Jaunākais izdevums

Ikgadējais Latvijas skolēnu mācību (SMU) uzņēmumu tirgošanās pasākums Cits Bazārs notiks jau šajā nedēļas nogalē, no 3. – 7. martam.

Kopš pandēmijas sākuma, jau trešo gadu pasākums noris tiešsaistē. Neskatoties uz periodiski attālināto mācību procesu, skolēnu mācību uzņēmumu skaits ir pieaudzis un pavasara gadatirgū piedalīsies vairāk uzņēmumu nekā iepriekšējā gadā. Vietnē JALATVIA.LV lapas apmeklētāji varēs ērti aplūkot piedāvājumu un sazināties ar skolēniem, lai iegādātos orģinālas, inovatīvas un praktiskas lietas savai ikdienai.

E - katalogā jalatvia.lv ikviens varēs aplūkot SMU profilus un iegādāties skolēnu ražojumus – mājas lietas, preces skaistumkopšanai, bižutēriju, dažādas spēles un preces bērniem, kā arī apģērbus, modes lietas, interjera priekšmetus, pārtikas preces u.c. Starp estētiskām un sadzīvē noderīgam precēm būs iegādājamas arī skolēnu veidotas pavisam unikālas un funkcionālas lietas, piemēram, augsnes monitorēšanas ierīce dārzkopjiem, bezvadu termokrūze, kas silda un pat uzvāra ūdeni, izglītojošas rotaļlietas bērniem, viedierīce atkritumu apsaimniekošanai, daudzfunkcionāls drēbju pakaramais, šaha spēle četriem spēlētājiem un citi interesanti produkti.

"Tā kā jau ceturto reizi pandēmijas apstākļos pasākums var notikt tikai tiešsaistē, skolēniem ir bijusi iespēja vēl padziļinātāk un plašāk domāt par "online" pārdošanas mārketinga aktivitātēm, apgūt un ieviest dažādas iespējas pircēju uzrunāšanai attālinātai tirdzniecībai, kas šobrīd jau ir kļuvis par “must have”. Mēs priecājamies, ka jaunieši ar katru gadu kļūst aktīvāki, iesaistoties šajā programmā, ir vērsti uz inovāciju veidošanu, domā zaļi un ar plašu skatu nākotnē. To visu mēs varēsim novērtēt Citā Bazārā jau šonedēļ un iegādāties ko sev lietderīgu, unikālā un īpašā izpildījumā, radītu tepat Latvijā", iepirkties un atbalstīt jaunos uzņēmējus aicina izglītības organizācijas “Junior Achievement Latvia” vadītājs Jānis Krievāns.

Skolēnu mācību uzņēmumu Cits Bazārs notiek Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) projekta “Inovāciju motivācijas programma” ietvaros, un to rīko Latvijas lielākā izglītības organizācija Junior Achievement Latvia (JA Latvia) sadarbībā ar ilggadējo atbalstītāju Swedbank.

"LIAA ieskatā līdztekus straujajai digitālo un e-komercijas prasmju apguvei, kas notikusi pēdējo gadu laikā, svarīga ir praktiska biznesa izglītība, kas tiek apgūta Citā Bazārā un SMU programmā kopumā. Šādas prasmes arī mainīgos apstākļos un neparedzētās situācijās būs izšķirošas un dos stabilu pamatu, lai jaunieši paši spētu radīt jaunus produktus, inovēt un izveidot darba vietas sev un arī citiem," tā stāsta Dace Dumbere-Bregže, LIAA inovāciju atbalsta nodaļas vecākā projektu vadītāja.

"Šis mācību gads ir bijis sarežģīts visiem – gan skolēniem, gan skolotājiem – un tāpēc ir prieks redzēt, ka jaunieši, par spīti pandēmijai, savu mācību uzņēmumu ietvaros ir radījuši tiešām jaudīgas biznesa idejas, kurās redzam gan spēcīgu tehnoloģiju klātbūtni, gan rūpes par mūsu planētas ilgtspēju. Prasmes un īpašības, ko jaunieši attīsta skolēnu mācību uzņēmumu programmā – uzņēmīgums, radošums, spēja plānot un organizēt, prasme prezentēt sevi un savu produktu un daudzas citas – būs aktuālas visu turpmāko dzīvi, tāpēc ceram, ka arī šogad programmai pievienosies arvien jaunas skolas, dodot iespēju skolēniem izmēģināt savus spēkus uzņēmējdarbības lauciņā", skaidro Madara Ūlande, Swedbank Korporatīvās sociālās atbildības vadītāja.

Vienlaikus Cits Bazārs norises laikā kā ierasts jaunos uzņēmējus vērtēs pieredzējusi profesionāļu, uzņēmēju un akadēmisko spēku komanda, un labākie tiks apbalvoti deviņās nominācijās: “Sociāli atbildīgs SMU”, “Tehnoloģiskās inovācijas produkts/pakalpojums”, “Labākā SMU pārdošanas komanda”, “Uz zināšanām balstīts SMU produkts/pakalpojums”, ‘’Sociālo mediju komunikācijas balva’’, ‘’SMU produkts/pakalpojums gatavs starptautiskajam biznesam’’, ’’Videi draudzīgs SMU produkts/pakalpojums’’, ’’SMU biznesa potenciāls’’ un ’’Labākais reklāmas video’’.

