Mazais bizness

Sekojot idejai: Pārdzimst trīs frizētavu ķēdē

Anda Asere, 29.08.2018

Foto: Paula Čurkste/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

Pievienot komentāru

Skaistumkopšanas salons un lietotu apģērbu veikaliņš Mademoiselle pārdzimis trīs frizētavu ķēdē Misha the Barber.

Pirms astoņiem gadiem atvērtais salons Mademoiselle strādāja sešus gadus, līdz beidzās nomas līgums. «Tobrīd tas bija pasaules gals, jo telpas bija mīļas. Bija jautājums – ko darīt, turklāt tas notika tieši tad, kad man dzima otrais bērniņš. Viens no variantiem bija visu beigt un kļūt par mājsaimnieci. Tā bija diezgan reāla iespēja, bet laikam liktenis neļāva tam notikt. Strādājām pēdējo mēnesi, un vienā vakarā pamanīju paziņojumu, ka pāris mājas tālāk piedāvājumā ir telpas. Nākamajā dienā jau biju tikusi pie jaunām telpām,» stāsta Evija Kerija Erta, friziersalonu Misha the Barber (SIA Smart Concept) īpašniece.

Uzņēmējai bija skaidrs, ka uz jaunajām telpām netiks pārcelta iepriekšējā salona koncepcija ar cakām, rožu tapetēm un lietotu apģērbu tirdzniecību. No šī salona uzņēmēja bija nogurusi un vēlējās kaut ko jaunu. «Mademoiselle nosaukums mira kopā ar iepriekšējo koncepciju,» saka Evija Kerija. Viņa bija ievērojusi, ka trūkst frizētavu, kur aizvest mazuli. Tāpēc viens no jaunās frizētavas galvenajiem objektiem ir specializētais friziera krēsls auto izskatā bērnu apkalpošanai.

Taisot telpu remontu, bija nepieciešams izdomāt jaunu nosaukumu, jo no tā ir atkarīgs iekārtojums, izkārtnes, vizītkartes. Viņai bija dažādas idejas, kuras galu galā apstājās pie Evijas Kerijas tetovējuma – lācīša. Viņa jau dzīvoja ar jauno nosaukumu Pucētava Lācis, bet tieši tobrīd pavisam netālu atvērās kafejnīca Laacis. Liels bija izmisums, ko darīt ar jau iemīļoto nosaukumu, taču tad kāda kliente ieteica Misha the Barber. «Ar Misha esam kļuvuši mīļi arī krievu tautības klientiem, un tas ir starptautisks nosaukums, ko viegli var izrunāt arī ārzemnieki,» spriež Evija Kerija.

Ar laiku frizētava ieguva klientus, bet Evija Kerija ievēroja, ka daļa klientu nevēlas nākt sestdienā, jo vēlas izbaudīt apmeklējumu mierā un klusumā. «Es pati esmu māmiņa, un nav patīkami griezt vai krāsot matus bērnudārzā. Tā nav vienmēr, bet var gadīties,» viņa teic. Uzņēmēja sākusi apsvērt domu par pieaugušo salonu Pārdaugavā, jo šī apkārtne šobrīd attīstās, taču nekustamā īpašuma nomas cenas ir tādas pašas kā centrā, bet cilvēku plūsma – vairākas reizes mazāka. Tā viņa biznesa attīstībā nonāca Tērbatas ielā, kur sākums bijis grūts.

Evija Kerija to pat salīdzina ar ģimenes dzīvi – otra salona atvēršana ir tas pats, kas otrā bērna piedzimšana, t.i., mamma visu laiku jūtas vainīga, ka nākas atstāt novārtā pirmo bērnu. Nākas pieņemt, ka vairs nav iespējams turēt roku «uz pulsa» katrā sīkumā un dzīve piespiež uzticēties citiem. «Beidzot Tērbatas ielas salons ir nostabilizējies un varu tur nebūt visu laiku, un aizbraukt reizi nedēļā uz Avotu ielu. Dažreiz man joprojām uznāk sajūta, ka esmu pametusi novārtā otru frizētavu,» atklāj Evija Kerija.

Visu rakstu Lai nav vienalga lasiet trešdienas, 29.augusta laikrakstā Dienas Bizness!