Atpūta

Piektdienas intervija ar tirdzniecības centra Valleta vadītāju Eviju Švarcu

Lelde Petrāne, 26.02.2016

Jaunākais izdevums

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Valmieras tirdzniecības centra Valleta vadītāja Evija Švarca. Tirdzniecības centrs Valleta Valmierā ir Latvijā lielākais tirdzniecības centrs ārpus Rīgas, iecienīta iepirkšanās vieta ģimenēm no Vidzemes un pierobežā dzīvojošajiem igauņiem. 4 stāvos izvietotas 70 tirdzniecības vietas. Pērn tirdzniecības centra neto apgrozījums veidoja 18,26 miljonus eiro, kas ir par 7% vairāk nekā gadu iepriekš.

Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Strādājot šajā uzņēmumā/nozarē, ir dota iespēja tikties un sadarboties ar uzņēmīgiem cilvēkiem, kas spēj pielāgoties un mainīties atbilstoši tirgus situācijai. Tas arī pašai liek būt mobilai.

Kas Jūs iepriecina un kas apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Iepriecina mazumtirdzniecības apgrozījuma kāpums, kas mudina veikalu tīklus atvērt jaunas tirdzniecības vietas, dod tiem pozitīvu attīstības stimulu. Apbēdina, protams, lielais ģimeņu skaits, kas pārcēlies uz dzīvi ārvalstīs, kā arī iedzīvotāju skaita samazināšanās kopumā. Žēl, ka neesam spējuši reģionos saglābāt daudzus ražojošos uzņēmumus, kas nodrošinātu darba vietas.

Kas Jūs iepriecina un kas apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto uzņēmumu?

Ir gandarījums, ka, pateicoties neatlaidīgam darbam, pilsētas ģeogrāfiskajam novietojumam un infrastruktūrai, reģionālam tirdzniecības centram esam spējuši piesaistīt starptautisku zīmolu veikalus. Tāpat priecē, ka mums ir arī drosmīgi un enerģiski vietējie uzņēmēji, kuri ir iemācījušies konkurēt ar šiem tīkliem un spēj gan būtiski paplašināt pircēju izvēles iespējas, gan nodrošināt tieši viņiem nepieciešamās preces.

Sāpīgi ir bijuši brīži, kad reģionam piemēroti un iedzīvotāju iecienīti zīmoli ir aizvēruši savus veikalus, jo to vadība ir krasi mainījusi attīstības stratēģiju. Piemēram, izvēlējusies pilnībā aiziet no Baltijas valstu tirgus, lai visus resursus koncentrētu izaugsmei citās valstīs. Respektīvi – rezultāti reģionā nekad nebūs noteicošie, lai apsvērtu iespēju palikt tirgū.

Vai Jūs un Jūsu pārstāvēto uzņēmumu var atrast interneta sociālajos tīklos un sociālajos portālos? Kāpēc – jā vai nē?

Protams, Valleta ir pārstāvēta visos Latvijā populārākajos sociālajos tīklos. To pieprasa mūsdienu komunikācijas attīstības tendences. Šobrīd tie ir vieni no būtiskākajiem instrumentiem saziņai ar esošajiem un potenciālajiem pircējiem.

Vai uzņēmumā izjūtat problēmas, kas saistītas ar darbaspēku?

Tā kā lielāko daļu pakalpojumu Valletas darbības nodrošināšanai pērkam no citiem uzņēmumiem un tirdzniecības centra administrāciju veido stabila 5 cilvēku komanda, tiešā veidā ar šādu problēmu neesmu saskārusies. Runājot par šo jautājumu ar mūsu sadarbības partneriem, dzirdu daudz pozitīvu atsauksmju – Vidzemes reģionā ir labi un uzticami darbinieki.

Kas jāņem vērā cilvēkam, kurš vēlas strādāt Jūsu pārstāvētajā uzņēmumā?

Tā kā Valleta ir atvērta katru dienu un pie mums norisinās gan dažādu svētku, gan sociāli pasākumi, darbiniekam jārēķinās, ka noteikti būs dienas, kad arī viņa palīdzība būs nepieciešama nedēļas nogalēs vai vēlās vakara stundās. Runājot par rakstura īpašībām – neatlaidība, atbildība, ass prāts, spēja neapjukt neparedzētās situācijās un, protams, laba humora izjūta!

Kādi ir uzņēmuma tuvākie un tālākie mērķi?

