Jaunākais izdevums

Ņemot vērā energoresursu cenu kāpumu, prognozes par nākamā gada sākumu nav iepriecinošas, sacīja SIA "Tiamo grupa", kas pārvalda tādas franšīzes kā "Čili pizza", "Lote caffe" un citus, valdes priekšsēdētājs Toms Zukulis.

"Viesmīlības un ēdināšanas nozarē jūtama viegla panika," teica Zukulis, atzīmējot, ka Latvijā ir restorānu ķēdes, kas aptur darbību vai drīzumā plāno to darīt, tostarp apdraudēti ir arī vairāki mazie uzņēmumi.

Taujāts vai "Tiamo grupā" bijušas pārdomas par kādu struktūrvienību slēgšanu, Zukulis norādīja, ka pēc straujā elektrības cenu kāpuma augustā tika pieļauts arī scenārijs, ka varētu nākties vismaz uz ziemas periodu kādu no struktūrvienībām slēgt.

Vienlaikus viņš uzsvēra, ka patlaban situācija ir nedaudz stabilizējusies, bet prognozes par nākamā gada sākumu nav iepriecinošas. "Nav izslēgts, ka uz laiku nāksies slēgt kādu no struktūrvienībām, bet tas būtu galējais risinājums - slēgt struktūrvienību pat uz laiku ir dārgi," sacīja kompānijas valdes priekšsēdētājs.

Zukulis pauda, ka līdztekus energoresursu izmaksu kāpumam palielinās arī izejvielu cenas, tostarp kompānija ik dienu no piegādātājiem saņem informatīvas vēstules par cenu palielinājumu, tādējādi arī "Tiamo grupai" nākas celt cenas.

Tajā pašā laika Zukulis atzīmēja, ka restorānos un kafejnīcās cenu kāpums ir pakāpenisks - no brīža, kad izejvielu piegādātāji maina cenu, līdz brīdim, kad mainās cenas ēdienkartē, nereti paiet pāris mēneši, jo strauja cenu nomaiņa rezultētos ar pirktspējas samazināšanos un viesu skaita kritumu.

Vaicāts par kompensējošajiem mehānismiem, Zukulis sacīja, ka "Tiamo grupa" struktūrvienībās saīsina darba laikus, seko līdzi elektroenerģijas izlietojumam un optimizē izmaksas tur, kur tas neskar produktu un pakalpojumu kvalitāti.

Savukārt, komentējot apmeklētāju paradumus, Zukulis atzina, ka pieprasījuma maiņa ir nemitīga - jau kopš Covid-19 pandēmijas sākuma ēdināšanas nozares uzņēmumiem nepārtraukti nākas pielāgoties krasām un neprognozējamām pārmaiņām.

"Tiamo grupas" valdes priekšsēdētājs arī norādīja, ka joprojām aktuāla ir ēdiena piegāde uz mājām un produkti līdzi ņemšanai, tomēr, pandēmijai norimstot, izteikti vērojama viesu vēlme ieturēt maltīti uz vietas. Pēc kompānijas datiem, procentuāli aptuveni 80% cilvēku izvēlas ēst uz vietas un līdz 20% dod priekšroku ēdienu pasūtīšanai ar piegādi vai līdzi ņemšanai.

Jau ziņots, ka 2022.gadu "Tiamo grupa" plāno noslēgt ar 16 miljonu eiro apgrozījumu. Tādējādi, pēc LETA aprēķiniem, "Tiamo grupas" apgrozījums šogad plānots divas reizes lielāks nekā 2021.gadā.

2021.gadā "Tiamo grupa" strādāja ar 8,021 miljona eiro apgrozījumu, kas ir par 6,8% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa samazinājās par 27,4% un bija 255 784 eiro, liecina informācija "Firmas.lv".

Uzņēmums reģistrēts 2003.gadā, un tā pamatkapitāls ir 142 268 eiro. Kompānijas īpašnieki ir Aloizs Norkus (80%) un Monta Magone (20%). "Tiamo grupā" ietilpst vairākas "Čili pizza" picērijas, kā arī restorāni "MO", "Olive", "Čello" un "Sushi Boom", kafejnīcas "Lotte caffe", "Teātra kafejnīca", klubs un pludmales bārs "Cukurfabrik" Liepājā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Čili pizza" un "Lotte caffe" īpašnieks SIA "Tiamo grupa" pagājušajā gadā strādāja ar 15,887 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 98,1% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa saruka vairākkārt un bija 33 343 eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.

Gada pārskata vadības ziņojumā skaidrots, ka pagājušā gada rezultātus ietekmēja resursu un darba spēka izmaksu kāpums.

Šogad paredzēts meklēt iespējas kā optimizēt izmaksas, lai uzlabotu rentabilitāti, jo pretējā gadījumā kompānijai nāksies pārskatīt pakalpojumu cenas, teikts vadības ziņojumā.

Iepriekš "Tiamo grupas" valdes priekšsēdētājs Toms Zukulis pauda, ka kopš 2020.gada "Tiamo grupa" atvērusi kopumā astoņas jaunas picērijas, investējot aptuveni divus miljonus eiro. 2022.gadā atklātas pāris jaunas struktūrvienības.

