Jaunākais izdevums

Lai veicinātu sadarbību inženiertehnisko speciālistu teorētiskā un praktiskā sagatavošanā un pētniecībā, Rail Baltica ieviesējs Latvijā Eiropas Dzelzceļa līnijas (EDZL), Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla būvnieks BERERIX un Rīgas Tehniskā universitāte (RTU) ceturtdien, 2. februārī, parakstīja sadarbības līgumu. Tā mērķis ir kalpot par platformu zināšanu un kompetenču apmaiņai.

Rail Baltica organizācijas un RTU apņemas sadarboties akadēmisko un profesionālo studiju programmu pilnveidošanā - aktuālo metodisko materiālu un rokasgrāmatu sagatavošanā, būvniecības nozares izglītības standartu pilnveidošanā. Tāpat plānotas Rail Baltica komandas speciālistu vieslekcijas un mācību prakses. Stiprinot RTU pētniecisko darbu, Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla projektā kopīgi iecerēts veikt tehniski sarežģīti izpildāmo darbu izpēti un analīzi.

Sadarbības līgumu RTU vārdā parakstīja universitātes rektors akadēmiķis Leonīds Ribickis, Eiropas Dzelzceļa līnijas valde – valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris un valdes loceklis Artūrs Caune, un BERERIX izpilddirektors Guntis Āboltiņš-Āboliņš.

Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris uzsver: “Rail Baltica ir lielākais infrastruktūras projekts Baltijas reģionā pēdējo 100 gadu laikā. Papildus drošības, mobilitātes un ekonomiskās izaugsmes ieguvumiem tas kļūst par platformu Latvijas būvniecības nozares attīstībai. Inovācijas, Latvijā vēl nebijušu inženiertehnisko risinājumu pielietošana, iespējas strādāt plecu pie pleca ar pasaules vadošajiem speciālistiem - tā ir iespēja un pieredze, ko vēlamies nodot gan esošajiem, gan topošajiem Latvijas inženieriem.”

“Īstenojot tik liela mēroga projektu kā Rail Baltica un pilsētvidē būvējot jaunus dzelzceļa pārvadus un ēkas, multimodālo mezglu, gājēju un velobraucēju infrastruktūru, kā arī jaunu tiltu pār Daugavu, ļoti būtiska ir ne vien profesionāļu pieredze, bet arī akadēmiķu ekspertīze. Laikā, kad būvniecības tehnoloģijas un metodes strauji attīstās, būtiski ir atcerēties, ka būvniecības projektu centrā ir cilvēks, tādēļ akadēmisko zināšanu pārnese uzņēmējdarbības vidē šīs sadarbības laikā ir ļoti vērtīgs aspekts. BERERIX ir ļoti gandarīts, ka varēsim sniegt topošajiem Rīgas Tehniskās universitātes profesionāļiem platformu izpētei un praksei, pretī saņemot neatsveramu atbalstu un kopā stiprinot būvniecības izglītības nozari,” skaidro pilnsabiedrības BERERIX izpilddirektors Guntis Āboltiņš-Āboliņš.

“RTU sadarbība ar industriju, pārnesot zināšanas un tehnoloģijas, īstenojot kopējus pētījumus, attīstot jaunus risinājumus un uzlabojumus, sekmē Latvijas tautsaimniecības attīstību un uzņēmumu konkurētspēju vietējā un globālā mērogā. Pēdējo gadu laikā RTU sadarbojusies ar vairāk nekā 500 dažādu uzņēmumu, kas apliecina industrijas uzticēšanos universitātes kompetencei gan sagatavot darba tirgū pieprasītus augsta līmeņa profesionāļus, gan izstrādāt tehnoloģijas, kas risina dažādu nozaru izaicinājumus. Līgums stiprinās RTU saites ar būvniecības nozari, veicinot praktisku sadarbību pētījumos, jaunu tehnoloģiju izstrādē un ieviešanā, īstenojot vērienīgu infrastruktūras projektu,” norāda RTU rektors akadēmiķis Leonīds Ribickis.

Ar sadarbības līgumu paredzēts stiprināt arī RTU pētniecisko darbību, tostarp BERERIX, EDZL un RTU sadarbojoties aktuālo metodisko materiālu un rokasgrāmatu sagatavošanā, kā arī kopīgi pilnveidojot būvniecības nozares izglītības standartus. Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla projekts kalpos par vietu izpētei arī tehniski sarežģītu izpildāmo darbu jomās.