Viena no šī gada prioritātēm ir turpināt Valletai piesaistīt stabilu zīmolu veikalus, kas piedāvā kvalitatīvas preces par pieejamu cenu. Mērķtiecīgi strādājot, esmu pārliecināta, ka spējam apgrozījumu kāpināt tā, lai tālākā nākotnē ar to apsteigtu kādu no Rīgas tirdzniecības centriem.

Pastāstiet par savu ceļu uz pašreizējo amatu un to, kāds bija Jūsu pirmais darbs?

Mani vienmēr ir interesējusi nekustamo īpašumu joma, arī pirms tam esmu strādājusi šajā nozarē. Uzsākot darbu šajā uzņēmumā, pieredze, kas saistīta ar tiešo pienākumu pildīšanu, man nebija. Paldies vadībai par iespēju un uzticēšanos!

Kā un kad radies Jūsu pārstāvētā uzņēmuma nosaukums un logo?

Tirdzniecības centra nosaukums Valleta radies 2007. gada rudenī pirms tā atklāšanas, apvienojot 2 vārdu saīsinājumus – «val» no vārda «Valmiera» un «leta» no latīņu izcelsmes vārda «Letonia» (Latvija). Savukārt logo attēlota Gauja, kas tieši šādā lokā plūst cauri pilsētai.

Atklājiet kādu faktu, kuru mūsu lasītāji, iespējams, vēl nezina par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu.

Daudzi no veikalu tīkliem savas pirmās tirdzniecības vietas Latvijā ārpus Rīgas ir atklājuši tieši Valletā.

Kādas izmaiņas likumdošanā Jūs vēlētos redzēt?

Vēlētos, lai, veicot izmaiņas likumdošanā, tās būtu pārdomātas un izsvērtas – vai tiešām tās nepieciešamas? Vai to ieviešana dzīvē attaisnosies, vai tām iztērētie resursi (kas lielākoties gulstas uz citu pleciem) attaisnosies?

Vai ir kas tāds, kas Jūs pēdējā laikā ir patiesi pārsteidzis – patīkami vai nepatīkami?

Mani patīkami pārsteidz cilvēki, kas nesavtīgi ir gatavi palīdzēt citiem, kam tas ir vajadzīgs. Un ir lepnums, ka tādi cilvēki ir.

Ja Jums gribētu noorganizēt ideālas pusdienas, kādas tās būtu?

Ja kāds vēlētos man noorganizēt ideālas pusdienas, lai tās būtu kā pārsteigums no organizētāja puses! Katram mums ir savs skatījums par «ideālo», kas ļauj paplašināt redzesloku.

Kura grāmata/filma/personība ir uz Jums atstājusi vislielāko ietekmi – profesionāli un personīgi?

Piekrītu tam, ka dzīvē Tu satiec tos cilvēkus, kas Tev ir jāsatiek, un dzīve piespēlē tās lietas, kas Tev tajā brīdī nepieciešamas.

Kur un kā vislabāk atpūsties pēc darba un smelties enerģiju?

Vienas formulas nav, tas atkarīgs no noskaņojuma. Tas var būt izbrauciens ar velosipēdu, kāda garāka pastaiga dabā vai satikšanās un kopā būšana ar sev tuviem cilvēkiem. Tās ir lietas, kas palīdz atslēgties no darba cēliena un būt atkal gatavai nākamajai dienai.

Kā, Jūsuprāt, vislabāk iztērēt loterijā laimētus 10 tūkstošus eiro?

Nauda vienmēr tiek dota, ja Tev ir kāds mērķis vai vēlmes, tādēļ daļu no laimesta iztērētu ceļojumā uz Dienvidameriku, kur līdz šim neesmu bijusi.

Izstāstiet, lūdzu, savu mīļāko anekdoti vai kādu smieklīgu/interesantu atgadījumu no dzīves/darba.

Anekdošu stāstīšana man nepadodas, un es tās ātri aizmirstu. Bet smieklīgi/interesanti atgadījumi dzīvē notiek ik uz soļa, izcelt vienu nebūtu godīgi!

Jūsu novēlējums db.lv lasītājiem.

Būt laimīgiem!

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Tikai laikrakstā Dienas Bizness: Lielāko tirdzniecības centru TOP

Dace Skreija, speciāli DB, 06.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centru pirkšanas un pārdošanas darījumi, paplašināšanās plāni, pat jauns centrs ievērojami saasinās konkurenci

Uz kopējā t/c fona izceļas trīs, kas spējuši visvairāk audzēt apgrozījumu (par 6–7%) un arī apmeklētāju skaitu – Rīga Plaza, Domina Shopping un Valleta Valmierā.