"Iepriekš esam daudz investējuši attīstībā, bet patlaban plānojam attīstības ātrumu samazināt," atzina Zukulis, piebilstot, ka 2023.gadā iecerēts vairākas struktūrvienības renovēt, kā arī veikt iekārtu nomaiņu pret energoefektīvākām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Tiamo grupa", viens no lielākajiem viesmīlības uzņēmumiem Latvijā, atvērusi vēl vienu "Čili Pizza" galvaspilsētā, Andreja Saharova ielā, informē uzņēmums.

Picērija platības ziņā ir lielākā no deviņām "Čili Pizza" picērijām Rīgā un astoņpadsmit picērijām visā Latvijā.

Jaunās picērijas iekštelpu kopējā platība ir 316 kvadrātmetri, kā arī tai ir 70 kvadrātmetru plaša vasaras terase. Tāpat kā visās "Čili Pizza" picērijās, arī šajā vietā iekārtots bērnu stūrītis. Startā radītas vismaz 30 jaunas darba vietas.

"Cilvēki novērtē iespēju ieturēt maltīti tuvāk mājām, tieši tādēļ turpinām Rīgu vienmērīgi noklāt ar picērijām dzīvojamajos rajonos. Pirmajā etapā A. Saharova ielā esam veikuši daļēju telpas rekonstrukciju un plānojam otro etapu ar mūsdienīgu, stilīgu un mājīgu interjeru, lai šī rajona iedzīvotāji mūsu picērijā justos vēl mājīgāk," saka Toms Zukulis, "Tiamo grupas" valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiamo grupa, viens no lielākajiem viesmīlības uzņēmumiem Latvijā, atvērusi desmito Čili Pizza Rīgā.

Jaunajā picērijā, kas atrodas pašā pilsētas centrā, investēti 350 000 eiro.

Tiamo grupai jaunā picērija ir desmitā Čili Pizza Rīgā un deviņpadsmitā Latvijā. Tā atrodas Krišjāņa Barona ielā, blakus Leļļu teātrim un netālu no Vērmanes dārza. Jaunās picērijas interjerā izmantoti dizaina elementi un griestu lampas no Marokas. Tāpat kā citās Tiamo grupas picērijās, arī šajā Čili Pizza pieejams bērnu stūrītis.

Šogad Tiamo grupa plāno pārsniegt 20 miljonu eiro (neto) apgrozījumu. Plānots atjaunot vairāku picēriju interjeru, un uzņēmums strādā pie jaunu picēriju lokāciju izvērtēšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēnu ekonomika viesmīlības nozarē ir sen zināma problēma, taču politikas veidotāji nozari ignorē, pauda vairāku ēdināšanas uzņēmumu īpašnieka "Tiamo gurpas" valdes priekšsēdētājs Toms Zukulis.

Viņš sacīja, ka "Michelin Guide" ceļveža ienākšana Latvijā ir liels notikums Latvijas restorānu, viesmīlības un visai tūrismu nozarei, taču plaši izskanējušās ziņas par atzinību guvušo restorānu nodokļu parādiem skaidri parāda nozares pašreizējo situāciju - Latvijā ir spējīgi uzņēmēji un lieliski šefpavāri, bet tajā pašā laikā pastāv nesakārtota infrastruktūra, kas burtiski piespiež kļūt par nodokļu parādniekiem.

"Bieži dzirdam par ēnu ekonomiku tieši ēdināšanas nozarē un par dažādiem plāniem, kā to izskaust, tomēr viesmīlības nozarē ēnu ekonomika nav problēmu cēlonis, bet valstiski nesakārtotu jautājumu sekas," uzsvēra Zukulis.

Viņš piebilda, ka nozares problēmas ir sen zināmas, taču netiek sadzirdētas. "Problēma ir tajā, ka nozari ignorē," teica Zukulis, piebilstot, lai arī dažādām uzņēmēju organizācijām tiekoties ar politikas veidotājiem, tiek runāts par viesmīlības nozares sakārtošanu, trūkst plāna un rīcības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Tiamo grupa“ atvērusi pirmo “Pizzarella“ Rīgā, informē uzņēmums.

“Tiamo grupa”, investējot 100 000 eiro jaunajā silto uzkodu un pusdienu vietas atvēršanā, nodrošina I/c “Olimpia” četras jaunas darba vietas.

“Arvien aug pieprasījums pēc vienkāršiem un sātīgiem ēdieniem pusdienās – ēšanai uz vietas vai līdzi ņemšanai. Tieši tādēļ, sekojot tendencēm pasaulē, atveram jaunu silto uzkodu un pusdienu vietu Rīgā. Pagaidām tā ir pirmā “Pizzarella“, tomēr apsveram domu paplašināties,” stāsta "Tiamo grupas" valdes priekšsēdētājs Toms Zukulis. “Iepirkšanās centrs “Olimpia“ bija likumsakarīga izvēle – pēc lielveikala rekonstrukcijas cilvēku plūsma veikalā ir jūtami augusi, un centra ēdināšanas zonu iecienījuši blakus esošo biroju, skolu un daudzstāvu ēku iedzīvotāji.”

Komentāri

Pievienot komentāru