Mazais bizness

Rada veiksmīgu uzņēmumu pandēmijas laikā

Armanda Vilciņa, 10.01.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no efektīvākajiem veidiem, kā jaunam uzņēmumam audzēt atpazīstamību, ir sadarbība ar influenceriem, jo izmērīt dārgu reklāmas kampaņu patieso atdevi ir ļoti sarežģīti.

To intervijā DB norāda viena no apakšveļas zīmola lovin’ dibinātājām Daina Novikova. Viņas un Baibas Šauriņas radītā uzņēmuma interneta veikals savas virtuālās durvis klientiem vaļā vēra pērnā gada martā – laikā, kad valstī bija izsludināts visaptverošs lokdauns jeb mājsēde. D. Novikova atzīst – sākt tirdzniecību brīdī, kad fiziski nevari satikties ar klientiem, jaunam uzņēmumam ir gana izaicinoši, taču nedrīkst aizmirst, ka internets mūsdienās ir spēcīgs instruments.

Fragments no intervijas

Kāpēc radās ideja par savu uzņēmumu, turklāt pandēmijas laikā, kas daudziem biznesiem bija gana izaicinošs?

Iepriekš mēs ar kolēģi Baibu kopā strādājām citā Latvijas apģērbu zīmolā, tā sagadījās, ka īsi pirms pandēmijas palikām bez darba, tāpēc bija skaidrs, ka nepieciešams kaut ko darīt. Diezgan ātri sapratām, ka darba tirgus vairs nav tik rožains un jaunu darbavietu atrast nemaz nav viegli, tāpēc sākām domāt par iespējām radīt savu uzņēmumu. Šī ideja jau kādu laiku bija sēdējusi mūsu galvās, taču līdz šim nebijām saņēmušās to īstenot, tāpēc nolēmām – tagad vai nekad! Principā mēs nonācām izvēles priekšā – sēdēt bez darba vai mēģināt. Mēs pamēģinājām!

Kas bija galvenie izaicinājumi, ar ko nācās sastapties, atverot uzņēmumu pandēmijas laikā?

Pati uzņēmuma dibināšana nebija sarežģīta, jo visas nepieciešamās iestādes bija iespējams sazvanīt un komunicēt attālināti, taču ar galvenajām grūtībām saskārāmies laikā, kad sākām meklēt un iepirkt nepieciešamos materiālus. Pieprasījums pēc kurjerdienesta un pasta pakalpojumiem visā pasaulē tobrīd piedzīvoja ļoti strauju pieaugumu, kā ietekmē piegādes kavējās un mēs nevarējām laicīgi saņemt pasūtītos audumus. Izaicinājumu netrūka arī brīdī, kad bijām gatavas sākt tirdzniecību. Savu interneta veikalu atvērām martā, skaidrs, ka nevarējām noorganizēt lielus atvēršanas svētkus, kuru laikā varētu potenciālos klientus iepazīstināt ar savām precēm, tāpēc visu biznesu būvējām internetā. Jaunam zīmolam, par kuru līdz šim neviens neko nav dzirdējis, tas ir gana sarežģīti, jo mēs nevarējām piedāvāt klientiem preces aplūkot vai uzlaikot. Šī iemesla dēļ mēs nācām pretim, piedāvājot ļoti draudzīgu preču apmaiņas un atgriešanas politiku. Bijām patīkami pārsteigtas, ka cilvēkus jau sākumā ieinteresēja mūsu radītā apakšveļa. Tas, iespējams, ir viens no pandēmijas plusiem – cilvēki vairs nebaidās iepirkties internetā, kā ietekmē arī jauni zīmoli spēj piesaistīt sev klientus, strādājot tikai tiešsaistē. Jā, protams, ierobežojumi mums bija kā apgrūtinājums, bet no otras puses – varbūt tas tieši arī bija iemesls, kāpēc mums izdevās ienākt tirgū. Manuprāt, tajā laikā cilvēki kopumā vairāk laika pavadīja internetā, pamanīja mūs un nolēma veikt pasūtījumu. Daudzi, iespējams, pat nezināja, ka esam jauns uzņēmums.

Laikā, kad jūs sākāt darboties, internets praktiski bija vienīgais jums pieejamais mārketinga instruments. Kāds bija jūsu plāns – ko jūs darījāt, lai cilvēki vispār uzzina par uzņēmumu?

To, ka vienīgais veids, kā mēs sevi varam reklamēt, ir internets, mēs sapratām ļoti ātri. Pirmkārt, mēs atradām fantastiskas un iedvesmojošas sievietes, kuras aktīvi darbojas sociālajos tīklos. Mēs viņām pastāstījām par sevi, aizsūtījām kādu dāvanu un piedāvājām sadarboties bez papildu finansiāla atalgojuma. Jāpiebilst, ka šīs sievietes mēs izvēlējāmies nevis pēc sekotāju skaita, bet pēc viņu personības, jo gribējām, lai par mums runā tās dāmas, kurām mēs pašas sekojam un ticam. Tās, kuras mēs redzam savā veļā! Runājot atklāti, mēs bijām patīkami pārsteigtas, ka šīs sievietes bija ļoti atsaucīgas un viņām mūsu produkti patika. Mēs ļoti jutām viņu atbalstu un to, kā tas ietekmē mūsu sekotāju skaitu un audzē popularitāti. Manuprāt, sadarbība ar influenceriem jeb, kā mēs labāk teiktu, iedvesmotājiem jaunajiem uzņēmumiem ir viens no efektīvākajiem veidiem, kā panākt atpazīstamību.

Visu rakstu lasiet 4.janvāra žurnālā Dienas Bizness!

ABONĒJIET, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās!

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness izdevums #1

DB, 04.01.2022

Dalies ar šo rakstu

"Esam plānojuši, ka 2022. gadā abu uzņēmumu kopējais apgrozījums varētu sasniegt 70 miljonus eiro, kopumā nodarbinot ap 600 darbinieku. Pieņemu, ka šāds uzņēmums var sevi saukt par tirgus līderi nozarē Latvijas austrumu reģionā," intervijā saka būvniecības uzņēmuma ACBR valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.

Vēl uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness 4. janvāra numurā:

  • Statistika. Mājokļu kvalitāte Latvijā un citur Eiropā.
  • Intervija. Apvieno reģionālās ceļu būves tradīcijas jaunam izrāvienam. Intervija ar būvniecības uzņēmuma ACBR valdes priekšsēdētāju Juri Gulbi.
  • Tēma. Jaunas normas, kas stājas spēkā 2022. gadā.
  • Energoresursi. Vai elektroenerģijas cenu ietekmē iekšējā deficīta pieaugums?
  • Zvejniecība. Zvejot ļauj, bet kuģi veci un zvejnieku trūkst.
  • Biznesa ideja. Rada veiksmīgu uzņēmumu pandēmijas laikā. Stāsts par zīmolu "lovin’".
  • Portrets. Linda Rirdance SIA "Clean R" grupas valdes locekle, Finanšu un administratīvā direktore.
  • Brīvdienu ceļvedis. Rita Alika Šteimane, animācijas studijas "Panic" vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru