Sākam biznesu: Iemīļotā koka mājiņa iemīļota arī pasaulē 

Bērnu mēbeļu ražotājs Iemīļotā koka mājiņa (SIA Beloved tree house) «laužas» eksporta tirgū.

Laura Mazbērziņa, 2019. gada 27. maijs plkst. 6:37

Zīmola mēbeles aizceļo uz Eiropu vai Ameriku, Latvijā paliek vien 10%. Pašlaik Iemīļotā koka mājiņa ir mazs ģimenes uzņēmums, kuru kopš 2018. gada maija attīsta Ieva Sīpola kopā ar vīru Rolandu. Uzņēmums piedāvā izgatavot dabīgā koka mēbeles bērniem, kuras atbilst Montesori pieejai. Kokmateriāli tiek iepirkti Latvijā.

Visvairāk – gultu modeļu

«Sākotnējo ideju par to, ko un kā vēlamies ražot, esam īstenojuši pilnībā. Izgatavojam dizaina mēbeles pēc individuāla pasūtījuma, un mūsu piedāvātais klāsts šobrīd ir diezgan plašs. Taču mums noteikti vēl ir, kur augt, un piedāvājums tikai paplašināsies. Taču uz savu mērķu izpildi vēl esam ceļā. Tā kā visu darām paši, tad arī mērķu sasniegšanas process ir pakāpenisks un sistemātisks – kamēr nav izpildīts viens uzdevums, nākamo izpildīt nav iespējams. Savukārt, tiklīdz viens mērķis ir sasniegts, tā sev izvirzām nākamo, uz ko tiekties. Šobrīd strādājam pie tā, lai pabeigtu biroju, foto telpu un nostabilizētu ikmēneša pārdošanas apjomu,» stāsta I. Sīpola. Plašākais ir gultiņu modeļu piedāvājums, jo tas ir arī pieprasītākais. Šobrīd piedāvājumā ir vairāk nekā 30 gultiņu modeļi, tomēr katru ir iespējams personalizēt, pielāgojot to klientu vēlmēm un gaumei. Taču ir izgatavotas arī citas tematiskas bērnu mēbeles, piemēram, bērnu darbagalds ar magnētisku tāfeli un ar roku apgleznotiem magnētiem, kā arī pilns guļamistabas mēbeļu komplekts. Uzņēmēja stāsta, ka strauji palielinās ražotāju skaits gan Latvijā, gan Eiropā, taču pārdošanā tiek piedāvāti vien pāris vienkāršu modeļu, kas pēc dizaina ir gandrīz vienādi. Tendence ir šos modeļus izgatavot pēc iespējas īsākā laika periodā un pārdot par salīdzinoši mazāku cenu.

Līdz šim kopā ar vīru abi ir ieguldījuši tikai savus privātos līdzekļus, uzņēmuma realizācijai ir ziedots pašu darbs, laiks un idejas, uzņemoties risku un atbildību un kļūstot no darba ņēmējiem par darba devējiem. Sīpolu ģimene paši rada dizainu produktiem un paši tos arī izgatavo, meklē sadarbības partnerus.

Daudz izaicinājumu

Nedz Ieva, nedz viņas vīrs ar kokapstrādi vai uzņēmējdarbību līdz šim nebija saistīti, taču, remontējot savu dzīvokli, vēlējās tajā radīt mājīgu auru un saglabāt dabīgus materiālus, tādēļ paši atjaunoja vecos koka logus un durvis, vecās koka brusas pārvērta jaunā virtuves darba virsmā. Tā arī nostiprinājās viņu mīlestība pret koku kā dabīgu un dzīvu materiālu, viņi saprata, ka vēlas ar to darboties arī turpmāk. «Arī no bērniem varam daudz ko mācīties, jo tie nemitīgi iedvesmo dzīvot brīvi – sapņot, fantazēt un izpausties visdažādākajos veidos. Tā arī nonācām līdz bērnu dizaina mēbeļu izgatavošanai, un šajā darbā varam neierobežoti izpausties – uzklausot vecāku vēlmes un nepieciešamības, izveidojam elegantu un vienlaikus praktisku dizainu, kurā, bērnu iedvesmoti, varam realizēt visdažādākos risinājumus,» pauž I. Sīpola.

