Sākam biznesu: Ražot bez sirdsapziņas pārmetumiem 

Anetes Kalvānes mērķis ir sākt ražot Wrap it bišu vaska ietinamās drāniņas ēdiena uzglabāšanai dabai vēl draudzīgākā veidā – no organiskās kokvilnas, kā arī veiksmīgi noslēgt vegāniskos eksperimentus

Daiga Laukšteina, 14.5.2019
1/12

Foto: Ieva Leiniša/LETA

«Gribas ražot bez sirdsapziņas pārmetumiem,» iesāk Wrap it produkta radošā izpildītāja Anete Kalvāne. Viņai bija svarīgi aizrauties ar ideju, kuras drošības spilvens ir pārliecība par vajadzīgu produktu, kas nepiesārņo pasauli, un arī pats ražošanas process ir tīrais baudījums. Tie arī ir iemesli, kāpēc rūpals nav palicis tikai mājas līmenī, bet pārtapis par biznesa ideju. Turklāt dzīves ceļi viņu atgriezuši jau bērnudārza takās, kad ļoti patikuši rokdarbi, vien iziets līkums, iegūstot vēsturnieces diplomu.

Bezatkritumu kredo

Kolorītās Wrap it drāniņas top kopš pērnā gada rudens. A. Kalvāne uzsver, ka tas nav nekāds jaunatklājums, bet gan sens veids, kā uzglabāt ēdienu. «Zinājām, ka cilvēki tādas izgatavo arī mājas apstākļos un tas ir ļoti vienkārši, bet ne visiem tas patīk un padodas,» vērtē A. Kalvāne. Recepti gan neviens uz paplātes nepienesa, tā bija pašai jāuzmin. Tālab pirmie mēģinājumi ar gludekli uz dēļa bija laikietilpīgi. Tehnoloģija tika apgūta ātri. Kā smaida A. Kalvāne, internets parāda priekšā visu. Vien nācās izdomāt, kā darbu padarīt efektīvāku. Nu jau tiek izmantota sildvirsma, un drāniņa top piecu minūšu laikā. Lai nodrošinātu pirmo piedāvājumu draudzenes veikalam, kas atbalsta dzīvesveidu bez standarta iepakojuma, drāniņas tika darinātas teju divas dienas. Tagad tāds apjoms taptu pāris stundās. Pilnībā zem t.s. zero waste dzīvesveida divu mazu bērnu mamma A. Kalvāne parakstīties nevar, bet šis kredo viņai licis aizdomāties par planētas mantojumu nākamajām paaudzēm, kā arī nepirkt tik daudz dažādu lietu, mazāk patērēt.

Derēs arī vegāniem

Wrap it drāniņu izejvielas ir no biteniekiem iegādāts bišu vasks, priežu sveķu pulveris, kokosriekstu eļļa un Oeko-Tex kokvilnas audums ar dažādu dzīvespriecīgu, pašu izraudzītu apdruku. Galaprodukts ir dabīgs, elpojošs un antibakteriāls. Taču pats galvenais – alternatīva polietilēna plēvēm. Populārākais iesaiņojamais produkts ir siers, bet tādā drāniņā ietīt var gandrīz visu: maizi, zaļumus, dārzeņus, augļus, mīklu, kā arī pārtiku traukos. Varbūt nevajadzētu aizrauties ar aromātisku zivju un jēlas gaļas iesaiņošanu, kā arī ietinamo turēt karstumā, bet citādi materiāls ir noskalojams aukstā ūdenī un lietojams vairākkārt teju gadu, protams, atkarībā no intensitātes un produktiem.

Visu rakstu lasiet 14. maija laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

No šīs sadaļas

Liepājniece Ilze Šupstika pamet labi atalgotu darbu, lai no sirds nodotos tam,...

Bērnu mēbeļu ražotājs Iemīļotā koka mājiņa (SIA Beloved tree house) «laužas» eksporta...

Zīmola Twinkle Twinkle stāsts aizsācies pirms trīs gadiem ar pirmo radīto mugursomu...

Ilva Žaka kopā ar vīru Artūru radījuši mazo biznesu - svētku piekabi, kuru...

Pārņemot Honkongas saldo ēdienu tradīcijas, Santa Belte ar draugu Norbertu Zalpēteru izveidojuši...

Zīmola MadamPuzo īpašnieces Kazimieras Puzo pirmais produkts bija čili mērce Ugunīgā Čikitta,...

Rotu zīmols «Anita Sondore» 2015. un 2016. gadā konkursā «A' Design Award...

NicePlace TELPA K. Barona ielā 21A strādās līdz maija beigām, informē uzņēmums....

Kaņepju audzēšana un pārstrāde Latvijā un pasaulē uzņem apgriezienus....

Vēl tikai būdami vidusskolas eksāmenu priekšvakarā, trīs jaunieši neredzīgos ļaudis ieved mūsdienu...