Sekojot idejai: Purified plāno pašu spēkiem iegūt aktīvās vielas 

SIA Purified uztura bagātināju ražošanai no melnās šokolādes meklē iespējas pašu spēkiem izgatavot to vērtīgākās sastāvdaļas.

Kristīne Stepiņa, 2019. gada 04. marts plkst. 6:52

DB jau rakstīja (20.01.2016.), ka pirms četriem gadiem kardiologs Andrejs Ērglis kopā ar saviem dēliem Kristapu un Mārtiņu, uzņēmējiem Aivaru un Pēteri Žimantiem, sadarbībā ar zinātniekiem uz melnās šokolādes bāzes radīja vairākus uztura bagātinātājus, kurus ražo SIA Pure Chocolate. Pa šo laiku ir mainījies uzņēmuma īpašnieku sastāvs – 2017. gadā, investējot aptuveni 200 tūkstošus eiro, 21,6% kapitāla daļu ieguva investīciju fonds FlyCap Investment Fund. Pateicoties šim finansējumam, šī gada martā ir gaidāma zīmola restartēšana un veiktas iestrādnes, lai Latvijā varētu sākt dabīgo aktīvo izejvielu ražošanu.

Pārtop jaunā kvalitātē

Investīciju fonda FlyCap līdzekļi ieguldīti produktu portfeļa izstrādē un attīstībā, kā arī eksporta veicināšanā – uzņēmums piedalījās starptautiskajā izstādē Vita Food, kas notika Ženēvā (Šveicē), un saņēma piedāvājumu no Spānijas kompānijas Uriach realizēt uztura bagātinātājus, izmantojot viņu zīmolu Innovage, stāsta SIA Purified padomes priekšsēdētājs Kristaps Ērglis. Apjomi nav bijuši pārāk lieli – pārdoti 10 tūkstoši blisteru, taču gūta vērtīga pieredze produkcijas realizācijā ārvalstu tirgū. Šobrīd ir pabeigta uztura bagātinātāju vizuālā un saturiskā uzlabošana – tas tiek realizēts patērētājam ērtākā iepakojumā. Sākotnēji uztura bagātinātāji tika pildīti plastikāta plāksnītēs (koreksos), bet šobrīd tie, līdzīgi kā medikamenti, tiek ievietoti blisteros.

«Nedaudz ir mainīts produkta saturs, liekot lielāku akcentu uz garšu. Ir pievienota uzturvērtību tabula, kurā var redzēt, cik kaloriju tiek uzņemts, ēdot šādu šokolādi,» teic K. Ērglis. Šobrīd tiek ražoti trīs uztura bagātinātāji – sirds veselībai Cardio Chocolate, skaistumam Beauty Chocolate un figūrai Figure Chocolate. Tie tiek izplatīti Mēness aptieku tīklā, kā arī Lietuvas aptiekās, bet martā atsāksies produktu tirdzniecība internetā. «Nelieli apjomi ir aizceļojuši arī uz Ķīnu, šobrīd notiek sarunas par uzturu bagātinātāju eksportu uz Āzijas valstu tirgiem, piemēram, Malaiziju,» teic K. Ērglis. Viņš atzīst, ka, savukārt, uz Krievijas tirgu raugās pieasardzīgi. Tas ir saistīts ar šajā valstī salīdzinoši daudz sarežģītāko sertifikāciju un reģistrāciju, kā arī produkta cenu, kas Krievijas tirgum varētu būt pārāk augsta. Purified ir samazinājusi uzturu bagātinātāju cenu. «Šāds produkts nevar maksāt vairāk par 10 eiro, mūsu uztura bagātinātāji vienam mēnesim izmaksā no deviņiem līdz 10 eiro,» viņš informē.

Šobrīd jaunus uztura bagātinātājus uzņēmums neplāno ražot. «Negribam uzkāpt uz tā paša grābekļa, kā darbību sākot, kad produktu portfelī bija pat 15 dažādu produktu. Nebija ilgi jāgaida, kad tirgus izdarīja savas korekcijas, redzējām, ka populārākie ir līdzekļi sirdij, skaistumam un figūrai,» atzīst K. Ērglis. Viņaprāt, Purified uztura bagātinātājiem konkurentu tikpat kā neesot. Kembridžas zinātnieku izstrādātā skaistuma šokolāde Esthechoc varētu sacensties ar Beauty Chocolate, pārējiem produktiem alternatīvas eksporta tirgū īsti nav. Paredzēts uztura bagātinātājus tirgot arī speciālos stendos lielveikalos, skaistumkopšanas salonos un sporta klubos, kā arī citviet, kur apgrozās cilvēki, kuriem rūp veselīgs dzīvesveids.


Visu rakstu lasiet 4. marta laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Nepalaid garām

Alus pasaule ir daudz plašāka, nekā varētu iedomāties, stāsta šī dzēriena someljē...

SIA Rešetilovs aizvirzās no krīzes, ko uzņēmums savā 28 gadu pastāvēšanas laikā...

Nepilniem 40 000 mikrouzņēmuma nodokļa maksātājiem var nākties domāt par savu nākotni,...

Šefpavārs Maksims Cekots, atverot restorānu Max Cekot Kitchen Rīgā, Torņkalnā, kurā piedāvā...

Lai gan konkurence elektronikas mūzikas instrumentu ražošanas segmentā ik gadu saasinās, SIA...

No šīs sadaļas
2019. gada 20. marts plkst. 9:05

Spieķu darināšanai Siguldas apkārtnē ir vairāk nekā divsimt gadus sena vēsture. Spieķu...

2019. gada 13. marts plkst. 7:25

Pašmāju audzētie ziedi, kā arī citi augu produkti tiek piedāvāti arvien mazāk,...

2019. gada 05. marts plkst. 7:14

Jaunās māmiņas Aiga Ose un Kristīne Māla apvieno ideju ar drosmi, izveidojot...

2019. gada 28. februāris plkst. 11:55

E-mācību uzņēmums Intea vēlas panākt, ka Latvija ir e-mācību galvaspilsēta Eiropā...

2019. gada 27. februāris plkst. 6:28

Tiešsaistes valodu skola WebTeachers piedāvā apmācību video zvana formātā, netērējot laiku un...

2019. gada 25. februāris plkst. 8:43

Lai apmierinātu augošo pieprasījumu, eklērnīca Fat Cat ir pārcēlusi savu virtuvi no...

2019. gada 21. februāris plkst. 6:34

KateHaa rada bērnu mantas, kuru mērķis ir apvienot izklaidi un attīstības veicināšanu....

2019. gada 20. februāris plkst. 7:43

Igaunijas pierobežā latvieši no Austrālijas gatavojas ražot sidru ķīniešiem – tā vienā...

2019. gada 20. februāris plkst. 6:27

Jānis Plotnieks, Roberts Erdmanis un Edvards Rūdolfs Daniels ir apvienojuši spēkus, izveidojot...

2019. gada 19. februāris plkst. 6:27

Izmantojot Eiropas Savienības līdzekļus un savus ietaupījumus, Otaņķu ģimene Liepājas pierobežā...