Pirmais izaicinājums bija nodibināt pašiem savu uzņēmumu. Viņi nebija gaidījuši, ka valsts noteiktais nodokļu slogs būs tik liels, savukārt atbalsts jaunajiem uzņēmējiem – nekāds. Šobrīd nodokļu nomaksa veido uzņēmuma ikmēneša lielākos izdevumus. Vairāk brīvu līdzekļu ļautu optimizēt ražošanas procesu. Viņa teic, ka, attīstot ražošanu, būtu iespējams saīsināt izgatavošanas procesa ilgumu, kam savukārt nereti ir nozīme klientu acīs. Tā kā pārsvarā uzņēmums nodarbojas ar eksportu, katram pasūtījumam vēl jāpierēķina sūtīšanas un atmuitošanas laiks, kas nereti ir pat pāris nedēļu, ja klients ir no ASV, Kanādas, Austrālijas vai citas valsts ārpus Eiropas. «Negaidīts faktors izrādījās ļoti ciešā un arī negodīgā konkurence Latvijas ražotāju vidū, kas diemžēl met aizdomu ēnu arī uz citiem uzņēmumiem,» savās pārdomās dalās I. Sīpola.

Katra iepriekš nerealizēta klienta vēlme vai ideja ir aizraujošs process un nereti arī izaicinājums. Ja pasūtījums ir ļoti specifisks un apjomīgs, tā noformēšana var aizņemt pat ilgāk nekā mēnesi. Interesants ir ne tikai pats radīšanas process, bet arī gala rezultāts – ja tiek izgatavots jauns modelis, tiek izmantoti vēl nebijuši toņi vai dizaina elementi.

Pasaule iemīlējusi

Visas mēbeles tiek izgatavotas tikai pēc pasūtījuma, tādēļ pārdošanas platformas ir interneta veikali. Šobrīd vairums klientu ir vienā no lielākajām tirdzniecības platformām Etsy, taču ziņas par uzņēmumu ir atrodamas arī sociālajos tīklos, kur iespējams aplūkot visus izgatavotos mēbeļu modeļus. I. Sīpola stāsta, ka SIA nosaukums angļu valodā ir izvēlēts apzināti, jo, vēl tikai domājot par uzņēmuma dibināšanu, zinājuši, ka grib ar sevi iepazīstināt ne tikai Latvijas, bet arī pasaules tirgu. Iemīļotās koka mājiņas mēbeles aizceļo uz Eiropu vai Ameriku. Vislielākais pieprasījums mēbelēm ir Vācijā, Itālijā, Francijā, Lielbritānijā un Amerikā. Taču ir bijuši pasūtījumi arī no Izraēlas, Marokas, Apvienotajiem Arābu Emirātiem un Austrālijas. Uzņēmumam ir arī sadarbības partneris Zviedrijā, kas produkciju piedāvā Skandināvijas tirgū. Nākotnē uzņēmēji vēlas izlīdzināt un nostabilizēt ikmēneša pārdošanas apjomu, atrodot jaunas pārdošanas platformas un sadarbības partnerus. Viņi vēlas sevi vēl vairāk pierādīt Skandināvijas un ASV tirgū, taču tas ir izaicinājums, jo skandināvi ļoti atbalsta vietējo ražotāju produkciju, savukārt ASV klientiem nākas ļoti dārgi maksāt par preces sūtīšanu pāri okeānam.

I. Sīpola spriež, ka konkurence ir gan Latvijas, gan Eiropas, gan pasaules tirgū, taču nereti nākas sacensties arī ar neiedomājami zemas cenas produkciju, kāda ir iespējama tikai tad, ja piedāvājumā ir pāris modeļu un to izgatavošana ir nevis roku darbs, bet gan mehanizēta ražošana. Uzņēmuma produktu cena ir atkarīga no modeļa tehniskās sarežģītības, izmantoto materiālu daudzuma un izmēra. «Mūsu klienti pārsvarā ir no Eiropas un pasaules, Latvijas mazajam tirgum produkti ir salīdzinoši dārgi. Tie klienti, kas Latvijā izvēlas mūsu gatavotās mēbeles, pārsvarā ir no Rīgas vai Rīgas rajona. Lielākoties tie ir specpasūtījumi divstāvīgām gultām vai rotaļu namiņiem publiskajām bērnu spēļu istabām. Tā kā katra izgatavotā mēbele ir roku darbs, ikvienu modeli var pielāgot klienta vēlmēm un vajadzībām,» atklāj I. Sīpola.

Gatavi strādāt

Gada laikā Iemīļotā koka mājiņa ir pārdevusi nedaudz vairāk par 200 produktu un apgrozījums ir bijis aptuveni 100 tūkst. eiro. «Tā kā šis ir tikai mūsu pirmais gads uzņēmējdarbībā, grūti nosaukt vidējos rādītājus, jo katru mēnesi ir atšķirīgs pārdošanas apjoms. Pēc mūsu domām, biznesa specifikā galvenais uzdevums ir palielināt peļņu un kapitālu, taču uzņēmējdarbība ir cieši saistīta ar vēlmi un apņēmību pašiem smagi strādāt. Mēs ne tikai uzņemamies risku un atbildību par katru savu lēmumu, produktu un servisa kvalitāti, bet arī paši veicam visus darbus, kas saistīti ar pasūtījumu realizāciju, klientu apkalpošanu, mārketingu un citiem jautājumiem, kas saistīti ar uzņēmuma darbības nodrošināšanu,» sacīja I. Sīpola.

