Pasažieru vilcienam atļauj slēgt līgumu ar Škoda par elektrovilcienu iegādi 

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) noraidījis Spānijas uzņēmuma «Patentes Talgo S.L.» («Talgo») sūdzību par AS «Pasažieru vilciens» elektrovilcienu iepirkumu un atļāvis slēgt līgumu ar Čehijas uzņēmumu «Škoda Vagonka» («Škoda»), liecina IUB publicētais Iesnieguma izskatīšanas komitejas lēmums.

LETA, 2019. gada 03. jūlijs plkst. 16:51

Foto: LETA

IUB vadītāja Dace Gaile norādīja, ka «Talgo» vairs šajā iepirkumā «uz tā paša pamata» sūdzību iesniegt nevar.

«Es vairs nevaru iedomāties, ko viņi [«Talgo»] vēl varētu izdomāt,» teica Gaile, piebilstot, ka, protams, šo lēmumu vēl var pārsūdzēt tiesā.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) aģentūrai LETA pauda gandarījumu par to, ka «esam pavirzījušies soli tuvāk jaunu elektrovilcienu iegūšanai».

Arī viņš atzina, ka vēl ir iespējams pārsūdzības tiesā, «bet šis ir labs solis uz priekšu, lai mēs šos vilcienus iegūtu».

Lēmumā teikts, ka «Talgo» iesniegums par «Pasažieru vilciena» rīkotās sarunu procedūras rezultātiem ir nepamatots, tāpēc nav pamata atcelt šo lēmumu. IUB atļāvis «Pasažieru vilcienam» slēgt iepirkuma līgumu ar sarunu procedūrā «Piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde un personāla apmācība» izraudzīto uzvarētāju «Škoda» un atstājis spēkā iepirkuma komisijas lēmumu par sarunu procedūras rezultātiem.

«Talgo» bija iesniedzis sūdzību, jo uzņēmuma ieskatā «Pasažieru vilciens» iepirkuma komisija nav detalizēti analizējusi vilcienu bremzēšanas enerģijas akumulācijas risinājumu «Škoda» piedāvājumā un izvērtējusi, vai piedāvātais risinājums ir realitātē pastāvošs un īstenojams. Šo sūdzību IUB noraidīja kā nepamatotu.

Tāpat «Talgo» bija norādījis, ka «Škoda» piedāvātās elektrovilcienu uzturēšanas izmaksas atsevišķās pozīcijās ir nepamatoti zemas, uzsverot, ka iepirkuma komisija nav novērsusi «Pasažieru vilciena» komisijas lēmumā konstatētos pārkāpumus. Arī šo pārmetumu IUB noraidīja.

Turklāt «Talgo» ieskatā «Škoda» bija izslēdzama no dalības sarunu procedūrā, jo tai bija nepieciešams informēt «Pasažieru vilcienu» par tiesībsargājošo iestāžu izmeklēšanām, kas attiecas uz «Škoda Transportation Group» uzņēmumiem. Savukārt «Pasažieru vilciens» ieskatā sarunu procedūras uzvarētājs ir tikai viens no «Škoda Transportation Group» uzņēmumiem, turklāt tiesībsargājošo iestāžu izmeklēšanas attiecas uz «Škoda Transportation» darbinieku nevis visu uzņēmumu grupu. IUB ieskatā «Talgo» sūdzība arī šajā punktā bija nepamatota.

Jau ziņots, ka «Pasažieru vilciens», ņemot vērā IUB lēmumā pausto un pārvērtējot elektrovilcienu iepirkuma konkursa pretendentu piedāvājumus trešo reizi, šogad maija beigās par uzvarētāju vēlreiz atzina «Škoda», bet «Talgo» par šo lēmumu atkal iesniedza sūdzību.

«Pasažieru vilciena» iepirkumā par 32 jaunu elektrovilcienu ražošanu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi sacentās četri pretendenti - «Škoda», «Talgo», Šveices kompānijas «Stadler» Polijas meitasuzņēmums un Spānijas «Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles» (CAF).

Sākotnēji «Pasažieru vilciens» par uzvarētāju atzina «Talgo», kura piedāvātā līgumcena bija 225,303 miljoni eiro. Taču divi iepirkuma dalībnieki - «Škoda» un CAF iesniedza IUB sūdzības par sarunu procedūru.

Izskatot sūdzības, IUB aizliedza «Pasažieru vilcienam» slēgt līgumu ar «Talgo» par elektrovilcienu piegādi, savukārt, atkārtoti izvērtējot jauno elektrovilcienu iepirkumā iesniegtos piedāvājumus, «Pasažieru vilciens» nolēma iegādāties vilcienus no «Škoda», kura piedāvātā līgumcena ir 241,889 miljoni eiro, ietverot vilcienu ražošanu, to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi, rezerves daļu fonda piegādi pirmajiem pieciem gadiem, kā arī personāla apmācības.

Iepirkuma konkursā uzvarētājs tika mainīts, jo «Pasažieru vilciens» ņēma vērā IUB ieteikumus par to, ka jāizvērtē cita elektroenerģijas cena. Pārvērtējot vilcienu izmaksas dzīves ciklā, izdevīgākais piedāvājums bija «Škoda». «Talgo» piedāvātā cena bija lētāka, taču vilcienu apkopes un uzturēšanas izmaksas 35 gadu ciklā «Škoda» bija mazākas, līdz ar to mazākas arī kopējās izmaksas.

«Talgo» iesniedza IUB sūdzību par sarunu procedūrā izvēlēto uzvarētāju. Izskatot sūdzību, birojs 2019.gada marta beigās aizliedza «Pasažieru vilcienam» slēgt iepirkuma līgumu ar «Škoda» un uzdeva atcelt iepirkuma komisijas lēmumu par sarunu procedūras rezultātiem. Tāpat IUB uzdeva «Pasažieru vilcienam» novērst iesniegumu izskatīšanas komisijas konstatētos pārkāpumus, atkārtoti izvērtējot sarunu procedūrā iesniegtos piedāvājumus.

«Pasažieru vilciens», ņemot vērā IUB lēmumā pausto un pārvērtējot elektrovilcienu iepirkuma konkursa pretendentu piedāvājumus, šogad maija beigās par uzvarētāju vēlreiz atzina «Škoda».

«Pasažieru vilciens» ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no «Latvijas dzelzceļa» veiktajām funkcijām. Iepriekš «Pasažieru vilciens» 100% bija «Latvijas dzelzceļa» meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

«Pasažieru vilciena» apgrozījums pagājušajā gadā bija 69,846 miljoni eiro, kas ir par 5,5% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa samazinājās par 4,8% un bija 978 058 eiro, liecina «Firmas.lv» informācija.

Gada pārskata vadības ziņojumā norādīts, ka 2018.gadā veikti kopumā 5,74 miljoni vilcienu kilometru, kā arī pārvadāts 18,1 miljons pasažieru, kas ir par 4,3% vairāk nekā 2017.gadā.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2019. gada 03. jūnijs plkst. 12:32

Spānijas uzņēmums Patentes Talgo S.L. (Talgo) vēlreiz iesniedzis sūdzību Iepirkumu uzraudzības...

2019. gada 21. maijs plkst. 17:52

AS «Pasažieru vilciens» līdz šā gada beigām var paspēt noslēgt līgumu par...

2019. gada 21. maijs plkst. 14:54

AS «Pasažieru vilciens» (PV) īstenotā elektrovilcienu iepirkuma rezultāti liek domāt par uzņēmuma...

2019. gada 21. maijs plkst. 14:46

AS «Pasažieru vilciens» (PV) elektrovilcienu iepirkuma uzvarētāja Čehijas uzņēmuma «Škoda...

2019. gada 21. maijs plkst. 12:25

Balstoties uz Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmumā pausto, AS «Pasažieru vilciens» ir pārvērtējusi...

Nepalaid garām

Šajā piektdienā biznesa portāls Db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties Lietuvas...

Anda Šmitmane ēdināšanas biznesā Tukumā darbojas jau 20 gadus. Viņa atzīst, ka...

Mazumtirdzniecības tīkls Rimi pirmdien prezentēja pirmo veikalu Latvijā ar pašapkalpošanās skeneriem....

Pēdējā laikā būtiski pieaudzis elektrisko skrejriteņu vandālisma gadījumu skaits, stāsta koplietošanas...

Vai bērnam ir jābūt algas grāmatiņā, lai saņemtu IIN atvieglojumus jeb -...

«Pastāvēs, kas pārmainīsies - šis ir par mums un tieši tamdēļ mēs...

No šīs sadaļas
2019. gada 03. jūlijs plkst. 10:20

Pretēji sākotnēji solītajam, Rīgas domes Satiksmes departaments pagaidām atteicies no ieceres Krišjāņa...

2019. gada 01. jūlijs plkst. 15:51

Anniņmuižas biedrība Riga Annenhof publiskojusi dzelzceļa projekta Rail Baltica plānojumu, akcentējot...

2019. gada 01. jūlijs plkst. 15:12

Bijušajam Rīgas mēram un jaunievēlētajam Eiropas Parlamenta deputātam Nilam Ušakovam (S) ir...

2019. gada 01. jūlijs plkst. 13:43

Pasažieru iecienītākie atpūtas galamērķi šovasar ir Barselona, Tbilisi un Milāna, taču biznesa...

2019. gada 01. jūlijs plkst. 13:24

Koplietošanas uzņēmums CityBee no 1. jūlija uzsāk elektrisko skrejriteņu nomu Rīgā. Sākotnēji...

2019. gada 01. jūlijs plkst. 10:11

Pieaugošo Latvijas lidsabiedrības airBaltic pakalpojumu popularitātei Igaunijā, Airbus A220-300...

2019. gada 28. jūnijs plkst. 17:23

Uz Daugavpils apvedceļa A14 (Kalkūni–Tilti) posmā no Kalkūniem līdz Sventei (0,06.-8,30. km)...

2019. gada 28. jūnijs plkst. 13:37

Saistībā ar remontdarbiem no šā gada 1. jūlija līdz 2020. gada 16. janvārim...

2019. gada 28. jūnijs plkst. 8:29

Jārisina lidostu un gaisa telpas kapacitāte, aviokompāniju rentabilitātes problēmas...

2019. gada 27. jūnijs plkst. 12:11

Uz vasaras pasākumiem Liepājā, Ogrē un Cēsīs tiks nodrošināti papildu reisi, lai iedzīvotāji...