Būve

SIA Rīgas tilti peļņa pērn samazinājusies par 43%

Gunta Kursiša, 21.12.2012

Jaunākais izdevums

Tiltu, tuneļu un krastmalu uzturētāja, būvnieka un projektētāja uzņēmuma Rīgas tilti peļņa pēc nodokļu nomaksas 2011. gadā sarukusi par 43%, liecina informācija Lursoft.

Pērn uzņēmums nopelnīja 147 tūkst. Ls, savukārt neto apgrozījums veidoja 6,8 milj. Ls, kas ir tikpat, cik 2010. gadā.

Šā gada 20. decembrī notikušas izmaiņas uzņēmuma valdē, tai pievienojoties SIA Rīgas tilti līdzīpašniekam Pāvelam Sidorovam, kuram pieder 0,65% uzņēmuma kapitāldaļu.

Pārējais uzņēmuma valdes sastāvs ir palicis nemainīgs – valdes priekšsēdētāja amatā turpina darboties Albins Jasaitis, tāpat amatus saglabājuši valdes locekļi Mārtinš Sproģis, Tatjana Romanova, Guntis Briedis un Sanita Andersone.

SIA Rīgas tilti kapitāldaļas pieder 38 uzņēmējiem. Lielāko daļu īpašneiki ir A. Jasaitis (20,4%), M. Sproģis (17,34%), T. Uliczka (14,5%) un E. M. Uliczka (14,5%).

SIA Rīgas tilti savu darbību uzsāka 1991. gadā, un uzņēmuma pamatkapitāls ir 265 tūkst. Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) pirmdien Ģenerālprokuratūrai nosūtījis krimināllietas materiālus kriminālvajāšanas sākšanai pret vienu Latvijā reģistrētu juridisku personu par iespējamu ārvalsts amatpersonas kukuļošanu, informēja birojā.

Lai arī KNAB neatklāj iesaistīto uzņēmumu, aģentūra LETA noskaidroja, ka tas ir AS "Latvijas tilti".

Biroja preses paziņojumā skaidrots, ka pērn 6.jūnijā KNAB ierosināja krimināllietu par iespējamu Krimināllikuma 323. panta noziedzīgu nodarījumu - kukuļošanu - pret juridisku personu, kuras interesēs tās pārstāvis īstenoja noziedzīgus nodarījumus. Krimināllietas materiāli satur informāciju, ka juridiskās personas pārstāvis 2016.gadā Lietuvas amatpersonai deva kukuļus vairāk nekā 10 000 eiro apmērā, lai amatpersona pieņem konkrētajam uzņēmumam labvēlīgus lēmumus.

KNAB preses paziņojumā arī citēta biroja priekšnieka vietniece izmeklēšanas darbību jautājumos Ineta Cīrule, kas uzsvērusi, ka Krimināllikums ar visu savu bardzību ļauj vērsties ne tikai pret fiziskām personām, kas iesaistās kukuļošanā, bet arī pret uzņēmumiem, kuru interesēs kukuļošana īstenota.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas teritorijā atrodas deviņi nevienai pašvaldības un valsts institūcijai nepiederoši gājēju tilti. Viens no šiem tiltiem drīzumā uz laiku tikšot slēgts.

Jau vēstīts, ka saņemto iedzīvotāju sūdzību dēļ Rīgas domē šodien bija sasaukta atbildīgo institūciju pārstāvju sanāksme, lai diskutētu par gājējiem paredzēto Rīgas gaisa pārvadu turpmāko apsaimniekošanu. Latvijas Televīzija aizvadītajā nedēļā ziņoja, ka lai gan cilvēki šādus gājēju pārvadus izmanto ikdienas gaidās, juridiski tie nevienam nepieder, kā rezultātā neviens arī nerūpējas par šo objektu tehnisko stāvokli.

Sanāksmē piedalījās Rīgas pilsētas būvvaldes, AS «Latvijas dzelzceļš» (LDz), AS «Rīgas siltums», pašvaldības uzņēmuma SIA «Rīgas ūdens», AS «Latvijas gāze», kā arī vairāku domes struktūrvienību pārstāvji.

Kopumā secināts, ka nevienam nepiederoši patlaban ir deviņi šādi gājēju tilti. Balstoties uz Rīgas būvvaldes atzinumu, vissliktākajā stāvoklī patlaban ir pārvads pār Zunda kanālu, kā rezultātā pašvaldība nolēmusi gājēju kustību uz tā slēgt. «Pārvads būs slēgts līdz brīdim, kad veiksim padziļinātu tā apsekošanu. Tad arī būs skaidrs - vai un cik lielas investīcijas tā atjaunošanai nepieciešamas. Varbūt tiltu atzīs par drošu,» žurnālistiem sacīja Rīgas domes priekšsēdētāja pienākumu izpildītājs Oļegs Burovs (GKR), norādot, ka vienlaikus nav skaidrs - kura institūcija uzņemsies šo pienākumu, jo komunikācijas tur ir gan «Rīgas siltumam», gan būs arī «Latvijas Gāzei».