Cits Bazārs informatīvie atbalstītāji – Dienas Mediji, Dienas Bizness un inbox.lv. Pasākuma laikā “Junior Achievement Latvia” partneri LR Patentu valde skolēnu mācību uzņēmumiem nodrošinās konsultācijas par intelektuālā īpašuma tiesībām un aizsardzību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Klātienē atkal norisināsies skolēnu mācību uzņēmumu Ziemassvētku tirdziņš Cits Bazārs

Db.lv, 01.12.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sestdien, 3. decembrī, tirdzniecības centrā “Domina Shopping” pēc divu gadu pārtraukuma klātienē notiks ikgadējais izglītības organizācijas “Junior Achievement Latvia” un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotais Latvijas skolēnu mācību uzņēmumu Ziemassvētku tirdziņš “Cits Bazārs”.

Tajā pašu radītas preces un oriģinālas Ziemassvētku dāvanas apmeklētājiem piedāvās 270 skolēnu mācību uzņēmumu no visas Latvijas.

“Lai arī skolēni pēdējos gadus teicami pielāgojās pandēmijas situācijai, piedāvājot savus ražojumus e-katalogā, nekas nevar aizstāt īstu sarunu ar pircēju un gandarījumu, redzot pieprasījumu pēc paša radīta produkta. Tādēļ esmu priecīgs, ka tirdziņš ir atpakaļ un jaunieši, sastopoties ar saviem klientiem, var gūt papildus motivāciju attīstīt savus produktus un biznesa idejas,“ pauž izglītības organizācijas “Junior Achievement Latvia “ vadītājs Jānis Krievāns.

Visas dienas garumā “Citā Bazārā” plaši tiks piedāvātas oriģināla dizaina tekstilpreces, bižutērija, no pašmāju labumiem ražoti gardumi, dažādu dabīgu materiālu aksesuāri un suvenīri dāvanām. Starp estētiskām un sadzīvē noderīgām precēm būs apskatāmas arī skolēnu veidotas pavisam unikālas un funkcionālas lietas, piemēram, puķupodi ar viedo laistīšanas sistēmu, augļu trauks ar iebūvētu ierīci kukaiņu aizbaidīšanai, spēļu kārtis ar ilustrētiem latviešu daiļliteratūras tēliem, ķepu saudzējošs vasks četrkājainajiem mīluļiem un citi interesanti produkti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) tirgošanās pasākumā CITS BAZĀRS pasniegtas balvas labākajiem SMU deviņās nominācijās.

Šoreiz e – katalogu internetā apmeklēja vairāk nekā 20 000 pircēju, kurā savus izstrādājumus piedāvāja 280 skolēnu uzņēmumu no visas Latvijas. Pasākumu organizē Junior Achievement Latvia (JA Latvia) sadarbībā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA).

“Šajā laikā, kad visa pasaule ik mirkli domā, pārdzīvo un katrs, cik spēj, sniedz palīdzīgu roku Ukrainai, arī skolēnu mācību uzņēmumi daļu peļnas no Cits Bazārs tirgošanās pasākuma ir lēmuši novirzīt Ukrainas jauniešu atbalstam. Izglītība vienmēr ir bijusi pozitīvo pārmaiņu nesēja pasaulē, tāpēc ir svarīgi, ka jebkuros apstākļos tiek nodrošināta tās nepārtrauktība. Junior Achievement visos laikos gan sarežģīti politiskos, gan ekonomiski grūtos, ir turpinājusi savu darbību un vienmēr vērsusi palīdzīgu roku tur, kur tas visvairāk nepieciešams," skaidro “Junior Achievement Latvia” vadītājs Jānis Krievāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igauņu jauniešu gatavots upeņu kečups, unikālas sveces no Somijas, Daugavpilī tapušas modernas kaķu mājiņas, Nīderlandē izgudrots mitruma mērītājs augiem – tie ir tikai daži no vairākiem desmitiem skolēnu radītiem produktiem, kuri 26. aprīlī būs apskatāmi un nopērkami starptautiskajā pasākumā Cits Bazārs.

Pasākums notiks tirdzniecības centrā Domina Shopping, informē Junior Achievement Latvia (JA Latvia) vadītājs Jānis Krievāns.

“Starptautiskais skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) festivāls ir spilgts apliecinājums jauniešu radošumam, drosmei un neatlaidībai. Tie ir patiesi uzņēmības svētki, kuros ar savu veikumu dalās ne tikai Latvijas, bet vēl vairāku Eiropas valstu pusaudži. Piedāvātās idejas mēdz būt ļoti asprātīgas, tādēļ man ir patiess prieks par ikvienu, kurš pēc SMU programmas noslēguma turpina nodarboties ar savu projektu un attīsta pirmo biznesu,” uzsver J.Krievāns.

Starptautiskā skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) festivāla International Student Company Festival pasākums Cits Bazārs norisināsies 26. aprīlī no plkst. 11.00 līdz 16.00. Tā laikā ikviens interesents tirdzniecības centrā Domina Shopping varēs apskatīt un nopirkt produktus, kurus radījuši jaunieši no deviņām Eiropas valstīm – Igaunijas, Somijas, Latvijas, Lietuvas, Austrijas, Šveices, Beļģijas, Nīderlandes un Maltas.

Komentāri

Pievienot komentāru