Sekojot idejai: Kļuva neinteresanti

2018. gada 15. augusts plkst. 7:19
Autors: Anda Asere
Dalies ar šo rakstu

SIA Bright ir attīstījusies par pilna servisa digitālo aģentūru, lai gan 2011. gadā uzņēmums sāka ar virtuālo tūru izstrādi

Virtuālās tūres ir palikušas kā mazs papildpakalpojums, saka Zane Šneidere, SIA Bright līdzīpašniece.

Kādu laiku, izstrādājot tūres, komanda saprata, ka uzņēmuma grafiskie dizaineri un programmētāji var daudz vairāk. «Kļuva neinteresanti. Tas bija nišas produkts – lai gan mainījās telpas, ko fotografējām, tehnoloģija visu laiku bija viena un tā pati. Gribējās jaunus izaicinājumus, darīt kaut ko interesantāku, sarežģītāku,» atzīst Kaspars Bleikšs, SIA Bright līdzīpašnieks.

Reizēm viņi klientus pat atrunā no virtuālo tūru veidošanas, jo tagad daudz vairāk var pateikt ar video, turklāt to var izmantot ne vien mājaslapā, bet arī sociālajos tīklos, YouTube u.tml. «Vienu laiku virtuālās tūres bija modes kliedziens. Tagad tās vairs nav aktuālas. Ja runājam par tādu nišu kā dzīvokļu pārdošana vai īre, tad tur virtuālās tūres joprojām labi strādā. Citās jomās video ar labu scenāriju ir daudz iespaidīgāki,» vērtē Zane. Kaspars piebilst, ka tad, ja video skatītāju neaizrauj pirmajās piecās sekundēs, tālāk to neskatīsies. Viņiem bieži vien prasa piecu minūšu mārketinga video, un tad nākas ilgi skaidrot, ka mūsdienās viena minūte jau ir daudz. «Cilvēki novērtē savu laiku, ir nepacietīgi un nedaudz slinkāki, meklējot informāciju,» novērojis Kaspars. Lietotājam ir svarīgi saprast, kā rīkoties un cik daudz laika tas prasīs. Varbūt minūtes cilvēkam nav žēl, bet, ja būs jāveic daudzi un neskaidri soļi, viņš, iespējams, meklēs ko vienkāršāku, un mājaslapas īpašnieks šo potenciālo klientu būs zaudējis.

Izaicinājums – ikdiena

Lielākais izaicinājums šajā biznesā ir ikdienas darbs, kad klienti vēlas jaunu mājaslapu. «Bieži vien viņi tikai saka, ka vēlas kaut ko jaunu un iespaidīgu. Tajā brīdī mūsu pusē sākas izaicinājums, jo mums ir sarežģīts uzdevums – izstrādāt kaut ko unikālu, lai lapa atšķirtos no konkurentiem, būtu viegli pieejama klienta klientiem. Mūsu klients ir aizņemts ar savām lietām, un viņam visbiežāk nav ne tehnisko, ne arī lietojamības zināšanu par to, kā viņa nozarē lapā atrod informāciju. Galvenais, lai pasūtītājam patīk rezultāts, un vēl svarīgāk, lai tas patīk tā klientiem. Bieži vien klients vēlas tādu lapu, kas patīk viņam, piemēram, sarkanu krāsu un konkrētas bildes, bet mums jāpārliecina, ka lapa domāta klientiem un ka mērķis ir pārdot uzņēmuma produktus. Mēs piedāvājam dažādus pētījumus par esošo mājaslapu, lai parādītu, kas klientiem patīk, kā viņi to lieto,» stāsta Zane. Ja pasūtītājs nepiekrīt aģentūras piedāvājumam, Bright izpilda tā vēlmes, bet vēlreiz sazinās pēc kāda laika, parādot, kāds ieguvums biznesam varētu būt ar piemērotāku interneta vietni. «Esmu pārliecinājies, ka ir svarīgi iemantot klienta uzticību un ka mūs uzskata par profesionāļiem. Rezultāts vienmēr ir citādāks, ja sākumā klients stipri ierobežo. Katru projektu cenšamies uztvert kā jaunu izaicinājumu, tā ir interesantāk,» saka Kaspars.

Pirmajos gados uzņēmumam nācās uzrunāt potenciālos klientus un piedāvāt savus pakalpojumus, bet tagad tie paši viņus uzrunā. «Šobrīd ir tā, ka pēdējo gadu neesam aktīvi nodarbojušies ar pārdošanu,» saka Zane.

Visu rakstu Paplašina pakalpojumu portfeli lasiet 15. augusta laikrakstā Dienas Bizness.

Dalies ar šo rakstu