T/c Domina Shopping vadītāja Ilze Brazeviča teic, ka ir izdevies piesaistīt turīgākus pilsētniekus, kuri seko līdzi dzīves stila un modes tendencēm, novērtē savu komfortu, kvalitatīvi pavadītu laiku. Pēdējos gados tirdzniecības centrs veltījis lielu uzmanību savas potenciālās mērķauditorijas izpratnei un precīzākai definēšanai un, tieši pamatojoties uz šo, uzlabots nomnieku sastāvs. 2015. gads ir vairāku iepriekšējo gadu mērķtiecīgas darbības rezultāts – pārdomāta nomnieku izvēle un rūpīgi plānota mārketinga stratēģija un aktivitāšu veikšana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Atskats pagātnē: Kā cēla modes un izklaides centru Rīga Plaza

Lelde Petrāne, 24.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izmantojot Dienas Biznesa foto arhīvu piedāvājam atskatu pagātnē, kā 2008. un 2009. gadā Rīgā tika celts tirdzniecības centrs Rīga Plaza.

Kā vēstīja laikraksts Dienas Bizness, pērn, salīdzinot ar 2015. gadu, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 1,9%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes apkopotie dati. Neliels apgrozījuma pieaugums vai saglabāti apjomi vērojami arī lielākajos tirdzniecības centros, kur lielāko lomu pieauguma kaldināšanā spēlē tieši nepārtikas segments.

Lielākie apgrozījuma pieaugumi sasniegti Rīga Plaza un Valleta tirdzniecības centros.

Rīga Plaza būvniecības fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sporta apģērbu zīmols 4F atvēris pirmo veikalu Lietuvā. Veikals 4F atvērts Viļņā, tirdzniecības centra Panorama otrajā stāvā, un ir daļa no zīmola izplatības ārpus Polijas robežām.

Fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā!

Šajā un nākošajā gadā ir plānots atvērt vēl dažus veikalus Lietuvā un Igaunijā.

Pašlaik Latvijā darbojas četri 4F veikali: tirdzniecības centros «Rīga Plaza», «Domina Shopping», «Origo» un ārpus Rīgas - «Valleta».

Savukārt, Polijā atrodas 170 firmas tirdzniecības vietu.

Zīmola 4F īpašnieka OTCF piecgadu attīstības plānā ir paredzēta pakāpeniska klātbūtnes palielināšana jaunos tirgos un vairāku vienzīmola veikalu atvēršana Centrāleiropā un Austrumeiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Rinkēvičs Latvijas vārdā paraksta līgumu par ES Ārkārtas trasta fonda Āfrikai izveidi

Lelde Petrāne, 12.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maltas galvaspilsētā Valletā 11. un 12. novembrī ārlietu ministrs Edgars Rinkēvičs piedalījās Eiropas Savienības (ES) Āfrikas valstu jeb Valletas samitā, kurā ES dalībvalstis ar Āfrikas partneriem mēģināja rast praktisku un operacionālu aktivitāšu kopumu nelegālās migrācijas tūlītējai seku un ilgtermiņa cēloņu risināšanai, informē Ārlietu ministrija.

Valletas samita laikā ārlietu ministrs parakstīja līgumu par ES Ārkārtas trasta fondu stabilitātei un nelegālās migrācijas pamatcēloņu, un pārvietoto personu risināšanai Āfrikā. Lēmums par Latvijas iemaksu 50 000 eiro ES Ārkārtas trasta fondā Āfrikai tika apstiprināts Ministru kabineta 13. oktobra sēdē.

Viens no trasta fonda mērķiem ir uzlabot stabilitāti un risināt migrācijas pamatcēloņus Āfrikas valstīs lejpus Sahāras un Čadas ezera reģionā, Āfrikas raga un Ziemeļāfrikas valstīs. ES Ārkārtas trasta fonds Āfrikai pievērsīsies sociālekonomisko un sociālpolitisko problēmu risināšanai, sasaistot to ar attīstības sadarbības politikas aktivitātēm, piemēram, darba vietu radīšanu, jo īpaši jauniešiem, cīņai ar radikalizāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

FOTO: Latvijas Olimpiskās komandas tērpos mode saplūst ar tehnoloģijām

Rūta Lapiņa, 22.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien, 22. novembrī, tika prezentēta Latvijas Olimpiskās komandas apģērbu kolekcija 2018. gada Ziemas Olimpiskajām spēlēm Phjončhanā, kurā mode saplūst ar tehnoloģijām, atzīst uzņēmuma OTCF, kam pieder sporta preču zīmols 4F, un kas ir apģērbu kolekcijas ražotājs, vadītājs Igors Klaja.