Kompānija savu darbību sāka divās istabās 30 m2 platībā. Augot pieprasījumam, drīz vien tajās kļuva par šauru. Bija nepieciešami jauni instrumenti, plašākas telpas to novietošanai, vairāk vietas materiāla glabāšanai un pašam darbam. Pārvākšanās posms uz jaunajām telpām bija ātrs, taču to iekārtošana joprojām nav beigusies. Šobrīd Iemīļotās koka mājiņas saimniekiem ir 100 m2 liela darbnīca Rīgas centrā, kurā tiek iekārtots arī birojs un fotostudija. Uzņēmēji stāsta, ka nākotnē vēlas optimizēt ražošanas procesu, un, lai to realizētu, rudenī plāno pieteikties biznesa inkubatorā.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2018. gada 20. marts plkst. 8:46

Skandināvu dizaina mājlietu un mēbeļu veikalā Mēbeļu bode steidzīgie kļūst lēnāki, bet...

2018. gada 16. marts plkst. 11:42

Mēbeļu eksporta ienākumu pieaugums ir bijis galvenais dzinējspēks nozares labākiem rādītājiem...

2018. gada 12. marts plkst. 7:55

Mīksto mēbeļu ražotājs SIA Sencis, veicot reorganizāciju, nodalījis tirdzniecību no ražošanas,...

2018. gada 14. februāris plkst. 8:11

SIA Mint Furniture ražo 70 dažādu nosaukumu mēbeles, sortiments nepārtraukti tiek paplašināts. Aptuveni 90% mēbeļu uzņēmums eksportē.

2016. gada 07. oktobris plkst. 12:07

«Esam traki un gatavi realizēt vēl trakākas gan savas, gan citu cilvēku...

Nepalaid garām

«Mēs pārejam uz iknedēļas drukātā izdevuma formātu. Izmaiņas Dienas Biznesā ir vajadzīgas....

SIA Marine Digital System mērķis ir automatizēt procesus ostās, jūrniecības pakalpojumos...

Darbu sākusi latviešu uzņēmēju dibināta nekustamo īpašumu aģentu platforma «Big Bang Realty»,...

Kompāniju pārņemšanas un apvienošanās (M&A) darījumu jomā lielu aktivitāti tuvākajā laikā...

Lūšu dravā viesos aicina tos, kuri vēlas ko vairāk uzzināt par bišu...

Par spīti lietotāju skaita sarukumam, sociālais tīkls draugiem.lv vēl joprojām ir pelņu...

No šīs sadaļas
2019. gada 29. maijs plkst. 8:06

Liepājniece Ilze Šupstika pamet labi atalgotu darbu, lai no sirds nodotos tam,...

2019. gada 21. maijs plkst. 6:40

Zīmola Twinkle Twinkle stāsts aizsācies pirms trīs gadiem ar pirmo radīto mugursomu...

2019. gada 14. maijs plkst. 13:04

Ilva Žaka kopā ar vīru Artūru radījuši mazo biznesu - svētku piekabi, kuru...

2019. gada 13. maijs plkst. 6:15

Pārņemot Honkongas saldo ēdienu tradīcijas, Santa Belte ar draugu Norbertu Zalpēteru izveidojuši...

2019. gada 08. maijs plkst. 8:15

Zīmola MadamPuzo īpašnieces Kazimieras Puzo pirmais produkts bija čili mērce Ugunīgā Čikitta,...

2019. gada 30. aprīlis plkst. 9:35

Rotu zīmols «Anita Sondore» 2015. un 2016. gadā konkursā «A' Design Award...

2019. gada 29. aprīlis plkst. 14:37

NicePlace TELPA K. Barona ielā 21A strādās līdz maija beigām, informē uzņēmums....

2019. gada 29. aprīlis plkst. 8:02

Kaņepju audzēšana un pārstrāde Latvijā un pasaulē uzņem apgriezienus....

2019. gada 25. aprīlis plkst. 6:38

Vēl tikai būdami vidusskolas eksāmenu priekšvakarā, trīs jaunieši neredzīgos ļaudis ieved mūsdienu...

2019. gada 19. aprīlis plkst. 9:21

Biznesa portāls db.lv viesojās SIA Kokradis ražotnē Jelgavā, lai vērotu, kā tiek...