Eiropas Dzelzceļa līnijas ir projekta Rail Baltica ieviesējs Latvijā. Eiropas Dzelzceļa līnijas veic projekta Rail Baltica realizēšanu Latvijā atbilstoši noslēgtajiem finansēšanas līgumiem starp CINEA (European Climate, Infrastructure and Environment Executive Agency), kas ir Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūra un RB Rail AS, kas ir Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kuru Baltijas valstis pilnvaro parakstīt finansēšanas līgumus un kas atbild par Rail Baltica projekta horizontālo, tas ir kopīgo, aktivitāšu īstenošanu.

Šī projekta finansējumu 81-85% robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi. ES atbalsta saņēmējs un projekta īstenotājs ir Satiksmes ministrija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divu gadu laikā Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla būvniecības procesā izbūvēti 68% trases dienvidu puses pāļu, norakti 45 000 m3 dzelzceļa uzbēruma un izbūvēta 230 m gara dzelzceļa uzbēruma atbalsta siena, izveidoti jauni 43 km telekomunikāciju un jaudas kabeļu tīkli un vairāk nekā 100 km dzelzceļa signalizācijas kabeļu tīkls, demontēta t/c “Titāniks” ēka un uzbūvēta jauna transformatoru stacija.

Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla būvniecība norit jau divus gadus, tā tika uzsākta 2020. gada novembrī.

“Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla būvniecība Rīgas mērogam ir lielākais un apjomīgākais infrastruktūras būvniecības projekts, kas ietekmēs Rīgas vizuālo tēlu, mobilitāti un attīstības iespējas vēl vairākas desmitgades. Atbilstoši būvniecības apjomam – arī risinājumu izstrādē un saskaņošanā iesaistīts rekordliels ieinteresēto pušu skaits,” akcentē Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.

Lai darbi noritētu veiksmīgi un tiktu respektētas dažādu sabiedrības grupu vēlmes un vajadzības, Eiropas Dzelzceļa līnijas un būvnieks BERERIX sadarbojies ar vairāk nekā 100 nozares, infrastruktūras un NVO partneriem. Ap 80% no iesniegtajiem būvniecības risinājumiem un dažādu sabiedrības grupu vajadzībām un interesēm ir ņemtas vērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Būvuzņēmēju apvienības biedru kopsapulcē par valdes priekšsēdētāju uz nākamo trīs gadu termiņu atkārtoti ievēlēts Gints Miķelsons, informē apvienībā.

Arī Latvijas Būvuzņēmēju apvienības Uzraudzības padome strādās jaunā sastāvā - tajā ievēlēti Guntis Āboltiņš-Āboliņš, pārstāvot pilnsabiedrību "BeReRix", Jūlija Zandersone no "Citrus Solutions", Maija Dzirkale no inženieru biroja "CMB", Edgars Kronbergs no uzņēmuma "Bukoteks", kā arī Valdis Birkavs.

Kā prioritātes būvniecības nozares attīstībai 2023.gadā padome ir noteikusi jautājumus, kas saistās ar būvniecības procesu un regulējuma vienkāršošanu, publiskā iepirkuma efektivitāti, zaļās būvniecības standartu un digitalizācijas risinājumu attīstību un efektīviem ēnu ekonomikas mazināšanas risinājumiem. Vienlīdz svarīga ir arī nozares pārstāvniecības stiprināšana un jaunu uzņēmēju iesaistīšanās apvienības darbā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā papildu divām starptautiskajām stacijām Rīgā, Rail Baltica trasē plānoti arī 16 reģionālie mobilitātes punkti.

Simboliskā pasākumā 4. novembrī, parakstot līgumu, uzsākta to būvprojektēšana. Līgumu noslēdza pasūtītājs Rail Baltica projekta attīstītājs Latvijā – uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas un konkursa uzvarētāji – personu apvienība “RERE INECO”.

Latvijas un Spānijas uzņēmumu apvienība par 3,6 miljoniem eiro reģionālo mobilitātes punktu būvprojektus izstrādās līdz 2024. gadam un autoruzraudzību veiks līdz ēku nodošanai ekspluatācijā

Rail Baltica reģionālie vilcieni pieturēs gan starptautiskajās stacijās, gan reģionālajās pieturvietās un attīstīs ātrumu līdz 200 km/h. Uz Rail Baltica pamatlīnijas Latvijā projektēšanas darbu ietvaros plānoti 16 mobilitātes punkti: Salacgrīvas, Tūjas, Skultes, Vangažu, Sauriešu apkārtnē, Rīgā pie Slāvu tilta, Torņakalnā, Zasulaukā, Imantā, kā arī Jaunmārupē un Olaines, Ķekavas, Salaspils, Baldones, Iecavas un Bauskas apkārtnē, kā arī viena jauna 1520 mm platuma dzelzceļa pieturvieta Āgenskalnā, Rīgā, pie Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīcas.

Komentāri

Pievienot komentāru