Auto

Rallijam Latvija 2010 rekordskaits pieteikumu

Aldis Zelmenis, 23.09.2010

Jaunākais izdevums

Nedēļas nogalē Jūrmalas un Kuldīgas apkārtnē notiekošais rallijs Latvija 2010 saņēmis 98 ekipāžu pieteikumus, kas ir šā gada Latvijas rallija čempionāta posma rekords.

Lielisko dalībnieku skaitu nodrošina Latvijas rallija čempionāta, Latvijas rallijsprinta čempionāta, kā arī ārvalstu dalībnieki.

Rallijs Latvija jau vēsturiski iemantojis «lielā sezonas fināla» slavu un uz kvalitatīvi rīkotajām sacīkstēm ierodas optimāls dalībnieku sastāvs. Turklāt bieži pēdējais posms tiek izmantots eksperimentu veikšanai. Piemēram, pērn sacīkstēs pirmo cīņu ar WRC automašīnu aizvadīja Aivis Egle/Mārtiņš Jerums. Arī šogad N4 klases jaunākā tradīcija turpinās: Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals, priekšlaicīgi nodrošinājuši Latvijas čempionu titulu, pēdējā posmā mēģinās spēkus A Plus grupā.

Latvijas rallija čempionāta N4 klasē kopumā pieteikušās 18 ekipāžas. A Plus kategorijā 21 braucēju duets, bet vienas ass piedziņas grupā 2WD pieteikušās 20 ekipāžas. Protams, visu ieskaišu galvenais pēdējā posma uzdevums ir Latvijas čempionāta kopvērtējuma godalgu un citu pozīciju noskaidrošana. Šobrīd Latvijas čempionāta medaļu sadalē zināms ir tikai N4 klases čempiontitula liktenis – A Plus un 2WD pirmā vieta, kā arī visu klašu pārējās godalgas vēl jānoskaidro.

Latvijas rallijsprinta čempionātā, kurā arī Latvija 2010 būs pēdējais posms, pieteikušās 39 ekipāžas. Arī rallijsprinta klašu kopvērtējumos vēl daudz nezināmā, lai gan daži čempioni jau noskaidroti. Priekšlaicīgi kļuvuši zināmi čempioni četrās no piecām ieskaites klasēm. Jaunie čempioni -- Rolands Mēnesis/Māris Ziediņš 4WD+ klasē, Ali Jansons/Ivars Krievs 4WD klasē, Nauris Bruņinieks/Agnese Ozoliņa 1600 klasē un Māris Freibergs/Edgars Trūps ROAD klasē. Vienīgi 1600+ grupā čempionu noskaidrošana atlikta uz pēdējo posmu.

Rallijā Latvija 2010 Latvijas rallija čempionāta dalībniekiem jāveic deviņi ātrumposmi. Pirmais notiks sestdienas pēcpusdienā, kad skatītājus priecēs rallija izrāde – paralēlais ātrumposms – Jūrmalā pie Līvu Akvaparka. Sacensību otrajā dienā svētdien, 26. septembrī cīņas tiks aizvadītas Kuldīgas apkārtnes klasiskajos rallija ceļos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visticamāk, ka tieši rallijs Latgale 2010 ieviesīs lielāku skaidrību Latvijas rallija čempionāta (LRČ) kopvērtējumā N4 grupas ieskaitē.

Rallijs Latgale 2010 šogad notiks 10. un 11. jūlijā. Rallija starts 10. jūlijā tiks dots Daugavpilī, bet otrajā dienā tas pārcelsies uz Rēzekni.

Pēc aizvadītiem četriem rallijiem 28 punkti ir pieckārtējam Latvijas čempionam Aivim Eglem un Mārim Neikšānam, bet viņiem ar iekrātiem 27 punktiem uz pēdām min Andis Neikšāns. Tādēļ patiesībā var teikt, ka cīņa par 2010. gada čempiona titulu sāksies tikai Latgalē.

