.gadam nodaļās Krievija un Vācija noteiktajām prioritātēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Melnais PR ir modes kliedziens, lai gan kluss

Elīna Pankovska, 17.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā melnais PR vairāk skatāms kā modes kliedziens, taču tālāk par «divu gājienu» dambreti reti kad sniedzas, uzskata MMS Communications Latvia direktors un Latvijas Reklāmas asociācijas prezidents Ģirts Ozols.

«Vairumā gadījumu tie ir dažāda veida komentāri un ķengas interneta vidē un e-pasta mēstuļu formā. Spilgtāki piemēri meklējami politikā un īpaši priekšvēlēšanu cīņas laikā. Dažkārt parādās smieklīgi plakāti, video un interneta vietnes, pret kādu konkrētu zīmolu vai personu. Taču nereti šie produkti nav nekas cits, kā to pašu zīmolu vai personu popularizēšana, slēpjoties zem «it kā» melnā PR apzīmējuma,» stāsta Ģ.Ozols.

Savukārt sabiedrisko attiecību aģentūras Repute valdes locekle Iveta Antonišķe ir pārliecināta, ka Latvijā ir tikai melnā PR vājas atblāzmas, salīdzinot, piemēram, ar Krieviju vai ASV. Latvijā biežāk sastopami gadījumi, kad par melno PR dēvē vienkāršus ķengu rakstus vai negatīvu informāciju. I.Antonišķe ironiski atzīst, ka visbiežāk melno PR piemin cilvēki, kuri nepārzina mediju vidi un neizprot tā darbības specifiku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Partijas priekšroku dod reklāmai, nevis sabiedriskajām attiecībām

Elīna Pankovska, 08.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

10.Saeimas priekšvēlēšanu komunikācijā populārākais komunikācijas veids bijis reklāma, sabiedriskās attiecības (SA) atstājot otrajā plānā, domā 7guru.lv apjautātie eksperti.

Latvijas Universitātes asociētais profesors Ojārs Skudra uzskata, ka reklāmu plaši izmantoja Par Labu Latviju (PLL), Vienotība, Saskaņas Centrs (SC), Zaļo un Zemnieku savienība (ZZS). «Savukārt mazāk reklāmas un naudas bija Visu Latvijai-Tēvzemei un Brīvībai/LNNK. Sabiedriskās attiecības bija novirzītas izteikti otrajā vai trešajā plānā bez nozīmīgas ietekmes uz vēlētājiem,» piebilst O.Skudra.

Neskatoties uz reklāmas dominanci priekšvēlēšanu laikā, arī citiem komunikācijas veidiem bijusi sava loma. Kā atzīst MMS Communications Latvia direktors un Latvijas Reklāmas asociācijas prezidents Ģirts Ozols, raugoties no investīciju viedokļa, joprojām reklāma bija noteicošā komunikācijas forma, bet, skatoties no iedarbības uz rezultātu, svarīgākas bija sabiedriskās attiecības.

Komentāri

Pievienot komentāru