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Lielākie tiltu būvniecības objekti šogad Latvijā

Laura Mazbērziņa, 06.09.2018

Tilts pār Daugavu uz Daugavpils apvedceļa (Kalkūnos). Izmaksas 1,38 miljoni eiro. Paredzams, ka būvdarbi notiks visu šī gada būvsezonu.

Foto: publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad valsts ceļu tīklā tiek pārbūvēti 8, bet atjaunoti 17 tilti, kā arī pārbūvētas trīs caurtekas, bet uz trim tiltiem tiek atjaunots brauktuves segums. Divi tilti, uz kuriem patlaban notiek aktīvi būvdarbi – pār Daugavu Daugavpils apvedceļā un pār Raunu uz vietējā ceļa Lodes stacija – Jaunrauna- Veselava (V296) tiks pabeigti nākamgad, informē Anna Kononova, VAS Latvijas valsts ceļi, Komunikācijas daļas vadītāja.

Lielākie tiltu būvniecības objekti vasts autoceļu tīklā šogad:

Tilts pār Daugavu uz Daugavpils apvedceļa (Kalkūnos). Izmaksas 1,38 miljoni eiro

Daugavpils apvedceļa (Kalkūni–Tilti) (A14) 12,97. kilometrā ir sākta tilta pār Daugavu atjaunošana. Tiltam tiks pilnībā nomainīta brauktuve un attīrītas no rūsas un nokrāsotas četras metāla kopņu konstrukcijas, kā arī ieklāta jauna hidroizolācija. Tilta garums ir 312,8 metri un krāsojamā platība vien ir 12 275 kvadrātmetri. Kopš uzbūvēšanas 1967. gadā tiltam ir atjaunots vien asfalta segums. Pašreiz notiek segas demontāža tilta labajai brauktuvei, satiksme pār tiltu ir reversīva, tā tiek regulēta ar luksoforu un ir noteikts ātruma ierobežojums 70, 50 un 30 km/h. Vienlaikus tiek būvēts pagaidu apbraucamais tilts. Būvdarbus veic SIA «Rīgas tilti», to līgumcena ir 1,38 miljoni eiro (ar PVN). Paredzams, ka būvdarbi notiks visu šī gada būvsezonu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Dome pieņem Latvijas tiltu dāvinājumu 40 tūkstošu vērtībā

Gunta Kursiša, 06.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas dome pieņēmusi uzņēmuma Latvijas Tilti dāvinājumu - turpmāk diennakts tumšajās stundās Rīgā tiks izgaismoti Vanšu tilta piloni un vantis. Apgaismojumu nodrošinās 28 jauni prožektori, kuru kopējās izmaksas pārsniedz 41 tūkstoti Ls.

Paredzēts, ka projekts būs tehniskā kārtībā šā gada 17. novembrī.

Projektu «Vanšu tilta gaismas stīgas» Rīgas pilsētai holdinga LNK Group uzņēmums a/s Latvijas Tilti pasniegs kā dāvanu savā 70 gadu jubilejā.

Par tilta apgaismošanas ierīkošanu maksās uzņēmums, bet turpmāk Rīgas pašvaldības ziņā būs elektrības rēķinu (ap 1200 Ls mēnesī) un prožektoru maiņas izmaksas, norādīja Rīgas mērs Nils Ušakovs. Latvijas Tilti dāvinājumu pieņems Rīgas pašvaldības aģentūra Rīgas gaisma, kas piedalīsies iekārtu montāžas darbos un pieslēgs prožektorus ielu apgaismojuma elektriskajam tīklam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Rīgas tilti apgrozījumu cer kāpināt līdz astoņiem miljoniem latu

Žanete Hāka, 20.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā SIA Rīgas tilti apgrozījums palielinājies par 10,49% līdz 7,57 miljoniem latu, liecina Lursoft dati.

Pārskata gadu uzņēmums noslēdzis ar 39,26 tūkstošu latu peļņu.

Pērn SIA Rīgas tilti pabeidzis darbu pie vairākiem nozīmīgiem objektiem, tostarp Kr.Valdemāra ielas un Kronvalda bulvāra krustojuma tramvaja sliežu rekonstrukcijas, autoceļa A5 Rīgas apvedceļa (Salaspils-Babīte) būvju rekonstrukcijas u.c., kā arī uzsācis darbu pie septiņiem jauniem objektiem – jaunas tramvaju līnijas izbūves Liepājā ar pasūtītāju SIA ražošanas firma Transceltnieks, Daugavpils pilsētas tramvaju līniju renovācijas, autoceļa E22 posma P32-Viskaļi-Koknese rekonstrukcijas u.c.