«Mēs darījām visu iespējamo, lai šajā kolekcijā apvienotu mūsdienu tehnoloģijas, piemēram, augstas kvalitātes elpojošus bezšuvju audumus, ūdensnecaurlaidīgus materiālus un tradicionālos latviešu elementus. Kolekcijas krāsas ir balts, pelēks un latviešu sarkanais tonis, kolekcijas dizains papildināts ar Latvijas Olimpiskās komandas identitātes zīmi - pinumu, kas simbolizē komandas spēku un vienotību», stāsta I. Klaja.

Kolekcija ir izgatavota no īpaši moderniem materiāliem – ūdensizturīgiem un tajā pašā laikā elpojošiem audumiem, softshell NeoDry ar DWR apdari, kas veiksmīgi aizsargā pret aukstumu un vēju, teflona apdare, kas novērš ūdens absorbciju. Lāzera griezumi lielākai izturībai, ūdens necaurlaidīgi rāvējslēdzēji ar speciālu apdari kabatām, magnētiskās aizdares, atstarojoša un dekoratīva apdruka, skārienjutīga sistēma cimdiem un daudz citu aizraujošu elementu, kas izmantoti Olimpiskās kolekcijas radīšanā. «Šajā kolekcijā mode saplūst ar tehnoloģijām. Inovatīvi risinājumi palīdz pārvarēt ekstremālos laika apstākļus. Standarta šuvju vietā mēs izlēmām izmantot metinātas šuves. Esam izmantojuši arī lāzergriešanas tehniku, lai palielinātu izturību,» saka I. Klaja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Noteikti labākie tirgotāji

Žanete Hāka, 11.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzies konkurss Latvijas Labākais tirgotājs 2015 un noskaidroti nozares labākie uzņēmumi, informē Latvijas Tirgotāju asociācija.

Uzvarētāji noteikti atbilstoši darbības grupām: aptiekas, veterinārās aptiekas un klīnikas, degvielas uzpildes stacijas, skaistumkopšanas saloni, sporta un atpūtas centri, viesnīcas un viesu nami, lauku tūrisma objekti, veikalu grupā - mazie veikali, lielveikali un tirdzniecības tīkli, ēdināšanas uzņēmumu grupā - bistro, kafejnīcas–picērijas, kafejnīcas–konditorejas, kafejnīcas–veikali, kafejnīcas, krogi, restorāni un viesnīcu restorāni.

Latvijas Labākais tirgotājs 2015 kopumā piedalījās 198 uzņēmumi. Pēc vērtēšanas 66 uzņēmumi atbilda konkursa kritērijiem, jo saņēma vismaz 92 punktus no 100. Starp tiem 20 ir no Rīgas un 46 no novadiem. Atkarībā no saņemto punktu skaita Galvenā balva piešķirta viesnīcas restorānam Boutique Hotel&Restaurant MaMa Jūrmalā, kafejnīcai Lidojošā varde Rīgā, kafejnīcai Magdalēna Saldū, pilsētas galerijai Valleta Valmierā, viesu namam Liepupes muiža Salacgrīvas novadā, Liepupes pagastā, Zvaigznes grāmatnīcai Cēsīs, lielveikalam SKY Rīga, Duntes 19a. Par uzvarētājiem atzīti 48 uzņēmumi, laureāta diplomus izpelnījās 17 un vienam uzņēmumam piešķirts dalībnieka diploms.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apkopoti konkursa «Latvijas Labākais tirgotājs» (LLT) rezultāti. Konkursa finālisti pārstāv dažādus uzņēmējdarbības veidus – aptiekas, degvielas uzpildes stacijas, viesnīcas, atpūtas kompleksi, viesu nami, lauku tūrisma objekti, veikali, specializētie veikali, tirdzniecības centri, ražotnes, bistro, kafejnīcas, konditorejas, krogi, restorāni un šogad pat motortrases, informē Latvijas Tirgotāju asociācija.

