Sākam biznesu: Kā deserts skolas ikdienā 

Sarežģītas lietas bērniem māca vienkārši un aizraujoši.

Ilze Šķietniece, speciāli DB, 13.6.2019

Elīna Lauberte (no labās) un Madara Šuste

Foto: Elza Zīverte

Prieks bērnu acīs bija viens no dzinuļiem, kas Elīnai Laubertei un Madarai Šustei lika izveidot biedrību STEM izglītības vēstniecība. Tā nodarbojas ar skolēnu izglītošanu četrās disciplīnās: zinātnē, tehnoloģijās, inženierzinātnēs un matemātikā. Viņas satikās 2016. gadā, darbojoties Zinātkāres centrā Zinoo Liepājā.

Prieks būt kopā ar bērniem

Doma par savu biedrību Madarai un Elīnai brieda jau ilgāku laiku. Taču, kad Zinoo nonāca Liepājas Izglītības pārvaldes pārziņā un nebija īstas skaidrības par nākotni, viņas nosprieda, ka ir īstais laiks pamest algotu darbu, lai sāktu ko savu. «Laika gaitā mēs jau bijām iemīlējušas šo procesu – būt kopā ar bērniem, redzēt vienkāršo, radošo veidu, kā lietas darīt, redzēt, ka viņiem sanāk, ka tas viņus aizrauj un iedvesmo,» stāsta Elīna.

Visu sākt darīt pašām nebija grūti, jo gadu gaitā jau bija uzkrāta pieredze. Balstoties uz iepriekš gūtajiem secinājumiem, kā darbības formu izvēlējās biedrību – šāds statuss ir arī Zinoo. «Man liekas, ka izglītības joma nav bizness, tāpēc neveidojām uzņēmumu,» pamato Elīna. «Mēs varam nopelnīt savai iztikai, domāt par attīstību, bet tik un tā šī vairāk ir sirdslieta.»

Turklāt biedrības statuss ļauj piesaistīt dažādu projektu līdzekļus. Piemēram, tagad, jūnija sākumā, Grobiņā notiek nedēļu ilga dienas nometne, kurai izdevās iegūt atbalstu pašvaldības rīkotā projektu konkursā. Līdz ar to vecākiem līdzmaksājums bija vien 60 eiro par piecām dienām. Tomēr galvenā STEM vēstniecības mērķauditorija ir bērni skolās. Vēl tiek organizētas radošās darbnīcas uzņēmumu, pašvaldību organizētos pasākumos, bet vasarā – nometnes un tematiskās dienas.

Pirms darbošanās Zinātkāres centrā Zinoo ne Elīnai, ne Madarai nebija pedagoģiskās izglītības. Tomēr, izrādot cieņu videi, kurā darbojas, Elīna izgāja pedagoģiskos kursus Liepājas Universitātē, bet Madara pērn sāka tur studijas un šogad iesaistījusies kustībā Iespējamā misija.

Visu rakstu lasiet 13. jūnija laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

No šīs sadaļas

Šobrīd Tooche darbnīcā mēnesī top 50 pāri apavu no ananasu ādas, laika...

Gadu gaitā attīstoties, zīmols DABA paplašinājies un ieguvis lielāku darbnīcu, kurā radīt...

Zīmola Divas pēdas apģērbi palīdz jaunajām māmiņām, arī barojot mazuli ar krūti,...

Pusotra gada laikā skolotāju skaits, kuri izmanto mūzikas mācību platformu Solfeg.io, pieaudzis...

Apvienojot spēkus, seši investori izveidojuši jaunu vegānisku produktu veikala un restorāna zīmolu...

Sociālais uzņēmums KK Original Design, kas ražo palīgierīces bērniem ar kustību traucējumiem,...

Liepājniece Ilze Šupstika pamet labi atalgotu darbu, lai no sirds nodotos tam,...

Bērnu mēbeļu ražotājs Iemīļotā koka mājiņa (SIA Beloved tree house) «laužas» eksporta...

«Vai tiešām mēs esam bijuši tādi noziedznieki, kurus bij jāiedzen stūrī ar...

Šonedēļ rubrikā «Kā top?» portāls Db.lv piedāvā aplūkot, kā Rīgā, ziedu galerijā «Elizete»...