Šajā gadā kā galveno darbības mērķi SIA Rīgas tilti izvirzījis aktīvu piedalīšanos konkursos par pasūtījumu saņemšanu, lai apgrozījums sasniegtu vismaz astoņus miljonus latu, kā arī darbu pie rūpīgas ražošanas izmaksu analīzes, lai uzņēmumam nerastos zaudējumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

KNAB sācis kriminālprocesu par Rīgas domes Satiksmes departamenta iepirkumu; veiktas vairāk nekā 20 kratīšanas

LETA, 17.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) vakar sācis kriminālprocesu par Rīgas domes Satiksmes departamenta iepirkumu būvniecības jomā, šodien preses konferencē pavēstīja KNAB vadītājs Jaroslavs Streļčenoks.

Viņš informēja, ka kriminālprocess ir saistīts ar iepriekš Lietuvā sākto kriminālprocesu, kurā kukuli devis kāds Latvijas uzņēmējs.

LETA jau ziņoja, ka kompānijas Latvijas tilti valdes priekšsēdētājs Genādijs Kamkalovs tiek turēts aizdomās par kukuļa došanu Klaipēdas valsts jūras ostas direkcijas infrastruktūras direktoram Ģediminam Zumaram par firmai finansiāli izdevīgu lēmumu pieņemšanu. Abas amatpersonas ceturtdien aizturētas. Latvijā aizturēti vēl seši Latvijas tiltu darbinieki.

Kā šodien preses konferencē sacīja Streļčenoks, sadarbībā ar Lietuvas īpašas izmeklēšanas dienestu ilgstošā laika periodā, operatīvās darbības iegūstot informāciju, tika sākti divi kriminālprocesi. Viens kriminālprocess sākts Lietuvā, tajā iesaistīta Lietuvas amatpersona un Latvijas uzņēmējs. Otrs kriminālprocess sākts Latvijā vakar, 16.jūnijā, veicot virkni procesuālo darbību, vairāk nekā 20 kratīšanu, izņemot datortehniku, telefonus un naudas līdzekļus vairāk nekā 300 000 eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Grifs AG lūdz Rīgas domei godīgus konkursus, lai nerastos aizdomas par korupciju

Gunta Kursiša, 25.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrs lielākais apsardzes uzņēmums Latvijā Grifs AG aicinājis Rīgas domi turpmāk iepirkumos ievērot godīgas konkurences principus, kas nerada aizdomas par korupcijas riskiem pašvaldībā.

Tāpat Grifs AG pieprasījis atsaukt Rīgas tiltu paziņojumus, kuros norādīts, ka SIA Rīgas tilti aicinājusi četrus lielākos drošības nozares uzņēmums iesniegt savu piedāvājumu Vanšu tilta apsargāšanā.

Šis drošības biznesa uzņēmuma Grifs AG paziņojums saistīts ar radušos neizpratni par pašvaldības kompānijas Rīgas tilti publiskajiem paziņojumiem, ka ceļu būves kompānija meklē Vanšu tilta apsardzes nodrošinājumu, jo uzņēmums solīto uzaicinājumu iesniegt savu cenu piedāvājumu nav saņēmis.

Uzņēmums Rīgas tilti paziņojis, ka ir nosūtījis četrām lielākajām apsardzes firmām lūgumu sniegt savus piedāvājumus par Vanšu tilta apsardzes nodrošinājumu. Uzņēmuma Grifs AG vadība apstiprina, ka uzņēmums nav saņēmis uzaicinājumu sniegt cenu piedāvājumu par tilta apsardzes nodrošināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Turlais: tilta vanšu sargāšana jāuztic profesionāļiem

Gunta Kursiša, 25.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Svarīgāko pilsētas infrastruktūras objektu sargāšana jāuztic profesionālām apsardzes firmām – par apsardzes nodrošināšanu būtu arī jāizsludina konkurss, tiekoties ar SIA Rīgas tilti un Pašvaldības policijas vadītājiem, norādīja Drošības, kārtības un korupcijas novēršanas jautājumu komitejas priekšsēdētājs Dainis Turlais.

«Nopietnajām firmām ir viss nepieciešamais, lai šo kontroli nodrošinātu, un, manuprāt, ir jāizsludina konkurss, kura uzvarētājam būs jāuzņemas atbildība pār tilta un tā konstrukciju apsardzi», sacīja D.Turlais, norādot, ka «atgadījumi uz Vanšu tilta lika pievērsties kontroles problēmai pār tur notiekošo». Satiksmes departaments, kura valdījumā atrodas transporta infrastruktūra, noslēdzis līgumu ar SIA Rīgas tilti par tiltu, krastmalu, ceļa pārvadu un tuneļu uzturēšanu, taču ne par to apsardzi, viņš norādīja.

Jāatgādina, ka patlaban Vanšu tilta vantis apsargā SIA Rīgas tilti. Kā iepriekš sarunā ar Db.lv norādīja RD pārstāve Una Ahuna-Ozola, Rīgas tilti apsver iespēju tilta apsargāšanā piesaistīt kādu apsardzes firmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Baltijas birža

Latvijas tilti peļņa sarukusi par 63%

Jānis Šķupelis, 31.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Latvijas tilti šā gada pirmā ceturkšņa peļņa bijusi 58,9 tūkst. latu apmērā, kas ir par 63% mazāk nekā attiecīgajā periodā pērn, liecina uzņēmuma nerevidētais pārskats NASDAQ OMX Riga biržā.