Aivis Egle: «Šis un atlikušie divi LRČ posmi ir ļoti nozīmīgi gan mums, gan citām ekipāžām, šobrīd esmu vadībā, bet tas vēl nenozīmē ka esmu uzvarējis čempionātā, Latgalē mēs iesim uz visu banku.» Māris Neikšāns: «Mēs esam ļoti stabili startējuši visas sezonas garumā, mums ir daudz ieskaites punktu, bet nav nevienas uzvaras. Uz Latgali mēs dodamies ar vienu mērķi, pēc uzvaras!»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labi zināmais somu rallija braucējs Tonijs Gārdemeisters nolēmis brīvdienas pavadīt Latvijā un apmeklēt arī ralliju Kurzeme 2010, kur piektdienas vakarā šofa nolūkos nodemonstrēs savu braukšanas māku.

Tonijs Gārdemeisters ir rallija pilots, kurš savā karjerā ir paguvis izbraukt ar gandrīz visiem WRC klases automobiļiem, jo savulaik bijis Seat, Mitsubishi, Ford, Škoda un Suzuki rūpnīcas komandu pilots. Viņa kontā ir starti arī Peugeot 206 un 307 WRC automobiļiem, kā arī Mitsubishi Lancer WRC, ko divos eksemplāros redzēsim arī rallijā Kurzeme 2010 Skandi rallija komandas sastāvā.

Gārdemeisters startēs rallija Kurzeme 2010 šova ātrumposmā Liepājas osta un ikvienam autosporta fanam tiks dota iespēja iejusties somu rallista stūrmaņa lomā. Un, kas būtiski, lai izbrauktu Gārdemeistera pilotētā īstā rallija automobilī, ir nepieciešams tikai piedalīties Radio 101 un rallija organizētāju kopīgi rīkotajā konkursā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rallijs Talsi 2010 jau otro gadu pēc kārtas pelnīti var tikt saukts par čempionu ralliju, jo arī šogad organizatori skatītājiem sola aizraujošas cīņas starp aktuālajiem, 2009. gada, N4 grupas čempioniem no kaimiņvalstīm. Sacensībās savu dalību esot apstiprinājis arī Norvēģijas N4 grupas čempions Andreas Mikelsens (Anreas Mikkelsen).

Norvēģijas N4 grupas čempions Andreas Mikelsens, kurš ir slavenā Markusa Gronholma skolnieks un pelnīti tiek dēvēts arī par vienu no šobrīd talantīgākajiem jaunajiem braucējiem. 20 gadus vecais norvēģis jau ir startējis 17 pasaules čempionāta posmos ar WRC klases automašīnu un viņš ir līdz šim jaunākais WRC pilots, kurš guvis punktus pasaules čempionāta ieskaitē. Talsos Mikelsenu redzēsim braucam ar 2010. gada N4 grupas Subaru Impreza.

Sacensībām pieteicies arī ātrākais Zviedrijas braucējs N4 klasē - Jocke Nimans (Jocke Nyman), kurš līdzīgi kā Norvēģijas čempions, arī ir jauns, ļoti ātrs un talantīgs braucējs. Ar dažādiem autosporta veidiem Nimans nodarbojas jau kopš bērnības un rallijam viņš pievērsās 19 gadu vecumā, kas ļāvis sasniegt ievērojamus rezultātus un izcīnīt Zviedrijas rallija Čempiona titulu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas autorallija čempionāta pēdējais posms, rallijs Latvija 2010, kas 25. un 26. septembrī norisināsies Jūrmalas un Kuldīgas apkārtnes ceļos, ļaus uzzināt ne tikai vēl nenoskaidrotos Latvijas čempionus, bet arī pārējo godalgoto vietu sadalījumu.

Atgādinām, ka pirms izšķirošās sacīkstes zināms vienīgi N4 klases čempionu duets – Andis Neikšāns / Pēteris Dzirkals, bet viņu LMT Rallija komanda kļuvusi neaizsniedzama vienību vērtējumā.

