Foto: Rebeka Žeire/LETA

Pētījums: Velojoslas trūkst uz Brīvības ielas un Rīgas tiltiem 

Brīvības iela Centrā, tilti pāri Daugavai, kas savieno Rīgas centrālo daļu, Krastmala, kā arī maršruts, kas ved no Purvciema uz Rīgas centru pa A. Deglava un Avotu ielu ir noslogotākie ikdienas velomaršruti, kuros trūkst pienācīgu velojoslu, secināts projekta Velodati rezultātā.

Zane Atlāce - Bistere, 2016. gada 15. jūnijs plkst. 14:22

Izmantotākie maršruti ar speciāli velobraucējiem paredzētu vietu ir Brīvības iela no Teikas līdz VEF tiltam un Lāčplēša iela. Arī velobraucēju kritizēto rekomendējošo velojoslu Barona ielā izmanto daudzi. Pārdaugavā izmantotākais ir Vecrīga - Imanta posms līdz Botāniskajam dārzam.

Mazāk tiek izmantotas velojoslas Dzirnavu un Elizabetes ielā. Pa Brīvības ielu bieži apbraukts tiek arī veloceļa Centrs - Berģi posms, kas iestiepjas vēsturiskajā centrā, novirzoties uz Valdemāra un vēlāk Skolas ielu.

Pētījuma rezultāti skaidri parāda, ka visvairāk velobraucēji ir iecienījuši Brīvības ielu, kas Vecrīgā pārtop Kaļķu ielā un tālāk virza velobraucējus pāri Akmens tiltam visbiežāk Agenskalna, bet arī Torņkalna virzienā.

Ideja par velojoslu Brīvības ielā nav jauna. Tā minēta gan Rīgas pilsētas velosatiksmes attīstības koncepcijā 2015.-2030. gadam, gan Velosatiksmes attīstības koncepcijā (2005. - 2018.g.). Tur tā, it īpaši centra posmā, tiek minēta kā «sarežģīta» un prasa «konceptuālu velomaršrutu veidošanas risinājumu». Kā stāsta projekta konsultants, Velosatiksmes attīstības koncepcijas līdzautors, Dainis Kreilis, vienīgā vieta, kur Brīvības ielā velojoslu uz brauktuves grūti izvietot ir posms starp Ģertrūdes un Lāčplēša ielu. «Pietrūkst drosmes samazināt autoplūsmu,» atbildīgo amatpersonu rīcības trūkumu, izbūvējot maršruta Centrs - Berģi centra posmu, komentē Kreilis.

Arī Purvciema savienojums ar Centru koncepcijā tiek minēts, taču konkrētos attīstības plānos iekļauts netiek, galvenokārt Padomju laikos izveidoto normatīvu deļ, kas vienu joslu sabiedriskajam transportam un velobraucējiem liedz dalīt, ja josla ir šaurāka par 3,5 metriem. Pagaidām vienīgā vieta, kur josla šim mērķim ir pietiekami plata ir Zemitānu tilts.

Projekts Velodati tapa pateicoties bezpeļņas iniciatīvai Datu skola, kas veica datu vākšanu no pūļa laikā no 1.maija līdz 9.jūnijam. Datu vākšana tiek turpināta. Projekta rezultāti tiks piedāvāti Rīgas Domes Satiksmes departamentam kā papildus informācija lēmumu pieņemšanā par velosatikses attīstību galvaspilsētas ielās.
 

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2015. gada 26. maijs plkst. 16:28

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti 26.maijā atbalstīja Satiksmes departamenta...

2015. gada 28. aprīlis plkst. 15:42

Jaunajā Ceļu satiksmes noteikumu projektā paredzētās izmaiņas  nebūt nenozīmē piespiedu...

Nepalaid garām

«Es vēlos strādāt nozarēs, kur nav tādas regulācijas, nav tādas valsts iejaukšanās...

Vēstniecība, pārstāvniecība, savrupnams, kultūras un darījumu centrs, muzejs, izstāžu telpa,...

Eksports ir viens no galvenajiem valsts attīstības virzītājspēkiem, un uzņēmumiem tas ir svarīgs solis...

Āgenskalns pēdējo gadu laikā ir kļuvis par arvien pieprasītāku vietu dzīvošanai, nereti...

Viens no jaunākajiem nozares uzņēmumiem Liepājā ir SIA Sikksi, kas Latvijas kontekstā...

Bijušais NATO ģenerālsekretārs Anderss Fogs Rasmusens izglābj PNB Banku (bijušo Norvik Banku),...

No šīs sadaļas
2016. gada 15. jūnijs plkst. 11:06

Akustiskās koncertzāles projektam ir iespēja piesaistīt 20 milj. eiro līdzfinansējumu; tiek kritizēts...

2016. gada 14. jūnijs plkst. 17:18

No trešdienas, 15.jūnija, autovadītājiem jārēķinās ar satiksmes ierobežojumiem Rīgā,...

2016. gada 14. jūnijs plkst. 10:16

Apstiprināti River Breeze Residence būvniecības ģenerāluzņēmēja konkursa rezultāti un parakstīts...

2016. gada 14. jūnijs plkst. 10:15

Start-up uzņēmuma ALINA radītā māla apstrādes tehnoloģiju Dānijas Rūpniecības fonds, Dānijas...

2016. gada 13. jūnijs plkst. 15:14

Rīgas Natālijas Draudziņas vidusskolā un Rīgas Centra Humanitārajā vidusskolā notiek ēku otrās...

2016. gada 13. jūnijs plkst. 13:56

Rīgas domes Pilsētas attīstības  departamenta izsludinātajā metu konkursā Aldara parka rekonstrukcijai...

2016. gada 13. jūnijs plkst. 12:32

Jelgavas novada pašvaldība prezentējusi vienu no Elejas, Vilces, Sesavas, Platones puses iedzīvotāju...

2016. gada 10. jūnijs plkst. 17:52

Veikals Prisma Deglava Rīgā aizvien ir slēgts un tiks atvērts tikai tad,...

2016. gada 10. jūnijs plkst. 14:08

Jūrmalā, Nometņu ielā 21a Kauguros, atklāta jaunuzbūvēta ar biomasu (šķeldu) kurināma...

2016. gada 09. jūnijs plkst. 9:29

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Biķernieku kompleksajā sporta bāzē šobrīd...