Savukārt uzņēmuma apgrozījums pirmajā ceturksnī sarucis par 2% līdz 2,973 milj. Ls.

Uzņēmuma valde informē, ka šā gada pirmajā ceturksnī liela uzmanība tikusi pievērsta iepirkto materiālu cenu analīzei un būvniecības tehnikas un mehānismu nomai. Veikti arī darbu optimizācijas un ražīguma palielināšanas pasākumi. «Turpinās darbi Klaipēdas jūras ostā , Kravu-pasažieru termināla Nr.80, 81 būvniecība un darbi objektā «Minerālmēslu īslaicīgas glabāšanas un pārkraušanas komplekss Rīgas brīvostā, Kundziņsalā» un «Beramkravu pārkraušanas termināls Rīgas brīvostas teritorijā, Kundziņsalā». Latvijas tilti kā galvenais partneris kopā ar Lietuvas kompāniju Kauno keliai, turpina būvniecības darbus Geležinio Vilko ielas rekonstrukcijā no A.Goštauto ielas līdz M.K.Čiurlionio ielai Viļņā, Lietuvā. Ir uzsākti būvdarbi objektā «Ventspils brīvostas 1.muliņa demontāža, Ventspilī»,» paziņojumā Rīgas biržai klāsta Latvijas tilti valde.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Uz Augusta Deglava tilta un Vanšu tilta sola ierīkot velojoslas

LETA, 04.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Augusta Deglava tilta un Vanšu tilta tiks ierīkotas velojoslas, otrdien žurnālistiem norādīja Rīgas mērs Nils Ušakovs (S).

Ušakovs un Rīgas domes Satiksmes departamenta vadība šodien apsekoja Augusta Deglava tilta pārbūves darbus. Pārbūvi par 4,27 miljoniem eiro veic AS «Kauno tiltai». Šoruden uzņēmums apņēmies sakārtot to tilta daļu, kas saistīta ar ietvju un velojoslu izbūvi, bet pavasarī - turpināt braucamās daļas pārbūvi. Ja laikapstākļi būs labvēlīgi, transporta joslas sāks pārbūvēt jau šogad.

Patlaban no veicamo darbu apjoma ir izpildīti aptuveni 25%. Kopumā objektam paredzēts veikt pārvada laidumu un balstu konstrukciju remontu, jaunu deformācijas šuvju izbūvi, jaunu drošības barjeru un ietvju margu konstrukciju izbūvi uz pārvada, vājstrāvas tīklu un apgaismojuma pārbūvi, kā arī braucamās daļas atjaunošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 126 Rīgas tiltiem, pārvadiem, estakādēm un tuneļiem sliktā stāvoklī patlaban ir viens, 99 apmierinošā, 25 labā, bet tikai viens teicamā stāvoklī, aģentūrai LETA skaidroja Rīgas domes Satiksmes departamentā.

Balstoties uz šo objektu stāvokļa novērtējumu galvenajās inspekcijās, kas notiek reizi piecos gados, sliktā stāvoklīpatlaban ir tikai satiksmes pārvads pār dzelzceļu pie Brasas stacijas. Departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola aģentūrai LETA norādīja, ka šobrīd ir izsludināts iepirkums par pārvada pārbūves būvdarbiem.

Savukārt kā apmierinošs novērtēts 99 Rīgas tiltu un pārvadu stāvoklis. Kā skaidroja departamentā, «apmierinošs» nozīmē to, ka tilta stāvoklis no nestspējas viedokļa ir drošs, bet tā ilgmūžības saglabāšanai jānovērš konstatētie defekti. Tāpēc atsevišķiem objektiem, kuru stāvoklis ir apmierinošs, patlaban tiek izstrādāti atjaunošanas būvprojekti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzies Rīgas domes Satiksmes departamenta izsludinātais iepirkums par Rīgas transporta būvju ikdienas uzturēšanu no 2015. gada līdz 2019.gadam, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

Iepirkuma procedūras veids ir sarunu procedūra, iepriekš publicējot paziņojumu par līgumu, un izvēlēts piedāvājums ar viszemāko cenu.

Līgums sadalīts vairākās daļās. Pirmajā daļā – par transporta būvju uzturēšanu Daugavas labajā krastā Rīgā no 2015.gada līdz 2019.gadam uzvarējusi piegādātāju apvienība AS Ceļu pārvalde, SIA Pilsētas EKO Serviss, SIA Rīgas tilti, kuru piedāvātā līgumcena ir 81,6 miljoni eiro.

Otrā līguma daļa ir par transporta būvju uzturēšana Daugavas kreisajā krastā Rīgā no 2015.gada līdz 2019.gadam. Tajā uzvarējusi piegādātāju apvienība AS Ceļu pārvalde, SIA Rīgas tilti, SIA Roadeks. Pretendenta piedāvātā līgumcena ir 42,5 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima ceturtdien vakarā pirmajā lasījumā atbalstīja Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) sagatavoto likumprojektu par Rīgas domes atlaišanu.

Par likumprojektu nobalsoja 53 deputāti, savukārt pret bija 40 deputāti.

Kā jau iepriekš bija pauduši, pret likumprojektu balsoja vairākums no "KPV LV" deputātiem. Savukārt par Rīgas domes atlaišanu nobalsoja arī viens no aktīvākajiem koalīcijas kritiķiem, parlamenta deputāts Aldis Gobzems, kurš gan arī kritizēja likumdošanas procesu šajā jautājumā.

Priekšlikumu iesniegšanas termiņš likumprojekta galīgajam lasījumam noteikts 3.janvāris un izskatīšana Saeimas sēdē noteikta 16.janvārī.

Deputātu vairākums tāpat piekrita likumprojektu noteikt par steidzamu, tādējādi tas tiks skatīts divos nevis trīs lasījumos.

Debates par Rīgas domes atlaišanas likumprojektu ilga aptuveni trīs stundas, opozīcijas deputātiem asi kritizējot koalīcijas vēlmi pēc iespējas ātrāk panākt likumprojekta izskatīšanu un pašvaldības atlaišanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Pirmais ceļš par privātu naudu būs

Zane Atlāce - Bistere, 12.08.2020

Braucējiem, kuri ikdienā izmanto Bauskas šosejas sākuma posmu no Rīgas līdz Ķekavas aplim uz Rīgas apvedceļa, tuvāko trīs gadu laikā dzīve kļūs daudz komfortablāka.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdība 11.augustā atbalstīja Ķekavas apvedceļa būvniecību kā pirmo nozīmīgo industriālo publiskās un privātās partnerības (PPP) projektu Baltijā, kas tiks īstenots pēc "projektē-būvē-uzturi-finansē" modeļa.

Atbilstoši Ministru kabineta lēmumam par ilgtermiņa saistību uzņemšanos projekta īstenošanai, varēs noslēgties iepirkuma procedūra, kuras rezultātā Iepirkuma komisija piešķirs izvēlētajam privātajam partnerim tiesības slēgt PPP līgumu.

Publiskais partneris šajā projektā būs valsts Satiksmes ministrijas personā, kuras vārdā projektu īsteno VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC). Privātais partneris - publiskā iepirkuma rezultātā izvēlētais privātais uzņēmējs.

"Valdības lēmums tiešām ir vēsturisks Latvijas autoceļu būvniecībai, jo tas paver pavisam jaunu lappusi nozares attīstībā," uzsver VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) valdes loceklis Mārtiņš Lazdovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Eksperts: Mēs pārāk ātri aizmirstam traģēdijas

Biznesa augstskolas «Turība» studiju programmas «Organizācijas drošība» direktors Vilnis Veinbergs, 25.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja reiz kādai no amatpersonām ir aizdomas, ka Deglava tilts varētu būt bīstams, tas ir jāņem vērā. Uzskatu, ka Valsts policijas priekšnieka Inta Ķuža lēmums slēgt tiltu līdz Būvniecības valsts kontroles birojs sniegs savu atzinumu par tā stāvokli, ir pareizs.

Viņš ir augstākās raudzes profesionālis policijas darbā, turklāt pamatoti norāda, ka drošība ir svarīgāka par īslaicīgām neērtībām. Jau 2011. gadā medijos tika vēstīts, ka 100 Latvijas tilti atrodas kritiskā stāvoklī, trešdaļai nepieciešams kapitālais remonts. Tolaik eksperti pauda, ka, ja tos nesāks kapitāli pārbūvēt jau tūlīt pat, pēc diviem gadiem daudzi no šiem tiltiem būs jāslēdz ciet un jādomā par apvedceļiem. Šobrīd ir pagājuši vairāk nekā divi gadi un mēs saskaramies ar prognozēto.

Jāapzinās, ka tilti nav vienkārši pilsētvides sastāvdaļas – tie ir arī stratēģiski un militāri būtiski objekti, un ārkārtas situācijās to stāvoklis var būt izšķirošs. Mēs pārāk ātri aizmirstam traģēdijas, kas radušās tieši dažādu būvju sliktā vai neatbilstošā tehniskā stāvokļa dēļ. Tilti ir jāremontē pirms tie sabrūk. Domāju, liela daļa nemaz neapzinās, kādas sekas var radīt tilta brukšana. Piemēram, gadījumā, ja tilts vai tā daļa uzkrīt bīstamai kravai, kas tiek transportēta zem tilta, tā būtu traģēdija, nevis ar desmit upuriem, bet tūkstošiem, jo apkārt ir dzīvojamie rajoni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilnsabiedrība LNK Industries Group vakar pēcpusdienā noslēgusi līgumu ar Rīgas domes Satiksmes departamentu par Salu tilta renovāciju, kas ļaus uzņēmumam uzsākt atjaunošanas darbus, informēja būvnieka pārstāve Sandra Biseniece.

