Tirdzniecība un pakalpojumi

PTAC liek izbeigt SIA TVshopEXTRA.lv negodīgu komercpraksi

Žanete Hāka, 13.03.2017

Jaunākais izdevums

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) uzlicis SIA TvshopEXTRA.lv izbeigt negodīgu komercpraksi, jo uzņēmums sniedz patērētājiem neatbilstošu informāciju par atteikuma tiesībām, bet gadījumos, kad patērētājs vēlas izmantot atteikuma tiesības, ietur līdz 50% no pirkuma summas, kas rada zaudējumus patērētājiem, informē PTAC.

PTAC par komersantu ir saņēmis 5 patērētāju sūdzības saistībā ar tā interneta vietnē veiktajiem pirkumiem.

Izvērtējot PTAC rīcībā esošos materiālus, PTAC secina, ka komersants patērētājiem sniedz neatbilstošu informāciju par atteikuma tiesībām; sniedz normatīvajiem aktiem neatbilstošu informāciju par atteikuma tiesību ierobežojumiem saistībā higiēnas apsvērumiem; noklusē informāciju par sūdzību izskatīšanas un ārpustiesas strīdu risināšanas kārtību; sniedz nepatiesu informāciju par savu juridisko adresi; nenodrošina iespēju saglabāt patērētājiem piedāvātos distances līguma noteikumus par maksāšanas, preču piegādes noteikumiem un piegādes termiņu.

Patērētājs ir tiesīgs atteikuma tiesību termiņā iepazīties ar preces īpašībām, tajā skaitā preci atbilstoši lietot, lai noskaidrotu tās raksturu, īpašības un darbību. Patērētājs ir atbildīgs par preces vērtības samazināšanos, ja prece izmantota citā nolūkā. Gadījumā, ja patērētājs, izmantojot likumā noteiktās atteikuma tiesības, būs nodarījis zaudējumus, tas būs uzskatāms par individuālu strīdu, bet otrai pusei ir jāpierāda nodarīto zaudējumu apmērs. Tas nozīmē, ka komersants atteikuma tiesību izmantošanas gadījumā vienpusēji nedrīkst samazināt patērētājam atmaksājamo par preci samaksāto naudas summu.

Patērētājs ir tiesīgs atteikuma tiesību termiņā iepazīties ar preces īpašībām, tajā skaitā preci atbilstoši lietot, lai noskaidrotu tās raksturu, īpašības un darbību. Patērētājs ir atbildīgs par preces vērtības samazināšanos, ja prece izmantota citā nolūkā. Gadījumā, ja patērētājs, izmantojot likumā noteiktās atteikuma tiesības, būs nodarījis zaudējumus, tas būs uzskatāms par individuālu strīdu, bet otrai pusei ir jāpierāda nodarīto zaudējumu apmērs.

PTAC konstatēja, ka komersants patērētājiem piedāvātajos distances līguma noteikumos jau iepriekš noteicis vienpusējas tiesības ieturēt daļu no patērētāja samaksātās naudas summas.

PTAC secina, ka komersants sniedz patērētājiem nepatiesu informāciju par atteikuma tiesībām, kas attur vai var atturēt patērētāju no atteikuma tiesību izmantošanas, līdz ar to komersants īsteno maldinošu - negodīgu komercpraksi, kuru PTAC liek izbeigt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Ziemassvētku dāvanu pirkumu steigā aicina izvērtēt, cik uzticams ir interneta veikals

Žanete Hāka, 20.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo gadu laikā lai ietaupītu laiku un izvairītos no garajām rindām tirdzniecības vietās, cilvēki arvien biežāk izvēlas Ziemassvētku dāvanas iegādāties interneta veikalos.

Tā kā jebkuras preces vai pakalpojuma iegāde internetā saistās ar zināmu risku, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) aicina patērētājus būt uzmanīgiem un veltīt laiku interneta vietnes izpētei.

Diemžēl, pieaugot patērētāju interesei par preču iegādi interneta veikalos un paplašinoties interneta veikalu tirgum, pieaug arī saņemto sūdzību skaits. Šī gada pirmajos vienpadsmit mēnešos par distances līgumiem PTAC ir saņemtas 470 sūdzības, kas ir par 255 sūdzībām jeb 119% vairāk kā 2016.gada tādā pašā laika periodā. Arī 2016.gadā salīdzinājumā ar 2015.gadu bija vērojams sūdzību skaita pieaugums, proti, 2016.gadā – 264 sūdzības un 2015.gadā – 175 sūdzības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

PTAC «melnajā sarakstā» iekļautie, ar tirdzniecību saistītie uzņēmumi

LETA, 10.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai patērētājiem būtu vieglāk izvairīties no negodprātīgiem tirdzniecībā nodarbinātiem komersantiem, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) izveidojis «melno sarakstu», kurā iekļauti 19 uzņēmumi, no kuriem 14 veic aktīvu saimniecisko darbību, aģentūru LETA informēja PTAC pārstāvji.

PTAC pārstāvji norādīja, ka pērn notikušas 75 komisijas sēdes, kurās 52 gadījumos pieņemti patērētājiem labvēlīgi lēmumi, bet 23 gadījumos patērētāju prasība tika noraidīta. No 52 komisijā pieņemtajiem patērētājiem labvēlīgajiem lēmumiem 42 gadījumos ir stājies spēkā lēmumu labprātīgās izpildes termiņš, no tiem 20 lēmumi ir izpildīti, savukārt 22 lēmumi nav izpildīti, un komersanti iekļauti PTAC «melnajā sarakstā».

Komersanti «melnajā sarakstā» visbiežāk iekļauti, jo nav izpildījuši PTAC uzlikto pienākumu atmaksāt naudu par pasūtītajām un nepiegādātajām precēm. Tāpat komersanti sarakstā iekļauti, jo neveic uzlikto pienākumu veikt preču maiņu pret līguma noteikumiem atbilstošām precēm, visbiežāk tie ir apavi.

Komentāri

Pievienot komentāru