Kā vakar tika lemts jūlijā aizvadītā rallija Latgale 2010 komisāru sēdē, N4 klasē rezultāti šajā rallijā palikuši nemainīgi arī pēc degvielas paraugu nosūtīšanas uz pārbaudēm Vācijā. Sacīkstē tika ņemti paraugi no N4 klases pirmo trīs vietu ieguvēju mašīnām, to skaitā Latvijas čempionāta ekipāžām Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals un Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns. Līdz ar to Latvijas čempionāta kopvērtējumā situācija nemainās (pilns kopvērtējums autorally.lv, rallija Latgale 2010 komisāru 14.09.2010. lēmums – laf.lv). Jāpiebilst, ka šīs sezonas Latvijas čempionāta kopvērtējumu veido katras ekipāžas pieci labākie rezultāti šīs sezonas septiņos posmos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad rallijam Talsi 2010 dalību pieteikušas 88 ekipāžas no deviņām valstīm. Tik kupls dalībnieku pieteikumu skaits Latvijā ir retums un tas licis organizatoriem ieviest nelielas korekcijas pasākumu programmā un nedaudz pārplānot ātrumposmu starta laikus.

Talsi 2010 ir Latvijas autorallija čempionāta 3. posms un Baltijas autorallija čempionāta 1. posms, kas pelnīti tiek saukts par Čempionu ralliju, jo sacīkšu trasē tiksies četri aktuālie dažādu valstu N4 grupas čempioni. Konkurence plaši pārstāvētajā N4 grupā būs īpaši sīva, jo, no 25 šai grupai pieteiktajām ekipāžām, gandrīz divas trešdaļas ir ārzemju braucēji. Līdzīgi spraigas cīņas gaidāmas arī 2WD un A Plus grupās, kur pieteikumus iesniegušas attiecīgi 23 un 21 ekipāža. Šajās grupās, atšķirībā no N4, dominē tieši vietējie sportisti.

Talsu ātrumposmos sacentīsies sportisti no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Somijas, Norvēģijas, Krievijas, Zviedrijas, Ukrainas un Baltkrievijas. «Vispirms jau prieks, ka kopējais pieteikto dalībnieku skaits ir tik liels, turklāt dauzi no tiem ir ārzemju sportisti, kas liecina, ka ir padarīts labs darbs. Otrkārt, arī vietējo sportistu skaits ir ievērības cienīgs - virs 50 ekipāžām, un tas liecina, ka sportistu vidū rallijs Talsos ir ļoti populārs. Arī visi top sportisti ir gatavi startam,» saka LAF Rallija komisijas vadītājs Jānis Krastiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rallijs Madona 2010, kas notiks 5. un 6. jūnijā, šosezon sevi pirmo reizi piesaka kā Latvijas rallija čempionāta posms. Organizatori visiem rallija līdzjutējiem un autosporta interesentiem sola ne vien aizraujošu un sportisku trasi, bet arī brīdinājuši par pekaini, kas mājo Madonas mežos.

Pēc organizatoru sniegtās informācijas rallija dalībniekiem un skatītājiem būtu jāņem vērā, ka visapkārt skaistajai Madonas pilsētai, kuras simbols tā pat kā Rallijs Madona ir gailis, atrodas biezi un bagāti meži, kuros mīt pa kādam Eirāzijas brūnajam lācim, kas, lai arī ir mazākais no brūno lāču sugas, tomēr ir lielākais no Latvijā sastopamajiem plēsīgajiem zvēriem. Līdz šim rallija organizatoru sastaptais brūnais pekainis, spriežot pēc tā izmēriem un uzvedības, ir visai jauns un bailīgs, tādēļ visticamāk rallija skatītāji šo jauko meža zvēru nemaz nesastaps, jo tas no cilvēku radītās kņadas un trokšņiem slēpsies biezajos silos. Tomēr der atcerēties, ka, sastopot mežā lāci, nedrīkst pagriezt tam muguru, mesties guļus zemē, izrādīt paniku, kliegt un vicināties ar rokām. Tā vietā vajag saglabāt mieru un lēnām atpakaļgaitā atkāpties, pie viena kārtīgi apskatot zvēru, ko Latvijā nav iespējams sastapt katru dienu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rallijā Latvija 2010 noskaidros labāko rallija junioru