Ņemot vērā Salu tilta nozīmi satiksmes organizācijā Rīgā, darbi tiek plānoti tā, lai radītu pēc iespējas mazākus satiksmes traucējumus. Tilta renovācija tiks sākta ar divu vidējo braukšanas joslu atjaunošanu, malējās joslas atstājot atvērtas satiksmei, norāda uzņēmums.

Paredzēts, ka projekts tiks pabeigts 17 mēnešu laikā. Noslēgtā līguma summa ir aptuveni 8,7 milj. EUR bez PVN.

Renovācijas projekts paredz lielā un mazā tilta pār Daugavu brauktuvju demontāžu, esošo barjeru, tekņu, ietvju un margu demontāžu, hidroizolācijas un asfalta segas atjaunošanu, kā arī tilta apakšējā līmenī esošās gājēju un velosipēdistu zonas sakārtošanu un citus darbus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

AB dambja labiekārtošanas izmaksas prognozē 400 tūkst. Ls apmērā

LETA, 27.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Pārdaugavas izpilddirekcija Rīgas domē iesniegusi izvērtēšanai un izskatīšanai steidzamā kārtā projekta pieteikumu par AB dambja teritorijas labiekārtošanu, kura kopējās izmaksas tiek lēstas ap 400 tūkst. latu.

Brauktuves un gājēju ietves seguma atjaunošanai plānoti 167 804 lati, apgaismojuma ierīkošanai - 157 502 lati, video novērošanas kameru ierīkošanai - 26 tūkst. latu, soliņu ierīkošanai - 3180 lati, bet bērnu rotaļu konstrukciju ierīkošanai - 40 253 lati.

Projekta kopējās izmaksas plānotas 394 661 lata apmērā, un to plānots īstenot līdz šā gada oktobra beigām. Pārdaugavas izpilddirektora pienākumu izpildītājs Valērijs Koķis gan nevarēja precizēt, vai šajā summā iekļauts arī pievienotās vērtības nodoklis, jo projektu izstrādājis izpilddirektors, kurš atrodas atvaļinājumā.

Finansējumu šim projektam Rīgas Pārdaugavas izpilddirekcija vēlas lūgt no Rīgas pilsētas infrastruktūras fonda. Jautājums trešdien, 8. augustā, tiks skatīts Pilsētas attīstības komitejā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināta - Bedres uz Salu tilta labotas visu nakti; lāpīšana tuvojas beigām

Dienas Bizness, 31.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bedres uz Salu tilta labotas visu nakti un patlaban tās ir aizlāpītas 90m2 platībā. Satiksme normālā ātrumā tikšot atjaunota tad, kad bedres būs aizlāpītas un šis process jau tuvojoties beigām, Db.lv uzzināja Rīgas Domes (RD) Satiksmes departamentā.

[Papildināts viss teksts]

Patlaban uz Salu tilta kompleksa estakādes pār Bieķeņgrāvi noteikts atļautā ātruma ierobežojums līdz 30 km/h, informē departaments. Braukšanas ātruma ierobežojums noteikts ar saistībā ar satiksmei bīstamām bedrēm, kas uz estakādes veidojušās straujas gaisa temperatūras maiņas ietekmē.

Lai veiktu avārijas bedru labošanu, uz Salu tilta kompleksa estakādes pār Bieķēngrāvi slēgta transportlīdzekļu kustība vidējā braukšanas joslā Jūrmalas virzienā un labajā malējā joslā pilsētas centra virzienā. Satiksmes ierobežojumi tiks atcelti pabeidzot avārijas bedru remontu.

RD norāda, ka Satiksmes departaments uzdevis SIA Rīgas tilti nodrošināt diennakts Salu tilta brauktuves kontroli, lai nekavējoties uzsāktu satiksmes drošībai bīstamo avārijas bedru remontu. Satiksmes departaments informēs par noteiktā braukšanas ātruma ierobežojuma atcelšanu. Tāpat pastiprināta novērošana uzsākta arī uz K. Ulmaņa gatves pārvada, Mūkusalas rotācijas apļa, Vanšu tilta nobrauktuvēm un citviet. Kopumā uz janvāri Rīgā bija aizlāpītas bedres 2351m2 platībā, lielākoties Latgales un Zemgales priekšpilsētās, informēja departaments.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Salu tiltu sola rekonstruēt 2,5 reizes lētāk nekā aplēsusi pašvaldība

Lāsma Vaivare, 30.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

21,3 milj. eiro – ar šādu summu diviem gadiem, kamēr tiks rekonstruēts Salu tilts, rēķinājās Rīgas dome. Konkursa rezultāti nesa pārsteigumu – pilnsabiedrība LNK Industries Group apņēmusies darbu paveikt par 8,74 milj. eiro, kas ir gandrīz 2,5 reizes mazāka summa.