«Latvijas Labākais tirgotājs 2018» fināla vērtēšanai tika izvirzīti 32 objekti no kopumā 240 pieteiktiem. Konkursam nominētos uzņēmumus izvērtēja LTA apstiprināta ekspertu komisija, kurā tika iekļauti pārstāvji no iepriekšējos gados konkursā uzvarējušiem uzņēmumiem. Maksimālais punktu skaits ir 100, gala vērtējumā konkursa galveno balvu saņēma uzņēmumi, kas izpelnījušies ne mazāk kā 99 punktus, uzvarētājs: 92–98 punkti, laureāts: 81–91 punkti, dalībnieks: 65–80 punkti.

Šogad pasniegtas septiņas Galvenās balvas, par uzvarētājiem atzīti 13 uzņēmumi, vēl deviņi uzņēmumi saņēmuši laureāta diplomus un trīs - konkursa fināla dalībnieku diplomus.

Galveno balvu saņēma - atpūtas komplekss, «Grantiņi», Jelgavas novadā,veikals, «top», Kārsavas novadā, aptieka, «BENU aptieka 26», Liepājā, ASTARTE-NAFTA, DUS nr.34, Līvānu novadā, restorāns, «Lidojošā varde», Rīgā, grāmatu nams, «Valters un Rapa», Rīgā un pilsētas galerija, «Valleta», Valmierā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Atklās Denim Dream veikalu Valmierā

Dienas Bizness, 28.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darbību ārpus Rīgas uzsāks veikalu tīkls Denim Dream, rīt, 29.aprīlī, Valmierā atverot veikalu tirdzniecības centrā Valleta.

Jaunajā veikalā būs pieejami apģērbi un aksesuāri no Guess, Tommy Hilfiger, Pepe Jeans, Tom Tailor, RG, Molly Bracken un Glamorous. Piedāvājumā būs iekļauta arī Denim Dream privātā sieviešu apģērbu kolekcija, kuru veidojusi igauņu dizainere Svetlana Puzerjova.

Kopumā Baltijas valstīs šobrīd ir 28 Denim Dream veikali, no kuriem pieci atrodas lielākajos tirdzniecības centros Rīgā, viens – Valmierā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Sporta apģērbu zīmols 4F atver pirmo veikalu ārpus Rīgas

Zane Atlāce - Bistere, 04.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien, 4. novembrī, pulksten 10 Valmieras tirdzniecības centrā «Valleta» tika atvērts sporta zīmola 4F ceturtais veikals.

«Pirmie trīs mūsu veikali uzsāka darbu Rīgā šā gada pirmajā pusē, tagad ir pienācis laiks doties ārpus galvaspilsētas un piedāvāt mūsu sportisko kolekciju Latvijas iedzīvotāju uzmanībai vienā no lielākajiem reģionālajiem centriem — Valmierā,» saka uzņēmuma OTCF, kam pieder zīmols 4F, vadītājs Igors Klaja.

Pirmie trīs sporta apģērbu 4F veikali ir uzsākuši darbu Rīgā: pirmais atrodas Pārdaugavā — modes un izklaides centrā «Rīga Plaza», otrais tirdzniecības centrā «Origo», bet trešais atrodas iepirkšanās centrā «Domina Shopping».

Ceturtais veikals ietilpst 4F darba plānā Latvijas tirgū gan galvaspilsētā, gan ārpus tās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn, salīdzinot ar 2015. gadu, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 1,9%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie dati (kalendāri izlīdzināti salīdzināmās cenās). Neliels apgrozījuma pieaugums vai saglabāti apjomi vērojami arī lielākajos tirdzniecības centros, kur lielāko lomu pieauguma kaldināšanā spēlē tieši nepārtikas segments, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Lielākie apgrozījuma pieaugumi sasniegti Rīga Plaza un Valleta tirdzniecības centros.

Nākotnē pārmaiņas gaida divus Galactico centrus – Alfas paplašināšanas darbus plānots sākt šā gada agrā rudenī, savukārt Origo paplašināšanas darbu nulles cikla sākšanu, kurš ietver būvlaukuma sagatavošanu, komunikāciju pievadi u.c., Linstow Center Management izziņoja īsi pirms Līgo svētkiem (būvlaukuma sagatavošanu veic SIA Skonto būve).

Arī Olimpia jau ilgāku laiku atrodas pārmaiņu griežos, rekonstrukcijām ieilgstot vairāk, nekā bijis plānots, tomēr šobrīd veiksmīgi strādā Olimpia pirmais stāvs, centram palīdzējusi Sport Direct ienākšana. Pavasarī ir iznomātas lielas platības outlet tipa veikaliem. Ir vairākas idejas, kas saistītas ar mazumtirdzniecības turpmāku attīstību.

Komentāri

Pievienot komentāru