Aldis Zelmenis, 23.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēl bez Latvijas čempionāta kopvērtējuma intrigām nedēļas nogalē notiekošajā rallijā Latvija 2010 notiks sacīkstes atsevišķu nomināciju sadale.

Rezultātiem būs jāseko līdzi arī rallija Latvija 2010 Junioru kausā, kurā piedalīsies kā vienas ass piedziņas, tā pilnpiedziņas automašīnu piloti vecumā līdz 25 gadiem. Latviju Junioru kausā pārstāvēs mūsu valsts autosporta ārzemju audzēkņi brits Toms Keivs un krievu sportists Vasīlijs Grjazins. Abi startēs ar pilnpiedziņas automašīnām.

Lai arī vienas ass piedziņas klasē notiek junioru ieskaite visas Latvijas rallija čempionāta sezonas garumā, rallijs Latvija 2010 atsevišķi izcels pēdējās sacīkstes ātrākos juniorus. Pērn, kas Junioru kauss tika izspēlēts tikai vienas ass piedziņas automašīnu grupā, par uzvarētāju kļuva Toms Keivs, kurš guva panākumu N3 klasē. Keivs aizstāvēs labākā rallija Latvija juniora godu arī šogad.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stiprais vējš un spēcīgās lietusgāzes, kas pārsteidza sportistus un rallija fanus ceļā uz testa ātrumposmu jeb tā dēvēto shakedown Kalvenē, ir novirzījies uz Latvijas austrumiem un ātruma festivālu ralliju KURZEME 2010 vairs netraucēs.

Kā vēsta jaunākās laika prognozes, būs skaista nedēļas nogale, ko lieliski varēs pavadīt Liepājā.

Ralliju Kurzeme 2010 var uzskatīt par atklātu, jo ceturtdienas pēcpusdienā liela daļa sportistu jau veica testa ātrumposmu Kalvenē. Lai gan dalība tajā nebija obligāta, tas jau parādīja, ka konkurence rallija favorītu vidū būs ļoti sīva. Atbilstoši shakedown rezultātiem, ātrākie šodien bijuši abi LMT Rallija komandas piloti Māris un Andis Neikšāni.

Ekipāža Māris Neikšāns/Raivis Jansons ātrumposmu veica 2 minūtēs un 53,39 sekundēs, savukārt Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals – 2 minūtēs un 53,99 sekundēs. Trešais ātrākais šodien bija Jānis Feldmanis/Anrijs Jesse, kura rezultāts ir 2 minūtes un 56,67 sekundes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Piektdienas intervija ar LMT Autosporta Akadēmijas vadītāju un dibinātāju Dainaru Dambergu

Lelde Petrāne, 21.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild autosporta projekta LMT Autosporta Akadēmija (SIA Baltic Motorsport promotion) vadītājs un dibinātājs Dainars Dambergs:

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Visu savas dzīves iepriekšējo laiku esmu bijis saistīts ar autosportu. No 18 gadu vecuma līdz 2010.gadam esmu piedalījies vairāk nekā 200 dažādās autosporta sacensībās, īpaši autorallijā. Pamatā esmu braucis par stūrmani kopā ar vairākiem pilotiem: Vilni Žimantu; Uģi Vītolu; Aivaru Laipnieku; Krišjāni Cauni un Ivaru Cauni. Visvairāk sacensību kopā aizvadīts ar Uldi Sesku, piedaloties arī dažādos ārzemju kausos un čempionātos. Padomju laikos tika izpildīti PSRS sporta meistara kritēriji.

Komentāri

Pievienot komentāru