Tā ir tirgus cena, līdzīgas piedāvāja arī citi konkursa pretendenti – īss ir uzņēmuma vadības komentārs uz DB jautājumu, kādēļ piedāvātā cena ir tik zema. Plašākus komentārus uzņēmums gatavs sniegt pēc līguma parakstīšanas ar pašvaldību. Kad tas varētu notikt, vēl ir pāragri spriest, jo pārējiem pretendentiem vēl līdz jūnija sākumam ir iespējams konkursa rezultātus apstrīdēt. Rīgas domes Satiksmes departamentā gan cer, ka tas nenotiks, jo pašvaldība negrib vilcināties ar būvdarbu sākšanu. Jāatgādina, ka ieilga jau pats konkurss, kas februārī tika pārtraukts un izsludināts atkārtoti.

Mēģina nodrošināties

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vanšu tilta kāpņu atjaunošana izmaksās 375 619 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa, liecina elektroniskajā iepirkumu sistēmā atrodamā informācija.

Rīgas domes Satiksmes departamenta iepirkuma ziņojumā norādīts, ka konkursā bija pieteikušies divi pretendenti - SIA «Rīgas tilti», kas piedāvāja darbu veikt par 375 619 eiro, un SIA «Tilts», kuru piedāvājums bija 409 293 eiro.

Par uzvarētāju iepirkumā atzīts SIA «Rīgas tilti», jo viņu piedāvājums bijis saimnieciski izdevīgākais.

Iepriekš departamenta eksperti gan lēsa, ka kāpņu pārbūve varētu izmaksāt ap 100 000 eiro.

Pērn pavasarī Vanšu tiltam daļēji nobruka ar vienām kāpnēm saistītās konstrukcijas. Konstrukcijas nobruka pie kāpnēm, kas no Vanšu tilta ved lejā uz 11.novembra krastmalu.

Kopš 2018.gada marta tilta kāpnes Daugavas labajā krastā ir slēgtas, vienlaikus daļēji ierobežojot arī gājēju plūsmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trīs gadu laikā, kopš Rīgas domē pie varas ir Saskaņas centra un agrākās LPP/LC, tagad Gods kalpot Rīgai! koalīcija, ielas un ceļi nav bijusi tās prioritāte, vakar žurnālistiem publiski atzina Rīgas mērs Nils Ušakovs. Tagad, kad skolu un bērnudārzu remonti lielākoties pabeigti, satiksmes infrastruktūrai pievērsīs lielāku uzmanību, vēsta laikraksts Diena.

Cerēt uz lielāku finansējumu beidzot varot arī tilti un pārvadi.

Vissliktākajā stāvoklī šobrīd esot K. Ulmaņa gatves pārvads. Par tā problēmām speciālisti zināja jau sen, tomēr jūnija beigās izskanējusī informācija, ka atsevišķi elementi ir avārijas stāvoklī, radīja bažas, vai pār tiltu vispār braukt ir droši, un speciālisti joprojām situāciju vērtē kā kritisku. Bīstamas situācijas uz pārvada izveidojušās vairākkārt, piemēram, pērn septembrī sabruka laiduma sijas plātne, izveidojot palielu bedri, un šāda pati situācija izveidojās arī šogad, atgādina laikraksts.

RD Satiksmes departamenta Satiksmes organizācijas un kustības drošības nodaļas vadītājs Tālivaldis Vectirāns sacījis, ka tik traki neesot, tomēr ļoti drīz remonts būs nepieciešams. Pārvads ir būvēts 1982. gadā un kopš tā laika kapitālais remonts tam nav veikts. Lielākos darbus veiks nākamgad, šogad budžeta grozījumu ietvaros piešķīra Ls 15 000 asfaltbetona seguma remontam un balstu betonēšanai. Pagaidu drošības pasākumi uz pārvada ir ātruma ierobežojums līdz 40 km/h, kā arī aizliegums pārvadu izmantot transportlīdzekļiem, kuru faktiskā masa pārsniedz 30 tonnas un ass slodze pārsniedz 6 tonnas. Tiem nāksies braukt palielu gabalu apkārt pa autoceļu A5. Jau pirms desmit gadiem SIA Inženierbūve veica speciālo inspekciju un ieteica veikt pārvada remontu divu gadu laikā, bet tehniskā projekta izstrādei naudu piešķīra tikai 2008. gadā. Projekta derīguma termiņš ir pagarināts līdz 2013. gada maijam, un amatpersonas sola darbus līdz tam laikam uzsākt. Aprēķini liecina, ka vajadzēs ap 4,5 miljonus latu, raksta Diena.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināts: Ķīpsaliešiem mērs pilns - aicina amatpersonas uz dialogu

Gunta Kursiša, Lelde Petrāne, 14.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biedrība Ķīpsalas pilsoņi nolēmusi aicināt Rīgas domi un Rīgas Brīvostas pārvaldi uz dialogu par Ķīpsalas attīstības problemātiku. Vietējo iedzīvotāju neapmierinātību raisījusi plānotā apkārtnes attīstība, satiksmes problēmas un nesakārtotā vide.

Viena no aktuālākajām problēmām Ķīpsalā esot nesen Rīgas Brīvostas pārvaldes izveidotais jahtu piestātnes komplekss. Kā paredz jahtu piestātnes kompleksa attīstības plāns, tajā tiks uzņemtas gan atsevišķas tūristu jahtas, gan starptautiskās buru kuģu regates, norāda iedzīvotāji. Rīgas Brīvosta gan neesot ņēmusi vērā, ka uz Balasta dambja nav vietas aktīvai automašīnu plūsmai un to novietošanai, kas ir ar šādu aktivitāti neizbēgami saistīts jautājums. Būvējot jahtu piestātnes kompleksu, neesot izpildītas Vispārīgo būvnoteikumu un Rīgas pilsētas apbūves noteikumu prasības, kas paredz noteiktu skaitu automašīnu stāvvietu pie nozīmīgiem sabiedriskiem objektiem, kā arī neesot veikta sabiedriskās apspriešanas procedūra, kuras nepieciešamību nosaka minētie noteikumi. Turklāt laipas, kas patlaban izveidotas starp piestātni un Balasta dambi, beidzoties gandrīz pie iedzīvotāju māju durvīm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar tramvaju projektu īstenošanu Rīgai, Liepājai un Daugavpilij veicas dažādi, pirmrindniekos pagaidām izrāvusies Liepāja

Lai veicinātu videi draudzīga sabiedriskā transporta izmantošanu un pasažieru skaita pieaugumu, trīs Latvijas pilsētās – Rīgā, Daugavpilī un Liepājā – kurās tiek veikti pasažieru pārvadājumi ar tramvaju, tiek īstenoti projekti šī transporta veida attīstībai. Pasākuma ietvaros šajās pilsētās tiks izbūvēti vai uzlaboti kopumā astoņi kilometri tramvaju līniju. DB jau iepriekš rakstīja, ka Ministru kabineta (MK) noteikumu projekts nosaka pasākumam plānoto kopējo Kohēzijas fonda (KF) finansējuma apjomu 96 milj. eiro apmērā. Jāmin, ka KF līdzfinansējums nepārsniedz 85% no projekta attiecināmajām izmaksām, līdz ar to pārējo naudu projekta īstenošanai pašvaldības meklē pašas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairākus desmitus miljonus eiro plānots nošķūrēt sniega kupenās un sabērt uz ceļiem un ielām sāls un smilšu veidā, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Šajā ziemas sezonā ceļu uzturēšanai paredzēti ap 20 milj. eiro, DB stāsta va/s Latvijas autoceļu uzturētājs sabiedrisko attiecību speciāliste Sigita Audere. Tas gan ir tikai provizorisks skaitlis – ja ziema būs sniegiem bagāta un darbu būs daudz, tiks lūgts papildu finansējums, ja darbu būs mazāk – paredzētos līdzekļus izmantos citiem mērķiem.

Uzņēmums apgalvo – tas ir gatavs nodrošināt laika apstākļiem atbilstošus braukšanas apstākļus uz valsts autoceļiem vairāk nekā 20 tūkst. km garumā. Uzņēmuma noliktavās esot 25 tūkst. m2 smilšu un sāls maisījuma un gandrīz 22 tūkst. t sāls, un ap 640 dažādu tehnikas vienību esot pilnībā gatavas darbam. Kopumā valsts autoceļu uzturēšanas līmenis šoziem plānots līdzvērtīgs pēdējos gados nodrošinātajam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Vairs tikai sešos ceļu būves objektos darbi tiks līdzfinansēti no ES fondiem

Lelde Petrāne, 29.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad no valsts budžeta valsts autoceļu tīklam būs pieejami 213,2 miljoni eiro, bet no Eiropas Savienības fondiem – 37,3 miljoni eiro, informē "Latvijas Valsts ceļi".

Kopumā šogad valsts autoceļu remontdarbiem un uzturēšanai būs pieejami 250,5 miljoni eiro, kas ir par 1,2 miljoniem eiro vairāk nekā 2019. gadā. Līdz ar to 95 objektos darbi tiks veikti par valsts budžeta finansējumu, bet sešos objektos darbus līdzfinansēs Eiropas Savienības fondi.

2020. gadā valsts autoceļu tīklā kopumā darbi plānoti 101 objektā, no kuriem 33 objekti ir pārejoši no 2019. gada. Darbi, tai skaitā, noritēs uz desmit valsts galveno autoceļu posmiem, 45 reģionālo un 20 vietējo autoceļu posmiem. Pagājušajā gadā darbi valsts ceļu tīklā noritēja 99 objektos 800 kilometru kopgarumā. Kapitālieguldījumus šogad plānots veikt 477 km autoceļu, kas ir tādā pašā apjomā kā 2019. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru